יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:22

קוריס: אני לא חושש מהעתיד הכלכלי של המועדון

בתוכנית הספורט של 103FM בשיתוף ONE דיברנו עם הבעלים העוזב של הפועל ר"ג: "יש שתי קבוצות רוכשים". לובין: "יבואה חתם על כך שאין חובות"

|
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י ב-103FM
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י ב-103FM

אופירה אסייג ודורון ג'מצ'י מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב דנו בהפועל ת"א ובעסקת העברתו של סמואל יבואה לגנק הבלגית. בעוד שההסדר הכספי בנוגע להעברת נאתכו לקאזאן הוסדר במהירות, הרי שהאדומים עדיין לא קיבלו את הכסף תמורת החלוץ הגנאי. בשורות האדומים חושדים כי דודו דהאן עומד מאחורי אי העברת הכספים מאחר והוא נמצא בבוררות מול הקבוצה.

אמיר לובין, יו"ר הפועל ת"א, אמר: "עוד לא החתמנו את אבוקסיס וגוטמן אבל זה יקרה בימים הקרובים. אנחנו מסוכמים איתם בעל פה, צריך להעביר הכל לכתב, שיהיה ברור. מצבנו קשה מאוד השנה, אבל יהיה בסדר. עם גוטמן מסוכם בע"פ, עם יוסי נגיע להבנות בימים הקרובים".

לובין סיפר: "הרבה תלוי ביוסי, זו דמות מוערכת, וזו המעטה. נדבר עם יוסי על כל הדברים, יכול להיות שאבוקסיס יאמן במקום גוטמן אם הוא לא יהיה, אבל אני לא רוצה להתחייב עכשיו. אני היית מבקש להיות מס' 1 במקום יוסי, אבל הוא עוד לא ביקש".

אמיר לובין באימון (רועי גלדסטון)
אמיר לובין: "יכול להיות שאבוקסיס יחליף את גוטמן יום אחד" (רועי גלדסטון)

"כשסמואל יבואה עזב הוא חתם על טופס שאין לו חובות. דודו דהאן הוא הסוכן שלו, גם דדה חדד, אחד משניהם. הוא חתם שבדצמבר אין לקבוצה חובות אליו ולדעתי זו לא הסיבה שהכסף לא עובר אלינו. זה לא משהו שמקובל באירופה, כמו ילדים, לא משלמים", אמר היו"ר של הפועל ת"א".

אמיר לובין הסביר: "הגשנו תביעה לפיפ"א ונקבל כסף נוסף. אני נמנע מלדבר עם דודו דהאן, הוא עשה את העיסקה הזאת. הקבוצה לא כועסת על דודו דהאן, אני לא מאמין שמישהו אחר קיבל את הכסף. מכיוון שהנושא הוא כספי גרידא מול גנק ויש את פיפ"א, אז אני רגוע, הכסף יגיע. אנחנו לא תלויים בו על מנת להתקיים, הוא יגיע עם ריבית ד-ריבית".

יבואה ודהאן (רועי גלדסטון)
יבואה ודהאן. הסאגה סביבם לא נגמרת (רועי גלדסטון)

"אנחנו נבין בסופו של דבר למה הכסף לא הועבר. אנחנו לא נשתף פעולה במשחק, נתבע את פיפ"א ונקבל את כל הכסף עם הריבית. אני לא יודע למה הם לא משלמים, אני יודע שהם ישלמו. חייבים ליבואה חצי ממשכורת דצמבר, זה כל הסיפור. כל שחקן זר מקבל את החצי משכורת האחרונה כדי לשלם חשבונות וכו'", הוסיף יו"ר הפועל ת"א.

"חשבון הטלפון של יבואה הגיע ל-13 אלף ש"ח", סיפר לובין. "אין עם זה בעיה לאף שחקן. גם התביעה שדודו הגיש להתאחדות תתברר שם. הוא טוען שמגיעים לו 170 אלף ש"ח, אם תורידו את ההוצאות לדהאן כולל בוקארי, אין הרבה כסף. היועצים המשפטיים שלנו שוקלים להגיש תביעה נגד דהאן", הוסיף לובין לסיום.

סאדאת בוקארי עולה לחימום (קובי אליהו)
סאדאת בוקארי. עדיין יש ויכוחים לגביי העברתו (קובי אליהו)

ירון קוריס: "אני לא חושש לעתידה הכלכלי של הפועל ר"ג"
בנוסף עסקנו במצבה הכלכלי של הפועל ר"ג. הבקרה התקציבית בודקת את התנהלותה של הקבוצה והחשש בבקרה כי חובות ישנים עלולים להתערבב עם ניהול החשבונות של הקבוצה, לכן בר"ג מינו את שחר בן עמי לתפקיד מנהל הכספים עד לתום העונה.

ירון קוריס, הבעלים של הפועל ר"ג, אמר בתוכנית: "במועדון לא סוער, אלא אצל עיתונאי וחצי שמשעמם להם. אם היה סוער במועדון אז הדברים היו יוצאים מהמועדון, אבל בחודשיים שלושה האחרונים לא נכתב משהו שלילי בנושא הנהלה או שכר במועדון".

"לא הסתרתי את רצוני לעזוב לפני חודשיים. אני לא חייב כספים, אם מישהו יודע שאני חייב לו, שיבוא ויגיד, ואני אאשר ויבקש סליחה. לי אין שום חוב אישי, מי שהוציא את הידיעה ייתבע כמו בכל מדינה מתוקנת ונעשה סדר בבלאגן. להפועל ר"ג יש חובות סבירים מאוד, ספקים ומשכורת וחצי לשחקנים", אמר קוריס.

ירון קוריס מדבר לפני היאמון (מתן להב)
ירון קוריס עם שחקניו. בעונה הבאה הוא כבר לא יהיה שם (מתן להב)

יו"ר הפועל ר"ג סיפר: "לקח לי זמן לשכנע את עו"ד שחר בן עמי להיות לצידי ולעזור לי בשני מובנים: ניהול שיתוף, שביקשתי ממנו שהוא יעזור לי לסיים דברים מול אנשים עם מרץ ורצון שיש לו. גם ביקשתי שינהל את המו"מ מול קבוצת רוכשים פוטנציאלית, יש כבר שתיים כאלה".

"הוא עובד איתי כבר קרוב לחודש. אני שמח שהבאתי מישהו בדמותו, לפני זה לא הכרנו טוב, אבל אני שמח שהכרתי אותו והעצות שלו שוות הרבה כסף. לא חסרים אנשים עם אינטרס לפגוע בשמי. יש קשיים כלכליים בהפועל ר"ג, אבל לא בסדר גודל משמעותי", הוסיף קוריס.

שחר בן עמי (מיכה בננו)
שחר בן עמי. ינהל את מכירתה של הפועל ר"ג (מיכה בננו)

"הפועל ר"ג נמצאת בגרעון של מיליון עד מיליון וחצי ש"ח בקירוב", הסביר ירון קוריס והוסיף: "נסיים את העונה ללא חוב של שקל לאף שחקן. משכורות משולמות, בגדול, בזמן. עופר אורליצקי בתמונה, היות והבקרה התקציבית בתמונה והיא הוגנת מאוד, היא הגיע למידעים ששחקנים לא קיבלו משכורות".

"אנחנו מכירים את המלשינים ונטפל בזה. פנו לוייצמן-יער, שאלו אותי אם אני אהיה מוכן להעביר להם מידע", אמר הבעלים של הפועל ר"ג.

עופר אורליצקי, יו"ר הבקרה התקציבית אמר: "לא נתתי שום אולטימטום. קיבלנו מידע על כך ששחקנים לא קביל משכורות בזמן. גם עכשיו יש בין 7 ל-8 בדיקות על קבוצות שונות. אנחנו עם הדי על הדופק. כשגילינו שיש בעיה בהפועל ר"ג, הגענו למסקנה יחד עם הפועל ר"ג על כך שבן עמי יהיה".

יובל נעים וירון קוריס (דרור עינב)
יובל נעים וירון קוריס. עונה טובה מאוד יש לקבוצה מבחינה ספורטיבית (דרור עינב)

ירון קוריס הוסיף הוסיף מצידו: "הבקרה בסדר גמור, אבל לא עופר אורליצקי צריך לדאוג למשכורות. אני אדאג לזה מא עד ת'. אני ב-50 אחוזים לא יכול וב-50 אחוזים לא רוצה להביא את הכסף. פגעתי מספיק במשפחה שלי ובכספים של המשפחה. עופר עושה את עבודתו, אני אדאג שהשחקנים שלי יקבלו את השכר. אני לא חושש לעתיד המועדון מבחינה כלכלית".

אורליצקי חושב שהקבוצה תשרוד בצורה מכובדת ואמר: "אחרי כל מה שביצענו, אני חושבים שהקבוצה תתנהל בצורה טובה עד סוף העונה, ואז ירון יחליט אם למכור, כי היא עדיין שלו".

קוריס סיפר: "אני הייתי בפגישות. הפועל ר"ג מוצעת למכירה, אני הגעתי לפרקי, יש שם אנשים טובים. אני אדאג שגם אחרי יגיע איש שידאג להפועל ר"ג וימשיך מה שבנינו. שאף אחד לא ישכח מה אני עשיתי בשביל הפועל ר"ג ב-4 שנים. קיבלתי אותה בליגה הארצית עם מינוס 14 נקודות".

ירון קוריס מתדרך את שחקני ר&qout;ג (ONE)
שחקני הפועל רמת גן. קוריס מבטיח שיקבלו משכורות עד סוף העונה

לסיום, ירון קוריס סיכם: "אצלי הכל בסדר, אני לא מסובך. למועדון אין כסף, הוא בגרעון בכל שנה והבעלים צריכים להביא את הכסף. בא לי לצאת מהרבה סיבות וזה לא רק הכסף".

מזרחי: "אף אחד לא יצליח למחוק לעולם את מכבי ת"א"
עוד בתוכנית התכוננו למשחק המסקרן בו תתארח קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א בספרד (21:45) אצל ריאל מדריד, בקרב על ראשות בית 6 ביורוליג. שתי הקבוצות כבר הבטיחו את מקומן בטופ 8 ויעשו הכל כדי לנצח ולהימנע ממפגש אפשרי מול ברצלונה בשלב הבא. חניכיו של פיני גרשון כבר ניצחו העונה את קבוצתו של אטורה מסינה אבל הפעם, מול הקהל הביתי של הספרדים, המשימה תהיה קשה בהרבה.

שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א, אמר בתוכנית: "אנחנו נמצאים במדריד, שדי נמצאת תחת ההלם של הכדורגל ואני מאוד מקווה שהמשחק שלנו יהיה כמו זה שהיה לפני שנתיים שבו ניצחנו. מדובר במשחק מאוד לא קל כי שתי הקבוצות, גם ריאל שהובסה פעמיים השנה על ידי ברצלונה לא רוצה לפגוש אותה וגם אנחנו רוצים לנצח ולסיים בראשות הבית. לא יהיה קל, אבל אני בהחלט מאמין בשחקנים ובמידה ונדע לצבור כוחות עד לשניות האחרונות גם אפשר לעשות את זה".

שמעון מזרחי (אמיר לוי)
שמעון מזרחי: "אם נדע לצבור כוחות לשניות האחרונות, אפשר לנצח" (אמיר לוי)

"אני לא יודע אם תהיה לזה השלכה אבל זה אותו מועדון", אמר מזרחי על הקשר בין הכדורגל והכדורסל, והוסיף: "מועדון עם שחקנים גאים והנהלה שהשקיעה מאות מיליונים בכדורגל ובכדורסל ובוודאי שהקבוצה שנבנתה על ידי מסינה זאת קבוצה שיכולה להגיע לפיינל פור"

יו"ר מכבי ת"א יודע: "נכון שלא ניצחנו בחוץ אבל צריך לזכור שכל המשחקים ששיחקנו בחוץ הסתיימו בהפרשים נמוכים ובהחלט נמוכים מאלה שניצחנו בבית. כולם היו משחקים מאוד צמודים ותזכרי שנכון להיום מהבית המוקדם שלנו אנחנו הקבוצה השלישית שנמצאת בין השמונה הטובות וזה אחרי צסק"א וקאחה לבוראל ואם הערב לדוגמא מארוסי תנצח את פנאתינאיקוס אז היא תעלה לשמונה הגדולות ולא פרטיזן בלגרד".

מאצ´יי לאמפה (דרור עינב)
מאצ´י לאמפה . לא הובא לו מחליף במכבי ת"א, אך הקבוצה השתפרה (דרור עינב)

על שחרורו של לאמפה אמר מזרחי: "אנחנו דנו בכובד ראש באפשרות לצרף שחקן בעמדת הסנטר עמדה מספר 5 היו לנו מועמדים שלא היו משכמם ומעלה תרתי משמע והחלטנו כדי שלא לפגוע במרקם ובצורה שהשחקנים התרגלנו אחד אל השני החלטנו לא לצרף שחקן, והמאמנים עשו עבודה מצוינת".

"יש היררכיה בקבוצה ויש הבנה בין השחקנים וזה מה שחשוב. רואים ששחקנים בקבוצה הפכו אותה לקבוצה עם אופי שלא נשברת גם ברגעים קשים ויודעת להתעלות", הסביר מזרחי.
יו"ר מכבי ת"א סיפר: "אני קיוויתי שכל הזמן נגיע לרבע הגמר לפחות ולהצלבה. אני לא אוהב להתייחס לעניין הפרשות אבל אנחנו היינו עם האמת שלנו. את האמת שלנו ידענו ויודעים עד היום ואנחנו הסתדרנו ואולי בהצלחה לבודד את הדברים וככה עשינו והתמקדנו בצד המקצועי".

ליאור אליהו חוגג (GettyImages)
ליאור אליהו. אחד הישראלים הבולטים שלו משחקים במכבי ת"א (GettyImages)

"בוודאי שהיו לזה השלכות וזה לא היה במקום או בזמן ולא בפרופורציה ובואי נשאיר את זה מאחורינו", אמר מזרחי על פרשת 'הבנק של פנאן'. "בהחלט היתה לי תחושה שהיה עליהום על מכבי תל אביב. אף אחד לא יכול למחוק את מכבי. מכבי היתה, נשארה ותהיה חזקה ונחושה ומוצקה וישרה ואף אחד לא יכול למחוק אותה בשום פנים ואופן. אם מנסים לפגוע במכבי אז מהדברים האלה אנחנו יוצאים רק יותר מחוזקים", הוסיף מזרחי.

"לא חסר שחקן ישראלי במכבי", אמר מזרחי והוסיף: "יש לנו את הישראלים רביב לימונד שפותח במחישייה, יש את גיא פניני ויש את יניב גרין שמשחק כשהוא יכול ובריא. יש לנו בהחלט שחקנים ישראלים בולטים. כולם חברי נבחרת ישראל. גיא פניני פותח בחמישייה ביורוליג? חוץ מגיא פניני מי אתם רוצים שיפתח? מי אתה רואה בסיינה שחקן שפותח והוא איטלקי?"

שמעון מזרחי (קובי אליהו)
שמעון מזרחי: "גם אם ננצח אז לא נקנה חיתולים לפני שהתינוק נולד" (קובי אליהו)

על שחקן נוסף שעזב, אמר מזרחי: "אני לא יודע מה מצבו של ליאור אליהו. ומי יביא את הכסף לשלם להם כמו בספרד או ביוון? כולם היו במכבי, כולם רצו אחרי הכסף הגדול ואי אפשר להאשים אותם בזה ולנו יש את שלנו וזה טוב לנו. אם יהיו שחקנים ישראלים אחרים שניתן יהיה להגיע אליהם אז אנחנו בהחלט נצרף אותם. ני שראוי לאיזה שכר שהוא ראוי לו הוא יקבל אותו. נגיד שאנחנו משלמים שכר ראוי לכל מי שראוי לכך".

לסיום, מזרחי צינן מעט מההתלהבות לקראת המשך העונה: "גם אם ננצח אנחנו לא נקנה חיתולים לפני שהתינוק נולד ונמשיך ללכת צעד צעד עקב בצד אגודל כיוון שכל דרך ארוכה מתחילה בצעד קטן".

שחקני סכנין מתווכחים עם שי שטרית (אלעד ירקון)
שחקני סכנין מתווכחים עם שי שטרית (אלעד ירקון)

ג'מאל גנאים: "מ-2007 ביקשנו ששטרית לא ישפוט אותנו"
גם עסקנו במתרחש בבני סכנין ובעונשים שספגה הקבוצה מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, זכר לאירועי המשחק מול מכבי פ"ת. הקבוצה נקנסה ב-15,000 ש"ח בעקבות דו"ח השיפוט החמור של שי שטרית לאחר המשחק. גם מנהל הקבוצה ואחד מקציני הביטחון ששהו בדוחא הועמדו לדין וספגו עונשים.  

ג'מאל גנאים, חבר ההנהלה של בני סכנין, אמר: "קיבלנו עונש כבד, זה קורה בכדורגל. העונש הזה כבד מאוד, אנחנו נערער עליו ונראה מה יעשו בוועדה. על קללות אין קנסות כאלה. אנחנו מכבדים את כל הקבוצות, היחס מצויין. יש קללות בכל מקום, בפינה במדינה, מקללים אנשים וקבוצות ושחקנים".

סכנין-פ&qout;ת (קובי אליהו)
שי שטרית, ספג מטר של קללות מאנשי סכנין (קובי אליהו)

"גם בשבוע שעבר 8,000 אוהדים שרו מאיר כהן לאורך כל המשחק, לא שמעתי שום רעש ותגובה ממישהו. אנחנו נגד אלימות וקללות. אני קיבלתי 2,000 ש"ח קנס. לא יכול להיות שהשופט מרחיק גם עוד 2 חברי הנהלה", הוסיף גנאים.

שופט העבר הבכיר, יצחק בן יצחק, סיפר: "אני משאיר את העונשים לוועדת המשמעת, הדיינים המכובדים של בית הדין ידעו מה לעשות, יש להם גליון הרשעות וכו', כל השיקולים מובאים. יש קבוצות ש-15 אלף ש"ח זה הרבה כסף בשבילם. אני לא שמעתי ולא ראיתי שהם באו בטענות שהם מנצחים, השופט הוא בסך הכל בן אדם".

"אפשר להתווכח על רמת שיפוט, אחד יחשוב הוא טוב ואחד לא, אבל הוא בא לשפוט ביושר. מה שהדליק את כל הנושא זה הבאקלוות, הם מצויינות, תענוג. אדם צריך לחשוב טוב איך ההתנהגות שלו משפיעה על הקבוצה", הוסיף בן יצחק.

מאזן גנאים מגיע למגרש (עמית מצפה)
מאזן גנאים. העזיבה שלו כנראה השפיע על בני סכנין (עמית מצפה)

גנאים: "מול הקב"ט היה שוטר והוא אמר שהוא לא אמר".

בן יצחק: "אני הייתי שוטר ואני יודע שזה בעיה שהוא צריך לעבוד שוב בשבוע הבא בסכנין, אז הוא לא שמע".

גנאים: "למה 3 מתוך 4 האחרונים שי שטרית שופט נגד מכבי פ"ת?".

בן יצחק: "אני שפטתי דרבי של פ"ת כל הזמן, פעם גברי לוי כעס ופעם אבי לוזון".

גנאים: "הרחיק שחקן שלא בצדק ופסל גול. אנחנו ב-2007 ביקשנו שלא ישפוט אותנו יותר. אני לא מרוצה ממנו, למה הוא שופט אותנו?"

סכנין-פ&qout;ת (קובי אליהו)
בסכנין לא מבינים למה שטרית שובץ בפעם ה-4 לשפוט מול מ. פ"ת (קובי אליהו)

בן יצחק: "אני רוצה לשאול את ג'מאל, ושיענה כמו גבר. יש לי הרגשה שמהיום שמאזן היה הולך אז אין מנהיג, אין דמות שתמשוך את סכנין למקומות ספורטיביים".

גנאים אמר לסיום: "אם אתה חושב שהמועדון התרסק אז אתה טועה. אין בעיות בסכנין, אנחנו מכבדים את כולם. כל פעם שהשופט הזה איתנו יש בעיות, גם כשניצחתי. רופא הקבוצה יצא זכאי וגם רשום שהוא קילל אותו?"

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם הרבה מוסיקה טובה. בנוסף, תקבלו את הפינות הקבועות: הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים. 
       

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */