יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:42

"אשלם מיליון ש"ח לשחקנים אם ננצח את הפועל"

דיברנו בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE עם נשיא קביליו יפו, יניב כהן, לקראת שמינית גמר הגביע. זוארץ: "הכרוז התקשר כדי להתנצל"

|
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י בתוכנית הרדיו
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י בתוכנית הרדיו

אופירה אסייג ודורון ג'מצ'י הגישו לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

שלב שמינית גמר הגביע מתקרב ואחד המפגשים המעניינים ביותר הוא המפגש בין הסינדרלה, קביליו יפו, לבין הפועל ת"א הגדולה. המשטרה לא אישרה לקבוצה מליגה ב' לארח במגרשה הביתי בחולון. כרגע, לא ברור היכן יתקיים המשחק הזה כאשר במועדון מיפו רצו להעבירו לבלומפילד,  אך בהתאחדות מתנגדים וטוענים כי זה פוגע בעקרון הספורטיביות.

דובר ההתאחדות לכדורגל, גיל לבנוני, הסביר מדוע לא צריך להעתיק את המשחק: "אנחנו רוצים לשמור על עיקרון הספורטיביות. זה לא ספורטיבי להעתיק משחק לאיצדיון היריבה. אבי לוזון התעקש בעבר שמרמורק תארח במגרשה הביתי. זה שיפו רוצים עוד כסף, זה לא אומר שהם יקבלו מה שהם רוצים. מי שקובע את ניהול הכדורגל זו ההתאחדות לכדורגל ולפי תקנון ההתאחדות, קבוצה צריכה לשחק במגרשה הביתי ואנחנו מקפידים על זה".

"אם אתה מעביר את המשחק למגר הביתי של הקבוצה היריבה, זה פוגע בסיכוי שלך לנצח. אנחנו רוצים שיפו תשחק במגרש שלה כדי שתוכל לנצח. כשהפועל ר"ג שיחקה במכתש מול מכבי חיפה, עמדנו על רגלינו האחוריות כדי שהם יארחו במגרש הביתי ובסופו של דבר הם ניצחו. אם המשטרה תעשה את עבודתה, לא תהיה בעיה".

הנשיא של מכבי קביליו יפו, יניב כהן, הגיב לטענות של לבנוני: "לאחר שהמשטרה פסלה לנו את המגרש, טבעי שנשחק במגרש שלנו, בבלומפילד שביפו. זה יכול להיות דבר מדהים, אנחנו נמלא את האיצטדיון, גם בליגת העל קשה לעשות את זה. אין לי בעיה שיבטלו את המשחק, אני אעלה עם מחלקת הנוער, אם יש לי הזדמנות לעשות הכנסה גדולה, ערב של כדורגל מדהים ואם אני לא אוכל לעשות את זה, אעלה עם מחלקת הנוער".

אוהדי מכבי קביליו יפו (אלעד ירקון)
אוהדי מכבי קביליו יפו. יוכלו לראות את קבוצתם האהובה? (אלעד ירקון)

כהן המשיך: הכסף לא מהווה פקטור למכבי יפו, הקהל הוא מה שחשוב. יפו הולכת לתת מענק של מיליון שקל אם ננצח את הפועל ת"א לשחקנים. שלא יבלבלו לי את המוח עם כסף, זה לא פקטור. הדבר הכי חשוב הוא שהאוהדים יוכלו להיכנס.

אלישע לוי: "לפני אירופה, גולסה צריך להתבשל"
מכבי חיפה דוהרת לאליפות והיא כבר במרחק של 11 נקודות מהפועל ת"א, שנמצאת במקום השני. ביום שני, מחכה לירוקים משחק בית קשה ומעניין נגד מכבי ת"א אולם הסיפור הגדול השבוע הוא סביב הכישרון הצעיר של הקבוצה, אייל גולסה.

גולסה ייצא לחתום בבאיירן מינכן כפי שפורסם לראשונה ב-ONE דווקא לאחר שחתם ל-4.5 שנים במכבי חיפה. הסיפור הזה עורר הדים רבים אצל האלופה ובעולם הכדורגל בכלל. אנחנו עסקנו בתוכנית באירועים שקורים אצל אלופת המדינה עם המאמן,  אלישע לוי, שייעץ לגולסה: "הדבר החשוב ביותר עבורו זה להחלים, לרדת מהכותרות, לחזור להתאמן ולחזור לדבר במקום שהוא הכי טוב בו - על מגרש הכדורגל".

אייל גולסה עם אלישע לוי (עמית מצפה)
אייל גולסה עם אלישע לוי. "טוב עבור אייל לרדת מהכותרות" (עמית מצפה)

אלישע נשאל האם הכותרות סביב גולסה מפריעות לו כמאמן הקבוצה: "אני חושב שזה יותר מפריע לגולסה עצמו. צריך לזכור שהוא שחקן מאוד צעיר ובטח קשה לו להתמודד עם כל הדברים מסביב. הדבר הטוב ביותר עבורו זה לחזור לשחק כדורגל".

מאמן הירוקים התייחס גם לגילו של גולסה והאם זה הזמן שלו לצאת לאירופה: "אני חושב שטוב עבור אייל לרדת מהכותרות. אני חושב שהוא מאוד צעיר, לא יזיק לו עוד נסיון ואם כבר לצאת לחו"ל אז רק דרך יד ביד עם מכבי חיפה".

"לא ראיתי ולא שמעתי אף פעם שיענקל'ה שחר הפריע למישהו לעבור לחו"ל. אני חושב שהוא צריך כל דבר לאט לאט כדי להחלים ולא למהר. סבלנות אף פעם לא מזיקה".

אלישע ושחר (עמית מצפה)
אלישע לוי ויעקב שחר. "במכבי חיפה תמיד חושבים כמה שנים קדימה" (עמית מצפה)

על השאלה האם בחיפה כבר מתכוננים לעונה הבאה הגיב לוי: "ממש לא. במועדון כמו מכבי חיפה תמיד חושבים כמה שנים קדימה. אנחנו לא אוהבים לעשות את זה באמצעי התקשורת".

"אני מעדיף להתרכז במשימה שלנו, להביא אליפות. מי שצריך להתכונן לשנה הבאה ולכמה שנים קדימה עושה את זה", סיכם מאמן האלופה.

מכבי ת"א מתכוננת למשחק הגורלי מול ריאל מדריד בחוץ. הצהובים חייבים לנצח בשביל לתפוס את המקום הראשון בבית, להימנע ככל הנראה מפגישה עם ברצלונה החזקה וליהנות מיתרון ביתי בשלב הההצלבה. התייחסנו כמובן להכנות של פיני גרשון וחניכיו לפני המשחק.

שחקני מכבי מגיעים למלון בספרד (שרון קביליו)
שחקני מכבי מגיעים למלון בספרד (שרון קביליו)

זוארץ: "הכרוז התקשר כדי להתנצל, הפרשה מחוסלת מבחינתי"
הדרבי הפתח תקוואי ייערך ביום שבת אך הרוחות כבר סוערות במלאבס. הנהלת מכבי פ"ת הודיעה כי תפנה לערכאות משפטיות לאחר שאוהדי היריבה השתמשו בקללות חריפות בעידודו של הכרוז נגד קבוצתם במשחק של הפועל פ"ת נגד הפועל ת"א אנחנו עסקנו באווירה המתוחה בעיר עם יושבי הראש של שתי הקבוצות.

שינו זוארץ ממכבי פ"ת גילה כי הוריד מסדר היום את רעיון להגיש תלונה לאחר ששוחח עם הכרוז: "אתמול התקשר הכרוז של הפועל פ"ת והתנצל, מבחינתי הפרשה מחוסלת, אנחנו מתקדמים קדימה. אני לא מתלונן על הקהל. הכרוז הוא איש מבוגר שמגיע למשחקים של מכבי פ"ת וזו היסטוריה מבחינתי".

"הדרבים האחרונים עברו בצורה חלקה, היתה אווירה מדהימה ואני מאמין שהמגרש יהיה כמעט מלא. מרגישים עירנות בדרבי הזה מצד הקהלים, אני מקווה שתהיה אווירה ספורטיבית".

שינו זוארץ ומוראד מגמאדוב (קובי אליהו)
שינו זוארץ. "מאמין שיהיה מגרש כמעט מלא" (קובי אליהו)

מהצד של הפועל פ"ת, דני לוי סיפר על היחסים החמים בין שני המועדונים: "כשהיה יום האשה, באתי לשינו וקניתי ממנו מתנה לאשתי. אנחנו כמו משפחה. אם שינו היה הולך למשטרה, אז הוא היה צריך להתלונן נגד מכבי, שקיללו את הפועל באותן קללות. כל אוהד הפועל פ"ת שמקלל את משפחת לוזון זה מיץ של זבל. משפחת לוזון עוזרת רבות להפועל פ"ת. הלוואי שהמשטרה תעצור אותם. מבייש שמקללים את אבי לוזון שאין יו"ר שמשקיע יותר ממנו. הוא אחד הטובים שיש".

על ההשוואה בין הדרבי של פ"ת לזה של ת"א אמר לוי: היום יש רק קבוצה אחת בתל-אביב ששולטת בדרבי ולכן הדרבי של פ"ת יותר מעניין. החלפנו שחקנים ומאמן ואנחנו תשעה משחקים ללא הפסד. הפועל פ"ת בכושר טוב ומכבי פ"ת בכושר פנסטסטי, אני קונה 4:4".

אבנר קופל: "מוכן 'להיהרג' כדי שיראו את המשחקים"
בנושא אחר, ערוץ 10 החליט לא לשדר את המשחק המרכזי בליגת ווינר בכדורסל ביום ראשון הקרוב, כאשר הטענה היא שאין משחק אטרקטיבי במחזור הנוכחי. יו"ר המנהלת, אבנר קופל, עלה לשידור והגיב לטענות של ערוץ 10: "יש מוצר שממוצע הרייטינג שלו בסביבות 5 אחוז. אחוז רייטינג נחשב כ-15,000 בתי אב, לכדורסל הישראלי זו עליית מדרגה. בפיק של מכבי נגד נתניה הגענו ל-11. הגענו גם ל-1.8 אחוז וערוץ 10 נזעק. התכנית נשות הטייסים מביאה 2.6 אחוז".

אבנר קופל (עמית מצפה)
אבנר קופל. "בערוץ 10 לא דואגים למוצר" (עמית מצפה)

"בערוץ 10 לא דואגים למוצר. הצעתי להם להעלות בתכנית את פיני גרשון או מישהו אחר שידחוף את המשחק. אין שם יד מכוונת. יש לנו חוזה שאומר אם הוא לא רוצה לשדר משחק, הוא משלם. אני לא רוצה את הכסף של ערוץ 10 או לגרום לאי נוחות. לי חשובה החשיפה של הכדורסל. אני רוצה 'להיהרג' כדי שיראו את המשחק עוד אנשים. אנחנו משדרים את המשחק בעוד מקומות וזה נוגס ברייטינג".

קופל התייחס גם להצהרה שלו כי יתפטר בתום העונה: "אני לא יודע מה יהיה במאי. תמיד יהיו אנשים טובים בספורט. עשינו טוב לכדורסל. אני עדיין לא רוצה בפן האישי. אני עושה את זה בהתנדבות כי זה ג'וק, חיידק. יכול להיות שזה גם מעייף ומתיש. יש לי את העסקים שלי. את ההכנסות שלי יצרתי בענפים אחרים. אם משהו לא בסדר, הראשון שעומד בחזית זה אני".

דני קליין: "נעימי רוצה להגיע לרמות הכי גבוהות באירופה"
הפועל ירושלים לא חיכתה לטובות מאף אחד והשיגה ניצחון חוץ על גלאטסראיי בדרך ל-8 הגדולות של היורוקאפ. למרות יכולת פושרת בליגה המקומית, החבורה של גיא גודס מרשימה בזירה האירופית. אנחנו ניסינו להבין את ההבדלים הגדולים במשחקיה של הקבוצה.

דני קליין. ירים טלפון לגומא אגייאר? (גיא בן זיו)
דני קליין. ירים טלפון לגומא אגייאר? (גיא בן זיו)

יו"ר הפועל ירושלים, דני קליין, סיפר: "אחרי הניצחון בוולנסיה קיבלנו תיאבון. לנצח בטורקיה זה לא קל, אני שמח שהתעלינו על עצמנו, במיוחד ברבע הרביעי שם קרו דברים מדהימים. 

"יובל נעימי הרבה מה הוא יודע לעשות. הוא עובר תקופה לא קלה. אנחנו לא מראים את היכולת האמיתית שלנו בחודש האחרון. בארץ אנחנו מקרטעים. יש לדברים האלה השפעות, במיוחד על שחקנים חסרי ניסיון והוא שחקן חסר ניסיון. כולם עזרו ליובל להצליח, הבינו שזו ההזדמנות האחרונה. יובל רוצה להגיע לרמות הכי גבוהות באירופה. ברבע האחרון קלענו 18 מ-22 שזה אחוז מטורף שאי אפשר לחזור עליו".

על השלב הבא אמר קליין: "נשחק ברבע הגמר בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים. עם האוכל בא התיאבון, כולה אלבה ברלין".

גודס ושחקניו. הישג נהדר (דרור עינב)
גודס ושחקניו. הישג נהדר (דרור עינב)

על העונה הבאה אמר קליין: "ברוך השם, הכל בסדר. הפועל ירושלים לא השתוללה יותר מדי, נסיים את העונה בלי חריגות. אם תהיה הוצאה גדולה, זה על בונוסים ונעשה את זה בכיף. כל שנה מתחילים מהתחלה ונעבור ימים קשים. ברמה האישית אני מתגעגע לגומא אגייאר. הפלאפון שלי זמין ופתוח".

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם הרבה מוסיקה טובה. בנוסף, קיבלתם את הפינות הקבועות: הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים. 
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */