יום חמישי, 19.09.2024 שעה 13:37

זינו: בשום אופן אני לא מתכוון לחזור להפועל ב"ש

בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE דיברנו עם הבעלים לשעבר של ב"ש בעקבות ההודעה של ברקת על עזיבת הקבוצה. זוארץ: "נזק לכדורגל"

|
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י בתוכנית הרדיו
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י בתוכנית הרדיו

אופירה אסייג ודורון ג'מצ'י הגישו לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית עסקנו בהרחבה בהודעה העזיבה של אלונה ברקת את הפועל באר שבע בסיום העונה. העזיבה הזאת מצטרפת לגל עזיבות גדול של בעלים בתקופה האחרונה והיא מצטרפת להודעה של דניאל יאמר ממכבי נתניה.

ברקת כינסה הבוקר מסיבת עיתונאים והודיעה כי אחרי האירוע שהתרחש במוצאי שבת בסיום המשחק מול אחי נצרת, היא אינה מעוניינת להמשיך בקבוצה.

כזכור, אחרי ה-2:2 של הקבוצה ניסו אוהדים לפגוע במאמן גיא עזורי ולשיא הגיעו כשניסו להוריד אותו מהכביש בזמן שחזר הביתה מהמשחק. עזורי התפטר מתפקידו וברקת, שראתה באירוע כחציית קו אדום הטילה את הפצצה על אוהדי הקבוצה.

ניסינו להבין מה עבר בראשה של הבעלים, מה יהיה עתידו של המועדון בלעדיה ואיך תשפיעה העזיבה שלה, ושל בעלים נוספים על הליגה כולה עם ברקת.

אלונה ברקת הבוקר במסיבת העיתונאים בה החליטה לעזוב (דרור עינב)
אלונה ברקת הבוקר במסיבת העיתונאים בה החליטה לעזוב (דרור עינב)

"אני הבעלים עד סוף העונה", החלה ברקת את דבריה והוסיפה על הסיבות שהביאו לעזיבתה: "בחודשיים האחרונים חלה הסלמה בהתנהגות האוהדים. אני מהבעלים שמאמינים שקבוצת הכדורגל שייכת לאוהדים ומחאות זה דבר לגיטימי, אבל מה שקרה בחודשיים האחרונים זה לא לגיטימי. הקש ששבר את גב הגמל זה כשהמחאה המילולית עברה לפסים של אלימות פיזית. מי שעשה את זה רק חמישה אנשים, אבל פשוט לא יכולתי לעבור על זה על סדר היום".

"זה היה באווירה ומי שאמר שהוא לא ידע שזה מה שהולך לקרות, הוא לא יודע איפה הוא חי. אנחנו מדברים עם האוהדים כל הזמן, לצערי הם החליטו את מה שהחליטו ואני החלטתי את מה שהחלטתי".

ברקת המשיכה: "האחריות שלי היא לאנשים שעובדים במערכת, כאשר מישהו מרגיש לא בטוח, הכל מתגמד. אין ערך ספורטיבי לעשיה אם אנשים לא מרגישים בטחון. יש גבול. אנחנו יכולים לספוג הרבה, אני סופגת גם הרבה אהבה וחום, שאין לזה אח ורע. גיא ספג את הדבר השני. כשקרה מה שקרה, הבנתי שאני צריכה לקבל החלטות קשות. מבחינתי זה לעזוב ילד, השקעתי את נשמתי בקבוצה הזו כי אני מאמינה שאפשר לעשות המון דברים יפים. אני שלמה עם ההחלטה, היא סופית".

גיא עזורי נפרד מב&qout;ש (דרור עינב)
גיא עזורי נפרד מב"ש. "אין ערך לעשיה אם אנשים לא מרגישים בטחון" (דרור עינב)

"באתי מאהבה, הם יודעים ומרגישים את זה, הקבוצה היא של האוהדים. קיבלתי את זכויות הניהול לכמה זמן שהם חושבים. עשיתי כל מה שעשיתי בשבילם. הפועל ב"ש זה קבוצה שיש לה קהל אדיר, אנחנו חייבים את האמונה של הקהל. מה ששבר אותי אלו 5 האוהדים שעשו את מה שעשו, אני אומרת את זה בצער רב. הדה-לגיטימציה נגד גיא עזורי הביא למעשה הטפשי, המיותר, חסר האחריות בשבת".

ברקת הגיבה לביקורות שטענו כי היא ידעה מה היא הולכת לקבל כאשר נכנסה לכדורגל: "יש מחאה ויש מחאה. לא הגעתי מעולם שלא ראה כדורגל מימיו, אני יודעת שמקללים. כדורגל לוקח אותך גבוה וגם יכול להפיל אותך. אנחנו מונעים מהאמוציות האלה. ברגע שעובד המועדון הרגיש מאויים, נחצה קו אדום. יש לי אכזבה, נעצרתי באמצע של עשיה, יש לי הרבה יותר לתת. זה עצוב וכואב. הרוב גם מרגיש עצב, הם רואים שבאנו ממקום טוב".

"הם לא הבינו שיש קו דק בין אלימות מילולית לפיזית. אמרתי לא פעם ולא פעמיים מה אני חושבת לגבי אלימות. גיא עזורי המשיך בתפקיד שלו, הוא עמד ביעדים המקצועיים. הסיבה היחידה שהוא לא המשיך היא בגלל מה שקרה לו. רציתי להישאר בב"ש כמה שנים. זו היתה התכנית. יש לקבוצה הזו אוהדים נפלאים. אין לאהבה הזו אח ורע בכדורגל. חבל שאנו נתפסים ל-50, 100 איש. גיא עזורי יגיש תלונה ואני מקווה שהיא תיבדק. מי שצריך לטפל בכל נושא האלימות זה משטרת ישראל. אנחנו מוציאים למעלה ממיליון שקל על שיטור וסדרנות".

אבי לוזון ואלונה ברקת (עמית מצפה)
אבי לוזון ואלונה ברקת. "מה הוא היה יכול לעשות?" (עמית מצפה)

"ההשלמה שלנו כבעלי מועדונים שזה חלק מהתרבות, זה לא מקובל עלי. לאבי לוזון אין קשר לעניין העזיבה שלי. מה הוא יכול היה לעשות? אצלנו עוצרים אוהד מתפרע ומשחררים אותו אחרי, חייבת להיות יותר אכיפה, יותר חינוך, יש המון מה לעשות. אני לא יודעת מה יעלה בגורל הפועל ב"ש. הקבוצה בנויה על האוהדים, הם חלק מהותי, אם הם יחליטו שהם רוצים להקים עמותה, הלוואי. אני אשתדל מבחוץ לעזור כדי שהקבוצה תצליח. אני לא חוששת על חיי. כשמאמן שהבאתי הרגיש איום על חייו, פה נשברתי. יש לי אחריות על האנשים במערכת".

לגבי העתיד והאפשרות שהיא תגיע לבית"ר אמרה ברקת: "אני לא בדרך לבית"ר, ממש לא. זה קשקוש. אני לא יודעת אם אשאר בנוף הכדורגל, לא יודעת מה העתיד צופה לי. אם יקבלו אותי, אשמח להגיע למשחקים של ב"ש".

שינו זוארץ: "אם אלונה עוזבת, אין מי שייקח את הקבוצה"
שוחחנו גם עם בעלי קבוצות נוספות על מנת להבין האם מדובר בסחף שניתן לעצור אותו, או שאנו צפויים לראות אנשים נוספים עוזבים את הכדורגל, בגלל התנהגות של אוהדים.

שינו זוארץ ומוראד מגמאדוב (קובי אליהו)
שינו זוארץ. "לא ניתן לקומץ לקבוע לנו את סדר היום" (קובי אליהו)

יו"ר מכבי פ"ת, שינו זוארץ, דיבר על העזיבה של ברקת: "זה נזק גדול לכדורגל, מעבר להשקעתה בהפועל ב"ש , היא הביא ניהול, דרך ארץ, דברים ששידרגו את הכדורגל. הרמתי לה טלפון וניסיתי לשאול אותה למה היא נכנעה לאותם בריונים. היא הסבירה לי שהיא פגועה מאוד. אם אלונה עוזבת, אין מי שיעמוד בתור וייקח את הקבוצה".

"אוי לנו אם ניתן לקומץ כזה או אחר לקבוע לנו את סדר היום. ראינו את זה גם לגבי יצחק שום, נעשתה לו פגיעה אדירה. יכול להיות שזה שבר אותו. אסור שדברים כאלה יקרו. אנחנו צריכים לשבת ולראות איך אנחנו פותרים את זה יחד עם האוהדים והמשטרה. האוהדים יודעים בדיוק מי האנשים האלה. הם צריכים להוקיע את האנשים האלה. הארגונים של האוהדים יכולים לעצור את זה".

הבעלים של הפועל ר"ג, ירון קוריס, סיפר גם הוא על התחושות בעקבות העזיבה של ברקת וסיפר שגם הוא שוקל לעזוב את הכדורגל: "למקרה שלי אין קשר למקרה של אלונה. אני שוקל לסיים את דרכי. כולם יודעים כמה הפועל ר"ג חשובה לי. אני מצר מאוד על העזיבה של אלונה. הפועל ב"ש והאוהדים שלה הפסידו. הבעתי את תמיכתי בה, היא אשה מדהימה. צריך לכבד את רצונה".

יובל נעים וירון קוריס. הבעלים שוקל את המשך דרכו (דרור עינב)
יובל נעים וירון קוריס. הבעלים שוקל את המשך דרכו (דרור עינב)

"אעזוב רק אם יהיה מישהו שיבוא אחרי. לכל אחד יש מחליף בסופו של יום. אנחנו נמצא מי שיבוא אחרינו. בר"ג יש אנשים שרוצים שאני יעזוב כדי לקחת את המושכות. כל בנאדם מגיע זמנו, קשה לי עם כל מיני דברים שקורים. עברתי תקופה לא קלה מבחינה אישית וזה מאוד השפיע עלי. אני עם הפנים קדימה. לא יהיה מצב שאני אעזוב ולא יהיה ממשיך".

גם הבעלים לשעבר של הפועל ב"ש, אלי זינו, עלה לשידור, הוקיע את ההתנהגות של האוהדים וציין כי הוא לא יחליף את ברקת אחרי שזו תעזוב: "בשום פנים ואופן אני לא יהיה הבעלים של ב"ש בשלב הזה. הבעיה היא נטו של משטרת ישראל. המשטרה שומעת את הקללות והגידופים. צריך להוציא את האוהדים מהמגרש ולאחר מכן לעצור אותו. עזיבת אלונה היא אסון גדול לב"ש ולנגב. נתנו פרס לאותם חוליגנים וחבל. צריך לעשות הכל כדי שהיא תישאר".

ליאור אליהו: אני לא יכול לומר שאני מרוצה מהמעמד שלי
פורוורד קאחה לבוראל, ליאור אליהו, עובר עונה לא פשוטה בספרד, אחרי שבקיץ החליט לעזוב את מכבי ת"א. מעמדו של אליהו עדיין לא יציב אצל המאמן הקשוח, דושקו איבנוביץ', ולצד משחקים בהם הוא משחק 30 דקות, ישנם גם משחקים בהם מקבל דקות בודדות ולא מצליח להשפיע.

ליאור אליהו חוגג (GettyImages)
ליאור אליהו. "אין שחקן שיהיה מרוצה מתנודות בדקות המשחק" (GettyImages)

אליהו דיבר על האפשרות שיחזור לארץ לאור המצב בוויטוריה: "זה מורכב מאוד מכל הבחינות אבל בגדול, הכל אפשרי, נראה מה יהיה. אין ישראלי שהוא גר בחו"ל והארץ לא חסרה לו. אני לא מדבר רק על מכבי, יש הרבה דברים שחסרים אבל יש גם פלוסים".

"אני לא חושב שיש שחקן, אם זה ב-NBA או בליגה האחרונה בישראל, אין שחקן שאוהב תנודות כאלה - במשחק אחד לשחק 35 דקות ובמשחק לאחר מכן לקבל 10 דקות. אי אפשר להיות מרוצה מזה, אם נסתכל בצורה כזו. יש הרבה שחקנים טובים שמתחלקים בדקות וזה מה שיש".

"אני לא חושב שאני מאוכזב. באתי לפה ממקום אחר, ששיחקתי בקבוצת יורוליג אבל בכל זאת זו היתה קבוצה מקומית, ופתאום אני מגיע לקבוצה שיש בה 5 שחקנים בעמדות 4-5 שצריכים להתחלק בדקות וכולם שחקנים טובים ובעיקר רוב השחקנים פה בעמדה שלי משחקים כאן שלוש, ארבע וחמש שנים וקשה לבוא משום מקום בעיקר עם הטקטיקה של המאמן שלי".

דושקו איבנוביץ (רויטרס)
דושקו איבנוביץ'. "קשה לבוא משום מקום, בעיקר עם הטקטיקה שלו" (רויטרס)

אליהו המשיך: "אני לא אגיד לך שאני מרוצה מהמעמד שלי עכשיו, כרגע. אבל, דברים משתנים. השחקן אולי הכי דומיננטי שלנו בקבוצה הוא סאן אמטריו. בשנה שעברה הוא שיחק בממוצע 8 דקות והשנה הוא השחקן הכי דומיננטי בקבוצה. זה יכול לקרות לכל אחד, אני חושב שאני לא נופל מאף אחד בקבוצה, זה עניין של קודם כל השתפשפות, זו שנה ראשונה שאני בחו"ל וצריך לעמוד בקשיים".

"בכל מקרה, זה לא מתחיל ונגמר בכסף. אני כרגע בן 24 ויש לי לשחק ברמות הגבוהות עוד 6-7 שנים. אני לא חושב שאני צריך להסתיר את זה - אני אוהב את מכבי וכמה טוב היה לי שם וכמה אני אוהב את הקבוצה הזו, אבל ההפרשים היו מאוד מאוד גבוהים ואני לא חושב ששום שחקן בעולם, אולי מלבד דריק שארפ, היה עושה משהו אחרת, כל השאר היו עושים מה שאני עשיתי".

אתה הרגשת בשלב כזה או אחר שאתה לא מספיק מוערך?
"זו שאלה קצת מכשילה. אני לא יכול לענות על השאלה הזו וקשה לי לענות עליה בכן או לא. אני לא חושב שהדלת במכבי תיסגר בפניי. אני ביחסים טובים עם האדם האחרון שקשור למכבי ועד האדם העומד בראש הקבוצה. אני ביחסים טובים עם כולם ולא רבתי עם אף אחד. אני לא רוצה לריב ולא מחפש מריבות, לכל אחד יש את הדיעות והרגשות שלו, ואת הדברים האלה, לטוב או לרע, אני אשמור לעצמי".

כספי אליהו (ONE)
כספי ואליהו. "כל שחקן רוצה להגיע ל-NBA"

אתה חולם להגיע גם למקום שהוא הגיע?
"כל שחקן רוצה להגיע לשם. אני לא אומר שאני חולם להגיע ל-NBA. אני אומר את זה בפני הקרובים שלי, אני לא אומר את זה כלפי חוץ".

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם הרבה מוסיקה טובה. ובנוסף קיבלו המאזינים את הפינות הקבועות: הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */