יום חמישי, 19.09.2024 שעה 12:42
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

אורי שילה: מעדיף כחול לבן אך לא מדבר על מאמן

מנכ" ההתאחדות דיבר ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE ואמר: "חוששים מעזיבת בעלים". מגן: "הייתי נוהג כמו אלונה". דנילוביץ': "אין תוכנית מגירה"

|
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י בתוכנית הרדיו
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י בתוכנית הרדיו

אופירה אסייג ודורון ג'מצ'י הגישו לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית עסקנו בגל העזיבה של בעלי קבוצות בליגת העל. 24 שעות אחרי ההודעה הדרמטית של אלונה ברקת שתעזוב את הפועל ב"ש בסיום העונה ניסינו להבין מה יהיה בגורל הקבוצה.

מנכ"ל ההתאחדות, אורי שילה התייחס לנטשית הבעלים: "גל מטורף של עזיבה? כן, שניים עזבו ואנחנו מקווים שזה הפיך. אני מדבר על יאמר ואלונה כי מדובר באותן נסיבות. בית"ר וקוריס זה נושא אחר. אנחנו מתייחסים לדניאל ואלונה וזה קשור לאוהדים שקוראים לעצמם אוהדים אבל הם עבריינים. ניפגש עם יאמר וברקת איתם ונשמע את הסיבות לעזיבה שלהם וננסה לשכנע אותם להישאר".

שילה התייחס למכתב שנשלח למפכ"ל המשטרה, דודי כהן: "דיברנו על המפכ"ל. יש שם עבריינים שעושים עבירות קשות וצריך לטפל בהם. המשטרה והמפכ"ל צריכים לטפל בהם. זה לא מאוחר מדי. אתם לא חושבים שזו הפעם הראשונה שאנחנו מדברים עם המשטרה, אנחנו הורדנו ב-70 אחוזים את האלימות. החקיקה קיימת וביצענו שינוי בחוק. וכן, אוכפים את החוק".

שילה עם לוזון וחלובה. &qout; (אמיר לוי)
שילה עם לוזון וחלובה. "חוששים מעזיבת בעלים" (אמיר לוי)

"עצרנו הרבה אוהדים על אלימות וקריאות גזעניות. המכתב הוא דבר סימלי וייצוגי בין היו"ר והמפכ"ל. בשטח נעשים ברבה פעולות. המקרים האחרונים זה אוהדים נגד בעלי תפקידים בקבוצות שלהם. זה קרה גם עם אוהדי מכבי והחיתולים, השאלה היא איפה מתערבים ואיפה לא. מקרים של הורדה מהכביש, איומים על חיים זה דברים פליליים שקשורים למשטרה. האלימות בדרבי, משחקים של סכנין ובית"ר, הורדנו את מקרי האלימות. אלימות אחרת כמו ניסיון להוריד מהכביש, ריסוס בתים קשורה למשטרה שצריכה לטפל בזה וצר לי שזה דוחק את הבעלים".

מנכ"ל ההתאחדות התייחס לבעיות האלימות שנמשכות זמן רב ולניסיון חיזוק הבעלים: "הבעיה היא שהקבוצות סוגרות את הדברים בבית ולא רוצים שנתערב. מקרים של אוטובוסים שתקפו אותם ומועדונים ובעלי קבוצות לא הגישו אפילו תלונה למשטרה. כשאנחנו מעמידים קבוצות על אלימות בבית הדין אז הבעלים מתנגדים כי הם לא רוצים לשחק ללא קהל אבל כשהם נפגעים אז כולם פתאום זועקים. המטרה היא ארוכה. אותם בעלים צריכים לפעמים לספוג ולפגוע בכיס שלהם ובקהל שלהם, אבל הם מתנגחים בהתאחדות. הקבוצות צריכות להתאחד ולהיאבק באוהדים שלהם בשביל העתיד".

דרור קשטן (אלעד ירקון)
דרור קשטן. "היו כאלה שחשבו שהוא צריך לעמוד על הקווים" (אלעד ירקון)

"צריך למנוע מהאוהדים הללו להיכנס למגרש. אם מישהו מחכה בסמטה, ההתאחדות צריכה לטפל בזה?!".

שילה הודה כי קיים חשש רב בהתאחדות לנוכח המקרים האחרונים: "אנחנו חוששים מעזיבת בעלים וראינו את מה שקרה עם לוני ושמיר ואנשים טובים שרוצים להשקיע. האוהדים לא מבינים שאין אלטרנטיבה. האוהדים לא יכולים לנהל את הקבוצה באלימות. אנחנו ננסה לשכנע את אותם הבעלים שעזבו ואנחנו רוצים אנשים טובים בכדורגל. אני לא מאשים אותם כאשר הם יושבים עם המשפחה שלהם באוטו ותוקפים אותם".

שילה התייחס גם למשחקה של הנברת ברומניה: "החליטו שקשטן לא יעמוד על הקווים. זו החלטה של ההתאחדות בראשות היושב ראש. זה נכון שהיו כאלה שחשבו שכשאין מאמן חדש, צריך שדרור יעמוד על הקווים אבל היו כאלה שחשבו אחרת. המשחק לא מיותר. בקרוב ימונה מאמן חדש ויהיה עד המשחקים הבאים. זה משחק שנקבע מראש ואין תאריך אלטרנטיבי אחר וממומן על יד הרומנים. מקבלים ניסיון וזה לא מזיק. נכון, זה לא אידיאלי. מאמן? אני תמיד בעד כחול לבן אבל בנושא מאמן אני לא מתבטא". 

אורי שילה. &qout;אני תמיד בעד כחול לבן&qout; (אמיר לוי)
אורי שילה. "אני תמיד בעד כחול לבן" (אמיר לוי)

מאיר אינשטיין: "יש טעם לקיים את משחק הידידות"
נבחרת ישראל בכדורגל עדיין ללא מאמן קבוע תפגוש מחר את נבחרת רומניה במשחק ידידות שייערך בעיר טימישווארה. הנבחרת נחתה בטימישואוורה אחרי עיכוב של כמה שעות בשל תקלת טכנית במטוס שהיה אמור להמריא מבוקרשט.

דיברנו על ההכנות של הנבחרת למשחק ועל החשיבות שלו לפני תחילת קמפיין מוקדמות היורו. מאיר אינשטיין, שישדר את המשחק ב-20:45 בספורט1 כאשר לפני כן (20:00) יתקיים אולפן מיוחד עם אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', אמר: "על הכיפאק לשבת ליד אייל ברקוביץ'. יש טעם לקיים את המשחק ידידות. מבחינתי ההכנות מתחילות מחר למרות שאין מאמן. בוא נצא מנקודת הנחה זה יהיה אותו שלד של סגל גם במשחקים הבאים".

נבחרת ישראל בתצלום קבוצתי (תומר גבאי)
נבחרת ישראל. משחק הכנה ברומניה (תומר גבאי)

"קשטן פוטר מתפקידו אך לא הודיעו לו והוא לא יהיה על הקווים. השחקנים לא מבולבלים. משחקי ההכנה יהיו בדרום אמריקה ואז סוף סוף יהיה מאמן חדש. לטעמי היה אפשר לזמן כמה שחקנים צעירים כמו עטר. אלו משחקים שאפשר לזמן צעירים. הוא יובא בחשבון. זה הפספוס".

חזי מגן: "העזיבה של אלונה היא אבידה. הייתי נוהג כמוה" 
הבעלים של בני יהודה, חזי מגן, עלה לשידור והתייחס למקרים האחרונים בכדורגל הישראלי: "כל אחד עוזב מסיבותיו. אני בבני יהודה נשאר כהרגלי. אני חושב שאי אפשר לגזור גזירה שווה בין יאמר ואלונה. אני מצטער שהם עוזבים. מה שקרה עם אלונה זה חבל. היא אחת הדמויות הטובות שהיו בכדורגל. זה חבל שאישה כמוה לא יכולה להיות שם. זה אבידה גדולה לכדורגל. הייתי נוהג כמוה אם היו מצבים כאלה של אלימות".

חזי מגן, אלונה ברקת ומשה דמאיו (עמית מצפה)
חזי מגן עם אלונה ברקת. "הרחוב באלים משפיע על הכדורגל" (עמית מצפה)

"אין שום קשר לשברירוריות של אלונה. היא תרמה הרבה מאוד כסף. אוהדי בני יהודה גם בימים הקשים, הביעו אי שביעות רצון אך מעולם לא הגיעו לאלימות פיזית. אם זה מגיע לפיזיות, אין מה לחפש שם למי שבא מנתינה. היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה והלוואי שתחזור. קטונתי מלייעץ לאלונה. הרחוב האלים כל כך משפיע על הכדורגל. תראו את מקרה שום, מאמני ב"ש לדורותיהם וזה עצוב ומקומם. בעלים שנותנים כסף, זכותם לקום וללכת".

דנילוביץ': "מקווה שאלונה תחזור, אין לנו תוכנית מגירה"
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', עלה לשידור והתייחס לעזיבתה של ברקת: "אני מקווה שאלונה תחזור. היא חשה ברע והתנצלה על כך. היא אמרה לי שהיא מתכוונת לכנס מסיבת עיתונאים ואני הרחתי שזה הכיוון שלה. האוהדים קצת הפריזו וזה בלי קשר לחוליגנים שפגעו בעזורי. גם אם מאמן לא מצליח, מחליפים אותו בסוף העונה".

"אוהדי ב"ש הם טובים ויש כמה מהם שלא. יש איזה מגמה בשנים האחרונות. תראו מה קרה לרוני לוי. מה עשו לסמי סגול וללוני? ספורט הוא מרכיב חשוב בחינוך. אני רואה את אלונה בשורה אחת עם שחר. היא באה עם מחויבות".

רוביק דנילוביץ´ (אלעד ירקון)
רוביק דנילוביץ´. "לא אוהב את מה שאומרים על אוהדי ב"ש" (אלעד ירקון)

"אני מאוד רוצה שאלונה תשאר. אני לא אוהב את מה שאומרים על אוהדי ב"ש. לפני שני עשורים, הכדורגל האנגלי עבר טלטלה ועשו שם מעשה. צריך לעשות את הדברים האלה ביחד. היה לי שיח עם האוהדים. אני רוצה שאלונה תחזור. אני מעריך אותם ואשמח להיפגש איתם. היא תרמה לעיר באר שבע ואין לי תוכנית מגירה כי זה היה מהיום למחר".

דנילוביץ התייחס לעתיד המועדון: "היועץ המשפטי יבדוק את הדברים לגבי אלי זינו. עיריית ב"ש לא תנהל את הקבוצה. אם ההחלטה שלה סופית, נקבל החלטה. הפועל ב"ש יותר חזקה מכל בעלים ויותר מראש העיר. המסורת יותר גדולה מכולנו ביחד".

בני השרון הפסידה במחזור האחרון להפועל י-ם ובסיום, לראשי הקבוצה היו טענות חריפות לשופטים. יו"ר בני השרון, אלדד אקוניס, ויו"ר איגוד השופטים, ראובן וירובניק, עלו לשידור. אקוניס אמר בתוכנית: "לא התפרצתי כלפי וירובניק ולא קיללתי. לא היה שום דיבור מאיים. היה תסכול גדול. אני אחד התומכים הגדולים של ראובן ואם הוא לא יעשה שם סדר, אז אין מישהו שיכול".

אקוניס צועק על וירובניק (דרור עינב)
אקוניס צועק על וירובניק (דרור עינב)

"אם היינו משחקים טוב יותר אולי הטעויות לא היו משמעותיות אבל המשחק היה צמוד וקופחנו. ראובן לא מקבל מספיק כלים בשביל להפוך את המערכת למקצועית. הוא היה צריך לקבל מהאיגוד והמנהלת. כל המלחמות צריכות להיפסק יש שופטים טובים בארץ. יש לי שאלה: אם ארז כץ היה הולך לסל כמו נעימי, היו שורקים את הפאול הזה בנוקיה נגד מכבי בגמר גביע המדינה?".

ראובן וירובניק הגיב לטענות: "זה חלק מהמשחק ואני יכול להבטיח שאין איזה שופט שהגיע מהבית ורצה לטעות. אנחנו מנסים להשקיע ואי אפשר לעשות מהפכים ביום אחד והפירות יניבו מאוחר יותר. הייתי במגרש והיו טעויות והייתי מעדיף שזה לא יקרה. אילו השחקנים שלו היו קולעים את קליעות העונשין אז גם טעות לא היתה משפיעה".

"אלדד היה בסערת רגשות והוא אולי חשב שאני מקבל קבלת קהל. זה לא היה צריך להיות מצידו של אקוניס. אסור לקבל אלימות".    

שחקני בני השרון חוגגים בסיום (אמיר לוי)
שחקני בני השרון. טענות קשות (אמיר לוי)

ג'ון גרגורי: "מקליש רוצה את שכטר ו-ורמוט"
הבוקר פורסם ב-ONE כי בירמינגהאם ממרכז טבלת הפרמייר ליג מעוניינת בחלוץ הפועל תל אביב, איתי שכטר. שכטר, שעושה עונה גדולה בהפועל תל אביב כבש כבר 18 שערים ליגה והיכולת הטובה שלו לא נעלמה מעיניהם של סקאוטים מאירופה.

ג'ון גרגורי ששוחח עם אלכס מקליש על החלוץ התייחס בתחילה לחייו בארץ: "אני יודע קצת מילים בערבית. אני יודע להזמין בעברית. הכל טוב. במיוחד החיים כאן טובים ומזג האוויר ואפשר להבין למה שחקני כדורגל לא מתרכזים בכדורגל. המועדונים בלונדון לא השיגו הרבה אליפויות ואומרים שזה בגלל שיש הסחות דעת בלונדון אז אני מבין את הדימיון לישראל. חצי מדינה היא ליד החוף והשחקנים יכולים ללכת לים אחרי אימונים".

שכטר חוגג. בדרך לאנגליה? (קובי אליהו)
שכטר חוגג. בדרך לאנגליה? (קובי אליהו)

"אני מאושר כאן ונהנה לעבוד במקצועיות. העבודה שלי מאוד חשובה ואני מתרכז בזה בתקופה שאני כאן. אנחנו נלחמים על חיינו בליגה".

"אנשים אמרו לי לא להגיע לכאן אבל זה רק דירבן אותי להגיע לנצרת ולהצליח. זה היופי בכדורגל. כל מי שיש לו קצת הבנה בכדורגל יכול לאמן בברצלונה, ריאל וצ'לסי כשאתה יכול לקנות שחקנים, קשה להיכשל. המאמנים הטובים עובדים במקום שאין כסף ושצריך להילחם ויש לחץ. וזה הדבר האמיתי. אני ארשום את זה כהישג ענק בקריירה שלי אם נישאר בליגה".

המאמן של אחי נצרת התייחס לשני הכוכבים של הפועל ת"א, ורמוט ושכטר: "אני לא יודע איך הסיפור הזה דלף לגבי שכטר. דיברתי עם אלכס מקליש ודיברנו על הכדורגל בישראל. הוא המנג'ר של ברמינגהאם איפה שהייתי עם אסטון וילה ואני מכיר את המועדון טוב. הוא מרוצה מהעונה שלהם והוא רוצה להתחזק. הוא דיבר איתי על כמה שחקנים ושאל על ורמוט ושכטר. הוא צפה בהם. חייבים להעריך את מה שהפועל עשתה העונה וראו אותם בכל אירופה. מקליש שלח את הסקאוטים שלו לעקוב אחריהם ובמיוחד עקב אחרי שכטר ו-ורמוט והוא קיבל רושם מצויין עליהם והוא כנראה רוצה להביא אותם לאנגליה".

ג´ון גרגורי. החמיא לשחקני הפועל ת&qout;א  (רועי גלדסטון)
ג´ון גרגורי. החמיא לשחקני הפועל ת"א (רועי גלדסטון)

"שני השחקנים האלה הצטיינו מול הקבוצה שלי. שכטר במיוחד הצליח והבקיע שערים כל העונה. הוא שאל אותי אם הם יתאימו לליגה האנגלית ולסגנון שלה. אני חושב ששניהם יכולים להתאים אך מזג האוויר זו הבעיה. בניון שיחק בספרד לפני אנגליה והחורף שם דומה לחורף האנגלי והוא התרגל למזג האוויר. אם הם יגיעו לאנגליה, הם יצטרכו לגבש את המנטליות לתנאים שם. זה רטוב וקר אבל אמרתי לאלכס: 'אם תשלם להם 40 אלף דולר לשבוע, הם יתרגלו'.

"אלכס מסתכל לקראת העונה הבאה ויכול להיות שהם יצטרפו בקיץ הקרוב. הוא לא ירצה לאבד שחקנים כמוהם. לברמינגהאם יש הרבה כסף וזה יכול להיות זמן מושלם. אני בטוח שהם יצליחו והם מתאימים ונקווה שהוא יביא אותם לשם. אם הם ימשיכו לשחק כמו שהם משחקים, מקליש ידפוק על הדלת שלהם". 
            

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */