יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:41

טוטנהאם מציגה: 120 מ' ליש"ט כדי לשוב לצמרת

המועדון הלונדוני הוציא בשנתיים האחרונות סכום אדיר על רכש, אך עדיין הצליח לסיים את העונה העסקית האחרונה ברווח שיא. היעד הבא: איצטדיון חדש

|
פבליוצ´נקו ודפו חוגגים. שווים צמרת (GettyImages)
פבליוצ´נקו ודפו חוגגים. שווים צמרת (GettyImages)

התקשורת אוהבת צרות וסנסציות. לכן אין פלא כי בכל הקשור להתנהלות כלכלית למרב תשומת הלב זוכות פורטסמות', מנצ'סטר יונייטד וליברפול הנתונות בחובות וכן מנצ'סטר סיטי הבזבזנית וצ'לסי של האוליגרך הראוותן אברמוביץ'. טוטנהאם, למרות פעילות כלכלית אינטנסיבית בשנתיים האחרונות, אינה זוכה לסיקור דומה.

בשנה שעברה רשמה הישג פיננסי נאה, כשביוני 2009 סיכמה רווח שיא של 33.4 מיליון ליש"ט לפני מס. חלק ניכר מהרווח הושג כתוצאה ממכירת שחקני מפתח בשנה שחלפה, ביניהם דימיטאר ברבטוב שעבר למנצ'סטר יונייטד ורובי קין שנרכש על ידי ליברפול, עסקאות שהכניסו למועדון הלונדוני 56.5 מיליון ליש"ט. באותה שנה הסתכמו הכנסותיה ב-228 מיליון דולר, כאשר שוויו של המועדון מוערך בכ-445 מיליון דולר, חמישי מבין מועדוני הפרמייר ליג ומקום 11 בין מועדוני הכדורגל באירופה.

מאז שהארי רדנאפ הגיע למועדון, לפני פחות משנתיים ביצעה טוטנהאם מסע רכש שלא היה מבייש אף קבוצה מארבע הגדולות של הפרמייר ליג, בסכום של כ-120 מיליון ליש"ט. בינואר 2009 נרכש בחזרה החלוץ ג'רמיין דפו תמורת 16 מיליון ליש"ט. בקיץ האחרון הוציאו התרנגולים עוד 25 מיליון ליש"ט, כשהנחיתו בווייט הארט ליין את פיטר קראוץ', סבסטיאן בסונג וניוק קראנצ'יאר. אלה הצטרפו ללוקה מודריץ' ורומאן פאליצ'נקו שהצטרפו אל שורות הספרס ב-2008, עליהם שילם המועדון 16.5 מיליון ו-14 מיליון ליש"ט בהתאמה.

הארי ראדנפ. מוביל את מסע הרכש של טוטנהאם (GettyImages)
הארי ראדנפ. מוביל את מסע הרכש של טוטנהאם (GettyImages)

במועדון שוקדים על בניית איצטדיון ביתי חדש שיכיל 56 אלף מקומות במקום זה הנוכחי שמכיל 36 אלף בלבד. לצורך זה הקים המועדון קרן השקעות מיוחדת. לטוטנהאם חוזה ספונסרשיפ עם אתר ההימורים mansion.com שמסתיים בעונה הבאה ומכניס לקופתה 35 מיליון ליש"ט, בנוסף ל-5 מיליון ליש"ט שמקבלת הקבוצה כל עונה מפומה.

סיבה נוספת לרווח בשנה שעברה היא עלייה של 11% בהכנסות מזכויות שידור, שהסתכמו ב-44.8 מיליון ליש"ט. במועדון חושבים על העתיד וסיכמו על שיתוף פעולה עם המועדון הברזילאי אינטרנסיונאל, במטרה לספק למועדון כישרונות צעירים מאמריקה הלטינית.

הערב תעלה טוטנהאם לדרבי החם מול ארסנל ללא רגשי נחיתות. הקבוצה, בה שיחקו כמה מגדולי הכדורגלנים של דורנו, כגון פול גסקוין, גארי לינקר וכריס וודל, מטפחת כישרון מקומי צעיר (22) בעל פוטנציאל ענק, ארון לנון, שהגיע לפני חמש שנים מלידס תמורת מיליון ליש"ט בלבד. טוטנהאם עדיין נלחמת על כרטיס לליגת האלופות והיא מרוחקת רק ארבע נקודות מהמקום הרביעי בו ניצבת מנצ'סטר סיטי, לה משחק עודף.

ברבטוב. הכניס כסף רב לקופת התרנגולים (רויטרס)
ברבטוב. הכניס כסף רב לקופת התרנגולים (רויטרס)

במפגש הראשון בין הקבוצות נצחו התותחנים באמירויות 0:3. הערב בווייט הארט ליין ינסו הספרס להתקרב לצ'מפיונס ועל הדרך לקלקל ליריבתם הגדולה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */