יום שבת, 28.09.2024 שעה 13:12

פלה: כשמסי יבקיע אלף שערים, אפשר יהיה לדבר

לאגדה מברזיל, שכבש כמות זו בקריירה, כבר נמאס מהעיסוק בבחירת הכדורגלן הטוב בכל הזמנים: "הוא טוב בברצלונה אבל בינתיים נכשל בנבחרת ארגנטינה"

|
פלה. הוא כבר לקח גביע עולמי (רויטרס)
פלה. הוא כבר לקח גביע עולמי (רויטרס)

בתקופה האחרונה, ובמיוחד אחרי הרביעייה שלו מול ארסנל, שוב חזרה ההתעסקות והדיון בשחקן הכי טוב בכל הזמנים. האם זה פלה, דייגו מראדונה או ליונל מסי?

מראדונה הארגנטיני פרגן לאחרונה לבן ארצו הצעיר ואמר שנראה שכאילו הוא משחק מסירות עם ישו. כעת, ימים ספורים אחרי הניצחון 0:2 של ברצלונה על ריאל מדריד בסופר-קלאסיקו, בו כבש מסי את השער הראשון, גם פלה התראיין בנושא ואמר כי נמאס לו כבר מכל ההשוואות והתחרויות ביניהם.

פלה, שזכה עם נבחרת ברזיל בשלושה מונדיאלים בשנים 1958, 1962 ו-1970, כבש יותר מאלף שערים בקריירה שלו ונחשב עד שהגיע מראדונה לשחקן הטוב בכל הזמנים.

אחרי הצלחתו של מראדונה בנאפולי האיטלקית, ובעיקר לאחר שהוביל את ארגנטינה לזכיה במונדיאל 1986 במכסיקו ולגמר ארבע שנים מאוחר יותר, החלה ההשוואה בין השניים.

פלה ומראדונה במפגש פסגה. מי גדול יותר? (רויטרס)
פלה ומראדונה במפגש פסגה. מי גדול יותר? (רויטרס)

"כל הזמן מנסים להשוות מישהו לפלה, אני תמיד מתבדח עם החברים הארגנטינים שלי שהם חייבים קודם כל לבחור מי הכדורגלן הארגנטיני הטוב ביותר. אז, כשאחד מהם יכבוש מעל אלף שערים בקריירה, אפשר יהיה להתחיל לדבר".

למרות זאת פלה דאג לפרגן לכוכבה של ברצלונה וסיפר: "מסי לא זכה בתואר שחקן השנה בעולם ב-2007 ואני זוכר שאמרתי לו - 'אתה תהיה הבא בתור'. זה לקח קצת יותר זמן, אבל לבסוף הוא זכה. הוא שחקן ענק. הוא משחק טוב מאוד בברצלונה, אבל נכשל בינתיים בהפגנת הכישרון בנבחרת ארגנטינה. אולי הוא יצליח לעשות זאת במונדיאל, נחיה ונראה".

מסי בארגנטינה. יש לו מונדיאל להוכיח כמה הוא גדול גם בנבחרת (רויטרס)
מסי בארגנטינה. יש לו מונדיאל להוכיח כמה הוא גדול גם בנבחרת (רויטרס)

אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */