יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:25

גומא אגייאר: יצחקי הוא כמו שאקיל אוניל של בית"ר

הערב בתוכנית הספורט של 103FM בשיתוף ONE דיברנו עם הבעלים של הקבוצה מהבירה על החלוץ. רוני מאנה: "קשה לאמן את פורטסמות'"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ בתוכנית הספורט
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ בתוכנית הספורט

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בסוף השבוע האחרון עלו לכותרות ידיעות רבות בנוגע למעברו האפשרי של ברק יצחקי להפועל תל אביב. ראשי הפועל ובית"ר ירושלים נפגשו כדי לנסות ולסכם, אך העיסקה לא יצאה לפועל.

האם יצחקי יעזוב בסופו של דבר את מתחם האימונים של בית וגן ויחליפו בזה של חודורוב? האם מעבר כזה הוא בכלל טוב לחלוץ? האם הוא טוב לאדומים? ניסינו לענות על כל השאלות האלה.

הבעלים של בית"ר ירושלים, גומא אגייאר, אמר בתוכנית: "היו ימים מעניינים מאז שדיברנו. אני חושב שמה שיקרה עם יצחקי זה שהוא ימשיך לשחק עם גאווה וכבוד למועדון, הרבה אנשים שמחים שהוא אצלנו. אם הוא ירצה לעשות שינוי הוא יגיד את זה להנהלה ואנו נוודא שהוא יהיה במקום אחר".

על החלוץ הוסיף אגייאר: "נכון לעכשיו הוא מחוייב לשחק ומוכיח שהוא רוצה לשחק תחת החוזה שלו. אם מישהו שמע שהוא רוצה ללכת למסיבה בת"א, זה לא אומר שהוא רוצה לשחק בהפועל ת"א. הוא צריך להיות מודאג מכך ששמועות יהרסו לו את המשחק. אנו תמיד רוצים לקנות שחקנים ולמכור. אנחנו רוצים לנקות את המשכורות, יהיה הרבה שמועות כי ככה זה".

גומא אגייאר (תומר גבאי)
גומא אגייאר: "ברק יצחקי ואני מעולם לא דיברנו בטלפון או במייל" (תומר גבאי)

"חייבים להתנהג לשחקנים כמו מקצוענים ולא כמו ילדי תיכון", הסביר אגייאר והוסיף: "יש 11 שחקנים על המגרש, לפעמים נגד 12 אם השופט לא איתנו, והם אלו שצריכים לענות לאוהדים, לא אנחנו. יש לנו שחקנים בשווי 4 מיליון דולרים שרק משחקים העונה, זה יותר מכל קבוצה אחרת בקבוצה. אנחנו צריכים לשנות את הדרך שבה אנחנו משלמים, או להשיג טובים יותר".

"ברק יצחקי ואני מעולם לא דיברנו. לא בטלפון ולא במייל, לא היה שום דיבור חוץ מבהצלחה ונתראה אחרי המשחק. יש לו עוד שנתיים וחצי בחוזה ואנחנו לא רוצים למכור אותו, כמו שאף אחד לא ירצה למכור את שאקיל אוניל, הוא אחד השחקנים הטובים בליגה", אמר הבעלים של בית"ר ירושלים.

לסיום, גומא אגייאר סיפר: "אני לא יודע מה יהיה חוץ מאשר שיהיו משחקים. כל מי שלא מסכים לבעלות שלי נעלם למדבר או משהו כזה. המילה האחרונה שלי היא שתשאלו את השחקן, אם הוא רוצה ללכת שילך לדרכו. אמרתי שהוא שחקן נהדר ונאה, אולי הייתי מחליף אותו תמורת בר רפאלי".

ברק יצחקי מאוכזב (אמיר לוי)
ברק יצחקי. אם הוא ירצה הוא יוכל לעזוב (אמיר לוי)

רוני מאנה: "הפרמייר ליג לא תיתן לפורטסמות' להתפרק"
הקבוצה של אברהם גרנט בצרות כלכליות ומתקשה להרחיב את הסגל שלה. עסקנו ביכולת של פומפי להישאר בליגה על אף הצרות הכלכליות ולמרות העובדה שהיא נפרדה מארבעה שחקנים, שעזבו אותה לטובת אליפות אפריקה ולא יוכלו להיות בסגל למשחקים הקרובים.

בעיתון 'ניוז אוף דה וורלד' נכתב שפורטסמות' הפכה לישראלית, אחרי שרוני מאנה ושותפיו הפכו לבעליי המניות העיקריים. מאנה אמר בתוכנית: "קמתי בבוקר, אמרתי לעצמי שמקסימום השקעתי 45 פאונד בפורטסמות' כדי לקנות כרטיס. אין להם שם יד מכוונת על האפסים. כתבים מתקשרים, אני שואל למה 45 מיליון פאונד ולא 45 אלף לפחות? הקבוצה לא שווה את זה. הייתי קונה את ליברפול בכסף הזה".

אברהם גרנט עם רוני מאנה (קובי אליהו)
אברהם גרנט עם רוני מאנה. אין חדשות מאנגליה (קובי אליהו)

מאנה סיפר על המצב של הבעלים במועדון: "הם קנו קבוצה מרוסקת בפורטסמות'. גרנט אמר לשחקנים שהמצב הוא הרע במיעוטו, מה היה קורה עם אחמד ועלי לא היו באים? לא היתה קבוצה ולא משכורות. מכיוון שהיא היתה מרוסקת והאנשים החדשים עושים עבודת קודש עם הרבה כסף, המועדון ניצל. כשמשפצים דירה רואים שפתאום הכל לא טוב. הפרמייר ליג לא תיתן לקבוצה הזאת להתפרק".

"אברהם גרנט קיבל במה חדשה בפרמייר ליג וקשה מאוד לאמן שם. הוא צריך להוכיח מה שהוא יודע בקבוצה כזאת, שקשה שם יותר מצ'לסי. הוא עשה עבודה מצויינת וזכה ב-7 מתוך 14 נקודות. אלירז מהאח הגדול מזכיר את ברקוביץ', אותו סגנון דיבור, אומר הכל בפנים. אני לא יודע אם גרנט ישאר גם אם הקבוצה תרד, אבל לדעתי כן. יש לו חוזה לשנתיים", אמר רוני מאנה לסיום.

פיני קינן: "אני מאחל לעוד תלמידים לאימון כמו ברקוביץ'"
פיני קינן, מנהל אגף ההדרכה של ההתאחדות לכדורגל, סיפר לנו בתוכנית על אחד התלמידים שלו, אייל ברקוביץ': "אני מכיר את אייל עוד בהיותו נער כשאימנתי את נבחרת המכביה, הוא היה המצטיין בטורניר. כבר אז אמרו שהוא צנום אבל ידעתי שאין סיבה שהוא לא יצליח. הוא שיחק בליגה הטובה בעולם באנגליה ונהניתי ממנו".

"אייל רצה ללמוד, בא ללמוד. היו לו יציאות אבל ככה הוא בנוי, עשה את הקורס. יש לו תעודה והוא עמד בכל הבחינות, אני מאחל לעוד כאלה כמוהו. היו לו ציונים טובים. אני מקווה שאת מה שהוא עשה במגרש הוא ידע לעשות כמאמן ואני סומך עליו. אני מאחל הצלחה הכי גדולה שיכולה להיות", אמר קינן, שפירגן לברקוביץ' בדרכו לאימון.

ניר דוידוביץ': "קשטן העדיף את אוואט שכמעט ולא שיחק"
מכבי חיפה ממשיכה להוליך בגאון את הליגה, וכמו שזה נראה עכשיו, הדרך שלה לאליפות נוספת, סלולה. הבחורים של אלישע לוי גברו על הפועל רעננה 0:3 ורשמו את הניצחון ה-16 שלהם מתוך 17 משחקים.

אייל ברקוביץ´ (קובי אליהו)
אייל ברקוביץ. הציונים שלו היו טובים בקורס המאמנים (קובי אליהו)

ניסינו לנתח מה הפך את הירוקים לקבוצה כל כך טובה והאם בכל זאת הפועל תל אביב תצליח להידבק אליה.

דיברנו עם שוער מכבי חיפה, ניר דוידוביץ', שאמר: "אני אגיד את האמת, בשנה שעברה נפגעתי שלא זכיתי בשחקן העונה כי אני חושב שהגיע לי. זכיתי עם מכבי חיפה באליפות, הגענו לגמר גביע המדינה עם הרבה עצירות גם בגביע וגם בליגה, אבל עבר לי".

השוער לא רודף אחרי מחמאות: "כבר זכיתי בשחקן העונה וזה דבר שכיף לזכות וכיף שכולם בוחרים בך, אבל מבחינתי כרגע יותר חשוב לזכות בתארים קבוצתיים. זה הרבה יותר חשוב וזה גם מכניס הרבה יותר כסף. כואב לי? בוא נגיד שמבחינה כלכלית יכולתי לשדרג את עצמי המון מהבחינה הזאת אבל אין לי תחושת פיספוס. הדבר היחיד שקצת מעיב על הקריירה שלי זה רק מבחינה כלכלית".

דוידוביץ´ מאוכזב (יעל מרגלית)
דוידוביץ´. לא אהב אף פעם לשבת על הספסל (יעל מרגלית)

"מבחינה מקצועית להגיע להישגים עם מכבי חיפה בזירה האירופית זה הרבה יותר קשה ומתאגר מאשר בלה קורוניה או במיורקה. הרבה יותר כיף להרגיש אחרי שעשית תוצאה טובה עם קבוצה שהיא כמה דרגות מעלייך", אמר דוידוביץ'.

"הדבר העיקרי זה רק הענין הכלכלי", הסביר שוערה של מכבי חיפה והוסיף: "הוכחתי ב-100 אחוז הופעות בינלאומיות, שב-90 שאני ראוי ויכול לשחק במעמדים האלה. אין מה לעשות עם כל כך הרבה פציעות בדרך. אני שומר על רמה, ומשחק במועדון הכי טוב בארץ במשך 15 שנה למרות כל הפציעות האלה".

דוידוביץ' סיפר על עתידו: "יש לי חוזה לעוד שנתיים וחצי. פיזית אני צריך לתחזק את הגוף שלי בצורה יום יומית עם טיפולים וחיזוקים לכל מיני מקומות מסויימים. זה דורש ממני הרבה זמן והרבה השקעה, בנוסף לאימונים שאני עושה עם הקבוצה. זה לא קל אבל זה המחיר שאני חייב לעשות אם אני רוצה להישאר ברמות האלה".

גורש מול אניימה (עמית מצפה)
אניימה. אחד הגדולים שהיו פה (עמית מצפה)

על שוערה של הפועל ת"א אמר דוידוביץ': "אניימה הוא אחד השוערים הגדולים ששיחקו פה אבל לפי דעתי אם הוא משחק מול מכבי פ"ת - הפועל היו מפסידים. אברנבל עשה הצלות יוצאות מן הכל ואני בספק אם הוא לא עומד בשער, אם הם יוצאים בתיקו".

"כרגע כמו שזה נראה עכשיו אריאל הרוש הוא עושה עונה טובה מאוד, צובר ביטחון ואם הוא ימשיך בקו הזה הוא יוכל להגיע לרמות הגבוהות. אני עדיין לא הרמתי ידיים בנוגע לתום אלמדון ואני חושב שברגע שהוא יתחיל לשחק הוא יוכיח גם את הכישרון והיכולות שלו", הוסיף השוער.

דוידוביץ' גם עוקב אחרי הדור הבא: "אמיר אדרי ואוהד לויטה שמשחק בהולנד. אני לא מצליח לעקוב כל כך מה קורה אבל אני מעריך שהוא רק משתפר שם. זו ליגה בהחלט טובה והוא משתפר. כרגע זה נראה המצב. צריך לקבל את עמדת המאמן. בסופו של דבר הכל נמדד במבחן התוצאה ואני בקמפיינים ששיחקתי הגעתי תמיד או לקרב על הפלייאוף או ממש מרחק של יחס שערים".

אלישע לוי מודה לקהל (עמית מצפה)
אלישע לוי. יכול להיות שקט עם השוער המצויין שלו (עמית מצפה)

"עוד פעם, אני מבחינתי מודד לפי סטטיסטיקה והישגים ולא לפי איפה אתה משחק או לפי של מי אתה חבר. סטטיסטיקה והישגים זה בסוף הקובע. יש פרשנים שעברו כל כך הרבה בכדורגל, שאני כרגע לא בעמדת פרשן ולא רוצה לנתח. אמרתי את מה שהיה לי להגיד", אמר דוידוביץ'.

לסיום, דוידוביץ' הודה: "ציפיתי לשחק יותר אצל קשטן. סיימתי את הקמפיין שלפני קשטן כשוער ראשון ולא עלינו בגלל הפרש שערים. עשיתי עם אברהם קמפיין מצוין וציפיתי להמשיך. לא זכור לי שבלה קורוניה אוואט שיחק כל כך הרבה. תקופה של כמעט שנה. בסדר, זה קו המחשבה של המאמן. אני לא יוצא כרגע בהצהרות אבל אני מצפה להיות שוער ראשון בקדנציה הבאה".

פגישת טביב ואגייאר (רועי גלדסטון)
פגישת טביב ואגייאר. לא סיכמו על העברת יצחקי (רועי גלדסטון)

בנוסף, העורך הראשי של ONE, אסף אבולעפיה, עשה לנו סדר במתרחש בנבחרת טוגו, שהותקפה על ידי טרוריסטיים אנגולים כשהיתה בדרכה לאליפות אפריקה. הנבחרת שהחליטה לפרוש מהאליפות חזרה בה וכנראה שלמרות האבידות, נוכל לראות את אדבאיור וחבריו על הדשא.

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו הרבה מוזיקה טובה וכמובן את הפינות הקבועות: פנצ'ר או מצבר, הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */