יום ראשון, 27.04.2025 שעה 03:32
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
יורוליג 24-25
72%2925-311536אולימפיאקוס1
69%2910-300136פנרבחצ'ה2
64%3013-316836פנאתינייקוס3
64%2978-312436מונאקו4
58%2959-311236אנדולו אפס5
56%3059-315536ברצלונה6
56%3168-313336באיירן מינכן7
55%3126-320238ריאל מדריד8
54%3155-317137פאריס9
51%2855-290735הכוכב האדום10
50%2947-290534אולימפיה מילאנו11
47%2723-278034פרטיזן בלגרד 12
44%2685-263234ז'לגיריס קובנה13
41%2843-280734באסקוניה14
38%2901-275134ליון וילרבאן15
32%3052-292134מכבי ת"א16
26%2846-269334וירטוס בולוניה17
15%3104-267234אלבה ברלין18

ההגנה טובה, אבל אין סוף לטעויות בהתקפת מכבי

אנדרסון הצטיין, מכבי שלטה בריבאונד, לברינוביץ' וסאטו נעצרו, אך לאזמה לא פגע בהתקפה ואיידסון לא הופיע. ערן סלע עם מבט נוסף על ההפסד בסיינה

|
אנדרסון. נקודת האור של התקפת מכבי (GettyImages)
אנדרסון. נקודת האור של התקפת מכבי (GettyImages)

לאחר ההפסד של מכבי ת"א באיטליה נגד סיינה, אמר פיני גרשון, פחות או יותר ברוח זו, שהקבוצה הצליחה ברוב הקרבות, אבל הפסידה במלחמה.

מכבי אמנם הפסידה לאיטלקים ובכך גם נקטע רצף של תשעה ניצחונות רצופים נגד סיינה, שמעולם לא גברה על מכבי עד אתמול. בכל זאת, היא חזרה מאיטליה עם הפסד בארבע נקודות הפרש, שמשאיר לה סיכוי סביר לנצח בתל אביב בפער גדול יותר ולהקדים את סיינה במקרה של שיוויון נקודות בסיום שלב הטופ 16. 

אז איפה בדיוק מכבי ניצחה? ובמה הפסידה? הנה הזדמנות לבדוק את הדברים מקרוב ולהציג את חלקם:

ההצלחות
1. זה היה המשחק הטוב ביותר של אלן אנדרסון, מאז הניצחון על רומא באיטליה לפני כחודשיים וחצי. נכון לעליות וירידות שהוא עובר, משחק כזה הוא הישג. שימו לב, עם זאת, שאנדרסון טוב בהרבה מחוץ להיכל נוקיה מאשר במשחקים הביתיים.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
פרסומת
מכבי ת"א נחתה בארץ

2. זה היה גם המשחק הגרוע ביותר של טרל מקינטייר במשחקי הבית ביורוליג, מאז שחתם בסיינה בקיץ 2006. בעיקרון, כמובן שחלק מזה תלוי אך ורק בשחקן עצמו, אבל לא פעם יכולת כזו נגרמת כתוצאה ממפגש עם שומרים שהוא לא שיחק מולם אף פעם במעמד הזה, דוגמאת פרקינס או ויזנייבסקי.

מקינטייר (GettyImages)
מקינטייר. זה היה משחקו החלש ביותר במשחקי היורוליג מאז 2006 (GettyImages)

3. ניצחון בריבאונדים, 40 לעומת 34, ולמעשה, שמירה על הפער הקיים בין הקבוצות. מאחר שבשלב הבתים למכבי היו 36 ריבאונדים בממוצע ולסיינה 30, בדיוק פער של שישה ריבאונדים, שנשמר גם הפעם. 

4. לברינוביץ' קלע אמנם 17 נקודות, אבל יצא מהמשחק הרגיל שלו. זו הפעם השניה בלבד בשמונה משחקי יורוליג העונה שהליטאי לא לוקח אף שלשה במשחק, כחלק טבעי מהשטף הרגיל שבו סיינה משחקת. הוא שיחק כמעט לכל אורך המשחק עם הגב לסל, כששומרים עליו צ'אק איידסון או יניב גרין, לפעמים הצליח לו ולפעמים לא.

לאזמה מופתע (אמיר לוי)
לאזמה. מחד שמר על היתרון של בריבאונד, מאידך היה חלש בהתקפה (אמיר לוי)

הנתון הזה פיתה את שחקני סיינה לחפש אותו שוב ושוב ולא פעם פירק, למעשה, את הקבוצה האיטלקית מנשקה הקבוצתי בהתקפה. אגב, הפעמיים היחידות העונה בהן לברינוביץ' נותר בלי שלשות, היו בשני ההפסדים של סיינה נגד ברצלונה.

5. רומיין סאטו קלע רק 6 נקודות ב-25% מהשדה, אחד הערבים החלשים שלו העונה. גם למכבי יש יד ורגל בזה.

6. סיינה סיימה את הערב עם 22% לשלוש נקודות, בזמן שאת שלב הבתים היא סגרה כקבוצה הטובה ביותר ביורוליג מהטווח הזה, עם 45%. שוב, חלק מזה תלוי בשחקני סיינה עצמם, וחלק, אפילו קטן, בהגנת מכבי ת"א. 

לברינוביץ´. סיינה התעללה בציבונה (GettyImages)
לברינוביץ´. כשהוא לא קולע שלשות בדרך כלל הקבוצה מפסידה (GettyImages)

7. האיטלקים נעצרו על 10 אסיסטים במקום 15, שהיו להם בממוצע בשלב המוקדם. זה בהחלט לא היה המשחק הרגיל שלהם.

הכישלונות
1. זה היה עוד משחק שבו אלן אנדרסון וצ'אק איידסון לא מצליחים להצטיין בו-זמנית באותו ערב. במקרים המועטים בהם שניהם מצטיינים, מכבי כמעט תמיד מנצחת.

2. אפשר להלל את סטפון לאזמה על משחק הגנה מוצלח לפרקים, אבל זו תהיה טעות להתעלם ממשחק ההתקפה החלש שלו. לאזמה החטיא שני ליי-אפים, כשהוא כמעט לבדו מתחת לסל.

איידסון (GettyImages)
איידסון. כמעט אף פעם לא מצליח לבלוט באותו זמן עם אלן אנדרסון (GettyImages)

הנה ארבע הנקודות החסרות של מכבי במשחק. הוא פינישר בינוני ומטה בצבע, אנטי-תזה לשחקנים כמו נייט האפמן או מייסיאו באסטון. הוא לא מספיק גבוה, אבל זה לא רק זה. גם קליטת הכדורים ממסירות שמגיעות אליו וההתמצאות שלו בצבע אינן ברמה גבוהה.

3. לאורך הרבה מאוד שנים מכבי "דואגת" שאחד משחקני היריבה יקלע נגדה שיא עונתי, או אפילו שיא קריירה. הפעם זה היה הנרי דומרקאנט, עם 16 נקודות, שיא לעונה זו, 12 מהן ברבע האחרון. אגב, הנתון האישי שלו מדהים. דומרקאנט עומד על רצף של 52 קליעות מוצלחות ביורוליג.

4. להגיע לקראת פברואר למצב שבו ד'אור פישר, שהיה אחד השחקנים המצטיינים בעונה שעברה, משחק רק 6 דקות וקולע שתי נקודות בפתיחת הטופ 16, גם בזה יש סוג של כישלון. שלו, של המאמנים, של הקבוצה, של כולם. ודאי כשהאלטרנטיבות האחרות אינן מרשימות במיוחד.

פישר ופניני מאושרים (אמיר לוי)
פישר. לא זוכה למספיק דקות משחק במכבי ת"א (אמיר לוי)

5. קיים קושי בעמדת הרכז. נכון להיום, קשה לדעת מי הרכז המוביל של מכבי ת"א. ויזנייבסקי פתח אמנם בחמישייה בכל המשחקים ותיאורטית יותר ברור מזה אין, אבל התרומה שלו עולה ויורדת. במשחקים רבים פרקינס דומיננטי ממנו, כמו גם הפעם בסיינה.

בסופו של דבר, אם משקללים את הפלוסים והמינוסים של שניהם, התרומה כמעט שווה. טוב שלקבוצה יש גיבוי ראוי בעמדת הרכז, אבל כאשר אין היררכיה ברורה בעמדה הזו, הקבוצה עולה ויורדת בהתאם.

6. כישלון עונתי, לפחות ביורוליג, שנגרר גם למשחק בסיינה: חוסר הצלחה, או למעשה חוסר נכונות ומוכנות אמיתית, לשלב את רביב לימונד בקבוצה. שחקן שיכול לעזור ולו לפרקים זמן קצובים ולמטרות מוגדרות הן בהתקפה והן בהגנה, שותף לשבע שניות בלבד.

מכבי (קובי אליהו)
לימונד. כישלון עונתי בגלל חוסר מוכנות לשלב אותו (קובי אליהו)

ואם כבר אנו עוסקים בניצול לא נכון של שחקן: ב-85 הדקות האחרונות של דייויד בלות'נטל ביורוליג, על פני שלושה משחקים, וב-44 דקות שקיבל בנתניה, האיש לא הגיע אפילו פעם אחת לקו העונשין. מישהו צריך להסביר לו שכדורסל זה לא רק קליעה מבחוץ.

7.  כמובן, בסופו של עניין, הפסד הוא הפסד ואף אחד לא מבטיח למכבי ת"א ניצחון על סיינה בהיכל נוקיה, אם כי מכבי יכולה לצאת מעודדת במידה מסוימת לקראת ההמשך ובתנאי שהיא מתחילה לנצח כבר בשבוע הבא נגד ריאל מדריד בבית.

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 31 תגובות ב-19 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
19
אלון מזרחי31/01/2010 10:32
לאזמה יכול להיות זר טוב בליגה, אבל לא שייך לטופ 16 באירופה. לא מבין למה פיני לא בונה את ההתקפה על פישר. יניב גרין- עם כל המחמאות מהשדרים, מוגבל מאוד.
השב   •  00
18
מבין30/01/2010 23:16
במשחק רגיל היה אמור להיות 20 הפרש לסיינה.
סיינה החטיאה זריקות ממצבים נוחים (קלעה באחוזים נמוכים ללמוצע) ואילו מכבי קלעה זריקות קשות (מעל הממוצע)

במשחקי ההכנה לעונה מול ירושלים קיבלנו טעימה לשנה כולה. מכבי השנה מפציצה משלוש וכמעט לא מכניסה כדורים פנימה.
אין למכבי משחק בצבע. רוב הזריקות היו מבחוץ . מכבי משחקת עם גבוה אחד. רוב הזמן הוא לאזמה. לאזמה במשך המשחק לא הצליח לקלוע סל אחד ! פשוט מדהים.
הצוות המקצועי חייב לנסות לעלות לו את רמת האיטליגנציה. ללמד לעשות הטעיה לפני שזורקים , ובנוסף גם אם עושים עליו עבירה שינסה להמשיך להכניס את הכדור לסל. מכבי משחקת בהתקפה ארבע על חמש. גם הטבעה פשוטה לאזמה הצליח להפוך לעבירת תוקף.

לא בוכים על חלב שנשפך אבל חסר לקבוצה סנטר אמיתי שמשחק בהגנה ובהתקפה. אם הייתה בעיה של תקציב היה צריך לותר גם על לאמפה וגם על לאזמה ולהביא במקומם שחקן אחד אבל איכותי.

הקו הקידמי של מכבי השנה בעצם כבר שיחק שנה שעברה. פישר + גרין + גבוה מוגבל. בטופ 16 שנה שעברה הקו הזה קרס ברעש גדול. הגבוהים לא הסתדרו מול סנטרים אמיתיים ובד"כ התמלאו מהר בעבירות והקבוצה שיחקה עם 5 נמוכים. לא מבין למה חושבים שהשנה זה יעבוד (מול הקבוצות הגדולות)

יש בעיה ברמת הרכזים . פרקינס עבר לשחק לרוחב כבר הרבה זמן. בנוסף גם אם הוחלט לשחק בקצב איטי עדיין צריך לעקוץ מידי פעם. ולשנות בהתקפות מסויימות את הקצב לפחות בהתקפות מעבר.

ויזנייבסקי לא יודע לחדור ולהוציא כדור. רוב הפעמים שהוא חודר זה עם הראש בקיר ולא רואה כלום. כשרואה בד"כ מוצא את השחקן הלא מתאים (לאזמה) שבכלל לא יודע מה לעשות עם הכדור בהתקפה. זה בדיוק הנושא שמרים קבוצה מבחינה איטלגינטית של משחק והשנה אין את זה.

למכבי אין משחק מעבר ובכלל לא התקפות מתפרצות. בד"כ איידסון מתחיל אותם אבל הוא חסר ביטחון מבולבל ולא יודע מה לעשות. צריך להסביר לו שבהתקפת מעבר שיהיה נחוש ללכת עד הסל ולפחות להוציא עבירה. בלי למסור . אחרת הכל נתקע.

סה"כ הקבוצה לא משחקת בצורה איטלגינטית. לא רואים ממכבי משחק מיוחד . פשוט היא עוד קבוצה וחבל, כי שנה הבאה שוב יהיה צריך לבנות הכל מחדש.
השב   •  20
רתם31/01/2010 08:56

השב   •  00
17
רתם30/01/2010 11:49
לראות כדורסל ולא להאמין.
פרשנים מכנים את המשחק הזה כטוב של מכבי, כשכל מה שעומד בינה לבין תבוסה אלה החטאות ממצבי קליעה חופשיים של שחקני סיינה וקליעות פנומנליות של אנדרסון.
בושה לכבוד המקצועי.

מספיק לראות במדדי היורוליג כי פרט לאנדרסון (24 נק'' מדד) ובלות''נאטאל (12), אף שחקן לא עבר את העשר. אני חושב שזה אומר הכל.
לעומת זאת בסיינה כמעט כל השחקנים המשמעותיים מעל 14.

סיינה שיחקה כדורסל שוטף וזורם, עם סיומת חלשה. מכבי לא שיחקה כדורסל אבל הצליחה להישאר בעניינים.

נקודות חיוביות מהמשחק הן קודם כל התוצאה. בנוקיה אפשר להשיג תוצאה טובה יותר, אם כי סיינה תגיע מוכנה יותר בפעם הבאה.
נקודה חיובית נוספת - יניב גרין. יניב משחק טוב, אבל סובל מכמות דקות נמוכה.
אם פיני היה מאמין בסנטר הישראלי שלו ועולה איתו מתחילת העונה הוא היה מרוויח שחקן ממוקד יותר.
בכל מקרה, כמי שעוקב אחרי יניב וזכה לראות המון תצוגות הירואיות שלו נגד קבוצות עדיפות (כמו במשחקי הנבחרת), הוא הבחירה שלי לסנטר מספר אחת של מכבי העונה.
לא הבנתי למה פיני לא מנסה אף פעם הרכבים בהם משחקים גם יניב וגם לאזמה. הפוטנציאל ההגנתי בצבע הוא לא רע בהתחשב במשימות ההגנתיות העומדות בפני מכבי.

בעיני המשחקים החשובים הינם מול פילזן (קבוצה חזקה מאוד יחסית לדרג איכות רביעי).
אם מכבי מסיימת במקום הרביעי היא עלולה לרדת דרג ביורוליג.
השב   •  00
לא חשוב שמות30/01/2010 12:47
אני לא חושב שצריך לוותר ולהציב את המקום השלישי כמטרה.
גם ריאל מדריד וגם פילזן יפסידו בסיינה וכנראה שגם בהפרש גבוה יותר.

אני גם חושב שמכבי בבית היא תמיד פייבוריטית וראית איך לשחקני סיינה רעדו הידיים מול קבוצה כ"כ מוגבלת רק בגלל שקוראים לה מכבי ושהיא מחזיקה במאזן 9:0 מולם.

זה שאנחנו יודעים שמכבי על הפנים לא בהכרח אומר ששחקנים אירופיים יודעים. מבחינתם הם שומעים את השם מכבי ומחווירים. וזה יעבוד לטובתה של מכבי לדעתי בכל משחק בשלב הזה, ואל תתפלאו אם מכבי גם תעלה בסוף.

כמו שאמרתי עוד לפני כן, אפס עם סגל אדיר אבל נראית רע, ריאל עדיין לא מחוברת ב-100% והיא קבוצה שבירה, סיינה מאוד מאוד שבירה כאשר אתה מוציא אותה מהשטף. לא בשמיים. אלה לא ברצלונה, שהיא פחות או יותר כמו מכבי של 2004 - התרגילים ידועים, אבל פשוט בלתי אפשרי לעצור אותם. הם לא פנתנאייקוס, עם השם, המסורת, הניסיון והכישרון.

לכל קבוצה בבית של מכבי יש נקודות תורפה רציניות, ועליהן היא צריכה לשחק וגם להאמין שזה אפשרי.

לפני המשחק בסיינה אמרו שמכבי תובס. ואני אמרתי כל הזמן - עזבו שטויות. אני מוכן לשים את הבית שלי שהמשחק הזה ילך צמוד מאוד, ויש אפילו סיכוי לניצחון של מכבי. וכ"כ לא הופתעתי שמכבי הגיעה מרחק נגיעה מניצחון. לא בגלל שהיא כ"כ טובה - אלא בגלל שסיינה היא לא מה שעשו ממנה.
השב   •  20
רתם30/01/2010 13:52
רק אל תשכח שמכבי עם נצחונות בית על ריאל וסיינה, אבל עם הפסדים בשאר המשחקים מסיימת במקום הרביעי.

באופן אישי קשה לי להאמין שמכבי תנצח את כל משחקי הבית שלה, ולכן חשוב מאוד לקחת אחד בחוץ והכי הגיוני שזה יהיה בתורכיה.
השב   •  00
מומחה30/01/2010 22:12
א'' אם אתה מבקר את מכבי אתה לא אוהד של מכבי אוהד תמיד נאמן זה כמו יחסים בינך לאמא שלך אתה בחיים לא תבקר אותה או שכן אני לא יודע ב'' אתה אומר שלמרות שסיינה היו יותר טובים לעומת מדבי שהיו חלשים נגמר 4 אז מה היו קורה אם מכבי היו ברמה של סיינה היה 10 למכבי בעזרת השם נעלה לפיינל פור
השב   •  00
16
פיני גרשון המלך30/01/2010 09:49
צריך לתת קרדיט למכבי- היא שיחקה טוב וחזרה לעצמה- היא נלחמה במשחק קשה מאוד מול קבוצה מאוד חזקה , אין מה לעשות הקבוצות של היום ביורוליג זה לא כמו פעם ומי שלא מבין את זה יש לו בעיה, צריך לנצח בבית ולנסות לנצח בחוץ,פיני גרשון היה ונשאר מאמן מצוין,ולכול החכמים שמתלוננים על לאזמה ורוצים שפישר ישחק טועים בגדול, פישר אומנם טוב מלאזמה בהתקפה אבל הוא לא יודע לשמור כלל ,ופיני עשה חכם שהוציא אותו כי מכבי לא היתה מצליחה להתמודד עם הגבוהים שלה,גרין שחקן מצוין אבל מרבה לקבל עברות ולכן לא שיחק מהתחלה,אני חושב שהצמד המנצח הוא גרין ולאזמה, כי עם כול הכבוד לפישר הוא פשוט לפעמים לא מתאים למשחקים מסוימים , פייני אנחנו האוהדים האמיתיים עומדים מאחוריך תמיד .צריך להאמין ולבוא להיכל ולנצח את ריאל.,
השב   •  10
צהוב30/01/2010 11:55
השב   •  00
אוהד ותיק30/01/2010 14:48
גם לימונד יכל לתרום
השב   •  00
15
imper30/01/2010 04:29
כנראה שאתה שארת בעבר. ואף אחד לא עדכן אותך, לאמפה נחתך מהקבוצה.
השב   •  00
14
ששי30/01/2010 00:45
הבחור פשוט לא מופיע למשחקים לא שומר לא קולע רק פוזה נמאס ממש נמאס . מעניין שיש פרשנים שעוד מעיזים לבוא ולכתוב שהבעיה היא אנדרסון מאחר שאנדרסון קולע ונלחם מנסה לשמור לא מבין אותם או שזו הצעת אחיתופל
השב   •  00
13
קארל מלון29/01/2010 23:21
להפסיד לפאקינג סיינה "מחצית שנייה מעולה",כל הסופרלאטיבים למכבי ואני אוהד מכבי , אבל מה נסגר איתכם הפרש של חמש נקודות במחצית לא מצליחים לסגור ועוד "במחצית מצויינת "של מכבי.
משהו/מישהו בתקשורת עושה מאמץ להראות את מכבי הרבה הרבה יותר טוב ממה שהיא באמת- ניחוש שלי!
השב   •  03
לא חשוב שמות30/01/2010 12:35
עצרו את מקנטייר ואת סאטו, הגארד והפורוורד הטובים ביורוליג, הורידו את קבוצת השלשות הטובה ביורוליג מ-45 אחוז ל-20 אחוז.

אף אחד לא משבח את מכבי על המשחק, אבל הם בהחלט עלו על הציפיות הדי נמוכות מהם ונתנו קצת אופטימיות לעתיד.
השב   •  10
12
אוהד ותיק29/01/2010 22:44
למה לאמפה לא שיחק בכלל?נכון שהוא לא משהו אבל בכל זאת.
השב   •  03
11
עומר29/01/2010 22:30
אבל דווקא אתמול ניהול המשחק של פיני היה מעולה.
סיינה נגררה למשחק של מכבי, וכמה טעויות קטנות (שלשה חופשית של ווזנייבסקי בערב הכי גרוע שלו העונה שלא נכנסה, זריקות עונשין מפוספסות, ודומנקארט הזה ברבע רביעי חלומי שפשוט לא פיספס משום טווח) שבגללן מכבי הפסידה את המשחק.

התקווה היחידה שלי זה שמכבי ימשיכו להיאבק ולא יוותרו, כולנו היינו חותמים על הפסד ב-4 לסיינה לפני המשחק, ועכשיו צריך רק לקטוע את רצף ההפסדים של פיני לקבוצות ספרדיות שבוע הבא.
השב   •  30
10
אוהד שאכפת לו באמת29/01/2010 21:36

פיני גרשון הייתה גדול בעבר, תהיה גבר ותפרוש אתה לא פוגע יותר ויותר מכל הורס את מכבי כי ההנהלה זה אתה.תפרוש פיני בכבוד, בהצלחה.

השב   •  04
9
עכיכגכעגכעעיf29/01/2010 20:38
או קו קדמי או שחקני פנים.
השב   •  10
8
ליאור29/01/2010 19:51
מסכים לגמרי עם 1..כשהתחיל היורוליג ראיתי את זה..
ווישנבסקי עם כל הכבוד שחקן בינוני ומטה,שחקן דיי מוגבל , שימו לב לכדרור שלו אין לו שליטה בכדור כמו רכזים ראויים אחרים ,שחקן שמתאים לליגה לאומית.
השב   •  30
2329/01/2010 20:23
הלוקש שפיני מכר לנו בתחילת העונה היה, שמאחר ואין למכבי שחקני ציר אמיתיים, יהיה לה קשה לעשות סלים במשחק עומד, ולכן העדיפות תהיה לעשות משחק ריצה בכל הזדמנות.

הביאו את וויז''ניבייסקי שהוא רכז טוב למשחק מעבר, אבל בינוני ומטה במשחק עומד.

בפועל הקבוצות האירופאיות לא פראייריות של פיני. ומכבי כמעט ולא מצליחה לרוץ.
בנסיבות האלה כבר עדיף להכניס למשחק את פרקינס, שהוא אומנם יותר פזר מרכז, אבל לפחות יש לו יותר יכולת אישית לייצר סל במשחק תקוע, ובעל יכולות הגנתיות משופרות.

התוכנית של פיני התפרקה ונשארו רק ברירות רעות.
למה שיחררו את גל מקל למה?
השב   •  01
7
חיים29/01/2010 19:46
ניהול המשחקים פשוט גרוע מתחת לכל ביקורת כולם אבל כולם צריכים להבין שפיני עשה את הקריירה שלו עם שחקנים שלא אותם כפי הנראה הוא בחר והתבררו בסופו של דבר כג''וקרים שבחיים אבל בחיים לא היה שילוב כזה קטלני של שחקנים באירופה שהיו לוקחים בהליכה את אירופה גם עם סתם מאמן בליגה למקומות עבודה יודעים מה ולמרות הטעויות של פיני גם אז כשאימן אותם ואני כמובן מתכוון לשאראס פארקר באסטון וניקו בגדולתם אז שלא יספרו לכם סיפורים גם באולימפיאקוס עם  תקציב בלתי מוגבל הוא נכשל ולכן נזרק אחרי עונה וחצי את אותם טעויות של שילובים תמוהים של שחקנים על המגרש הוא ממשיך גם כיום ואת אותם סדרות חינוך ומשחקי כבוד עם שחקנים שיכולים להיות ילדים שלו הוא מציב שחקנים נראה לי על פי הנחמדות שלהם כלפיו ולא על פי יכולתם או הרצון לתת לקבוצה וזה פשוט מכליא אותי הוא לא משתנה מה הוא זקוק שפישר ילקק לו את החור כל בוקר ?? ויגיד לו כמה הוא יפה ?? זה משהו מוזר איך שחקן שאצל צביקה שרף היה הסנטר הכי טוב באירופה עוד בשנתו הראשונה במכבי הופך אצל פיני הצל של עצמו משהו כאן מדבר גם על הפשלות של פיני אי אפשר להפיל הכל מאה אחוז על השחקן עצמו תסתכלו רק בשני המשחקים האחרונים ותבינו את גודל האסון לדעתי אילו לא היה מייבש אותו ונותן לו לשחק היינו מנצחים גם בנתניה גם בסיינה .
השב   •  22
לא חשוב שמות29/01/2010 21:50
לומר את זה, כי זה ברור מאליו, אבל אני אומר את זה בכל זאת - אין לך מושג.

1. מתי פישר שיחק אצל שרף? פישר הובא ע"י אפי בירנבוים בתחילת העונה שעברה, וגם תחתיו וגם תחת פיני גרשון היה מצויין.

2. מאמן שזכה 3 פעמים ביורוליג בטח לא צריך לקבל ממך עצות לגבי ניהול רוטציה או משחק, כך שאני אפילו לא אגיב על השטויות שכתבת כאן.

3. פיני גרשון הוא טקטיקן ומנהל משחק ענק, שרק בזכותו ראית את הכדורסל הכ"כ יפה ששיחקה מכבי בזמנו. היום השחקנים לא מספיק טובים, והפשרות בהתאם. במקום המאצ'' אפ זון המפורסם, מכבי שומרת אזוריות פשוטות. במקום משחק משובח בין גבוהים ומשחק שמתבסס על פיק אנד רול בין גבוה לנמוך,  מכבי מאלתרת בהתקפה. כי זה מה יש.

אני רוצה להזכיר לך את חצי גמר היורוליג, 2006, פראג, מכבי מול טאו ויטוריה. טאו עם ספליטר, עם סקולה, עם רקוצ''ביץ'', עם פריג''יוני, עם האנסן - קבוצה אדירה. מכבי עם סולומון, שהוא יותר קלעי מאשר רכז, עם פארקר, עם באסטון, שרוב ההצלחה שלו נבעה מהחיבור המצויין עם השחקנים האחרים ועם וייצ''יץ''. אם תשאל אותי, רמת הקבוצות פחות או יותר שווה.

המשחק הזה הוא כנראה המשחק הטוב ביותר שראיתי של מכבי אי פעם. מדהים, אין לי מילים לתאר אותו. מהשנייה הראשונה עד למחצית הגנה חונקת ותרגילי התקפה שמבוצעים בצורה מושלמת. פריג''יוני סיים עם 0 נק'' ועם מדד שלילי, שלילי מאוד. סקולה וספליטר, שני הגבוהים הטובים באירופה, נראו כמו הצל של עצמם. ההפרש כבר עלה מעל ל-30 הפרש ברבע השלישי.

בזכות מי בדיוק? תענה לעצמך.
השב   •  20
6
עמית29/01/2010 19:22
מה הקשר שהוא היה מצטיין?. זה לא הופך אותו לשחקן טוב. זה היה טעות של מכבי להעדיף אותו על מקל, היה כדי לגרום למקל להתפתח מאשר להביא זר שברוב המקרים רק הורס למכבי. במשחק נגד נתניה הוא פשוט הרס אותנו עם המשחק האידיוטי שלו, פשוט הולך ראש בקיר
השב   •  52
5
דני29/01/2010 19:11
גרין ולאזמה לא יכולים להחזיק אותה לאורך זמן ,פישר חייב לקבל יותר דקות משחק
השב   •  32
אלעד29/01/2010 20:17
פישר אולי היה קולע 6-10 נקודות יותר מלאזמה, אבל היה חוטף 15-20 נקודות יותר על הראש בהגנה.
השב   •  10
4
אנונימי29/01/2010 19:03
לאזמה שחקן מוגבל מאוד בהתקפה.אתמול 3 ליי אפים שילד בכיתה ג'' היה שם לאזמה לא שם שהיה פנוי.הגנתית אולי לאזמה טוב אבל התקפית הוא פשוט גרוע.בכל מקרה ריאל תנצח את מכבי בנוקיה לדעתי.
השב   •  33
3
אנונימי29/01/2010 18:51
בלי נשמה.אוסף של שחקנים ששבוע אחרי ההדחה בטופ 16 יעלו חיוכים על הפנים ויתחילו לרקוד,כי רק הכסף מעניין אותם.בעשור הקודם השחקנים במכבי היו בוכים אחרי משחקים,נותנים הכל.פה יש לך את דאור פישר רקדן המנדיס שנראה כמו כלום ושום דבר וממשיך לרקד בהקראת השחקנים כאילו הוא מינימום דווייט הווארד.
השב   •  06
2
פיני הפסיד את המשחק29/01/2010 18:41
פיני הרג את מכבי במו ידיו בהתעקשות שלו על לאזמה. זולא פעם ראשונה שלאזמה פשוט לא מסוגל לעשות סל. הוא שחקן מוגבל מאוד בהתקפה וזו תהיה טעות להשאיר אותו במכבי. כבר עכשיו אסור לתת לו את תפקיד הסנטר הראשון. כאב לי לראות פינישר מצוין כמו פישר מתייבש על הספסל כשאחד כמו לאזמה משחק ונחסם כמו כלום פעם אחר פעם בהתקפה. גם יניב גרין היה מעולה כששיחק אבל פיני המשיך להתעקש על לאזמה, ולדעתי, זה עלה למכבי במשחק.
לאזה הוא במקרה הטו שחקן משלים לפישר וגרין וצריך לשחק לידם. אם גרשון יתעקש על לאזמה גם מול מדריד, מסינה ינצח כאן די בקלות.
השב   •  40
1
מאוכזב פיני29/01/2010 18:18
פרקינס הוא לא רכז ראוי! גם לא בתור מחליף.

העובדה שהוא מחליף ראוי לויז''נייבסקי, מעידה בעצם את אותו הדבר גם על ויז''נייבסקי עצמו.

הבעיה הגלויה של מכבי היא מתחת לסל ואת זה כבר כולם יודעים.
הבעיה הסמויה של מכבי היא בעמדת הרכז.
השב   •  100
וויז לא בא למשחק אתמול29/01/2010 18:41

השב   •  12
גיא29/01/2010 20:12
הבעיות של הרכז והגבוה הינן הגלויות ביותר לעין.
למרות שיניב גרין עם קצת אמון מפיני יכול להוסיף כוח בצבע.
אתמול הוא היה טוב מאוד והיה טעות להוציא אותו.
עדיין הבעיות של מכבי לא נגמרות בעמדות אילו.
איידסון, עם כל הצער, הוא די פלופ.
שחקן בינוני שיכול להוסיף ברגעים מסויימים אבל בהחלט אינו מנהיג ואינו יכול לקחת על עצמו את הקבוצה בכל רגע נתון.
למרות שאנדרסון ניחן באי יציבות, מבחינת כישרון הוא עולה בהרבה על כל השחקנים בקבוצה.
מכל השחקנים הוא היחיד שהייתי מתאמץ להשאיר בעונה הבאה, גם אם אופיו אינו מהטובים שמכבי ידעה.
השב   •  22
אסור לפספס
נגןקבלו הצצה למוזיאון הפרטי של איתי שכטר
קבלו הצצה למוזיאון הפרטי של איתי שכטר
נגןרגע לפני הקלאיסקו: יאמל מפתיע עם לוק חדש
רגע לפני הקלאסיקו: ימאל מפתיע עם לוק חדש
נגןאושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
אושר דוידה מרגיש מה זה להיות בהריון
נגןיש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
יש רק דרך אחת לצאת מפה: הייתם מצליחים?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */