יום שישי, 20.09.2024 שעה 19:48

בן ציון סלמן: רק שופט ישראלי יהיה בדרבי של ת"א

בתוכנית הספורט ב-103FM בשיתוף ONE עסקנו ברעיון של הבאת שופט גרמני לליגת העל עם יו"ר איגוד השופטים. יצחק בן יצחק: "לא יעצרו את חלובה ולוזון"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, ומנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, פנו לאיגוד השופטים הגרמני במטרה להביא שופט זר שינהל את הדרבי התל-אביבי ביום שני הבא, עסקנו בהחלטת ההתאחדות הזו.

בן ציון סלמן, יו"ר איגוד השופטים, אמר בתוכנית: "מלאכת שיבוץ השופטים מוטלת על האיגוד. נוצר מצב שיש רעיון לשיתוף פעולה, חכמון ולוי ישפטו בקפריסין שבוע הבא. גם דיברנו עם הגרמנים, לא דיברנו על דרבי או משהו אחר. זה בשלב הגישושים. איגוד השופטים הוא המשבץ והוא יקבע מי ישפוט".

"לא יכולים להגיד לנו ששופט גרמני ישפוט בדרבי", הבהיר סלמן והוסיף: "אני בראש האיגוד והאחריות היא שלי. אני בעד חילופי שופטים, אבל להערכתי בדרבי יהיה שופטי ישראלי בכיר. לוזון לא דיבר איתי לגבי הדרבי, הוא לא קבע. יכול להיות שפנו לחילופי שופטים".

בן ציון סלמן (ONE)
בן ציון סלמן: "כבר תיכננתי על שופט ישראלי בכיר בדרבי של תל אביב"

"אני יודע שהיו גישושים. מי שקובע זה איגוד השופטים, אני לא יודע מה אבי אמר. מנכ"ל ההתאחדות דיבר איתי על גישושים. כל אחד והסמכויות שלו. אני לא מתערב בעניינים של אבי והוא יודע לא להתערב בעניינים שלי. אם זה יתאפשר יהיו חילופים, לא חד כיווני, גם ישראלים בגרמניה", אמר יו"ר איגוד השופטים.

"אני לא מאשר שופט זר שישפוט בדרבי, אני רוצה שופט ישראלי בכיר", הבהיר שוב סלמן. 

שופט העבר הבכיר יצחק בן יצחק, אמר: "אני בשקט צידדתי רק במאמן ישראלי, באייל. אני אוהב אותך אייל, רק אתה תאמן את הנבחרת. הקשר הוא - רק שופט ישראלי בדרבי. הם לא מפסיק טובים? תראו טעויות בספרד וגרמניה, שההתאחדות היתה חותכת".

יצחק בן יצחק (ONE)
יצחק בן יצחק: "אם אבי לוזון ושטרן חלובה מחליטים, אף אחד לא יעצור אותם"

בן יצחק הסביר: "אין לי בעיה לעשות ניסוי, שהם ישלחו ואנחנו נשלח. שפטנו בהונגריה וטורקיה ויוון, אבל שהם ילמדו אותנו? אין לי בעיה שיהיו חילופים, אבל לפי ידיעתי ההסכם לא מקובל על איגוד השופטים ובן ציון סלמן. הוא איש יקר והאיגוד יוצא מן הכלל. השופטים בסדר גמור במחזורים האחרונים. אם אבי לוזון ושטרן חלובה מחליטים, אף אחד לא יעצור אותם".

סלמן הוסיף: "הנחתות לא יהיו, כל אחד והתפקיד שלו. אבי הוא לא יו"ר איגוד השופטים, האחריות מוטלת עליי והמשבץ על השיבוץ. שופט ישראלי בגרמניה וגרמני בישראלי, אז הכל בסדר. צריך לתכנן את זה מעכשיו. יריב טפר עשה דבר בניגוד לעמדתי ודעתי. יהיה שופט ישראלי בדרבי, נקודה".

מאיר לוי (עמית מצפה)
מאיר לוי. אולי הוא יהיה זה שישפוט את הדרבי (עמית מצפה)

"בן ציון יודע את מי לשים", אמר סלמן. "אני יודע שיש הסכם עם גרמניה, אבל באמנה לא אמרו שבדרבי יהיה שופט ישראלי. ההסכם שיש הוא על דעתי, אבל האחריות היא על איגוד השופטים. אני לא מתעצבן, תיכננתי כבר על שופט ישראלי בכיר לדרבי. אני יודע מי השופט, ביום שלישי נפרסם את השמות", הוסיף יו"ר איגוד השופטים.

"איגוד השופטים צריך לעבוד בצורה מסודרת. אנחנו נבחר את המשחק של הגרמני והם יבחרו את שלהם. אני בעד חילופי שופטים, גם מול קפריסין", אמר לסיום בן ציון סלמן.

בן יצחק גם סיכם: "הכל עניין של אגו. דווקא בדרבי צריך להיות שופט ישראלי, כל שופט רוצה להיות שם. האיגוד צריך לקבוע איפה ישפוט. אני קיבלתי הודעת טקסט מאוהד מכבי, אמר לי שגרמני יהיה טוב להפועל".

אלי כהן: "השחקנים אמרו שהמאמן הוא לא הבעיה"
עסקנו גם בפיטוריו של אלי כהן מאימון הפועל רעננה. במהלך התוכנית נתבשרנו שכהן דווקא יישאר לפי בקשת השחקנים, עזקנו גם בכך.

אלי כהן (אלעד ירקון)
אלי כהן. "היתה לי שיחה לא נעימה בבוקר עם אשר אלון" (אלעד ירקון)

המאמן המפוטר והחוזר של רעננה, אלי כהן, אמר בתוכנית: "הבוקר היתה לי פגישה עם אשר אלון. היתה שיחה לא כל כך נעימה מבחינתי. הוא אמר לי שהמצב לא טוב והוא מאוד מצטער. אמר שאני עושה עבודה טובה אבל צריך לעזעזע את המערכת. ניפרדתי מהשחקנים ונסעתי. לפני שעה קיבלתי טלפון מאשר, שאמר שהשחקנים נכנסו אליו ללא יוצא מן הכלל. ביקשו שהוא יחשוב שוב, כי הבעיה היא לא במאמן".

"אין פה שאלה של אגו. כשאתה 5 שנים במערכת זה לא רק מקום עבודה, זה משפחה, זה לא קל. אני שם הכל בצד בגלל שאני מאמין בקבוצה, אני אפילו שמח לחזור", הסביר כהן.

אשר אלון (ONE)
אשר אלון. השחקנים שכנעו אותם לחזור בו

"אמרתי שכל עוד הדברים תלויים בי, אני נשאר עד הסוף, בגלל דבר אחד, אני מאמין בקבוצה", הסביר כהן והוסיף לסיום: "יש לנו קבוצה טובה ברעננה שלא נופלת מ-6-7 קבוצות אחרות. במתח של הליגה אנחנו סופגים שערים ולא תמיד היכולת מתבטאת בנקודות. אני מאמין שאחרי הניצחון הראשון נשתפר, ואני יכול להגיד - רעננה תישאר בליגה. המיקום הוא לא רלוונטי, כי 2 או 3 נקודות מפרידות בין 5 קבוצות, המאבק יהיה עד הסוף".

עסקנו גם במסעו של ראש ועדת האיתור, מוטל'ה שפיגלר, בחיפוש אחר מאמן זר לנבחרת, לאחר שפגש בסוף השבוע את האיטלקי רוברטו דונאדוני בביתו של המאמן במילאנו.

שפיגלר (שי לוי)
מוטל'ה שפיגלר. מחפש מאמן לנבחרת (שי לוי)

ג'מצ'י: "היה מדהים לראות איך המצלמות בניו יורק היו על כספי"
עמרי כספי שיחק בסוף השבוע באולסטאר, במפגש בין הרוקיס לשחקני השנה השנייה. כספי קלע 13 נק' ב-24 דקות בניצחון של קבוצתו 128:140.

הלילה השתתף כספי בתחרות ה-H.O.R.S.E, הדומה ל"חיובים", ביחד עם רכז בוסטון סלטיקס, ראז'ון רונדו, ופורוורד אוקלהומה סיטי והזוכה בתואר בשנה שעברה, קווין דוראנט. כספי סיים במקום השלישי - נקבל דיווח חי מדאלאס על הופעתו של הישראלי.

דורון ג'מצ'י נמצא בדאלאס באולסטאר ואמר בתוכנית: "אנחנו באירוע שהשחקנים הוותיקים. דומיניק ווילקינס ורון הרפק וביל למביר פה, קובי בראיינט יהיה. השחקנים מהשורה הראשונה מגיעים לקראת הסוף. אני וטל ברודי כאן, חוויה מעולם אחר. בניו יורק היתה חוויה חד פעמית, כל המלצמות היו על עומרי".

כספי עולה לזריקה מול גסול, הלילה בדאלאס (GettyImages)
כספי זורק מול גסול בדאלאס (GettyImages)

ג'מצ'י שיתף בעוד חווויות: "זה היה ערב הוקרה למען מדינת ישראלי והיהודים בניו יורק. לניקס יש הרבה אוהדים יהודים ועשו מחווה למדינת ישראל. אני לא מאמין שכספי יכול לשחק בקרוב בניו יורק, יש לו חוזה שבטח בתום העונה הבאה יאריכו את החוזה. זה טוב לסיפורים ולעתיד הרחוק".

"לשחק בניקס נשמע כמו הגשמת חלום", אמר דורון ג'מצ'י על האפשורת שכספי ישחק בניקס והוסיף:" "אבל היא אחת הקבוצות החלשות בליגה, זה לא כזה חלום. אין תחושה של פספוס, זה היה מזמן, תקופה אחרת. לא היה אז בוסמן, כדי להיות בארה"ב היית צריך להיות האבא של הסופרסטאר. יש היום יותר ממאה שחקנים לא אמריקנים, הזמנים השתנו".

ג´מצ´י (ONE)
ג´מצ´י. עושה חיים בדאלאס יחד עם טל ברודי

"אנחנו מלווים איתו ומתרגשים איתו, מניפים את דגל ישראל. אתמול היתה תחרות החיובים, הוא אמנם לא ניצח אבל בכל מקום מכניסים אותו, אי אפשר היה לדמיין את זה לפני חי שנה. בארץ רואים רק את התחרויות המרכזיות, אבל יש אין ספור אירועים", אמר ג'מצ'י.

דורון ג'מצ'י המשיך לספר: "אתמול היינו בארוחת בוקר של ה-CNN והרצאה ואז של ליגת הנשים. אני יודע מה קורה בארץ כל שניה. משחק האולסטאר לא יהיה באולם של דאלאס אלא במגרש פוטבול של הקאובויז, 100 אלף צופים. זו תהיה חוויה נדירה וחד פעמית, האירועים סוחבים אותנו מרגע לרגע".

ביברס נאתכו: "לא קיבלתי החלטה לסופית אם לעבור לקאזאן"
עסקנו גם בצד הצהוב והאדום לקראת הדרבי התל אביבי, כאשר מכבי עלולה לעלות למשחק ללא ששה שחקני הרכב. גם מצבה של הפועל עמד על הפרק.

נאתכו (רועי גלדסטון)
נאתכו: "מתכוננים לקאזאן כמו למשחק רגיל" (רועי גלדסטון)

קשרה של הפועל ת"א, ביברס נאתכו, אמר: "אני בטוח חוזר מהמשחק ברוסיה. אף אחד לא ייעץ לי, עוד לא קיבלתי החלטה סופית ובאנגליה אני לא יכול לשחק בגלל הנבחרת. שום דבר לא סופי, אני עדיין לא יודע מה יהיה, נעבור את המשחקים מולם ואת הדרבי ואז נראה, קצב הוא הסוכן שלי".

על המשחק מול אחי נצרת נאתכו אמר: "אלי לא מאוכזב מהתוצאה, אלא מזה שהשחקנים לא פירגנו לי במחצית השניה. לא נראה לי ולא שמתי לב שיש לחץ. לקאזאן נבוא ונתכונן כמו שצריך, אלי מכין אותנו מצויין ונעשה את העבודה שלנו. לא התכוננו כי היה לנו חופש היום והיינו מוכנים לנצרת".

לקראת המשחק ברוסיה אמר קשרה של הפועל ת"א: "עדיין לא התכוננו ספציפית על השחקנים, אבל אני מאמין שנדע כל מה שצריך לדעת. נקבל את המכב של הקור כשנגיע לשם, אבל אני מאמין שנסתדר ונביא תוצאה טובה. אני רוצה להראות בכל משחק מה אני שווה, לא בספציפים הזה, אני מתכונן כמו משחק רגיל וככה כל הקבוצה צריכה".

אלי גוטמן (אמיר לוי)
אלי גוטמן. יכול לחשוש ממינוס 25 מעלות שצפויות בקאזאן (אמיר לוי)

לקראת הדרבי אמר ביברס נאתכו לסיום: "אני שומע שמדברים כאילו הפועל הולכים לניצחון בגלל חיסרון של שחקנים. אנחנו אנחנו תמיד במטרה לשמח את הקהל, אבל לא יהיה משחק קל. מכבי ירצו לתת הכל כדי להחזיר לאוהדים על הדרבים האחרונים, אבל נבוא לעשות את שלנו".

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם הרבה מוסיקה טובה. ובנוסף קיבלו המאזינים את הפינות הקבועות: פנצ'ר או מצבר, הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */