יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:37

מילוש קרסיץ' - ילד מקוסובו בדרך למועדון פאר

ריאל מדריד, יובנטוס, מילאן או מנצ'סטר. אלו 4 האפשרויות שיש לסרבי של צסק"א מוסקבה. אחד השמות החמים בעולם הכדורגל בכלל מתכונן למונדיאל

|
מילוש קרסיץ´ כבר לובש לבן במדי הנבחרת (רויטרס)
מילוש קרסיץ´ כבר לובש לבן במדי הנבחרת (רויטרס)

מילוש קרסיץ', הסרבי של צסק"א מוסקבה הפך בשבועות האחרונים לאחד השמות החמים בעולם הכדורגל. עד כה הביעו התעניינות בקשר יובנטוס, אינטר, מילאן, ריאל מדריד, באיירן מינכן, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וארסנל. נראה כי כל מועדון הרואה את עצמו כחלק מהצמרת האירופאית דואג להדליף לעיתונות על רצון לצרף את השחקן.
 

מחירו של קרסיץ' מוערך כרגע בכ-9 מיליון ליש"ט וניתן להזכיר כי גם פורטסמות', ורדר ברמן, המבורג, פורטו ופריס סן ז'רמן שלחו סקאוטים לעקוב אחריו.

הקשר ההתקפי סייע העונה לצסק"א להגיע לשלב רבע גמר ליגת האלופות, עם הופעות מרשימות במסגרת המפעל מול מנצ'סטר יונייטד, וולפסבורג וסביליה. ממשחק הגומלין ביום שלישי מול אינטר, בסופו הודחה צסק"א, נעדר קרסיץ' בשל צבירת כרטיסים צהובים. 
 
קרסיץ' נולד לפני 25 וחצי שנה בעיירה קוסובסקה מיטרוביקה, שבצפון אזור המריבה, קוסובו. בסוף מלחמת קוסובו, בשנת 1999, חולק האזור לשניים: אוטונומיה אלבנית מדרום וסרבית מצפון. באותה שנה, בהיותו בן 15 עזב את קבוצת הנוער של עיר הולדתו ועבר לשחק בוויודינה מהעיר נוביסאד, קבוצה שהתמודדה מול הפועל ת"א במסגרת גביע אופ"א בעונה שעברה. 
 

מילוש קרסיץ´ (GettyImages)
מילוש קרסיץ´- בן 25 שמושך סקאוטים מרחבי העולם (GettyImages)

ב-2004 הצטרף לצסק"א מוסקבה והיה מעורב בעונה שלאחר מכן בשלושה משחקים בקמפיין ההיסטורי של הקבוצה בגביע אופ"א, בו זכתה קבוצת הצבא האדום, כולל הופעה בגמר מול ספורטינג ליסבון, כשנכנס בדקה ה-67 במצב 1:2 וסייע לקבוצתו לנצח 1:3. קרסיץ' זכה עם המועדון גם בשתי אליפויות (2005 ו-2006), וארבעה גביעי רוסיה. 
 
בגיל 19 זומן לסגל הנבחרת האולימפית. סרביה ומונטנגרו הגיעה לגמר אליפות אירופה עד גיל 21 אך קרסיץ' לא זכה לשחק. כעבור חודשיים כבר היה שותף בטורניר באולימפיאדת אתונה וב-2006 הוביל את הנבחרת הצעירה לחצי גמר אליפות אירופה בפורטוגל, אך הפסיד יחד עם חבריו לאוקראינה בפנדלים.
 

במרץ 2007 זומן לראשונה לנבחרת הבוגרת, למשחק מול קזחסטן במסגרת מוקדמות יורו 2008, אך סרביה לא הצליחה לעלות מהבית בו פולין סיימה ראשונה ואחריה פורטוגל. 
 
בקמפיין למוקדמות מונדיאל 2010 לקרסיץ' כבר היה תפקיד מרכזי וסקאוטים של מנצ'סטר יונייטד עקבו אחריו בהופעתו המרשימה באוקטובר 2008 בווינה, אז גברה נבחרתו על אוסטריה 1:3. קרסיץ' כבש שני שערים בקמפיין, בו סרביה סיימה ראשונה בבית קשה למדי שכלל גם את צרפת ורומניה. 
 
בשלב זה נראה כי קרסיץ' בדרך אל 'הגברת הזקנה' אבל ביונייטד, שמעוניינים בו מאוד למרות חוסר הנכונות במועדון להוציא סכומי כסף גבוהים, מעודדים מהעובדה שחברו לנבחרת נמניה וידיץ', עשה ב-2006 מסלול דומה ממוסקבה לאולד טראפורד. 

מילוש קרסיץ´ (רויטרס)
מילוש קרסיץ´ - מנסה לבדוק אם ללבוש פסים יתאים לו (רויטרס)

פרט לוידיץ' וקרסיץ', נבחרת סרביה משופעת בשחקנים מצויינים נוספים. הידועים שבהם הם מגנה של צ'לסי בראניסלב איוונוביץ', הקפטן הוותיק דז'אן סטנקוביץ' מאינטר והקשר המבטיח זוראן טוסיץ' שנרכש על ידי מנצ'סטר יונייטד בשנה שעברה והעונה משחק בהשאלה בקלן הגרמנית. החלוץ המרכזי של הנבחרת, ניקולה זיגיץ' הענק (202 ס"מ) ממעט לשחק העונה בספרד ולסרביה יש בעיה בתקפה, כאשר גם החלוץ השני, מרקו פנטליץ', היום באייאקס, כבר נמצא מעבר לשיאו. 

 
 ללא ספק ריאל מדריד זה המועדון הגדול בעולם וכל שחקן ישמח ללבוש את החולצה הלבנה. אבל גם לשחק במילאן או במנצ`סטר יהיה חלום שמתגשם 
 
 
 

במונדיאל בעוד חודשיים בדרום אפריקה תתמודד סרביה בבית מרתק שכולל גם את איטליה, גאנה ואוסטרליה. ה'בלי אורלובי', כפי שהם מכונים, יפתחו ב-13 ביוני מול הנבחרת האפריקאית, שהפסידה למצרים בגמר אליפות היבשת לפני כחודשיים. במקביל ישחזרו אוסטרליה ואיטליה את שמינית הגמר מהמונדיאל הקודם. 

וידיץ´ קרסיץ´ סרביה מנצ´סטר צסק&qout;א מוסקבה (GettyImages)
וידיץ' וקרסיץ' אחד מול השני. במונדיאל הם יהיו ביחד, אולי גם במנצ'סטר.

בצסק"א כבר מתכוננים לעזיבתו של קרסיץ' ואף פנו ליוסי בניון כמחליף אפשרי באגף לסרבי. השאלה היא רק לאן פניו של קרסיץ' מיועדות. סוכנו ולאדו בורוזאן התראיין לפני שבוע ואמר שבשלב זה העדיפות היא למועדונים באיטליה או ספרד. הסוכן המחזיק בסחורה הלוהטת אף הצהיר כי לקוחו יהיה כוכב שוק ההעברות בקיץ הקרוב. 
 

קרסיץ´: ללא ספק ריאל מדריד זה המועדון הכי גדול בעולם&qout;
קרסיץ´וסוכנו כבר בטוחים שהוא הסחורה הלוהטת בשוק ההעברות (רויטרס)

גם השחקן עצמו התייחס להעדפותיו בפני התקשורת, לפני ההתמודדות מול אינטר במילאנו. "ללא ספק ריאל מדריד זה המועדון הגדול בעולם וכל שחקן ישמח ללבוש את החולצה הלבנה. אבל גם לשחק במילאן או במנצ'סטר יונייטד יהיה חלום שמתגשם".

מילוש קרסיץ´ (ONE)
רפאל אתה חושב שהחולצה השחורה תתאים לי לצבע של העינים? (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */