יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:46

בן-דיין: במומנטום הנוכחי אנחנו טובים מחיפה

הערב בתוכנית הספורט של רדיו 103FM בשיתוף ONE דנו עם מגן האדומים על מאבק האליפות המגיע לשלביו המכריעים וסיכמנו עם כספי את עונתו ב-NBA

|
אופירה אסייג וחיים רביבו (ONE)
אופירה אסייג וחיים רביבו (ONE)

אופירה אסייג וחיים רביבו מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב עסקנו במשחק הגביע אמש בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים, שהסתיים בניצחון 0:2 של האדומים שהעפילו לחצי-הגמר. בשיחה עם מגן האדומים, דדי בן דיין, דנו במאבק האליפות מול מכבי חיפה ובאפשרות שייזכו בדאבל.

דאבל, לטענת בן-דיין, הוא אפשרות ריאלית: "לאחר הקיזוז ההפרש הוא בר גישור. אני חושב שאליפות לא עושים בדיבורים אלא על המגרש. יש שחקנים מאוד בוגרים בהפועל, עם הרגליים על הקרקע, שיודעים את המוטל עליהם".

לדבריו, גורל מאבק האליפות, תלוי קודם כל בהפועל ת"א: "קודם אנחנו חושבים על המשחק מול בני יהודה. זה תלוי בנו, כי אם ננצח את כל המשחקים עד סוף העונה ניקח אליפות".

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים (עמית מצפה)
שחקני מכבי חיפה. "במומנטום הנוכחי אנחנו קצת מעליה" (עמית מצפה)

"במומנטום הנוכחי אנחנו קצת מעליהם, אבל הם קבוצה מאוד מוכשרת ומאוד חזקה. המומנטום איתנו כי הם פספסו בגביע ועשו תיקו מול הפועל חיפה, אבל זה יכול להשתנות משבוע לשבוע".

במקרה שהאדומים אכן ייקחו את האליפות ממכבי חיפה, בן-דיין, כך נראה, לא יוטרד במיוחד מנושא הקיזוז. האליפות, בכל מקרה תהיה הוגנת: "גם אם היא לא תהיה הוגנת אהיה מאושר. לא אכפת לי איך זוכים בה".

בן דיין חוגג (קובי אליהו)
בן דיין חוגג בגביע. "אליפות לא עושים בדיבורים אלא על על המגרש" (קובי אליהו)

לסיום, שאלנו את בן-דיין על יכולתו הנהדרת העונה, בפרט על צרורות השערים שהוא כבש מעמדת המגן. השאלה קצת עיצבנה את המגן: "למה אף-פעם לא מדברים על החלק ההגנתי? חוץ מגוטמן לא רואה את הדברים הקטנים שאני חושב שאני כן עושה טוב בהגנה. אבל אין מה להגיד, בצד ההתקפי עם השנה הגדולה הזאת שאנחנו עושים, יוצאים הרבה דברים יפים".

"יש לידי שחקנים טובים ויש צוות טוב וקהל מדהים. כשאני עולה אביחי ידין צריך להישאר. שחקני היריב לא חושבים על ההתקפה שהם צריכים לעשות אלא על ההגנה שהם צריכים לעשות על המגינים שלנו. צריך לדעת לחזור כמה שיותר מהר, אבל יש גם את ידין ואת דאגלאס שמחפים עליי. ערן זהבי יכול לעבוד קצת יותר על העזרה על הקו".

דה סילבה (רועי גלדסטון)
דה סילבה. "יש לידי שחקנים טובים וצוות טוב וקהל מדהים" (רועי גלדסטון)

טל: "יש לנו עוד 5 משחקים וכל אחד מהם יהיה כמו גמר גביע"
דיברנו עם קשרה הוותיק של בית"ר י-ם, עידן טל, ושמענו את "הצד" שלו למשחק הזה. שאלנו את טל על ההפסדים האחרונים, למכבי ת"א בליגה ולהפועל ת"א בגביע.

"אולי לא היינו מבריקים בשני המשחקים, אבל הגענו לכמה מצבים טובים. ברמה הזאת, מול קבוצות טובות, אתה פשוט חייב להבקיע, כי יודעים לעקוץ אותך כשצריך. במיוחד בגביע זה היה ברור, שאם אתה מבקיע ראשון יש סיכוי גבוה שתיקח את המשחק".

שחקני בית&qout;ר (קובי אליהו)
שחקני בית"ר. "כשקיבלנו גול זה כנראה הוציא אותנו מהכלים" (קובי אליהו)

"במחצית הראשונה הגענו למצבים טובים וסגרנו אותם טוב, ויצאנו להתקפות טובות ומסודרות. במחצית השנייה פתחנו מהוסס משום מה, והם שמו לב לזה, ועשו את מה שצריך לעשות. לא הייתה סיבה שהמומנטום החיובי לא ימשיך למחצית השניה, אבל כשקיבלנו גול זה כנראה הוציא אותנו מהכלים, למרות שהיה לנו זמן".

הקשר התייחס לטעות של שמעון גרשון, שהובילה לאחד השערים: "שמעון לא אשם לבד, אני לא אוהב את הדברים האלה. כולנו אשמים. אני איבדתי את הכדור בחצי המגרש בגול השני, שמעון יכול היה לקחת את זה אבל דברים כאלה קורים ואתה לא בא בטענות לשחקן כזה או אחר".

בן דיין (קובי אליהו)
גרשון רואה את בן-דיין חוגג. "שמעון לא אשם לבד, כולנו אשמים" (קובי אליהו)

לטענת טל, העונה לא הסתיימה עבור בית"ר בהפסד הגביע, שכן יש עוד את המקום השלישי שצריך להילחם עליו. טל ניסה להסביר מה מניע את השחקנים, בשעה שעתידה של הקבוצה לוט בערפל: "קודם כל, עד סוף העונה הכול יהיה בסדר ויש משכורות וכל אחד צריך לבוא ולתת את המקסימום".

"אני לא מסכים שהעונה נגמרה כי יש לנו עוד 5 משחקים וכל אחד מהם יהיה כמו גמר גביע. ואני מאמין שגם אם נגיע לאירופה יהיה כסף. ההתחייבויות של בית"ר ירדו בצורה דראסטית, וכל הנושים למיניהם, בימים אלו איציק מטפל בזה. לא שאני בקיא כל-כך, אבל אני מאמין שכדי להעמיד את בית"ר על הרגליים יטפלו בנושאים האלה. אני רוצה להישאר בבית"ר בכל מצב".

שחקני בית&qout;ר חוגגים (דרור עינב)
טל וברוכיאן. "יש לנו עוד 5 משחקים וכל אחד מהם יהיה כמו גמר גביע (דרור עינב)

לסיכום, שאלנו את טל מי הוא מעדיף שתיקח אליפות מבין שתי קבוצותיו לשעבר, מכבי חיפה והפועל ת"א: "אין לי עדיפות, אולי, בגלל כל מיני חברים, אז יש לי עדיפות קלה לחיפה. אני מאמין שבסופו של דבר הם ייקחו".

מכבי חיפה חוגגת (עמית מצפה)
מכבי חיפה. "בגלל כל מיני חברים, אז יש לי עדיפות קלה לחיפה" (עמית מצפה)

עומרי כספי מסכם עונה: "עדיין לא עיכלתי את זה"
כמו כן, סיכמנו את העונה הראשונה של עומרי כספי ב-NBA, שהסתיימה הלילה עם הפסד של סקרמנטו קינגס ללוס אנג'לס לייקרס. שאלנו את כספי, מה הדבר הראשון שעבר לו בראש כשהסתיימה העונה: "האמת, עדיין לא עיכלתי את זה. אני לא מעכל שנגמרה העונה. אין יותר משחקים, אין יותר אימונים. שיחקנו 82 משחקים ב-6 חודשים. זה כמעט כל יומיים משחק. רק עכשיו אני מתחיל לעכל שמחר בבוקר אני קם ואני בחופש".

לטענת, כספי בפתיחת העונה לא הציב לעצמו יעדים: "הגעתי כשחקן אירופאי לקבוצה חדשה, לקבוצה זרה בליגה הכי טובה בעולם. לא ידעתי למה לצפות. חלמתי בלילה שאני משחק 25 דקות וחלמתי לקלוע בדאבל פיגרס ולקחת 4.5 ריבאונדים. חלמתי בלילה ביני לבין עצמי אבל אם הייתי מספר את זה למישהו, אז כולם היו אומרים לי שאני משוגע ואולי גם אני הייתי חושב שאני משוגע. אני חושב שכשעליתי למגרש, שיחקתי עם ביטחון ורציתי לקלוע עוד ולקחת עוד ריבאונד ולעשות עוד אסיסט. יעדים לא הצבתי. היום אני במקום אחר ואני יכול להציב יעדים ואני יכול להגיד לעצמי שאני צריך להוסיף אספקט כזה או אחר".

כספי עולה לזריקה מול גסול, הלילה בדאלאס (GettyImages)
כספי. "רק עכשיו אני מתחיל לעכל שמחר בבוקר אני בחופש" (GettyImages)

לקראת הקיץ צפויה לו הרבה עבודה. כספי ניסה לנקוב בדברים שעליו לשפר: "יש המון לשפר וזה מה שכיף. עשיתי עונה טובה ויש לי הרבה מה לעשות. אני המבקר הכי גדול של עצמי. אני יודע בדיוק על מה אני צריך לעבוד. על יכולת הכדרור וההגנה ואני צריך להתחזק ב-4-5 קילוגרמים, צריך לשייף את הקליעה ולהעלות את האחוזים מהעונשין. יש המון מה לשפר וזה כיף. אני יכול לעשות קיץ טוב ולהתאמן לבד ולהשתפר עוד".

ישנם עוד ישראלים שיכולים להגיע לליגה הטובה בעולם, לפי כספי: "אני חושב שליאור אליהו, מבחינה התקפית, אין לי ספק שהוא מתאים ל-NBA וגם יותם מתאים התקפית לליגה הזו. הגנתית, זה מאוד קשה. קשה מאוד בליגה הזו לשמור על עמדות 3-4 ו-5, זה הכי קשות לשמור ב-NBA. כל קבוצה מחזיקה בכוכב בעמדות 3 ו-4 ואלה העמדות הקשות ביותר היום. ליאור ויותם בסיטואציה מתאימה יכולים לשחק בליגה".

ליאור אליהו מול פאוליוס יאנקונאס מחימקי (GettyImages)
ליאור אליהו. "מבחינה התקפית, אין לי ספק שהוא מתאים" (GettyImages)

כספי התייחס לשאלה, האם עדיף לשחק הרבה דקות בקבוצה קטנה עוד מעט דקות בקבוצה גדולה: "אני חושב שזה גם וגם. קודם כל היה טירוף בניו יורק ואז המשכנו לאול סטאר וזה היה השיא של העונה מבחינתי. אחרי האול סטאר, היו 3 משחקים, שניים בחוץ ואחד בבית ואז התחילה קצת ירידה. אין לי הסבר. אתה מגיע למצב ששיחקת כבר 60 משחקים והגוף לא רגיל, העייפות והריכוז. פתאום השלשות קצרות והעונשין יוצא החוצה. אתה חודר ומקבל מכה ולא שורקים פאול".

לסיכום, דיבר כספי על העונה של האקסית בצהוב: "הם עשו עונה גדולה. הגיעו לרבע גמר. זו קבוצה חדשה שנבנתה. פיני והצוות עשו עבודה גדולה. פרטיזן הגיעה שלוש שנים ברציפות לרבע גמר. אני חושב שצריך לשמור על השלד הקיים. יש חבר'ה טובים. אני שמח בשבילם".

שחקני מכבי ת&qout;א (אמיר לוי)
האקסית הצהובה. "הם עשו עונה גדולה" (אמיר לוי)

דוד: "היינו צריכים להכריע את המשחק ב-20 הדק' הראשונות"
לקראת סיום שוחחנו עם מאמן מכבי פ"ת, פרדי דוד, על ההדחה המפתיעה של קבוצתו ע"י עירוני רמה"ש מהליגה הלאומית. המאמן שלל את האפשרות שההפסד הגיע כתוצאה משאננות:

"יש דברים שלא ניתן להסביר אותם במשחקי כדורגל, ובפרט במשחקי גביע. ההתכוננות למשחק גביע שונה לגמרי, וכשבאה קבוצה מנגד ורוצה להוכיח דברים, לא תמיד מתחברים הדברים. התחבר לרמה"ש. היינו צריכים להכריע את המשחק ב-20 הדקות הראשונות כשהגענו ל-4 מצבים. את אותם דברים היו לנו בבני לוד. פתחנו אז רצחני, לא הבקענו, וספגנו, אבל אז היה לנו מזל וחזרנו עם 3 שערים".

פרדי דוד (שי לוי)
פרדי דוד. "יש דברים שלא ניתן להסביר אותם במשחקי כדורגל" (שי לוי)

העונה, לדעתו, ממש לא גמורה: "אני חושב שלמשחקים שנשארו יש ערך ספורטיבי. קודם כל, במכבי פ"ת אני רוצה להשריש שלכל משחק יש ערך ספורטיבי. מצד שני, בל נשכח, שמקום שביעי לוקח 600 אלף ש"ח, זה הרבה כסף למכבי פ"ת, במיוחד אם חושבים על כל הכסף שהושקעו בינואר. ננצל את המשחקים האלה גם כדי לתת דקות משחק לשחקני נוער שעומדים לעלות לבוגרים".

לסיכום, התייחס דוד לעונה הבאה ולעתידו האישי במועדון: "לא חתמנו על חוזה, אנחנו התחלנו לעשות הכנות לעונה הבאה. יש בינינו כזאת הבנה שלא צריכה להיות חתימה. אני לא יוצא בהצהרות. אין לי חוזה באופן רשמי. בוודאי שאני רוצה להמשיך במכבי פ"ת, התחלתי איזו דרך מסוימת, אני נהנה לעבוד שם. יש בינינו יחסי עבודה טובים ביותר, ואני מקווה שככה זה יימשך".

מכבי פ&qout;ת מאוכזבת (קובי אליהו)
מכבי פ"ת. "המועדון צריך לתוות את הדרך לפני המאמן" (קובי אליהו)

"המועדון צריך להתוות את הדרך לפני המאמן. המועדון צריך להחליט, אנחנו רוצים 1-4 או רק צעירים, להשביח שחקני נוער, מה שהמועדון יירצה, אני אלך איתם יד ביד".

כמו בכל ערב, גם הפעם נשמיע לכם הרבה מוסיקה טובה. בנוסף, תקבלו את הפינות הקבועות: הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */