יום רביעי, 18.09.2024 שעה 06:39

עלייה בהכנסות יונייטד בחציון השני של 2009

המועדון הציג את נתוני הרבעון והחציון של סוף השנה שהסתיימה זה מכבר: ההכנסות עלו ב-20 אחוז וההפסדים קטנו. מספר בעלי ממון רוצים לרכוש את הקבוצה

|
גלייזר, נתונים כלכליים מעודדים  (GettyImages)
גלייזר, נתונים כלכליים מעודדים (GettyImages)

מנצ'סטר יונייטד חשפה את נתוניה הכספיים לרבעון והחציון האחרונים של 2009, המראים על עלייה בהכנסותיה. זאת, במקביל להתעניינות במועדון מצד קבוצת אנשי פיננסים בכירים, שחלקם אוהדים את השדים האדומים. קבוצת הרוכשים הפוטנציאליים מעוניינת להוציא את היונייטד מידי הגלייזרים ומכנה את עצמה 'האבירים האדומים'. 

לפי הנתונים, המועדון רשם בחצי השני של 2009 מחזור הכנסות של 144 מיליון ליש"ט, זאת לעומת 121 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה ב-2008. רווח לפני מס, פחת ובלאי גדל ל-58.7 מיליון ליש"ט בחציון לעומת 37.4 מיליון בשנה הקודמת. 

ההכנסות המסחריות עלו ב-16 אחוז ל-38.7 מיליון ליש"ט כתוצאה מהסכמים עם שותפים עסקיים חדשים, בין היתר עם חברת התקשורת ההודית Airtel. הכנסות המועדון מימי המשחקים עלו ב-10 אחוז ל-52.6 מיליון. ההפסד לפני מס עמד על 1.9 מיליון ליש"ט, לעומת הפסדים של 23.9 מיליון בשנה שלפני. 

נתון נוסף מגלה כי החוב של מועדון הכדורגל ירד ברבעון האחרון של 2009 ל-507.5 מיליון ליש"ט, אחרי 538.1 מיליון ב-2008. אבל לחברת האם רד פוטבול, המוחזקת בידי הגלייזרים חוב גדול יותר, שבינואר נאמד ב-716 מיליון ליש"ט.

כ-200 מיליון ליש"ט מחובה של רד פוטבול מקורו בריביות גבוהות על הלוואות שנטלו רוכשי המועדון, בשיעור שנתי של 14.25 אחוז. סכום הריביות שהמועדון צריך לשלם על הלוואות כל שנה עומד על 45 מיליון ליש"ט.

אוהדי יונייטד. כמעט מפגש ראשון עם הגלייזרים (רויטרס) (ONE)
אוהדי יונייטד באחת ההפגנות שלהם נגד הלייזרים (רויטרס)
 

קבוצת 'האבירים האדומים' כוללת, בין היתר, את: ג'ים אוניל, הכלכלן הראשי של בנק ההשקעות גולדמן זאקס; מארק רולינסון, שותף בפירמת עורכי הדין 'פרשפילדס'; פול מרשל, שותף בקרן ההשקעות 'מרשל ווייס'; וריצ'רד הייטנר, מסוכנות הפרסום הבינ"ל סאטצ'י אנד סאטצ'י. את הקבוצה מוביל קית' האריס, יו"ר 'סיימור פירס', שהצהיר על אהדתו ליונייטד.  

המהלכים האחרונים שביצעו האבירים האדומים משדרים שכוונותיהם רציניות. הם שכרו משרד יחסי ציבור ומאמינים ביכולת לגייס מיליארד דולר לרכישת המועדון מידי הגלייזרים.

אסור לפספס
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
/* LAST / NEXT ROUNDs */