יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:52

אבוקסיס: ליבי עם קשטן, אני בשוק כי הוא איש יקר

עוזר מאמן הפועל ת"א דיבר ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE על פרשת החשדות נגד מאמן הנבחרת. זייף: "פעם ראשונה שאני שומע על חקירה כזאת"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ עם כל מה שחם בספורט
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ עם כל מה שחם בספורט

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

מאמן נבחרת ישראל, דרור קשטן, עוכב הבוקר לחקירה ברשות המיסים אחרי חקירה שארכה מספר שבועות, בסיומה נוצר חשד לפיו המאמן הלאומי הבריח לאורך תקופה ארוכה משקאות חריפים וסיגרים מחו"ל לארץ מבלי להצהיר עליהם ומבלי לשלם מס, כמתבקש.            

ע"פ החשד, קשטן עשה את המיוחס לו גם בזמן נסיעות של נבחרת ישראל וגם בזמן נסיעות פרטיות, דבר שברשות המסים ביקשו לברר היום בחקירה.

מי שהיה מנכ"ל המכס והמע"מ, אריה זייף עלה לשידור וסיפר: "יש במכס מסלול אדום וירוק ומותר להכניס עד 200 דולר לשימוש עצמי, דברים אחרים צריך ללכת למסלול האדום".

"האמת שהמקרה הזה משונה כי אחרי שהוא עבר את הירוק ולא נתפס, זה חלק מהחיים. דבר נוסף: כל איש ציבור צריך לעמוד בדיוק בהתאם לחוק בדברים האלה. אני לא מכיר את העובדות וקשה לי להבין מה זה אומר אחרי".

אריה זייף (מיכה בננו)
אריה זייף. לא מאמין שקשטן עשה את המיוחס לו (מיכה בננו)

"יכול להיות שמישהו אמר שיש לו 200 בקבוקים. אני לא מאמין שהוא השתמש בזה למסחר אבל זה דבר חריג. זה ודאי שמישהו הלשין עליו ודיווח. דרור הוא איש ישר והגון ואין לי ספק שהוא לא עשה כאן עבירה פלילית. למעט מקרים שאנשים הבריחו בקבוקים, לא זכור לי בן אדם פרטי שעבר בירוק ועקבו אחריו. זה נראה לי מאוד משונה ומוזר".

"באלכוהול מותר להכניס עד שני ליטר משקה. נסעתי איתו פעמיים לחו"ל ולא ראיתי דברים חריגים. נראה לי שחסר את כל תמונת העובדות. רק לפי הפרסום של היום זה נראה לי קצת לא ברור".

"הוא נחקר ונשלח הביתה. אם היו תופסים אותו במסלול הירוק הוא היה מקבל כפל מס. חסר לי עובדה מרכזית. אם הוא הביא סיגרים במאה אלף דולר אז יש בעיה, אבל זה לא המקרה. הוא נחקר ונשלח הביתה".

דרור קשטן. נחקר ושוחרר לביתו (עמית מצפה)
דרור קשטן. נחקר ושוחרר לביתו (עמית מצפה)

"זאת פעם ראשונה שאני שומע על חקירה כזאת שעושים נגד מישהו לשימוש עצמי. העונש למקרה של מסחרי יכול להיות עונש כספי כבד ואפילו עד הפלילי אבל שוב, זה לא המקרה".

לירן אלרם יועץ התקשורת של קשטן: "מדובר בטעות בתום לב כשיצא לחופשה פרטית במוסקבה. זה המקרה האחרון. הוא רכש בקבוק ואחד וחבילת סיגרים מעבר למותר. כשהוא עבר במסלול הירוק, נבדק ושילם את הקנס. שלטונות המכס הוציאו את כל הקניות שלו וראו חריגה. לא אמרו לו שהוא חורג ועל זה שהוא חרג פעם אחת, הכפילו את זה בכמות הנסיעות ומשם כנראה הגיעו הסכומים".

"רשות המיסים טוענים שיש חריגה. הציגו בפניו חשבוניות מכל הנסיעות שלו. הוא לא הכחיש שום דבר ולא קנה בהחבא שום דבר. כולנו טסים לחו"ל וקונים אייפון בחו"ל. הרחיקו לכת עם הטענות של הברחת אלכוהול".

"הוא נשמע מאוד בטוח ולא מרגיש נוח להתעסק עם זה ומבחינתו אין בזה שום דבר. מבחינתו הכל זה ספקולציות עכשיו וההר הוליד עכבר. בסיום החקירה שיחררו אותו הביתה ואני מאמין שזה יסתיים בכופר וזהו. הוא מוכן לספוג את הקנס שהוא צריך לשלם".

רוני לוי המריא לקבוצתו החדשה ברומניה
לאחר שש שנים כמאמן בישראל, מהן חמש במכבי חיפה, בהן זכה ב-3 אליפויות ועוד שנה פחות מוצלחת במכבי פ"ת, המריא רוני לוי לרומניה כדי להתחיל בתפקידו החדש כמאמן אלופת רומניה, אוניראה אורזיצ'ני.

"אני סיכמתי את התנאים ואני למעשה עובד בפועל. אני יוצא לחתום על החוזה ולהתחיל את העבודה. הקבוצה כרגע בפגרה וחוזרת להתאמן רק ב-11 לחודש כי ברומניה יש שלג וב-11 יוצאים למחנה אימונים בטורקיה".

רוני לוי בנתב&qout;ג. המריא לבוקרשט
רוני לוי בנתב"ג. המריא לבוקרשט

איך הגעת אליהם?
"המנהל הטכני שלהם ראה את מחנה האימונים שלנו ברומניה והתלהב מקצב האימון ומהרמה וראה שהקבוצה לקחה עוד שתי אליפויות והצליחה באירופה והוא סימן אותי מאז. נוצרה סיטואציה שהמאמן שלהם עזב ואני פנוי אז הדברים הסתדרו. הם לא שמרו איתי על קשר אבל אמרו לסוכן שלי דודו דהאן שהם רוצים אותי".

"זה לא קבוצה קטנה אלא כח עולה ברומניה שהיא אלופה ועשתה תוצאות טובות באירופה והיא בעמדת זינוק טובה בליגה ובליגה האירופית".

דן פטרסקו. לא פוטר אלא קיבל חוזה טוב יותר ברוסיה (רויטרס)
דן פטרסקו. לא פוטר אלא קיבל חוזה טוב יותר ברוסיה (רויטרס)

"הכדורגל זה בינלאומי ואני צריך ללמוד את הדברים. הליגה מאוד חזקה כי יש מספר קבוצות שמתחרות על המקום הראשון עם אותה כמות נקודות והתחרות קשה וגדולה. הכדורגל הרומני ידוע כטכני שיודע לשלב את העוצמה של מזרח אירופה".

"לא פיטרו את המאמן שהיה. הוא הצליח מאוד ועזב לקבוצה אחרת ברוסיה שם קיבל הרבה יותר כסף".

"המטרות? השאיפה היא לזכות באליפות כמובן ולהצליח באירופה. לצאת החוצה זה חלק מהחלום. לאמן את מכבי חיפה חמש שנים זה חלום בפניעצמו. גם בארץ יש לי עוד הרבה חלומות ושאיפות. יצא לי לצאת לאירופה שזה גם אתגר. יש הרבה קבוצות גדולות בארץ שזו שאיפה לאמן אבל עכשיו אני במקום חדש ורוצה להישאר שם כמה שיותר זמן. בחודש הראשון אני יוצא למחנה אימונים כך שאני לא אהיה הרבה ברומניה".

רוני לוי. המטרה: אליפות (דרור עינב)
רוני לוי. המטרה: אליפות (דרור עינב)

על היריבה בליגה האירופית שמחכה לו: "ליברפול קבוצה חזקה שנמצאת בתקופה פחות טובה".

כמו כן, נעסוק במעברו של הקשר ברוך דגו ממ.ס. אשדוד לקבוצת סאלאמיס מקפריסין, אותה מאמן ניר קלינגר. הקשר קיבל את ברכת הדרך ממאמנו בעיר הנמל, יוסי מזרחי, והושאל לנועלת הטבלה באי השכן. בכך, חוזרים דגו וקלינגר לשתף פעולה כפי שעשו בתקופה במכבי ת"א.

אבוקסיס: בסוף השנה אחליט אם להמשיך בהפועל
עוזר מאמן הפועל ת"א, יוסי אבוקסיס, עלה לישדור וסיפר על ברק יצחקי שמועמד להגיע להפועל ת"א, על בעית הירידה אחורה אחרי כיבוש שערים ועל מכבי קביליו, אבל פתח את דבריו בנושא דרור קשטן אותו הוא מכיר מצוין: "אני מופתע. נסעתי עם דרור עשרות פעמים לחו"ל ואני לא זוכר אותו מביא כמויות כמו שמדברים. עוד לא יצא לי לדבר איתו ואני בטוח שהוא לקח ללב בגלל הפרסומים האלה".

גוטמן ואבוקסיס. רוצה להיות מספר 1 (קובי אליהו)
גוטמן ואבוקסיס. רוצה להיות מספר 1 (קובי אליהו)

על ברק יצחקי: "כרגע יצחקי לא יגיע להפועל וכל עוד שזה לא סגור אז לא. כרגע בית"ר לא רוצים לשחרר ואנחנו מתכוננים להמשך הליגה ללא יצחקי. אנחנו עובדים על עוד אופציה וקשה בינואר להביא חלוץ זר".

"במשחק מול בית"ר התגברנו על עזיבתו של יבואה אבל נצטרך להתחזק כי יש לנו ליגה ארוכה ועוד קאזאן באמצע".

"מהמשחק מול בית"ר כולם יצאו עם הרגשה לא טובה בגלל מה שאנחנו עשינו. אנחנו שמים לב. נגד עכו זה היה אחד המשחקים החלשים שלנו וידענו שתבוא הנפילה במשחק שכולם חשבו שהכל יילך קל. נגד בית"ר זה היה פשוט יהירות של השחקנים שלנו. זה זילזול ויהירות. אין הוראה כזאת לרדת אחורה. בעכו לא הלך לנו. כבשנו שער מהיר ומאז הפסקנו לשחק".

משה גלאם עם אבוקסיס. מרוצה גם בקביליו יפו (דרור עינב)
משה גלאם עם אבוקסיס. מרוצה גם בקביליו יפו (דרור עינב)

על עתידו המקצועי כעוזר מאמן: "אני אחליט בסוף השנה והמחשבה היא ללכת קדימה. אני לא רוצה להיות כל הזמן עוזר מאמן. יש לי בראש משהו אבל אנחנו נדבר על זה בסוף השנה. כרגע טוב לי ואני נהנה. בסוף השנה אני אעשה מה שטוב לי וטוב לקבוצה".

על מכבי קביליו יפו: "אני נהנה מכל רגע, הקבוצה עלתה על הגל ואנחנו מקום ראשון".

אבנר קופל: טוב עשו באיגוד שהישעו את סמי בכר
יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל עלה לשידור וניסה לעשות סדר בענין הליגה המקצוענית, השופטים וההחלטה להשעות את סמי בכר: "אין ספק שהאווירה והכותרות עושים נזק בלתי הפיך לספורט. זה לא טוב ולא נוח. אנחנו עושים עסקים עם הרבה ספונסרים ובתקופה כאלה אין מה לפנות. זה גם תלוי בכם, אם התקשורת תדע לנתב את זה לספורט זה יהיה אחרת".

&qout;זה לא שאני, קופל או מוטי אמסלם נתרום למינהלת בנוסף לעיסוקים שלנו, צריך אדם שזו העבודה שלו&qout; (ONE)
קופל. מברך את החלטת האיגוד

"אני לא עומד בראש המערכת ואני יכול לדבר על הליגה המקצועית בלבד. טיפלנו בנושאי מלחמה וחזיזים. הייתי רוצה שהשופטים יהיו תחת חסותי. רמת השיפוט בארץ טובה אבל אם היינו לוקחים אותם היינו עושים אותם יותר מקצועניים, עם משכורת וביטוח מנהלים והכשרות וזה לא קורה כי אנחנו חיים בדפוסי עבודה של 40 שנה ולא כולם מכבי ת"א. כל יו"ר הקבוצות נמצאים בדירקטוריון של מנהלת הליגה".

"הכדורסל המקצועי התקדם ואני לא מכיר ארץ באירופה שכל משחקי הליגה משודרים בטלביזיה וגם אם הכדורסל לא תמיד בשיאו, יש לנו ספונסרים גדולים ואנשים רוצים לראות כי המוצר הוא טוב".

"כשמטילים מגבלות של החוק הרוסי על מאמנים זה מקשה אבל קיבלנו את זה ועשינו ניסיון שבאליפות אירופה לא הספיקה ונכשלנו. אנחנו משתדלים ללכת לפי המיטב שאפשר".

"אין ספק שאם שופט עושה מעשה שלא הגון ויש חשד, אני חושב שטוב עשו שהישעו אותו. שופט שעובד במקום אחר ומגיע לשפוט משחק אז גם להם אין אוטוריטה. אני מכיר את סמי בכר והוא איש הגון וישר, אבל טוב עשו באיגוד".

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו הרבה מוזיקה טובה וכמובן את הפינות הקבועות: פנצ'ר או מצבר, הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */