יום שישי, 20.09.2024 שעה 18:47

חזי מגן: אינשאללה שאהיה יו"ר ההתאחדות הבא

בתוכנית של רדיו 103FM בשיתוף ONE דנו בבחירות בהתאחדות עם בעלי בני יהודה ועם אבנר קופל. רוני לוי: "הייתי נשאר בארץ אם היתה הצעה טובה"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב שוחחנו על הדרמה שהיתה בשפיים, בבחירות להנהלת ההתאחדות לכדורגל. יום שבסיומו אבי לוזון היה אמור להיות מוכרז כיו"ר ההתאחדות הבא, הסתיים בצורה מפתיעה, כאשר הההכרזה על היו"ר הבא תהיה ביום חמישי. סיעת בית"ר הפתיעה כשקיבלה 4 מנדטים בעוד שרשימת מכבי והפועל זכתה ב-25.

חזי מגן, יו"ר בני יהודה, דיבר בתוכנית: "למה לי לרוץ ראש בראש מול אבי לוזון? אני קודם צריך להחליט שאני עוזב את בני יהודה ועוד לא החלטתי. לא בדקתי את המצב, אבל צריך לעבוד כדי להשיג רוב. הסיבה העיקרית היתה בני יהודה, אבל יש לי סיבות אישיות שמשאירות אותי כפי שאני. אני הצבעתי לרשימה המשותפת".

"הרשימה של מכבי והפועל, זה היה ברור שהיא תזכה, או ברוב של 29 או 25. בית"ר נכנסה, אבל זה לא היו בחירות שיש בהם מתח. אבי לוזון היו"ר הבא, קבוצות הכדורגל לא כ"כ נזקקות להתאחדות. תפקידה לעסוק בנבחרות ובליגות חובבים, אחראית לתקציבים של עצמה אבל לא שלי".

חזי מגן ומשה דמאיו (קובי אליהו)
חזי מגן. יש לו עוד הרבה עבודה בבני יהודה (קובי אליהו)

יו"ר בני יהודה הסביר: "הכסף עובר דרך ההתאחדות ולכן הקבוצות רוצות מנהלת ליגה, לעשות את המו"מ בעצמנו. כולם בעד מנהלת ליגה, בזמנו היו ישיבות עם תאומים והרציקוביץ' ושמיר, הבעיה היא לא בקבוצות עצמן. לקטנות והגדולות קשה להסתדר, הסכסוך הוא סביב הכסף שיגיע מזכויות השידור".

"זכויות השידור והטוטו מחולקים באופן שווה בין כולם, מעבר למענקים", הסביר מגן והוסיף: "אלה עם התקציב הגדול טענו שמעבר למה שיש היום, החלוקה לא צריכה להיות שווה. זו הטענה שלהם ואני לא מסכים. אם גם המעט לא יחולק באופן שווה אז הפערים יגדלו עוד יותר. אמרתי ללוני בגילוי לב, אני מעדיף שאני לא אקבל 100 אלף והוא מיליון, כי אז הפער יגדל".

חזי מגן רוצה לשמור על שוויוניות: "החוסר שוויוניות היחידה היא במענקי המיקום ומן הסתם הגדולות זוכות בהם, זה בונוס על השקעה. אם מראש נחלק את התקציבים הדלים של טלוויזיה וטוטו, בערך 4 מיליון ש"ח לכל קבוצה על שניהם ביחד, זה סכום לא גדול עבור העשירות. לקבוצה של 12-14 מיליון זה מה שמאפשר לשחק".

חזי מגן איצ´ה מנחם אבי לוזון (ONE)
חזי מגן איצ´ה מנחם אבי לוזון. אולי יום אחד זה יהיה מפגש של יו"רים לשעבר

"הכסף בא מכיסינו. שיעשו ליגה של 4", אמר מגן על הגדולות והוסיף: "אבל האשמה שאין מנהלת היא לא בהתאחדות, אם יהיו סיכומים אז ההתאחדות לא תוכל למנוע את זה. אני לא עובד כדי שתהיה מנהלת כי כבר עשיתי את זה, אבל בהחלט כדאי שתהיה מנהלת. ההתאחדות תמיד תקבע את סדר המשחקים ותשלח שופטים".

"המנהלת תנהל את המו"מ על זכויות שידור וטוטו, הוא לא מוצה כפי שצריך, עד כדי השבתת הליגה, שהיא לא אינטרס של ההתאחדות. יש מאות ואלפי משחקי נוער וילדים, המנהלת צריכה להתעסק שמה שמעניין אותה ולא בכל. היתה הסכמה מוקדמת שלוזון יהיה היו"ר הבא אם אני לא מתמודד", אמר לוזון.

לסיום, מגן דיבר בשיבחו של לוזון: "אפשר לחלק את פועלו ל-2, איש רציני שאוהב כדורגל ורוצה לשפר אותו ולפעמים אבי שמחליק בלשון, אומר משפטים כאוהד מכבי פ"ת. אם הוא ישפר את זה הוא יהיה יו"ר מצויין. יכול להיות שאני אתמודד בעתיד, אינשאללה שאני אהיה היו"ר הבא".

ג´קי בן זקן הגיע לצפות בשחקני הנוער (דרור עינב)
ג´קי בן זקן: "אין אף מועמד יותר טוב מאבי לוזון ליו"ר ההתאחדות" (דרור עינב)

ג'קי בן זקן: "לא מרגש לשחק מול הגדולות, צריך ליגה גדולה"
דיברנו גם עם הבעלים של מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן, שאמר:  "הגדולות הבינו שיכול להיות שהן ממלכדות את עצמן בפעם הקודמת שדיברנו על מינהלת ליגה, כי הקטנות הן בעצם הרוב. הייתי אחד המתנגדים הבולטים לזה שלוזון יהיה יו"ר ההתאחדות. כמו שאני יודע להעביר ביקורת, אני לא הייתי מעורב בבחירות האלה, אבל אין לי ספק שמכל המועמדים, אבי לוזון הוא הכי מתאים".

בו זקן החמיא ללוזון: "לצד דברים לא טובים שיש ללוזון, שהייתי רוצה יו"ר שמתנהלת קצת אחרת, אם לשפוט את המעשים, אין לו קשר לדעתי לזה שלא עלינו למונדיאל, הוא לא אשם. כמי שמעורב בספורט, אבי לוזון בשנתיים האלה עשה מהלכים גדולים עבור הכדורגל הישראלי. קודם כל, הגדלת הליגה, אין דבר חשוב יותר מזה. ישפטו אותנו לאורך זמן".

"הייתי בעד הגדלת הליגה לאורך כל הדרך", טען בן זקן והוסיף: "כמו כל ראשי אשדוד רק שלאף אחד לא היה אומץ לעמוד מול הגדולות, אני מסמן וי על המהלך הזה. היו לי גם טענות על התנהלות ההתאחדות, הבקרה התקציבית. אחרי שהיו המון תלונות, לוזון יישם את דו"ח סטרשנוב והחליף את הרשות לבקרת תקציבית. לדעתי זה מהלך גדול, הגישה של הורדת מחירי כרטיסים. אני בטוח שהוא יישם את זה, אני אוהב את המחשבה שלו".

אוחיון, בדש, קינג וצ´קול מודים לקהל (קובי אליהו)
האוהדים באשדוד לא מגיעים בהמוניהם למגרש (קובי אליהו)

הבעלים של מ.ס אשדוד הסביר: "מה היתה הרמה לפני הגדלת הליגה? אשדוד שיחקה נגד עכו בנצרת והיו שם אולי 150 צופים, זה צרם לי וזה רע. מישהו יכול להגיד שההגדלה לא נכונה, אבל בעוד 5 שנים יהיו כמה אלפי צופים. הכדורגל כבר מרוסק, יכול להיות רק יותר טוב. הכדורגל יצליח כשבעכו וביבנה יחזור הכדורגל. לא מרגש לשחק מול הגדולות, אין יציעים מלאים".

לבן זקן לא משנה אם הוא מארח קבוצה גדולה או קטנה: "אני בכל מיקרה מפסיד, כשמכבי חיפה הגיע מכרנו 500 כרטיסים לאוהדי חיפה. איפה שאין תשתית תהיה תשתית פתאום, במקום 50 ילדים יהיו 200 או 300 בעכו, יהיה איצטדיון ואז יהיה קהל. אני לא רוצה לבקש הרבה דברים מאבי לוזון, אלא שני דברים שהם הבסיס. להגביל את מחירי הכרטיסים, למעט ב-3 משחקים לכל שנה שיעלו לא יותר מ-100 ש"ח".

שחקני עכו חוגגים בסיום (עמית מצפה)
בן זקן: "בעוד חמש שנים יהיו להפועל עכו 5000 אוהדים" (עמית מצפה)

הבעלים של אשדוד סיפר על עוד שינוי שהוא רוצה ליזום: "הדבר השני זה, שאם תהיה ירידה בהכנסה של הגדולות ממחירת כרטיסים, שיקזזו מהתקציב שלנו ונממן להם את ההפרש. לאורך זמן, במקום שגיעו 5000 איש ב-80 ש"ח, יבואו 10 ו-20 אלף ב-40 ש"ח. אם הגדולות יגיעו לאשדוד, אז כשיש משחק חשוב. צריך להשקיע בתשתיות, עדיף 150 מגרשי דשא מאילת ועד קרית שמונה מאז כמה גדולים".

אבנר קופל: "אני רוצה להביא לכדורגל מה שעשיתי בכדורסל"
 אבנר קופל, נציגה של סיעת בית"ר בהתאחדות, אמר: "אני רוצה לשמור על זכויותיי אז אני בעייתי? אני חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, במקום לשאול מה דעתי אומרים שאם אני בכדורסל אז אסור בכדורגל. זאת שאלה איך יש לי זמן, אבל לא עברתי על תקנות, אין פה אינטרסים חופפים".

"כל מי שתקף אותי זה לא היה כי עשיתי רע", טען קופל והוסיף: "אני מפריע למישהו בכדורגל? אני אוהב את נושא הספורט, זה קודש. אני במרכז בית"ר הרבה זמן, אי אפשר להגיד שלא תרמתי לכדורסל. אני רוצה שיהיה גם פה וגם פה כסף. אין לי אינטרס ברמה האישית, אנשי הכדורגל מכל הליגות יהיו שותפים בוועדות".

אבנר קופל ואבי לוזון (עמית מצפה)
אבנר קופל על אבי לוזון: "הוא אדם נחמד ומקסים, אך יש לי השגות" (עמית מצפה)

ראש מינהלת הליגה בכדורסל, רגיל לטיעון של ניגוד אינטרסים: "לגבי הכדורסל, אף אחד לא יכול להתלונן שהמנהלת לא יצרה משהו, לא רק בזכותי, בזכות רבים. להגיד לאדם אל תתרום, זה מוטעה. אין עניין של אתיקה, אני לא עובר על חוק ציבורי או מדיני. כל עוד מקבלים אותי אני אתרום. באתי לשמור על האינטרס של מרכז בית"ר, שבמשך שנים נדרס. קיבלתי מנדט בירושה לפני 30 שנים מאנשים יקרים, לשמור על מרכז בית"ר".

"אם אני רציתי לשמור על הכח שלנו במסגרת ההתאחדות, זה עוול? אני מפריע?", שאל קופל. "אני מאמין בציבוריות. אני לא מפריע, ללוזון ולחלובה הפרעתי? אני חושב שהכדורגל ברמה נחותה מהכדורסל והוא הרבה יותר פופולארי ומחובר להמונים. אני רוצה להביא את מה שעשינו בכדורסל לכדורגל", אמר הנציג של סיעת בית"ר.

יעקב שחר (שי לוי)
יעקב שחר. קופל ישמח אם הוא יעזור להקים מנהלת ליגה (שי לוי)

קופל סיפר על התוכנית שלו למנהלת ליגה: "אם מחר יחזירו את שחר ושירצקי וג'קי בן זקן וחזי מגן, ויגידו שנשב כולנו יחד ונדאג לאינטרס שלנו, בכדורגל זה יכול להגיע ל-100 מיליון ש"ח ויותר, כי הכדורגל פופולארי וטוב. מנהלת ליגה יכולה לעזור לכל הקבוצות. אבי לוזון אדם נחמד ומקסים, אדם טוב, יש לי השגות לגבי דרך הניהול. אני מתנצל אם אני מפריע. אני לא צבוע, אני יודע שלוזון יקבל אי נוחות ממני, אבל לא ברמה האישית".

קופל הסביר מדוע דרש צו מניעה בתחילה: "כשניגשו לבחירות, רצתה ההתאחדות לתת לי רף מינימום של 130 קולות, אני חשבתי שצריך 110. ביקשתי שאת הרף יורידו למספר שלי, נשיאת בית המשפט חשבה שאני לא מפריע, אלא שיש בזה הגיון ציבורי והוציאה צו שלא נודיע, כי כנראה שיש משהו בטענותיי. הסרתי את הצו אתמול בלילה".

פיינל פור (יעל מרגלית)
פיינל פור. בכדורסל קופל עשה דברים מיוחדים (יעל מרגלית)

יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים: "מקווה שזה עורבא ופרח"
פרשת העלמות המס בכדורסל הישראלי מגיעה גם לכדורגל. בתוכנית גם עסקנו בפרסום הראשון ב-ONE, לפיו שופטי הכדורגל הבינלאומיים יוזמנו לחקירה במס הכנסה ויצטרכו לתת דיווח מפורט על הכנסותיהם משיפוט בחו"ל ועל תשלום המס המחוייב בחוק, מעצם היותם ישראלים.

באיגוד השופטים עושה הרושם, שלא מתרגשים כלל מהחקירות. מנכ"ל האיגוד, יריב טפר, אמר בתוכנית: "ממה שאני שומע אז מצבנו יותר מטוב. מדברים על דברים תאוריטיים, 'עשויים להזמין', מדברים על דברים ששופטים פנו כדי לדעת אם הכל בסדר ואיך שהם פעלו עד היום ואני חושב שלא השתנה שום דבר מאתמול שלשום. לגבי סוגיית המיסוי של השופטים, היא מטופלת על ידי כל אחד מהשופטים מול רשויות המס ולא משהו שאיגוד השופטים מטפל בו".

יריב טפר בעבודה (גבע תלם)
יריב טפר: "בעקבות התפוצצות פרשת בכר פנינו לשופטים" (גבע תלם)

טפר סיפר, כמה שופט מרוויח באירופה: "לדעתי זה נע בין 200 ל-300 יורו ליום. אין מחלוקת על זה ששופט כמו כל אזרח אחר חייב לשמור על החוקים. מה שחשוב פה לומר שמדובר במשהו שהוא אישי. כל שופט ושופט בלי שום קשר אם מקבל מאופ"א או מקבל בגין כל עבודה שהיא לא קשורה בשיפוט, מחוייב להצהיר לרשויות המס וכך גם מבוצע".

"יש התנהלות תקינה ונכונה ואם יש דברים שצריך לטפל בהם ולהסביר אותם אני בטוח שהשופטים יעשו את זה", הבהיר טפר.

לגבי היחסים בין הכדורסל לכדורגל אמר טפר: "מבחינתנו זה לא משנה. בעקבות התפוצצות פרשת בכר, פנינו מיוזמנתו לשופטים הבינלאומיים וביקשנו שיבדקו את כל הנושא מול רואה חשבון ורשויות המס, כדי למנוע אי הבנות. אנחנו רוצים שכולם יפעלו לפי הספר וזה מה שמתבצע אצלנו".

סמי בכר (MobileONE)
סמי בכר. היה הראשון בשורה ארוכה של נחקרים (MobileONE)

"תקנון איגוד השופטים קובע שלשופט אסור להתראיין. השופטים שלנו צריכים לדבר על המגרש. כל מי שמגיע לחקירה הוא בהכרח נמצא אשם? אין חשדות מה שנקרא בשפה המשפטית אין על מה להשיב ולכן מיותר", הסביר מנכ"ל איגוד השופטים.

לגבי החקירות אמר: "זה דבר תיאורטי. כשיקרה, אם יקרה, אז אתם תפנו ויכול להיות שבנקודה ספציפית כזו או אחרת ההתייחסות תהיה שונה. כרגע מדובר במשהו תיאורטי. אני לא נכנס לענין האישי של כל אחד ואחד מהשופטים. אמרתי להם לפנות כל אחד בנפרד ולבדוק אם כל ענייניו הוסדרו או מוסדרים וככה זה מתבצע".

"אני מסכים שמנסים להדביק את הכדורגל בפרשה", אמר טפר והוסיף: "זה ניסיון להטות את הענין מכל נושא הכדורסל ולהעביר לכדורגל וזה משהו שאולי סקסי תקשורתית. אני מקווה שזה יהיה עורבא ופרח ונמשיך הלאה ויאללה, בואו נדבר על כדורגל פחות על כל המסביב".

רוני לוי (ONE)
רוני לוי ברומניה: "היה לי טוב בישראל ואם היתה הצעה מעניינת אולי הייתי נשאר"

רוני לוי: "בשנה הבאה אנסה להביא ישראלי לצוות המקצועי"
עוד בתוכנית הערב, שוחחנו על קבוצתו החדשה של רוני לוי, אוניראה. המאמן הטרי של אלופת רומניה רשם ניצחון ראשון בקבוצה, 0:1 במשחק אימון על קבוצת וואסילה הרוסית במשחק אימון. 

רוני לו סיפר בטלפון מטורקיה: "הייתי שלושה או ארבעה ימים ברומניה וחזרנו לאנטליה. אחרי כמה ימים ניסע שוב למחנה אימונים באנטליה. המשפחה עוד תצטרף אליי בשנה הבאה, כולם יעברו לרומניה. יש פה את קלוז', דינאמו וסיטאווה בוקרשט. אנחנו היינו אלופים בשנה שעברה. רומניה קרובה למשחק אירופה אז התקבלו הרבה דברים משם".

"יש ירידה מסויימת בכדורגל הרומני", הסביר לוי והוסיף: "הקבוצה שלי לקחה 8 נקודות בליגת האלופות והיו טובים מאוד. המאמן לא פוטר אלא עבר לליגה הרוסית עם הרבה כסף, הוא חתך להם. ממש לא מאסתי בארץ, טוב לי בישראל. זו התקדמות והתנסות שונה מבחינתי, חשיפה אחרת. זה מאוד סיקרן אותי ועניין, הלכתי על זה".

עומר גולן (אמיר לוי)
עומר גולן. מחוזר גם על ידי רוני לוי (אמיר לוי)

רוני לוי הודה: "אם היתה הצעה טובה בארץ, אז יש שם קבוצות שכדאי ומעניין לעבוד בהם. יש פה מתקן מצויין כולל מגרשי אימון טובים, חדרי הלבשה וחדרי מנוחה בהם הקבוצה ישנה לפני משחקים. מכבי חיפה זה מועדון גדול בקנה מידה אירופי, עם כל הסדר שלו, אבל גם כאן יש מועדון מאוד מאורגן מסודר, הדברים מתוקתקים".

"נכנסתי ישר לאש, למחנה אימונים אינטנסיבי", אמר מאמן אלופת רומניה וסיפר: "לפעמים קצת קשה בגלל השפה, למרות האנגלית, אבל יש אפילו צחוקים. יש מאמן השוערים ועוזר רומנים, מאמן הכושר איטלקי. יכול להיות שלקראת השנה הבאה אני אקח מישהו מישראל, נכון לעכשיו זה לא היה מתאים לכל הצדדים, אבל בשנה הבאה אני ארצה לעשות את זה".

בניון וג´רארד (רויטרס)
בניון וג´רארד. בקרוב רוני לוי יפגוש אותם מקרוב (רויטרס)

לוי מחכה שמשפחתו תצטרף: "אנחנו נגור בבוקרשט, 40 דקות נסיעה. זה לא קל עם ילדים, אבל סימה תמכה בי לאורך כל הקריירה בלי סימני שאלה. אם היתה אפשרות שניראתה טוב, אז הלכנו על זה, בלי לשאול יותר מדי. דיברנו על עומר גולן, אותו סוכן שלי הוא גם של עומר וגם ייצג אותי, דודו דהאן".

לסיום, רוני לוי סיפר על המועדון עצמו: "נשיא המועדון מאוד מעורב והוא היה המנכ"ל של סטיאווה בוקרשט וראה אותי במכבי חיפה, הוא מכיר כמעט את כל הליגה הישראלית. אני לא הוצאתי להם שום שחקן, הוא נקב בכמה שמות ונתתי את דעתו המקצועית. הוא מכיר שחקנים מבית"ר ומפ"ת ומהרבה מקומות. נשיא המועדון הוא שונה ממה שאנו רגילים, כי יש מנכ"ל שנקרא נשיא ומנהלת הכל, אדמינסטרציה ורכש, מנהל הכל".

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם הרבה מוזיקה טובה, בנוסף, קיבלתם את הפינות הקבועות: פנצ'ר או מצבר, הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */