יום חמישי, 19.09.2024 שעה 13:40

נמרוד שפירא בר אור הושעה לשלושה חודשים

השחיין הורשע על ידי ועדת המשמעת של איגוד השחיה לאחר שביצע, בין השאר, תנועה מגונה לעבר המאמן, דימה רבינסקי, באליפות העולם ברומא

|
נמרוד שפירא בר-אור. הניף אצבע משולשת לעבר רבינסקי
נמרוד שפירא בר-אור. הניף אצבע משולשת לעבר רבינסקי

ועדת המשמעת של איגוד השחייה בראשות עורך הדין, עזרא האוזנר, הישעתה היום (שני) מכל פעילות את השחיין, נמרוד שפירא בר אור, למשך שלושה חודשים בפועל ועוד 6 חודשים על תנאי, לאחר שהורשע בביצוע תנועה מגונה לעבר המאמן, דימה רבינסקי, ביזוי ממלא תפקיד (קרא לעבר רבינסקי: "אני אחסל אותך") ובהפרת תקנון המשמעת בהיעדרותו משיחת הקבוצה ללא אישור באליפות העולם האחרונה.

מדובר באירוע שהתרחש באליפות העולם ברומא, קיץ 2009, זמן קצר לפני המשחה של גל נבו, כאשר ביציע ישבה נבחרת ישראל. רבינסקי בקש מהשחיין להעביר אליו חזרה את ניירות השיבוצים ואילו שפירא הוציא אצבע משולשת, מה שהביא את המאמן להעיף את חולצתו לעבר השחיין.

הבורר החיצוני שנקבע לבדוק את הפרשה, אורי אפק, המליץ להביא את שני הצדדים לדין משמעתי, אולם ממש בסמוך למועד הדיון יצא נמרוד שפירא לחו"ל. דיין המשמעת החליט לדון בעניינו של רבינסקי ללא עדותו של שפירא ובחודש דצמבר החל הדיון בעניינו של שפירא והיום, כאמור, ניתנה הכרעת הדין וגזר הדין.

וכך כותב הדיין האוזנר בהחלטתו: "הנני גוזר על הנאשם עונש של הרחקה מכל פעילות ספורטיבית במסגרת נבחרת ישראל וקבוצה כלשהי בארץ, למשך 3 חודשים בפועל וכן עונש הרחקה של 6 חודשים על תנאי למשך שנה בגין עבירות של ביזוי מוסדות או ממלאי תפקידים".

בהערת אגב מתייחס הדיין לזיכויו של רבינסקי בבית הדין העליון של האיגוד בפרשה זו ואומר שרבינסקי פגע בפניו של נמרוד שפירא עם החולצה ושאילו היו מוצגים בפני בית הדין העליון הראיות שהוצגו בפניו, בית הדין היה מגיע למסקנות אחרות. אולם, מסיים הדיין ואומר, עניינו של דימה רבינסקי נידון והסתיים ואין לפתוח אותו שוב.

שפירא בר אור
שפירא בר אור. "היה יכול לערער, אך לא עשה זאת"

היועץ המשפטי של איגוד השחייה, עו"ד עמיחי ויינברג, הגיב להחלטה: "הכרעת הדין מדברת בעד עצמה. אני ער לטענת עורך דינו של שפירא, שטען שלא ניתן ייצוג משפטי בוועדת המשמעת, אך זה התקנון הקיים גם בהתאחדות לספורט וכך עובד מוסד המשמעת של איגוד השחייה מיום הקמתו, ללא חריגים. אילו רצה עורך הדין לערער על החלטת הדיין שלא לאפשר ייצוג, יכול היה לעשות זאת בפני בית הדין העליון, אך הוא לא ערער".

"לנוכח ההערה של הדיין, בדבר אחריותו של רבינסקי לאירועים, בכוונתי לפנות לבית הדין העליון ולבקש לפתוח מחדש את תיק המשמעת של רבינסקי ולהגיש את כל הראיות והפרוטוקולים של ועדת המשמעת כדי שבכל הפרשה הזו הצדק גם יעשה וגם יראה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */