יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:28

רוני לוי: הסיכויים לעבור את ליברפול לא גדולים

מאמן אוניראה הרומנית עלה לשידור בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE וסיפר על ההכנות לקראת חזרתה של הליגה האירופית

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

עסקנו בניצחון הגדול אמש (ראשון) של מכבי חיפה 0:3 על בית"ר ירושלים בטדי. אלישע לוי דוהר לאליפות שניה ברציפות עם מאזן מדהים של 20 ניצחונות מ-22 משחקים, תיקו אחד והפסד בודד.

לוי התראיין ודיבר על ההישג הפנטסטי של הירוקים שפשוט בלתי ניתנים לעצירה ועל הניצחון הגדול אמש על בית"ר ירושלים 0:3 בטדי.

אלישע, נראה שפתחת כזה פער עצום על כל הליגה שאף אחד לא נותן לך בכלל פייט. האם עולה לך תסריט בלילה ששיטת הקיזוז תגנוב ממך את האליפות?
"לא רואה תסריט כזה אבל אנחנו עושים הכול כדי לשמור על הפער שלנו, אני חושב שאתמול עשינו צעד חשוב, ניצחנו בטדי שזה מכשול די רציני. היתרון אמנם הוא גדול וצריך לעשות הכול כדי לשמור עליו".

לפי דעתי העונה הזו משתווה לעונת 94-95, אז מכבי חיפה לא הפסידה. אתם חושבים כבר על ליגת האלופות בעונה הבאה על עדיין מתמקדים בעונה הזו?
"מכבי חיפה תמיד חושבת קדימה - בשחקנים שהיא מביאה, במחשבה באיתור צעירים ובדרך. אין מצב שחיפה לא חושבת קדימה".

אלישע לוי על רקע האבוקות (עמית מצפה)
אלישע לוי על רקע האבוקות. תמיד בחיפה חושבים על העתיד (עמית מצפה)

אני אמרתי שמכבי חיפה לא צריכה רכש כי היא מושלמת כרגע. הבאת את בוקארי, הוא לא משחק בתפקיד של קטן?
"בוקארי בא לארבע שנים, זה חלק מהמחשבה של מכבי חיפה. הוא חלוץ שני שיודע לשחק גם בצד שמאל וגם בצד ימין, גם מתחת לחלוץ, בדיוק כמו קטן. כשאנחנו מסתכלים קדימה ומביאים שחקן בן 20 המחשבה היא לא להביא שחקן לשלושה חודשים וההתאקלמות לוקחת זמן. הוא שחקן מאוד מוכשר ושחקנים טובים בסופו של דבר מוצאים את המקום. במשחקים האחרונים הוא שיחק בעמדה של קטן וטוב שיש לנו עוד שחקן מהיר, שיודע לשחק בין הבלמים, עם טכניקה טובה שיודע להבקיע שערים - אנחנו נמצא לו את המקום".

אני בטוח שכשאתה מנצח את רעננה או נצרת בבית, אתה שמח. אבל לנצח בטדי 0:3? אני לא זוכר מתי חיפה ניצחה 0:3 בטדי.
"אני חושב שעשינו את המשחק הזה קל, אבל טדי זה אחד המשחקים הקשים. שיחקנו מול קבוצה מצויינת".

יעקב שחר- &qout;לא רוצה אותי במכבי חיפה&qout; (ONE)
יעקב שחר. מרוצה מהקבוצה שלו

מה אתה אומר על בית"ר?
"אני חושב שבית"ר פתחה לא טוב את השנה, והיא נגררה, ובכדורגל המומנטום חשוב. יש להם חומר שחקנים מצויין, אבל קורה שלא מתחבר להם, ואני מניח שהאנשים של בית"ר יודעים לנתח את הסיבות יותר טוב ממני".

זה היה הניצחון הכי גדול שלך השנה בליגה?
"אני חושב שזה היה ניצחון גדול, לא רק בגלל ה-0:3. באנו במומנטום, הפועל ומכבי ניצחו. עשינו הכול לשמור על היתרון, בית"ר באה בהתלהבות גדולה, המגרש היה יחסית מלא, הרבה זמן בטדי לא היו כ"כ הרבה צופים שדחפו את בית"ר. ידענו לבוא בשקט ולהצהיר כוונות ולעשות ניצחון מאוד חשוב במאבק על האליפות".

אתה כבר חתום לשנה הבאה?
"פורמלית לא, אבל החוזה זה לא הדבר החשוב. גם לא צריך לחיצת יד, אני מאוד רוצה להישאר ואני גם יודע שהצד השני רוצה, וברגע ששני הצדדים רוצים אז החוזה הוא לא הדבר החשוב. מכבי חיפה זה מועדון ענק, שכל אחד עושה מה שצריך, וכאשר יש הרמוניה בין כל הגופים אז תמיד המועדון גדול יותר מכל שחקן".

כבכיר המאמנים בארץ, מי לדעתך צריך לאמן את הנבחרת - ישראלי או זר?
"אני חושב שצריך מאמן ישראלי. אף אחד לא היה מתנגד אם היו מביאים באמת תותח שכולם היו רוצים להתקדם וללמוד, אבל אנחנו יודעים שזה לא ריאלי. לכן אני חושב שיש לנו כוחות מאוד טובים בשוק שלנו, ואני אישית בעד מאמן ישראלי, ומקווה שמי שאמון על זה ייקח בסופו של דבר את ההחלטה ואז כולנו נעמוד מאחוריו".

אייל ברקוביץ´. יש לו את הכישורים (עמית מצפה)
אייל ברקוביץ´. יש לו את הכישורים (עמית מצפה)

האם לפי דעתך אייל ברקוביץ' מתאים להיות מאמן נבחרת ישראל?
"למה לא? בוודאי, אני חושב שלאייל יש את האיכויות שלו, וזה לא משנה באיזו מתכונת, והוא בוודאי יכול לתרום".

רוני לוי: אנחנו בבעיה קשה לקראת ליברפול אבל ננסה לעקוץ
לקראת חזרתה של הליגה האירופית, התעסקנו גם במשחקה של אוניראה הרומנית שתפגוש את ליברפול. מאמן אוניראה, רוני לוי על לשידור ואמר: "אנחנו בבעיה קשה מאוד והיתה פגרה ארוכה מאוד. היינו בשני מחנות אימונים ועדיין לא עשינו שום משחק רישמי".

"אני כמאמן זוכר שניצלנו את זה בימי מכבי חיפה כשעברנו את צסק"א מוסקבה שלא שיחקה. הסיכויים הם קשים מאוד לעבור את ליברפול ואני חושב שהם נמצאים בכושר טוב וילכו על המפעל הזה בכל הכוח. אבל אנחנו נבוא ונשתדל לחזור עם תוצאה טובה".

רוני לוי ברומניה. יודע מה הסיכויים שלו מול ליברפול
רוני לוי ברומניה. יודע מה הסיכויים שלו מול ליברפול

"אנחנו צריכים לצמצם פערים על ידי זה שנשתדל להיות מאורגנים ולמנוע מהם לפתח את הקצב המטורף שלהם. ננסה לעקוץ".

"לא יצאתי מהכדורגל הישראלי בהרגשה רעה. טוב לי ברומניה. יש כאן נשיא שהוא סוג של מנכ"ל שמנהל את הכל וכל הענין של האירגון והסדר הוא יוצא מהכלל. זה סוג של שינוי אווירה מעניין. מבחינתי לפתוח עוד אפיקים לראות דברים אחרים ויכול להיות שמכאן זה יהיה קרש קפיצה אבל הכל תלוי במבחן התוצאה".

בניון וג´רארד. לא מתכוונים להתחשב ברומנים (רויטרס)
בניון וג´רארד. לא מתכוונים להתחשב ברומנים (רויטרס)

"קשה לי להשוות את אוניראה לקבוצה בישראל. הם יותר פיזיים אבל פחות טכניים. אם הייתי יכול הייתי לוקח שחקן שמשחק בין הקישור להתקפה. אני צריך שחקן שיוסיף את הפס ואת האטרקטיביות".

על הכדורגל הישראלי והשליטה של הירוקים אמר לוי: "מדהים מה שעושה מכבי חיפה וצריך להצדיע. הלחץ הוא גדול וכל הכבוד".
 

אוהדי בית"ר דורשים את פיטוריו של יצחק שום
אוהדי בית"ר לקחו קשה מאוד את התבוסה והיום הם ירדו לכר הדשא לקראת סיום האימון, שרו שירים בגנות המאמן יצחק שום ודרשו את התפטרותו. חלק מאוהדי בית"ר עלו לשידור והביעו את מחאתם.

יצחק שום. הסבלנות של האוהדים נגמרת (גיא בן זיו)
יצחק שום. הסבלנות של האוהדים נגמרת (גיא בן זיו)

עסקנו במשחקה של הפועל ת"א ברוסיה מול קאזאן במסגרת שלב 32 האחרונות בליגה האירופית. האדומים אמורים לשחק ביום חמישי, במשחק הראשון מבין שניים, אולם נכון לעכשיו מזג האוויר עדיין לא מאפשר את קיום המשחק ולא ברור מה יוחלט.

הטמפרטורה בקאזאן המושלגת היא מינוס 24 מעלות ואם היא לא תעלה לפחות למינוס 15 המשחק יידחה, מה שעשוי להשליך על דחייתו של הדרבי ביום שני.

עסקנו גם בשני משחקי חצי-גמר גביע המדינה בכדורסל בהיכל נוקיה, כאשר בשעה 19:00 תשחק בני השרון מול עירוני אשקלון וב-21:30 תנסה ברק נתניה לנצח שוב העונה את האלופה מכבי ת"א.

פיני גרשון ואריק אלפסי. ייפגשו היום ראש בראש בחצי גמר הגביע (אמיר לוי)
פיני גרשון ואריק אלפסי. ייפגשו היום ראש בראש בחצי גמר הגביע (אמיר לוי)

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם הרבה מוסיקה טובה. ובנוסף קיבלו המאזינים את הפינות הקבועות: פנצ'ר או מצבר, הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */