יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:22

עמוס לוזון: זו הזדמנות להחזיר לאלו שניצחו אותנו

הערב בתוכנית הספורט ב-103FM בשיתוף ONE עסקנו בהגרלת שלב הבתים של מוקדמות היורו. תמיר כהן: "צריך הרכב יותר יציב בנבחרת ישראל"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית עסקנו כמובן בהגרלת משחקי שלב הבתים במוקדמות יורו 2012. נבחרת ישראל תשחק בבית 6 יחד עם קרואטיה, יוון, לטביה, גיאורגיה ומלטה. כולם מסכימים כי ההגרלה היתה יכולה להניב בית קשה הרבה יותר והעובדה שאנחנו מכירים את היריבות עשויה להקל על הנבחרת.

ניסינו לנתח את היריבות וכמובן את הסיכויים של הנבחרת להעפיל סוף סוף לטורניר גדול, לראשונה מאז מונדיאל מקסיקו 1970.

הבעלים של מכבי פ"ת, עמוס לוזון, אמר בתוכנית: "אני חושב שסה"כ לעומת האופציות קיבלנו הגרלה די נוחה. זו הזדמנות להחזיר לכל אלו שניצחו אותנו, קרואטיה,יוון, לטביה ומלטה, חוץ מגיאורגיה נגד כולם שיחקנו".

"בניגוד אלינו, נבחרת צעירה ומתקדמת, קרואטיה ויוון מבוגרות ורוב השחקנים בשלהי הקריירה, כולי ציפיה ותקווה שנעשה את זה. בהחלט צריך להתייחס לעצמנו. יש נבחרת צעירה עם שחקנים מוכשרים וכולנו תקווה אחרי 42 שנה", אמר לוזון.

עמוס לוזון (עמית מצפה)
עמוס לוזון: "גיאורגיה תהיה בסוס השחור של הבית הזה" (עמית מצפה)

נשיא מכבי פ"ת, אמר: "מכל הנבחרות בדרג הראשון קיבלנו את הפחות חזקה. אם היינו מקבלים את ספרד, מבלי לפגוע בשחקנים והמאמנים, בסבירות שהיינו מפסידים בבית ובחוץ, 80-90 אחוזים. אם לוזון לא ילמד מהשגיאות הוא יחזור עליהם. הוא למד מהשגיאות, בכדורגל כמו בכדורגל, לטביה ניצחו את ישראל, מתחילים ב-0:0 ואלוהים יודע מה יהיה"

"רק התוצאות יגידו אם זה היה בית קל או קשה, אם נעבור את לטביה וגיאורגיה, שיותר חזקה מלטביה לדעתי. גיאורגיה תהיה הסוס השחור של הבית הזה, ואף נבחרת לא תיקח מולה 6 נקודות. כולל כולם, אני מוכן להתחייב", אמר לוזון.

עמוס לוזון יודע: "הבית לא קל, אלא קל יחסית. אם היינו מקבלים ספרד ורוסיה ואיטליה, אז ברור שזה היה קשה יותר על הנייר. על פניו קיבלנו הגרלה יחסית נוחה. למעט מלטה, רוב הנבחרות בבית ברמה זהה, פחות או יותר".

שטרן חלובה ואבי לוזון (אמיר לוי)
אבי לוזון. עמוס מאמין שהוא למד מהשגיאות שלו (אמיר לוי)

"גם השילוב בין הוותיקים לצעירים חשוב ועם ההתחשלות של גולסה וגאדיר, שיוכלו להשתתף בנבחרת הבוגרת, עם בניון ובן חיים. זה יוכל להוציא נבחרת שתגיע להישגים. נקווה שלא יהיו בעיות כאלו ואחרות ונעשה את זה בעוד שנתיים", הוסיף לוזון.

עמוס לוזון הסביר את האופטימיות: "השילוב של הדור הצעיר והוותיק יכול להיות שילוב מנצח, נקווה שככה יהיה. בכדורגל חייבים להיות אופטימיים. אייל צודק בכל מילה שהוא אומר, צריך להתרכז בעצמנו. יש דור וצעיר וזה קמפיין של שנתיים. יכולה להיות לנו נבחרת מצויינת".

"אם נשחק טוב ולא תעלה זה אולי בסדר, אבל אנחנו צריכים קודם כל לעלות. אני חושב שתמונה מזכירות להתאחדות בשבוע שבועיים הקרובים וימונו האנשים המתאימים ונבחר. יו"ר הוועדה, מוט'לה שפיגלר בפגישות. היועץ יבוא עם האני מאמין שלו ועם ההמלצה שלו", אמר לוזון לסיכום.

תמיר כהן (GettyImages)
תמיר כהן. מאמין שהוא יכול להוביל את הנבחרת (GettyImages)

תמיר כהן: "התאקלמתי בבולטון, הרבה יותר קל לי עכשיו"
קשרה של הנבחרת, תמיר כהן, אמר: "אני חושב שההגרלה יותר קלה ממה שיכולנו לקבל. אנחנו יודעים שהנבחרות האחרות חזקות מאוד ונקווה הפעם לעשות את העבודה על המגרש. אני משחק כל משחק מתחילת השנה, חוץ מהשניים הראשונים. אני מרגיש טוב, משחק בסדר גמור מבחינתי. אנחנו במצב לא הכי טוב, מעל הקו האדום".

קשרה של בולטון הסביר: "יש לנו משחק חסר וקשה נגד וויגאן, קרב תחתית מאוד חשוב. אני מרגיש התאקלמי, אני הרבה יותר שותף חברתית ומקצועית. הרבה יותר קל לי מאשר מתי שהגעתי. צריך להוכיח כל הזמן ואני אשתדל לעשות את זה. אני חושב שבנבחרת שמתראים בה ב.. צריך ללכת עם הרכב ושחקנים מסויימים ולא לעשות רוטציה כזאת גדולה".

קשטן (קובי אליהו)
קשטן. זו בעיה גדולה לשחקנים כאשר המאמן מחליף את הסגל (קובי אליהו)

"אני מאמין שאני בשל להיות חלק מרכזי בנבחרת. אני חי טוב וזה ברמות הכי גבוהות. אני מקווה שמי שיגיע יסמוך עליי ויתן לי את האפשרות. כמו דודו, יוסי וטל, כל אלו שמגיעים מעבר לים. אני מקווה שלא רק נדבר אלא גם נעבוד על המגרש. בקמפיין האחרון חרה לנו הקטע עם הקהלף היה ניתוק, זה לא דבר טבעי ולא צריך לקרות", אמר כהן.

"אני מקווה שבקמפיין הבא הקהל יתמוך בטוב וברע", אמר קשר הנבחרת והוסיף: "אני מקווה שהמאמן הבא ידע להחזיר את הניצוץ ואת הקהל. אני חושב שהטעות המקצועית היתה ההרכבים והסגלים השונים. כמה שלא מקבלים זמן, יוון רצה כבר 9 שנים, זו היתה הבעיה שלנו, לא הכרנו אחד את השני מספיק".

לסיום אמר כהן: "אני לא אומר שצריך הרכב קבוע, אבל 7,8 שיהיו גרעין קשה. אם שחקן בכושר לא טוב הוא לא צריך לשחק, אבל שיהיה גרעין ובסיס לנבחרת, ומעליהם מי שיהיה בכושר טוב. ירד שלג לפני 4 ימים, אבל חוץ מזה לא מפסיק לרדת גשם. אני קם עם חיוך על הפנים בכל בוקר".

בניון ואוואט באימון (אלעד ירקון)
בניון ואוואט. האם הדור הבוגר יעזור לצעירים להשיג את החלום? (אלעד ירקון)

גיל לבנוני: "אנחנו מכירים את רוב הנבחרות"
גיל לבנוני, דובר ההתאחדות, עלה לשידור ואמר: "אם ננצח שניים או שלושה משחקים האצטדיון יהיה מלא בלעדי המאמצים שלנו. משחק שם מודריץ', שחקנים נהדרים. הגיעה לרבע גמר יורו, הצליחה במונדיאל. העברתי הרצאה בכנס של התאחדויות". 

דובר ההתאחדות הסביר: "כשאבי דיבר אמרו שהוא מדבר יותר מידי, כשהוא שותק לא מרוצים. אנחנו ידעים איך ההגרלה רק לפי התוצאות. זו הגרלה סבירה יחסית, אנחנו מכירים את הנבחרות מהקמפיינים הקודמים. ב-7.3 נפגש ביוון עם כל ההתאחדויות, המשחקים יתחילו בספטמבר, 3,4. אח"כ אוקטובר, מרץ ,יוני.. בנובמבר 2011 הפלייאוף".

גיל לבנוני (עדי בן ברון)
גיל לבנוני: "זו הגרלה סבירה יחסית" (עדי בן ברון)

דרסיליה: "קטסביה הגיע לנבחרת גיאורגיה כדי לנצח" 
גיאורגי דרסיליה, עוזר המאמן הגיאורגי של מכבי חיפה, אמר: "אני יליד גיאורגיה, ב-100 אחוזים. עדיין לא דיברו איתי. אני חבר טוב של קטסביה, מאמן נבחרת גיאורגיה, שיחקנו יחד בטבליסי ובעוד מקום. אייל מכיר אותו טוב וגם אני, הוא לא מגיע סתם, אלא כדי להצליח. חזק, אגרסיבי, אוהב כדורגל. אני חושב שהוא יצליח".

"יש היום הרבה צעירים וטובים בגיאורגיה. היה חסר מאמן אבל הוא יעשה מה שצריך. אין הרבה גיאורגים בישראל, אבל לא חשוב מה יהיה. השאלה היא מי יהיה המאמן של הנבחרת של ישראל. אני רוצה את אייל כי הוא היה שחקן גדול ויודע מה זה כדורגל ונשמה", הודה שחקן העבר.

לסיום, דרסיליה הרגיע את אוהדי הנבחרת: "קטסביה הגיע בשביל להצליח, כל משחק הוא רוצה לנצח. כששיחקנו ביחד ראיתי שבאימונים הוא רוצה לנצח, לא מקבל הפסדים. אני אהיה ישראלי ולא אספר לו כלום, אנחנו חברים אבל לא נותנים אינפורמציה".

 

חזי מגן: "נשמח להעביר את הלפיד של בני יהודה, אין מי שייקח"
מה קורה לבני יהודה? הקבוצה שפתחה את העונה בצורה נפלאה עם ניצחונות בליגה האירופית ובליגה, לא מצליחה להשיג שלוש נקודות מאז תחילת 2010 ומתרחקת מהצמרת. ניסינו להבין מה קרה לזהובים ומדוע משחקים שהלכו להם כל כך קל עד עכשיו, הפכו לקשים.

הבעלים של בני יהודה, חזי מגן, אמר: "הקהל לא רוצה כלום, אני מאמין שהכל בסדר. אנחנו מדינה דמוקרטית והוא מראה את מורת רוחו. לא קיללו אותי, לא שמעתי אף קללה אף פעם בבני יהודה נגדי. יש כאלה שרוצים בעלים יותר עשיר, ואם יגיע מישהו כזה אני אפנה את הדרך".

חזי מגן ומשה דמאיו (קובי אליהו)
חזי מגן ומשה דמאיו. בני יהודה יכולה להעמיד תקציב בינוני (קובי אליהו)

"אני לא צריך כמה שקלים אפילו, המו"מ הכי קצר שיכול להיות. המפתח הוא כמה הוא ישקיע בבני יהודה. בני יהודה לא עומדת למכירה, אם ירצה מישהו לבוא ולהציע תקציב גבוה מזה שיש לה היום, לי ולדמאיו לא תהיה בעיה לפנות את המקום. לא קיבלתי את הקבוצה בירושה ולא שילמתי".

מגן הסביר: "מקסימום בני יהודה זו זכות להיות מסוגל הרוויח כסף. זה עסק מפסיד ובגדול, כל אחד משקיע לפי יכולתו. אין לנו תקציבים ולקהל יש זכות לבקש. המון שעות בנוער וחינוך ולימודים, הקבוצה לא עמדה לדין אף פעם. לאוהדים אין טענות. זכותם לחשוב שמגיע תקציב יותר גדול, אבל אין את האדם שמוכן לקחת את זה, נשמח להעביר את הלפיד".

"אני לא מאוכזב מהמקום הרביעי כי הליגה לא נגמרת מחר. אני מאוכזב שאנחנו לא מיטבים לשחק. התחלנו את הליגה טוב ובסיבוב השני לא, אנחנו לא מנצחים. משחק ההגנה שלו נסדק ב-6 שבועות האחרונים למעט אתמול. אם נציג משחק קשוח ולא נסוג אז עטר ואחרים יבקיעו".

אלירן עטר (עמית מצפה)
אלירן עטר. עוברת עליו תקופה קשה לבני יהודה (עמית מצפה)

"יש בעיה מקצועית וצריך את גיא לוזון בשביל זה, אבל גם אני סובל כשלא מנצחים. אנחנו מאוד רוצים מקום באירופה ולהביא את גביע המדינה לשכונה. לדבר על אליפות יהיה יומרני. אם נסתכל על הליגות הגדולות אז נראה ששניים או שלושה מועדונים זוכים. בני יהודה מועדון גדול, אבל אין את התקציב לאורך זמן".

"בני יהודה זה מועדון גדול כי 75 שנה הוא משחק בליגת העל או הלאומית בדרך כלל. גם עיניהם של האוהדים בראשיהם, הם חושבים שמישהו אחר היה מביא אותם לאליפות. אבל גם אם היה מישהו עם תקציב גדול, 35-40 מיליון ש"ח לשנה, זה גם לא יכול לבוא בשנה אחת. צריך מסורת ולאט לאט להביא שחקנים. אני מקדיש לכך המון זמן".

שחקני בני יהודה עצבניים. לא מצליחים לנצח  (אמיר לוי)
שחקני בני יהודה עצבניים. לא מצליחים לנצח (אמיר לוי)

"אנחנו פחות או יותר באותן הכנסות כמו פעם. המחיר הכי נמוך אצלנו בליגה, לכל המשחקים והקבוצות והאוהדים 45 ש"ח. אנחנו שומרים על אותו סכום של הכנסה אבל עם יותר אוהדים".

שני אוהדי בני יהודה גם עלו לשידור ואמרו את דעתם. האוהד אבי בידרמן אמר: "אני רוצה לקום בבוקר ולראות שבני יהודה הציעו לעטר ומורי חוזה לשלוש שנים, אבל יודע ששחקני בית יעזבו. אם כל הכבוד לזנדברג, מעניינים אותי שחקני הבית. את נתניה ובאר שבע קנו, אצלנו לא היה מו"מ. הם לא רוצים להכניס משקיע כל כך מהר".

האוהד כפיר עמר הוסיף: "אין לנו שום דבר נגד חזי מגן, הוא אדם אהוב ומדבר לעניין. אף פעם לא קיללנו אותו או דיברנו לא יפה. כקבוצה עם תקציב מינימום לא נגיע למלחמה על כל התארים, אלא לשום מקום. כשאני מוכר את האוטו אני מבקש קונה? חזי מגן הגיע מהר, יש עוד בעלים, דמאיו".

זנדברג חותם (שי לוי)
זנדברג חתם, אבל לאוהדים עדיין יש תלונות (שי לוי)

"אין קהל ושאיפות לבני יהודה? אנחנו מעריכים את העבודה, דמאיו מצוין כמנכ"ל, אבל מה הלאה? אני לא חושב שהוא הפסיד מיליונים. אם דמאיו היה שם כמו מגן היה כסף. באו אנשים לקנות, אבל לא אומרים לנו שום דבר. או שימכרו או שיגייסו משקיע. ההרכב שיחק יפה, עוד 3-4 מיליון".

הסיפור הגדול של השבוע בכדורגל הישראלי הוא כמובן חזרתו של אייל גולסה למכבי חיפה. אחרי שעזב וחתם בלאציו האיטלקית, הקשר הצעיר של חיפה חזר לישראל, נפגש עם הבעלים יעקב שחר ועם המאמן אלישע לוי, התנצל וחזר לקבוצה.

האם הקהל הירוק יקבל את הכישרון הצעיר שעזב וחזר? איך זה ישפיע על הקבוצה ועל היחס שלו עם שאר השחקנים? ניסינו להבין את התמונה המלאה בכל המתרחש אצל האלופה שבדרך.

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם הרבה מוסיקה טובה. בנוסף קיבלו המאזינים את הפינות הקבועות: פנצ'ר או מצבר, הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */