יום ראשון, 20.04.2025 שעה 18:02
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט

16 קבוצות ועוד הרבה יותר צרות בליגת העל שלנו

האם הגדלת הליגה היתה כדאית? יאיר רבינוביץ': "יש בקושי מקום ל-12 קבוצות". קופל: "קיזוז הנקודות - הזוי". ר"ג ונצרת כבר נפלו ומי הבא בתור?

|
יציעים ריקים. יש מקום ל-16 קבוצות? (דרור עינב)
יציעים ריקים. יש מקום ל-16 קבוצות? (דרור עינב)

ליגת העל עברה שינוי משמעותי מאוד, מתחילת השנה. מדובר בשינוי בשני היבטים: האחד, הגדלת הליגה ל-16 קבוצות, והשני הוא שיטת קיזוז הנקודות בפלייאוף שמתחלק לשלושה. עליון, אמצעי ותחתון.

הסיבות להגדלת הליגה ברורות, ובראשן סיבה בהחלט ראויה והיא להביא את הכדורגל לכל קצוות הארץ, לדאוג שלרוב האיזורים בפריפריה תהיה נציגות בליגת העל וליצור מועדוני כדורגל שימשכו אחריהם גם את קבוצות הנוער והילדים של אותו איזור, כדי לבנות תשתית תרבותית, ספורטיבית וחברתית.  

יחד עם זאת, נוכחנו לראות העונה שלא כל הקבוצות יכולות לעמוד בנטל. האם מבחינה כלכלית המשק הישראלי בנוי להחזיק ליגה בכירה של 16 קבוצות? להלן התשובות.  

רואה החשבון יאיר רבינוביץ', כיהן כראש הרשות לבקרת תקציבים עד לקיץ האחרון, והוא נחרץ מאוד בדעתו בנושא: "מבחינה כלכלית אין בישראל 16 קבוצות שיכולות לעמוד בדרישות תקציביות של ליגת העל. לא רק שאין 16, אין גם 14, ואני חושש שגם אין 12. תקציב המינימום הוא 12 מיליון שקל. בקושי יש בישראל 12 קבוצות שמסוגלות לעמוד בנטל הזה בעונה טובה".

"אני התרעתי על הנושא הזה לפני שנפתחה העונה ואמרתי אז שאין 12 קבוצות שמסוגלות לעמוד בתנאים של ליגת העל. כל הניסיון להעמיד כזאת כמות של קבוצות, הוא מלאכותי ונידון לכשלון". 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
פרסומת
לקזז או לא לקזז?

רבינוביץ' ממשיך: "עד לקיץ האחרון לקבוצות היה תמיד את הכסף לשלם את כל ההוצאות במהלך העונה. אני מקווה שכך זה יהיה גם בעונה הנוכחית".

יאיר רבינוביץ´ (ONE)
יאיר רבינוביץ´: "נסיון מלאכותי ונידון לכשלון"

"הבקרה לא שולטת על מי שרוצה לעבור עבירות ולערבב כספים"
המצוקה אליה נקלעה הפועל ר"ג, כמו גם מכבי אחי נצרת, הדליקה נורות אדומות בהיבט הכלכלי של הכדורגל בליגת העל.

יו"ר הרשות לבקרת תקציבים כיום, עופר אורליצקי, התייחס לנושא: "בניגוד למה שחושבים, הפועל ר"ג לא התקשתה לעמוד בתקציב. הבעלים נתקל בבעיות אישיות. ברגע שהבעלים לא חזק, והוא (ירון קוריס) אמר בעצמו שקשה לו לעמוד בתקציב של ליגת העל כי ההפרשים גדולים, אני עזרתי לו עם מישהו (עו"ד שחר בן עמי) שיכין את הקבוצה בצורה מסודרת כדי שיבוא בשנה הבאה, בעלים שייקח את הקבוצה. יש 2-3 קבוצות משקיעים שמתעניינות ברכישת הקבוצה".  

אורליצקי (ONE)
אורליצקי. יש קבוצות משקיעים שמעוניינות בר"ג"

אורליצקי התייחס גם לאחי נצרת. שם היתה בעיה של אי תשלום משכורות שהביאה אפילו להשבתת האימונים מצד השחקנים: "באחי נצרת, מדובר ביו"ר שהתפטר באמצע עונה, היו שם יותר בעיות אגו מאשר בעיות תקציביות".  

גם רבינוביץ' התייחס להפועל ר"ג ומתח ביקורת על ירון קוריס: "מעשים לא ראויים יכולים לקרות. הבקרה לא מבצעת ביקורת שוטפת על פעילות הקבוצות. מי שרוצה לעבור עבירות ולערבב כספים אישיים או בעיות אישיות עם ענייני הקבוצה, אז הבעיות מתגלות רק בדיעבד והבקרה לא שולטת בנושא".

"הבקרה יכולה לדעת את זה באחת משתי הדרכים הבאות: על פי הדו"ח השנתי או החצי שנתי. ועל פי תלונות ספקים או בעלי תפקיד". 

על מצב בו קבוצה מקבלת הבטחה לכספים מצד גורמים בעירייה למשל, אך בפועל מקבלת סכומים נמוכים יותר אמר: "המדיניות בכל שנות הבקרה היא לגבות התחייבויות עירייה בערבויות. הניסיון מראה כי הן מבטיחות את מה שאי אפשר לקיים. ב-2009, ראש עיר נותן הבטחה ל-2010, עוד לפני שהעביר תקציב ולכן לא תמיד הוא עומד בהבטחה. לכן, תמיד דרשנו ערבויות על הבטחות העירייה, ובדר"כ, הם ששילמו את הכספים".  

ידוע לכל כי השנה הקהל מגיע פחות למגרשים, ואף נתוני הצפייה לא מבשרי טובות. רבינוביץ' התייחס לרווחים השונים מהכדורגל: "ההבדלים ברמות בין הקבוצות מבחינה מקצועית, ללא ספק פוגעים ברווחיות ובהכנסות מכרטיסים. איזה עניין יש במשחק בין קבוצה מדרג א', לקבוצת תחתית כשהפערים הם כאלה? הציבור מצביע ברגליים, וגם התקשורת משלמת פחות בשביל שידורים".  

מיץ´ גולדהאר (אור שפונדר)
מיץ´ גולדהאר. אין בכדורגל הישראלי מספיק משקיעים כמוהו (אור שפונדר)

למרות המצב הלא פשוט, רבינוביץ' התייחס גם למשקיעים הרציניים כמו הראל, טביב, שחר, גולדהאר וברקת ואמר: "זה נכון. תמיד יש את אלה שבאים אבל אין כמות מספקת של משקיעים כאלה לכמות של 16 קבוצות, לא ברור לי עד היום איך מימנו ואיך העבירו תקציב של 16 קבוצות. ברור לי שבעונה הבאה לא יהיו 16 קבוצות שיעמדו בתקציב".   

גברי לוי: "צריך 10 קבוצות וגם הקיזוז לא הוגן"
תקציב של קבוצה נבנה בצורה פשוטה. לוקחים את כל ההכנסות משידורים, כרטיסים וכדומה. בצד השני לוקחים עלויות של משכורות, שכירות, ספקים וכדומה, ואת ההפרש הבעלים נותן כבטוחות.  

החלטנו לשאול את אורליצקי - האם ההבדלים בתקציבים בין קבוצות כמו מכבי חיפה והפועל ת"א עם תקציבים שנעים בין 35 ל-45 מיליון שקל לקטנות שבקושי מעמידות תקציב, בריאים?

אוהדי פורטסמות´ מפגינים.  (GettyImages)
אוהדי פורטסמות´ מפגינים. תקציב קטן באנגליה (GettyImages)

יו"ר הרשות לבקרת תקציבים ענה לשאלה: "זו שאלה מקצועית יותר. גם באנגליה יש קבוצות עם תקציבים של מאות מיליוני יורו כמו מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי, ואילו פורטסמות' והאל סיטי עם תקציב של 10 מיליון יורו. הנושא כולו ייבחן בסוף השנה".

"אני מניח שכל אחד יסיק את המסקנות, גם ההתאחדות וגם אנחנו ונראה מה יהיה הלאה, לקבוצות הקטנות קשה. תקציב מינימום הוא 12 מיליון ולא 5 מיליון כמו בלאומית, אבל בהחלט אפשר להעמיד 16 קבוצות מבחינה כספית".   

יו"ר ההתאחדות לשעבר, גברי לוי, הציג את דעתו: "צריכים להקטין את הליגה ל-10 קבוצות, שיהיה אתגר ומשחקים יותר טובים. עדיף משחקים כאלה מאשר משחקים אחרים שמהם אי אפשר להתקדם. לדעתי צריך ארבעה סיבובים עם משחקים אטרקטיביים".

גברי לוי. &qout;הקבוצות החזקות מזכירות את מכבי בכדורסל&qout;  (אלעד ירקון)
גברי לוי. "הקבוצות החזקות מזכירות את מכבי בכדורסל" (אלעד ירקון)

"ארבעה משחקי דרבי, ארבע פעמים חיפה מול בית"ר, תהיה פה חגיגה. השחקנים יעברו משחקים קשים ולא משחקים נגד קבוצות קטנות. הרי חצי מהליגה משחקת בהרכב שני. הקבוצות החזקות הן כמו מכבי ת"א בכדורסל של פעם, שהיו מנצחים את כל הליגה ב-40 הפרש".   

"גם הקיזוז לדעתי הוא לא הוגן ולא מתאים. מכבי חיפה הזיעה כל השנה, ועכשיו הם יצטרכו להילחם על האליפות בזיעה. למה צריך לחלק מתנות? עובדה שברוב המקומות זה לא קיים".

כאן אגב טועה לוי, שכן שיטת הקיזוז נהוגה בבלגיה, והייתה קיימת בשוייץ. גם שיטת של סדרות פלייאוף הונהגה ב-NBA למשל, היא שיטה שמוחקת כמעט לגמרי את הישגי הקבוצה בליגה הסדירה כשהכל נפתח מחדש בפלייאוף". 

אבנר קופל ושי בללי מנכ&qout;ל בית&qout;ר/שמשון (דרור עינב)
אבנר קופל. "הקיזוז הוא הזוי" (דרור עינב)

אבנר קופל, שהקים את מנהלת ליגת העל בכדורסל ומשמש כחבר הנהלת ההתאחדות: "אני חושב ש-16 קבוצות זה הרבה. זה מוריד את הרמה. עם מעט קבוצות יותר טובות היה יותר עניין. גם קיזוז הנקודות הוא דבר שבעיניי הוא הזוי, זה לא נהוג בעולם ולא מקובל, וגם לציבור קשה להבין אותו".

"לדעתי צריך 12 קבוצות כדי לתת לערים בינוניות להשתלב, עם שיטת נקודות ידועה וברורה. אין ספק שאין מקום בליגה ל-16 קבוצות, ואין ספק שככל שיהיה יותר עניין בליגה, ככה זה ימשוך יותר אנשי עסקים לבוא ולהשקיע. הצמצום יביא שיווק יותר טוב וכסף יותר גדול". 

הפועל ר"ג - ההכנסות לא מתקרבות לחובות ובנצרת שמח
ביום חמישי, 11 במרץ, הוציאה הפועל רמת גן בשיתוף עם הבקרה התקציבית הודעה לעיתונות, על פיה עו"ד שחר בן עמי מונה על ידי הבעלים של הפועל רמת גן, ירון קוריס, לנהל את הקבוצה עד סוף העונה. 

ירון קוריס ורפי כהן (בעז גורן)
ירון קוריס עם רפי כהן, אוהד שהפך לבעלים (בעז גורן)

ימים ספורים אחרי שהודיע על כוונותיו לעזוב את עולם הכדורגל אחרי 4.5 שנים כבעלים של הפועל רמת גן, הודה קוריס כי לקבוצה יש חובות כספיים ועל כן החליט על דעת עצמו להיעזר בבן עמי בכל הנושאים הכלכליים שקשורים לקבוצה לרבות המו"מ אותו מנהלים השניים עם קבוצות רוכשים שמעוניינות במועדון. 

ר&qout;ג חוגגת עליה. שנה בארצית זה כמו חודש בליגת העל&qout; (תומר גבאי)
ר"ג חוגגת עליה. "שנה בארצית זה לא חודש בליגת העל" (תומר גבאי)

קוריס, שאהד את הקבוצה מילדות, רכש את רמת גן בשנת 2006 כשהיא היתה מועמדת לפירוק. אז שילם הבעלים חצי מיליון שקל עבור הבעלות.   

שלוש שנים מאוחר יותר, והוא הגשים את חלומו והצעיד את רמת גן לליגה הראשונה, אחרי 20 שנה בליגות הנמוכות. אלא שעליה וקוץ בה: "המשחק בליגת העל הוא משחק שונה. המכפלות הן מכפלות גדולות", ציין קוריס ומנה את הסיבות שגרמו לו להכריז על עזיבתו הצפויה, "אני הייתי הבעלים של רמת גן כשהיא היתה בליגה הארצית, בליגה הלאומית ועכשיו בליגת העל".

"הכסף שהייתי צריך להביא מהבית בשנה שלמה בליגה הארצית זה לא חודש בליגת העל. זה משחק של אנשים גדולים. אני לא חושב שאני יכול לפגוע במשפחה שלי ככה עוד שנה. אני משאיר את רמת גן כקבוצה בריאה, והיא תסיים את העונה ללא חובות".  

שחקני נתניה חוגגים (קובי אליהו)
שחקני נצרת צופים בעוד קבוצה שחוגגת על חשבונם (קובי אליהו)

גם אחי נצרת הסתבכה העונה מבחינה כלכלית: המועדון נשען על איש אחד, היו"ר קאיד אבו עייש, שהזרים וממשיך להזרים מכספו לקבוצה. גם לעיריית נצרת יש חלק נכבד בתקציב. אלא מה, אבו עייש, קם יום אחד והודיע על התפטרותו בעקבות ריב עם אוהדי הקבוצה, ובגלל הגרעון הגדול ברשויות המקומיות בארץ, גם העירייה לא הזרימה כספים והקבוצה נשארה יתומה.

הדבר גרם לאי תשלום המשכורות לשחקנים ולגופים אחרים. ההערכה היא שהגרעון של הקבוצה מתקרב ל-4 מיליון שקלים ורק חזרתו של אבו עייש לניהול הקבוצה תפתור את בעיית תשלום המשכורות.

בנצרת יודעים היטב שאם הקבוצה תשרוד בליגת העל, בעונה הבאה היא תתקשה להחזיק אותה בליגת העל. כבר היום, יש הרבה תביעות נגד הקבוצה ועוד תביעות מחכות לה משחקני הקבוצה בעבר ובהווה ומנושים נוספים.

אם הקבוצה לא תמצא גוף כלכלי חזק, בדמותו של איש עסקים אמיד, שייקח על עצמו את כל החובות ושיבטיח תקציב ראוי לליגת העל, הרי שהקבוצה מנצרת תתקשה להחזיק את עצמה אפילו בליגה הלאומית.

השאלה האם הקבוצה השניה שתעלה לליגת העל, מלבד העולה הצפויה מקרית שמונה, תצליח להחזיק מעמד בתקציבים של ליגת העל. ומה יהיה עם אותן קבוצות קטנות שישרדו את הירידה ויצטרכו להציג תקציבים ראויים לעונה הבאה. העתיד אינו ורוד.

סייע בהכנת הידיעה: מחאסן נאסר.

לכתבה זו התפרסמו 135 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 135 תגובות ב-88 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
88
Tetris13/04/2010 18:06
אתה לא יכול להגדיל את הליגה ל16 ושנה אחר כך להחזיר אותה שוב ל12 לא עשיתה בזה כלום
העלתה ל16 שלפי דעתי זה מבורך! כי ביננו אין הרבה הבדל בין קבוצות מליגה שלישית לקבוצות מליגת העל סתם משלמים לשחקנים כסף.
בכל מקרה בשנה הראשונה ברור שקבוצות יתרסקו השאלה תהיה בעוד 4-5 שנים! קבוצות האמצע יתבססו כלכלית ויוכלו לעמוד בתקציבים של ליגת העל שגם ככה תרד
צריכים להוריד את סף הזרים מ5 ל3!   פה זה לא כדורסל!  

בנתיים ההגדלה עשתה רק טוב לליגה יש יותר גולים 
בעניין הקהל אני לא מבים למה לוקים 50 שקל למשחק
משחק בליגת העל צריך לעלות לא יותר מ20 שקל! אנחנו זה לא איטליה אנחנו כולה ישראל
השב   •  00
87
איתמר10/04/2010 18:46
תזבירו לי למה הוא נחוץ.
השב   •  00
86
איתמר10/04/2010 18:42
צודק אך יש עוד משהו להוסיף.
כמה צופים יש במשחק: אחי נצרת-הפועל רעננה?
השב   •  00
85
תומר10/04/2010 13:36
השב   •  00
84
אריאל10/04/2010 11:27
ישארו חצאי נקודות ודברים מאוד לא סבירים. לא צריך לעשות גם 5 יחידות בשביל להבין שאם בפלאייאוף הנקודות יהיו שוות פי שתיים נקודות לא ישארו חצאים. נצחון 6 תיקו 2 הפסד 0.
השב   •  00
83
מירו ברד10/04/2010 09:00
קודם כל צריך לבצע שינויים במתקנים אי אפשר לבוא לעורבה או לווסרמיל שלא נדבר על רמת השרון נתניה וכו . בנוסף לכך יש לקחת בחשבון את מחירי הכרטיסים שלא מתאימות למה שמקבלים בתמורה (יש גם את כל נושא המזון והשתיה שהמחירים שלהם בשמיים)כן והכי חשוב עלות השחקנים חייבים להוריד את התשלומים שמשלמים לשחקנים לא יתכן שחשקן בן 22 מרוויח יותר ממנכל של חברה בנונית שמכניסה לא מעט מליונים ומעסיקה כמה עשרות עובדים . לשומת ליבכם חברים יקרים הגיע הזמן לעשות קצת סדר .
השב   •  00
82
אובייקטיבי10/04/2010 08:46
7 שנים אני משקיף על משחקים בליגת העל. בשנה האחרונה היו משחקים של הפועל עכו שבהם ספרתי גם את האנשים במרפסות הבתים מסביב:112 אוהדים נגד אשדוד.123 נגד פ''ת 110 נגד ר''ג(כולל תא כבוד) גם במשחקים של אח''י נצרת הגיעו בין 700 ל 1500 סה''כ. ממש עצוב,אין אווירה,לא מעודדים,אין תופים,אין כפיים,אין שירים - המשחקים באיכות של צמרת ליגה ארצית ולא יותר! לא משנה שמחיר כרטיס הוא 60 או 80 ש''ח. ההוצאות לקבוצות מוציאות את החשק להשתייך לליגת העל. במשחק היום בין אח''י לסכנין אפשר להגיד ''חנקו'' משחק:500 שוטרים? ;1200 אוהדים?
זה מצער מאד!! אז בשביל מה הכאב?
איפה הספורט? איפה העסיסיות? שבת שלום לכל שוחרי הספורט באשר הם.
השב   •  00
81
כריש10/04/2010 02:50
לא מזמן היה משחק הפועל חיפה נגד הפועל רמת גן (3-2 רמת גן)
הפועל חיפה הביאה למשחק חוץ הזה יותר אוהדים מרמת גן- ועם כל זה היו באצטדיון 1000 בלחץ
זה משחק בליגת העל תגידו לי?תראו משחק של ליגה שניה באנגליה זה כמו משחק של הפועל תלאביב מכבי חיפה פה
בושה וחרפה
צריך להקטין את הליגה דחוף וגם אם זה אומר שהפועל חיפה תרד ליגה
שיהיה מעניין פה ונבוא לראות אצטדיונים מלאים זה יותר חשוב מהכל כמעט
השב   •  10
80
אהמ אהמ10/04/2010 02:32

תתחילו להכניס קהל 3 שעות לפני המשחק ועד התחלת המשחק תקרינו סרט כחול על המסך (לאלו שיש ילדים תבואו חמש שעות לפני המשחק סרטים מצויירים)

השב   •  00
79
אלוף האלופים10/04/2010 02:25
יש לנו ליגת פח ולא יעזור 10 12 14 או 16 קבוצות איך שזה לא יהיה לא תראו פה כדורגל גדול ומבריק ופה ושם הברקה של איזה שחקן שנשלח לחול לכמה עונות וחוזר כמו טאטאלה לארץ רק בגלל שחשב.שעונה אחת טובה בארץ היספיקה לו כולכם חיים פה בסרט בקיצור כדורגל גדול לא היה ולא יהיה אף פעם בארץ נצטרך להסתפק בקבוצות כמו חיפה הפועל ומכבי תל אביב וביתר  בשביל להנות  מהקצת שנשאר כל השאר שיתחילו לעשות שיעורי בית
השב   •  00
78
ניב10/04/2010 00:17
אמרתה בדיוק את הדברים הנכונים.!
השב   •  10
77
אנטוניו09/04/2010 22:17
ליגת על של 10 קבוצות!! !,4 סיבובים=36 מחזורים= 4 דרבים תל אביבים,4 מפגשים מכבי חיפה -מכבי ת"א ו 4 מפגשים בין ביתר ים והפועל ת"א- ריכוז שחקנים טובים ורבים יותר   בכל קבוצה. 2 ליגות לאומיות של 10 קבוצות כל אחת צפון ודרום-חסכון בכסף וזמן-על אותו בסיס. מכל ליגה עולה אחת סה"כ 2 שיעלו במקום ה2 שירדו מליגת העל.
הצעה בריאה יותר לכדורגל החולה שלנו
לא קיימת !
השב   •  01
76
אור09/04/2010 21:47
ועכשיו מדברים על זה שאין קהל..
כל בעלי הקבוצות, בלי יוצא מין הכלל דאגו להבריח במשך שנים את הקהל מהמגרשים.
מקצים מספר מצחיק של כרטיסים לילדים ונוער, וברגע שנגמרים הכרטיסים האלה כולם משלמים על כרטיסי מבוגר.
זה נראה לכם הגיוני שילד בן 13 צריך לשלם 90 שקל כניסה?
אין פלא שהיציעים התרוקנו עם השנים.
אתם רוצים להחזיר את הקהל? אתם רוצים לשפר את המוצר? אז יאללה תעשו את זה במקום לבלבל את הביצים.
תתחילו בזה שהשם של כל שחקן יהיה כתוב על הגב שלו (ממש כמו באירופה).
תחייבו קבוצות להכניס נציגי אוהדים (שייבחרו בדרך דמוקרטית מהקהל) להנהלה של הקבוצות.
תכניסו מצלמות במעגל סגור ותורידו את האלימות ביציעים.
תחזירו את המועדונים לקהילה.
תחייבו מועדונים בליגת העל לעבור לתוכניות אימונים כמו באירופה (בארץ שחקנים לא מתאמנים כמו שצריך וזה מקור הפער העצום מאירופה).

תשאירו את הליגה ככה עם 16 קבוצות, תעשו את המהלכים האלה ותוך כמה שנים הכדורגל בארץ יהיה במקום הרבה יותר טוב ממה שהוא עכשיו וממה שהיה עד לפני שנה עם 12 קבוצות.
השב   •  50
75
אורן09/04/2010 21:39
נחזור לכדורגל המדהים שהיה פה בשנים האחרונות. הרבה 0-0, הרבה 1-0. כל הקבוצות משחקות בונקר, מאמנים לחוצים כל כך שלא נותנים הזדמנויות לצעירים.

ממש ליגה של 10 קבוצות זה שיא העיניין.אני זוכר עונה שמכבי ת"א והפועל ת"א נפגשו 4 פעמים. במשחק האחרון בלומפילד כבר לא היה מלא, זה לא ריגש אף אחד.
השב   •  30
74
אורי צדיק09/04/2010 21:12
הייתי מחליף את מכבי פ"ת בהפועל ב"ש או הפועל ירושליםכי לשתיהן יש הרבה קהל
השב   •  10
73
פיני09/04/2010 20:01

אנסה לסכם מה היתרונות והחסרונות של הגדלה והקטנת הליגה (שלוש העיקריות של כל צד);
יתרונות:
1) יותר קבוצות => יוצר שחקנים =>> יותר הזדמנויות לשחקן ישראלי לקבל במה בליגת העל.
2) יותר קבוצות => יותר ערים ואיזורים שיש להם ייצוג. בנוסף על 3 מת"א, אחת/שניים מחיפה ואחת מי"ם.
3) הקבוצות החזקות לא מאבדות מכוחן ובמידה רבה גם לא החלשות - הן לא מתחרות על אותם שחקנים.

חסרונות:
1) יש יותר משחקים משעממים. אבל, לאו דווקא - במשחקים כאלה יכולות להיות הפתעות באמת גדולות.
2) יש פחות משחקי צמרת. [במקום 3 סיבובים ירדו ל-שני סיבובים]. נפתר ע"י קיום פלייאוף.
3) אין מספיק כסף בשביל כמות קבוצות גדולה.מי שלא יכולה למצוא ספונסר שלא תשחק, תמיד ניתן לשחק עם סגל זול יותר ופחות זרים ובמקרה הכי גרוע אז יורדים ליגה.

כמו שאתם מבינים אני תומך בליגה גדולה. מצד שני גם לתמיכה זו יש גבול. אי אפשר לעשות ליגה גדולה מדי, השאלה איפה עובר הגבול. לטעמי המצב כיום הוא בהחלט בסדר.
אגב, למשל בספרד יש 4 שכבות עיקריות - 1) ברצלונה וריאל, 2) ולנסיה וסביליה 3) שכבת הביניים ושכבה של קבוצות קטנות. כאשר הקטנות כצפוי לרוב לא ידגדגו את הגדולות.
זה נורמלי ואף אחד לא מתלונן על גודל הליגה ששם אשר גדולה בכמה וכמה מגודל הליגה בארץ.

השב   •  40
פיני09/04/2010 20:11
לגבי הקיזוז דעתי היא שהיא תגרום ליותר עניין.
היא צפויה לפגוע בקבוצה הטובה יותר בכך שתקרבה לקבוצות הפחות טובות (מבחינת צבירת נקודות).
מצד שני ברגע שהגדירו את החוק הזה הוא הוגן לכל הקבוצות באותה מידה. אם רוצים לשנות חוק צריך לפני פתיחת הליגה.
אני עדיין לא ודאי לגבי דעתי על השיטה. צריך לראות מה יקרה עד סוף השנה.
אני בטוח שכיום חיפה לא מרוצה, אבל השאלה היא לא מה המשמעות לגביה השנה ולגבי השפעתה על האליפות אלא איך היא תשפיע על העניין בליגה.
ביורוליג למשל לא מושכים את הניקוד מהבית המוקדם. זה יוצר יותר עניין כי לכולם סיכוי שווה (סוג של) וזה לטובת הליגה שם לדעתי.
השב   •  30
ננבסגינהבנסחהנדגיהנדגיצנ הץדגחיהנדגיהנדגיהבתדגינבח09/04/2010 20:38
רק דבר קטן לגבי ספרד-לא רק ולנסיה וסביליה,זה גם אתלטיקו,מאיורקה ו-ויאריאל
השב   •  00
72
צהוב09/04/2010 20:01
אני חושב שליגת העל צריכה להיות בנויה מה-10 קבוצות הכי עשירות ואם הכי הרבה קהל ככה יהיה יותר מעניין ויותר קהל יבוא למגרשים.
מי שמסכים-כחול
מי שלא מסכים-אדום
השב   •  11
רועי09/04/2010 20:14
אלא בונקר מסריח
השב   •  00
71
אבי09/04/2010 19:56
אולי.. יעשו תרעיון שלך.. ויקראו פשוט לליגת העל - ליגה ג''! אם אתה מחפש הפתעות מהסוג הזה תחפש אותן בליגה הארצית! לא צריך להרוס תרמה של הכדורגל בשביל הפתעות!
השב   •  00
70
אשדודי שרוף09/04/2010 19:49
קבוצות כמו אשדוד,נתניה,ב"ש,בני יהודה.יש להם הרבה קהל.(לא כמו הגדולות).הבעיה אצלהם שהם לא רואים תואר ואין מה שימשוך תקהל.ומשחקים נגד אחי נצרת,סכנין,ר"ג,פ"ת,רעננה,עכו.המשחקים לא נחשבים לגדולים וזה לא מושך תקהל.ורק נגד הקבוצות הגדולות יש קהל.בשנים האחרונות היה יותר קהל..כי גם היה יותר משחקים גדולים..מאשר עכשיו.בקיצור 16 קבוצות לא שווה כלום.
השב   •  20
ליאור ה"מבין" כהן09/04/2010 19:58
השב   •  02
אשדודי שרוף09/04/2010 20:08
אני מדבר מבחינת ליגה שמשחקים נגד הקבוצות שציינתי מושכות פחות קהל.אבל שיש נגד מכבי,הפועל,בית"ר,חיפה..זה כבר משו אחר.אני לא רואה שנגד הקבוצות שציינתי אתם מפוצצים תאיצטדיון.בקיצור יאללה אשדוד פלייאוף עליון בכל הכוח.אהה ודרך אגב לאוהד ב"ש מי קיבלה חמישייה,תבוסה,השפלה,התעללות?
השב   •  20
מוחי10/04/2010 00:21
יש לנצרת ולסכנין יותר קהל מאשר שיש לאשדוד נתניה בני יהודה שתי הפתח תקוואות,גם במשקים נגדם בא פחות קהל כי אתם לא כל כך מעניינים כמו הגדולות,אז לא צריך אותכם בליגה,דרך אגב רק לפני חודש נצרת וסכנין ניצחו אתכם,אז תסתום אנכי אחד,תחשוב גם על אחרים ולא רק על עצמך.
השב   •  00
69
ברצלונה בנישמתי09/04/2010 19:46
השם:
הגועל תל עוף לא מבושל
השב   •  10
אריאל10/04/2010 11:21
אנשים שאוהדים קבוצות גדולות. ואתה יודע למה? כי אתה אפס. כי בחיים לא ראית דשא ואפילו בטלוויזיה אתה לא רואה את כל המשחקים. א-פ-ס
השב   •  00
68
אבנר09/04/2010 19:43
מה שמעניין אותם זה כסף, וכל עוד משלמים 80 ו100 שח, אז אין  להם בעיה.
האמן לי שהם עשו את החישוב הזה של כרטיסים זולים, ובסופו של דבר הם מפסידים.
השב   •  00
67
ניב09/04/2010 19:38
חהחה אתם חולמים.
קודם כל שימו לב לשמות של הקבוצותת ח תסתקלו בחו"ל ריאל מדריד נגד ולנסיה צ''לסי נגד ליברפול ומה יש פה?
קביליו יפו נגד הפועל אשקלון איכס גועל נפש אפילו לא מעניין לא רק שזה לא מעניין גם לא בא קהל משחק של הפועל עכשו נגד מכבי פ"ת 100 אוהדים מה זה גועל נפש ואללה באנגליה או ספרד או אטליה מה שתרצוו קבוצה מקום אחרון ממלא את כל היציאיםם.
הקבוצות שצרכות להשאר פה זה הפועל פ"ת דבר ראשון אחרי זה מכבי חיפה, ביתר ירושלים, מכבי ת"א, בני סכנין,
 אשדוד,והקבוצה כביכול שיש לה את הכדורגל הכי יפה בארץ זה הפועל ת"א
ואולי מכבי נתניה
השב   •  31
ליאור ה"מבין" כהן09/04/2010 20:00
השב   •  20
רועי09/04/2010 20:06
הקבוצה הראשונה שצריכה לרדת ליגה זאת הפועל פתח תקווה איכס
השב   •  20
ננבסגינהבנסחהנדגיהנדגיצנ הץדגחיהנדגיהנדגיהבתדגינבח09/04/2010 20:47
לא פ"ת.בני יהודה
השב   •  00
66
אריאל ת"א09/04/2010 19:38
מצויין, תעלו את הרף לרמה בלתי אפשרית ותקטרו שאין אפשרות להעמיד תקציב. למה בכדורסל התקציב נמוך בהרבה ? תגידו שאתם רוצים ליגה של עשירים. אין שום סיבה שתקציב המינימום יהיה יותר מ 7 מיליון. אתם חושבים באמת שיש פה כדורגל מקצועני ? תנו לשחק. מספיק עם היוהרה וההתנשאות !
השב   •  20
65
193609/04/2010 19:30
לכו תיראו באירופה קבוצות הכדורגל הישראלי זה רחוב דיזינגוף לאירופה.בקושי בישראל יש את ארביטמן ושכטר.
השב   •  11
64
אסף09/04/2010 19:29

השב   •  40
63
כתום בלב09/04/2010 19:29
מה אנחנו בבלגיה?!
השב   •  01
62
תותחן09/04/2010 19:21
הגדלת הליגה ל 16 זה דבר נכון
אבל זה חצי עבודה
לוזון היה צריך להגידר 2 מישחקי ליגה בשבוע
וכך לאלץ את הקבצות להחזיק סגל רחב ולהגדיל את מספר השחקנים בליגה

ולוזן טיפ קטן על חשבון הבית:
את הבדיחה בשם גביע הטוטו תהפוך לטורניר הכנה לליגה בסגנון מודיאל
כול יום 2-3 משחקים חודש רצוף של כדורגל ו2 מנוחה ואז מתחלים את הליגה 3 מחזורים ללא פלאוף מערפן וללא כיזוז ו 2 משחקים בשבוע
השב   •  30
משוגעאדום09/04/2010 19:31
בואנה אחי סחתן
השב   •  01
רון קופמן09/04/2010 20:53
סלח לי אבל זה פשוט רעיון טיפשי שאפילו לוזון יחד עם עם כל המוסד המסריח  שיושב לו בי-ם ותעשה לי טובה!
השב   •  01
61
צו09/04/2010 19:18
חוק לוזוני מטומטמם
השב   •  21
60
אבי נמני הוא המלך!09/04/2010 19:16
תחשבו על זה שלהפועל יש סיכוי קטנטן לאליפות לא תקבלו דום לב אם תראו את כל שער 5 וכל הקהל של הפועל חוגגים אליפות!?! אני מעדיף למות
השב   •  32
רועי09/04/2010 19:49
ואז תוך 3 שנים יהיו לה יותר אליפויות מלנו
השב   •  00
59
רועי09/04/2010 19:16
כשיש איזה טור דעה בעד הגדלת הליגה כולם כותבים: "לוזון צודק", "הגדלת הליגה טובה" וכל מיני כאלה. פתאום כשיש כתבה נגד הגדלת הליגה כולם אומרים "צריך 10 קבוצות ככה תהיה רמה בליגה". אני אישית חושב שהגדלת הליגה עשתה רק טוב לכדורגל בישראל. יש היררכיה בין קבוצות בדיוק כמו שזה צריך להיות. זה נותן לקבוצות כמו בני סכנין, מכבי פ"ת, אשדוד ונתניה את האפשרות לשחק כדורגל טוב בלי פחד של ירידת ליגה, ואפשר גם לראות את זה במספר השערים הגבוה שמובקע בכל מחזור. חוץ מזה, אני חושב שכל העולות החדשות מסתדרות מצוין אולי חוץ מהפועל רעננה ואחי נצרת, ועוד שנה שנתתים כשהן ישארו בליגה, הן יהפכו להיות קבוצות לגיטימיות בליגת העל!
השב   •  10
58
אוהד שמבין09/04/2010 19:08
ולא לעשות קיזוז בצמרת ובתחתית אם כבר אז לקזז לקבוצות באמצע הטבלה ויהיה לנו ליגה כמו בספרד תאמינו לי
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  10
57
אוהד אברשמי09/04/2010 18:59
שצריך לעשות 8 קבוצות,2 הולכים לליגת האלופות,4 הולכים לגביע אופ"א,ושתיים יורדות ככה יהיה ענין כמעט לכל קבוצה בטוח יהיה משהו
השב   •  12
רועי09/04/2010 19:47
לפי הרעיון שלך קבוצות כמו נתניה אשדוד ובני יהודה מכבי וביתר נלחמות נגד הירידה, ולכל הקבוצות האלה יש מקום בליגה
השב   •  10
56
יניב09/04/2010 18:52
צריך להשאיר 16 קבוצות אבל בלי קיזוז נקדות
השב   •  11
55
ירוק09/04/2010 18:46
למה בספרד לא בוכים כאשר יש להם 20 קבוצה וריאל וברסה דורסים את הכל ??
השב   •  11
54
הבטחנו עד המוות ולכן נקיים09/04/2010 18:29
אבי לוזון הורס והרס את המעט הטוב שהיה ויש בכדורגל הישראלי בישראל לצערנו שמכבי ובית"ר נמצאות בעונות בינוניות ביותר מצליחות להיות במקומות 3-4 זה מסביר הכל כי הפועל וחיפה העונה הם באמת 2 רמות מעל הליגה ואין מה לעשות אבל מכבי ובית"ר לא מציגות כדורגל גדול ולעיתים גם לא כדורגל בינוני ועובדה שעדיין במקומות 3-4 זה מראה שהליגה כ''כ חלשה
השב   •  50
53
חביה09/04/2010 18:27
14 קבוצות 3 סיבובים ,2 יורדות 14,13 מקום 12 למשחק מבחן מול השלישית הלאומית
השב   •  71
52
קיקו09/04/2010 18:17
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  00
51
מנגב באהבה לסכנין09/04/2010 18:16
ולעשות מקסימום לתקציב לא כמו אך שהיה גאדימק 100 בעונה יש גבול נגיד 45 מליון אפשר לבנות קבוצה גם שמתאימה לליגת האלופות יש קבצות כמו ה6 האחרנות בלי קהל חוץ מהפועל פיית ומכבי פיית זו קבוצה פרטית נקודה אין להם קהל חוץ ממשפחת לוזון וכמה ילדים שנכנסים בהזמנה ובחינם
השב   •  32
50
שלף09/04/2010 18:14
בכל הליגת האירופאיות יש הבדלי רמות ענקיים כמו בספרד: כל שנה רק ברסה וריאל מתמודדות לאליפות ומביסות את כל השאר
השב   •  20
49
מכביסט אורגינל ( הזהרו מחיקויים ! )09/04/2010 18:13
הקבוצות תהיינה מאותגרות ברוב העונה, התחרות והכספים שיושקעו יניבו פירות באירופה. בואו נלמד מאוסטריה , שוויץ וסקוטלנד. במדינות קטנות אין מקום ליותר מ10 קבוצות, על אחת כמה וכמה מדינה בעלת 7 מיליון תושבים. אם אנו רוצים להתקדם ולשדר מקצוענות הצעד מתבקש, עם כל האהבה לפריפרייה ולייצוג מאוזן בליגה של כל חלקי המדינה. תנו לליגה הלאומית להיות קרש קפיצה לקבוצות שיוכיחו כי הן מסוגלות להשתדרג כספית ולהביא אוהדים בכמות מספקת לליגת העל.
השב   •  91
נועם09/04/2010 18:40
אני בעד גם שיהיו 18 קבוצות, יותר כשרונות צעירים יותר כדורגל מהפריפריה בטווח הארוך.
השב   •  11
מכביסט אורגינל ( הזהרו מחיקויים ! )09/04/2010 18:55
הרמה תעלה כי הקבוצות יוציאו יותר כספים בכדי להתמודד ולהשאר רלוונטים.
השב   •  10
רועי09/04/2010 20:10
אל תגיד סתם דברים. איך אתה מסביר את זה שבינואר כל הקבוצות חוץ ממכבי תל אביב קנו חיזוק משמעותי לקבוצה שלהם? גם כשיש ליגה של שש עשרה קבוצות אפשר לראות שלכל קבוצה יש מטרה מסוימת, בין אם זה להתרחק מהתחתית, להגיע לפלייאוף האמצעי, להגיע לפלייאוף העליון, להגיע למקום ששולח לאירופה או להגיע למקום הראשון.
השב   •  01
ננבסגינהבנסחהנדגיהנדגיצנ הץדגחיהנדגיהנדגיהבתדגינבח09/04/2010 21:14

בליגה של 10 קבוצות ומטה קבוצות ראוית יחסית כמו אשדוד ב"ש נתניה וסכנין יקלעו למאבקי תחתית וירדו לליגה לאומית ויהיו שנה קלועות ליגה אחת מתחת למה שהם צריכות ומגיע להן להיות

השב   •  01
48
אלכס09/04/2010 18:13
תנו לעונה להסתיים ואז תשפטו. אתם כל הזמן מנסים לקדם את צימצום הליגה ל12 קבוצות. למה? לפי הטוקבקים על המאמרים האחרונים שלכם בנושא זה, אוהדי הכדורגל בארץ דווקא חושבים אחרת.
השב   •  42
47
.09/04/2010 18:09
ההתאחדות לא מרוויחה שקל מהכרטיסים, אלו הם הקבוצות שמרוויחות מכך. הקבוצות רוצות כסף ואם הן יורידו את מחירי הכרטיסים גם המנויים יירדו משמעותית ולקבוצה יירדו ההכנסות.
השב   •  11
46
דולפין09/04/2010 18:08
השב   •  10
45
שאולי או שאול09/04/2010 18:08

הסקר שלכם לא הוגן. אתם שואלים על שיטת הקיזוז ואז מכניסים על הדרך שמי שלא תומך בקיזוז בהכרח תומך בליגה בת 12 קבוצות. אתם רוצים שאול על הקיזוז תשאלו על הקיזוז

השב   •  40
44
ברצלונה בנישמתי09/04/2010 18:07
הפסדים!
השב   •  00
43
ירוק09/04/2010 18:05
השב   •  01
42
שער 509/04/2010 18:05
איזה 18 קבוצות איזה? חוץ מ-4 הגדולות אני מפנק ונותן גג לעוד 4 או 5 קבוצות זכות קיום במדינה הזאת על מה אתה מדבר?? 44 מחזורים?? 4 סיבובים 4 דרבים בשנה?? קבוצות ללא קהל ללא כסף ללא בית מי אתה בכלל יא ישראלי מצוי - יותר מ-12 פה זה פשע נגד המדינה! להלן קובצות עם קהל בארץ: הפועל מכבי בייתר וחיפה (אין אותם אין ליגה)- השאר בעלות הפוטנציאל: ב"ש נתניה (אולי) סכנין (אולי) אשקלון (ככל שעוברות השנים יש פחות אוהדים אבל יש סיכוי) בני יהודה (באים בשמחות) ואולי מאום אול פאחם (לך תדע) זהו כל השאר חארטה - כל הקבוצות שרשמתי מסוגלות ביום טוב להביא עשרת אלפים אוהדים - חוץ מארבע הגדולות כמובן
השב   •  22
41
מה זה מכבי?!פ''ת של הפועל לעולמים!$09/04/2010 18:02

השב   •  00
40
מה זה מכבי?!פ''ת של הפועל לעולמים!$09/04/2010 17:58

השב   •  11
39
אריק האדום09/04/2010 17:58
עד שלא יורחק שחר מלוזון ואיגוד השופטים לא יהיה פה כדורגל הוגן. אגב למי שלא יודע איגוד השופטים החליף את שמו לאיגוד השפוטים. ( של שחר)
השב   •  45
עזוב09/04/2010 18:21
מהפועל "סובארו" ת"א
להגועל "קלינקס" ת"א
השב   •  02
38
אבו טריקה09/04/2010 17:52
שיטה חדשה , נראית מעניינת, אל תשפוט אותה בעונה הראשונה, אפילו חצי עונה כי העונה הנוכחית עוד לא הסתיימה ועוד יהיה המון משחקים יפים ואטרקיבים והמון אנשים יגיעו למגרשים.
עוד כמה שנים מי ששורד שורד מי שלא יורד ליגה והכל מתאזן.
לגבי הקיזוז , מובן מאליו שכולם יהיו מרוצים חוץ ממכ'' חיפה והקבוצה שתסיים מקום 14! ועוד 14 קבוצות האמצעיות יהיו מבסוטים, למרות שאני באופן אישי חושב שזה הזוי ולא הוגן אבל לנסות למה לא?
רמת הכדורגל במדינה היא די ירודה עד כדי שאפשר לנסות כל דבר, כי רמה יותר נמוכה מזאת אין, ואין להם מה להפסיד.
לגבי תבוסות שסופגות קבוצות תחתית, זה שכיח בכל הליגות בעולם, ריאל וברסה דורסות את כל הקבוצות בספרד ולא מזמן צ''לסי הנחילה 7שערים לוילה!
קיצר, אתה צריך להיות נביא על מנת לדעת מהיום אם השיטה החדשה ,הגדלת הליגה והקיזוז יועיל או לא.
השב   •  40
37
גוטמן בהפועל לנצח09/04/2010 17:51
השב   •  03
36
סכניני09/04/2010 17:46
השב   •  20
35
אופטימי09/04/2010 17:44
כל הליגות הגדולות תמיד טובות יותר מהקטנות בכל העולם!
תבדקו.
השב   •  31
34
שאולי או שאול09/04/2010 17:40
אולי נשאיר את מכבי חיפה, בית"ר והפועל ומכבי ת"א ונוריד את כל השאר. נקרא לליגה "ליגת הקרם דלה קרם" ונעשה 16 סיבובים." יהיו לנו 16 דרבים 16 חיפה מול בית"ר..תהיה פה חגיגה" (גברי לוי בתגובה לרעיון שלי) יהיה ים קהל ים שירים ויהיה מתח. מי יודע אולי בעתיד יהיה אפשר לצמצם את הליגה ל2 קבוצות.
השב   •  62
רועי09/04/2010 20:11
השב   •  00
33
שושנה09/04/2010 17:38
רק 4 משחקים במחזור זה פחות מדי קבוצות ויתחיל לשעמם
השב   •  00
32
טל ברודי האמיתי09/04/2010 17:38
שלום לכם חברים וחברות, היום אורחת שלנו אבי לוזון . ילדות וילדות אבי לוזון זה אח של עמוס לוזון ודו של גיא לוזון ואיציק לוזון ומשה לוזון ואלי לוזון מה שערות שלו כשנולד היו לבנות כמו של הגננת שלי שהיתה נותנת לי מכות כי זרקתי בגן את כל הילדים הקטנות לסל כביסה כי לא היה סל של כדורסל. גננת שלי, תקווה כמו הפועל פתח תקווה וביתר פתח תקווה ומכבי פתח תקווה שם לוזון שלנו פעם היה מפקדת וכנראה גם היום. לוזון זה הוא איש שנמצאת בראש הכדורגל זאת אומרת הוא מפקדת ומה היא אומרת ככה עושים בכדור וכל הקבוצות עושים.
-מה שלומך מר לוזון
-מצויין מתמרקים לפלייאוף
-הא גם אתה מסתכלת באנ.בי.איי?
-לא מה פתאום יש לנו בכדורגל פלייאוף. 6 הקבוצות הראשונות ישחקו על האליפות.
-אבל זה משעממת מכבי חיפה מוביל בלשון זכר בהפרש גדולה.
-לא אבל בתחילת השנה ידעתי שזה יקרה אז המצאתי משהו גאוני שיקח להם את האליפות.נחתוך להם את הנקודות לשתיים.
-הו איזה רעיון אני אסביר לילדות בבית, אבי נותנת לחיפה לנצח אבל בסוף אומר אופס טעות לא צריך נותנים לנצחון 3 נקודות, זה הרבה צריך רק אחד ורבע.
- לא 3 לחלק לשתיים זה נקודה וחצי.
-אני מצטערת אני לא יצאתי מגן תקווה כמה שנים בגלל גננת שלי אמרה אני זורקת ילדים לסל אשפה ועד לא מתנהגת יפה לא הולכת לבתספר אז לא יודעת חשבון.
-לא נורא גם אני לא יודע ותיראה לאן הגעתי, אל תתיאש אולי בסוף יצא ממך משהו. אז 3 לחלק לשתיים זה אחד וחצי.
-או אחד וחצי זה כמו צעד וחצי כמו משה וחצי וחצי מנה פלאפל מה הייתי גדולה בגן תקווה הייתי אוהבת הולכת לפלאפל ג''ורג'' במנהטן והיה מכינה לי עם קוויאר.
-תודה לוזון היית איתנו והיסברת לנו איך לוקחים מחיפה אליפות רק שלא תבוא לכדורסל. ונסיים בתקווה כמו בגן תקווה היינו שרות :
קולות בטבע מימייה
אפס יהודי מומיה
אוטו עברה מיטטנו
המיטה של שנות אלפיים
להיות הר יופי בארצנו
ארס ציקלופ היא יושליים.

נתראה בשבוע הבאה, ואז נארח את קופל שלא מקזזת נקודות בכדורסל. כל הכבוד. חשוב מכבי ינצחו בקלות ליגה שלנו.

השב   •  221
אבי09/04/2010 17:47
השב   •  30
מוש השור09/04/2010 17:49
בלשון זכר
השב   •  40
אורי צדיק09/04/2010 21:39
איזה מלך ישר לארץ נהדרת
השב   •  10
31
חמודי09/04/2010 17:36
10 קבוצות אם כבר ובכלל הקיזוז נעשה בשביל מכבי פיית וגאדמיק אחרי שהשקיע בעונה אחת 100 מליון שקל .במקום לשעות חוק למקסימום תקציב אז הם הוציא את החוק המעפאן הזה והנה כפייס חוזרת ייגה שבקושי יש להם 500 אוהדים
השב   •  11
30
אופטימי09/04/2010 17:34
לא הבנתי מה הקשקוש! חייב שיהיה הבדלי רמותבין קבוצות!
יותר טוב שבין מקום 3 לדוגמה לבין מקום 10  יהיה הבדל של 2 נק'' לקראת סוף העונה? זה מראה על רמה נמוכה כאשר 8 קבוצות צמודות בטבלה זה מוריד את הרמה! הפחד מהפסדים גורם ליותר מידי 0-0!
כמו שנכתב בכתבה עצמה גם באנגליה צ''לסי לא ברמה של ברנלי זה מה יש!
אין שום היגיון להקטין שוב!

אם מחליטים להקטין (ואני אישית מאוד יהיה מאוכזב) אז לפחות שיהיו 14 קבוצות 3 סיבובים רגילים ללא שום קיזוזים וקישקושים 39 מחזורים.
ליגה גם אם היא נראת גמורה לפעמים מראש(כמו השנה) צריכה להימשך 36-39 מחזורים! (אם חוזרים ל 12 קבוצות לטעמי צריכים להיות 4 סיבובים גם אם זה נשמע מוגזם 44 מחזורים!

בקשר לקהל והכנסות הורדת מחירים של כרטיסים תעזור .
השב   •  34
29
מכביסט בדם ולעולם09/04/2010 17:28
השב   •  00
28
מכביסט בדם ולעולם09/04/2010 17:27
מה אתה בליגה למקומות עבודה?
השב   •  30
27
אשדודי09/04/2010 17:25
השב   •  129
חיפאי09/04/2010 17:35
השב   •  91
26
דן09/04/2010 17:22
עדיף שיהיה 8 קבוצות זה היה הדבר הכי טוב כל הקבוצות החזקות. יהיה מלא קהל יהיה יותר דרמה ויהיה קשה לקחת אליפות תשאירו את הקבוצות: מכבי חיפה,ביתר ירושלים,הפועל תל אביב,מכבי תל אביב מכבי נתניה אשדוד בני יהודה ומכבי פתח תיקווה מי שמסכים איתי יעשה כחול
השב   •  1944
ב"ש עד יום מותי09/04/2010 17:47
אם כבר נתת קבוצות תתן 8 קבוצות עם קהל
ב"ש הביא השנה נגד מכבי חיפה בוסרמיל 10,500 אוהדים אין אף קבוצה בארץ חוץ מ-"הגדולות" שיכולה להביא כמות כזאת ולא משנה גודל המשחק
אם כבר להשאיר את הפועל פ"ת ולהעיף את אשדוד ולשים את ב"ש במקום מכבי פ"ת
השב   •  61
דני09/04/2010 18:40
השב   •  10
ירוק09/04/2010 18:57
השב   •  10
ננבסגינהבנסחהנדגיהנדגיצנ הץדגחיהנדגיהנדגיהבתדגינבח09/04/2010 21:33
השב   •  00
25
לירון09/04/2010 17:22
אם רוצים כדורגל בשביל הכייף ולתת הזדמנויות לכולם כולל קבוצות פחות עמידות כלכלית  כולל הפרפריה ומקומות כאלה או שרוצים ליגה קטנה של אפילו 10 קבוצות אבל חזקה שאולי תעשה משהו לכלל הכדורגל הישראלי ואולי סוף סוף נעפיל לטורניר כלשהו
השב   •  10
אוהד מכבי09/04/2010 19:03
זו תהיה ליגה בה 7 מהקבוצות ישחקו בונקר מגעיל מהפחד לרדת. מה אתה רוצה שמכבי נתניה אשדוד ובני סכנין יאבקו נגד הירידה?! אלה קבוצות שמגיע להם להיות בליגת העל. לא יכול להיות ששכחתם איזה כדורגל מגעיל היה כשהיו 12 קבוצות
השב   •  00
24
צהוב09/04/2010 17:22
וכשהיו 12 קבוצות היו קהל במגרשים? הכדורגל הישראלי משעמם וזה לא משנה מהו מבנה הליגה
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  30
23
צהוב09/04/2010 17:21
השב   •  31
ירוק09/04/2010 18:55
ואז יהיו 36 משחקים. שיזיעו קצת!
השב   •  00
22
גילי ורמוט09/04/2010 17:20
הרמה של הכדורגל פה נמוכה וזה לא משנה אם יהיו פה 10 קבוצות או 20 קבוצות
בכל מקרה יהיה משעמם ולא יגיע קהל למגרשים
השב   •  41
21
אוהדת09/04/2010 17:20
השב   •  50
20
אדום בנשמה09/04/2010 17:18
השב   •  11
19
שונא צהוב09/04/2010 17:18
כשהיו 12 קבוצות בכו למה יש 12 קבוצות ושהכדורגל משעמם בלי גולים,עכשיו כשהגדילו את הליגה ל 16 קבוצות בוכים למה הליגה גדולה ושאין רמה.
די כבר לבכות תנו צ''אנס לליגה לכמה שנים לא לשנה אחת.
השב   •  122
יוני09/04/2010 17:29

השב   •  00
18
אלי09/04/2010 17:15
16 קבוצות זה אסון לכדורגל הישראלי לחזור ל12 ומהר
השב   •  62
17
בית"רי09/04/2010 17:09
אז למה שלא תעשו חוק ותורידו תמחירים של הכרטיסים ל-
50 ש"ח למבוגר
20 ש"ח לנער
לא יאומן שלוקחים כמעט לכל משחק בין 80 ל100 ש"ח ועוד להגיע למגרש ולראות יכולת כל כך עלובה.
אם ההתאחדות תוציא חוק של מחיר כרטיסים נורמלי והגון אתם תראו את המגרשים מפוצצים כל משחק מעל 10 אלף אוהדים,תהיה שמחת חיים וכולם ירויחו מיזה

השב   •  621
ברק09/04/2010 17:22
ואם יהיו הרבה אוהדים בכל משחק זה יעלה את רמת המשחקים..
השב   •  30
חבר של אביגדור העז09/04/2010 17:28
וגם תמיד מדפיסים רק 20 כרטיסים לנוער ומוכרים אותם ב2 דקות ואתה חייב לקנות כרטיס מבוגר ב-80 למרות שגם ב-40 זה לא שווה!!
השב   •  60
אלעד09/04/2010 18:45
ואז שום איש עסקים לא יתקרב לכדורגל הישראלי
ולא תהיה פה לעולם ליגה.
כל ההצעות האלה מגוכחות אל תסתכל רק מהצד שלך אלא גם מהצד השני של הבעלים
השב   •  10
16
חוליגן מיציע ג''09/04/2010 17:07
השב   •  64
15
ירוק09/04/2010 17:04
מי שבעד השיטה ללחוץ - כחול
מי שנגד השיטה ללחוץ - אדום
השב   •  1248
מכבי יש רק בחיפה היזהרו מחיקוים!09/04/2010 17:53
אתה משועמם
השב   •  00
ירוק09/04/2010 18:35
השב   •  00
14
ירוק09/04/2010 17:03
לא ספורטיבית - כחול
טובה ומועילה - אדום
השב   •  9614
13
סופר09/04/2010 17:03
הבעיה היא יעקוב שחר שמשקיעים באים לפה ורואים שהוא שולט כאן על השופטים ועל ההתאחדות הם בורחים.
השב   •  2516
יוני09/04/2010 17:29

השב   •  53
ירוק09/04/2010 18:51
נעשו טעויות שיפוט נגדנו בדיוק כמוכם אם לא יותר!
השב   •  00
ירוק09/04/2010 19:46
השב   •  00
אהמ אהמ10/04/2010 02:35
שמחזיקה מעצמה קבוצה גדולה באים לראות במה המדובר ומתגלה הבלוף  קבוצה שהיפסידה לקאזאן 3 0 קבוצה מדרג ז של אלופות אז מבינים שמפה ייצאו בלי כלום קבוצה של עגלגלות
השב   •  00
12
עופריקו09/04/2010 17:02
יאללה חברה תנו בכחול
השב   •  6632
11
ירוק09/04/2010 16:59

השב   •  819
10
dady09/04/2010 16:59
השב   •  180
9
ירוק09/04/2010 16:59
הגדלת הליגה ל-16 קבוצות טובה ?
כן - כחול
לא - אדום
השב   •  4245
מכבי יש רק בחיפה היזהרו מחיקוים!09/04/2010 17:55
השב   •  00
8
בלומפילד צהוב09/04/2010 16:58
צריך 14 קבוצות. 2 סיבובים שזה 26 מחזורים. אחרי זה מחלקים ל-3 פלייאופים: עליו 6 קבוצות, אמצעי 4 ותחתון 4. בפייאוף יהיה 2 סיבובים כך שכל קבוצה תהיה נגד אחרת גם בבית וגם בחוץ. כך לדוגמא כמעט כל עונה יהיה 4 דרבים, 4 חיפה נגד בית"ר ויהיה אחלה ליגה. אחרי הכל זה ייצא 36 מחזורים. תלחצו על הכחול
השב   •  4814
בלומפילד צהוב09/04/2010 17:05
יהיה פלייאוף אבל לא יהיה קיזוז נקודות ז"א שאחרי ה26 מחזורים יהיה ישר פלייאוף בלי להוריד כלום
השב   •  52
אופטימי09/04/2010 17:41
על כל המשתמע מכך.
לפי ההצעה שלך בעצם אחרי 26 משחקים 4 קבוצות הולכות לחוף הים כבר בחודש מרץ (בערך כמו עכשיו)
ועשר קבוצות 4 למטה ו 6 למעלה משחקות בשיטה של בתים בגביע אחת תצא אלופה בסוף מתוך ה 6 ו2 יורדות מתוך 4
אין ספק שמתח יהיה אבל רמה לא נראה לי.
השב   •  20
אורי09/04/2010 17:44
השב   •  00
7
חולוניה09/04/2010 16:58
הליגה הישאלית מגילעה אותי מה זה צרייך להיות אף פעם הליגה הישראלית לא הייתה במצב גרוע כול כך פשוט בושה אבי לוזון הביתה!
השב   •  120
6
אסף09/04/2010 16:58
כל הזמן רוצים תוצאות מיידיות אצלנו,
הנה 16 קבוצות קיזוז יהיה מותח תנו לנו כדורגל ספרדי!
מה אתם רוצים? עוד כמה שנים זה ישתלם ה16 קבוצות האלו.

רק הקיזוז חייב לבטל אותו.
אבל 16 קבוצות אתם עוד תראו כמה זה יועיל
השב   •  271
זהירות גמל בדרךך ;)09/04/2010 17:31

כתבה משעממת ולא מועילה בכלום

השב   •  40
5
תומר09/04/2010 16:57
עולות: רהמ"ש, ק"ש, נס ציונה, בת ים, אשקלון, הפועל ירושלים, הפועל מרמורק , מכבי ב"ש, הכח עמידר ר"ג,  בית"ר שמשון ת"א ויהיה הפתעות!!
השב   •  113
4
T809/04/2010 16:56
פה אין מספיק משקיעים..
השב   •  80
3
פיראס09/04/2010 16:56
השב   •  34
2
צהוב בנשמה09/04/2010 16:53
הכי עדיף לקצר את הליגה ל-14 קבוצות ושיהיו 3 סיבובים,או להישאר עם 16,לבטל את הקיזוז,ולעשות פלייאוף נורמלי. לוזון,אתה לא חכם אתה מטומטם אחד גדול שחושב שהוא המושיע של הכדורגל הישראלי.
השב   •  131
1
חוליגן מיציע ג''09/04/2010 16:52
השב   •  135
יוסי09/04/2010 18:30
הרסת לי את המחשבה שאנו מיוחדים !!
השב   •  31
ברצלונה בנישמתי09/04/2010 19:22
כל הפעל הם הגועל.
וכול מדריד הם מגעיל
השב   •  42
אסור לפספס
נגןרגע היסטורי: מרתון בין רובוטים לבני אדם
רגע היסטורי: מרתון עם רובוטים ובני אדם
נגןזכה באיש המשחק וקיבל במתנה חזיר שלם
זכה באיש המשחק וקיבל במתנה חזיר שלם
נגןהנציג הישראלי באינטר מיאמי עם שער גדול
הנציג הישראלי באינטר מיאמי עם שער גדול
נגןאינטימי: פאטצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
אינטימי: פטאצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */