יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:28

זוארץ: אם גולן לא באירופה הוא מיד חותם בפ"ת

בתוכנית הספורט של 103FM בשיתוף ONE דיברנו עם יו"ר מכבי פ"ת על החלוץ. יובל נעים: "ר"ג תשחרר עוד 3-4 שחקנים". גם עסקנו בחקירתו של סמי בכר

|
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י ב-103FM
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י ב-103FM

אופירה אסייג ודורון ג'מצ'י מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בדקנו בתוכנית את ההשפעות של ניצחונה של מכבי פ"ת על הפועל ר"ג, 0:3 ביום שבת. שינו זוארץ, יו"ר מכבי פ"ת, אמר: "סוף סוך אפשר לחייך. החבר'ה רצו והתאמצו והגיע להם לנצח. הם באו מאוד נחושים אבל אם אין המשכיות זה לא שווה שום דבר. שלישייה גם נתנו לבאר שבע. יכול להיות שהשינוי נתן לנו את התוצאה, ראיתי בחדר ההלבשה את הרצון, הם גם די התביישו ממה שקורה בתקופה האחרונה".

לגבי השוער לשעבר של הקבוצה, אמר זוארץ: "נתנו לאוהד כהן אור ירוק לחפש קבוצה, אמרתי לו שאנחנו מאוד מאוד רוצים לסיים את זה יפה. יש בעיות בין מנהלים ועובדים, אין לי טענות כלפי אוהד לגבי המקרה עם עמוס לוזון, זה הקש ששבר את גב הגמל אבל זה לא רק זה. הוא בחור חיובי וספורטאי מצויין, אנחנו נרצה לסיים איתו יפה ולעזור לו למצוא קבוצה, אני אוהב אותו גם באופן אישי".

יו"ר מכבי פ"ת מקווה שהמצב ישתפר: "אני מאמין שתהיה המשכיות, היום החתמנו את סבסטיאן סנסוני מהליגה ההולנדית והרוסית, שחקן עם עבר מרשים, אנו במגיעים עם מספר שחקנים נוספים אני מקווה שלעומר יסתדר בחו"ל. אין לנו מו"מ עם עומר, הדברים ברורים וחדים. אם אין לו קבוצה באירופה אז הוא באותו רגע חותם על חוזה במכבי פ"ת".

פרדי דוד ושינו זוארץ (קובי אליהו)
פרדי דוד ושינו זוארץ. השבוע הקרוב יותר נעים (קובי אליהו)

"היית מציע לו ללכת לאיפה שהוא יקבל את ההסדר הכספי הכי טוב", אמר זוארץ על עומר גולן והוסיף לסיום: "במכבי פ"ת הוא הגיע לשיאים יפים מאוד, גביע אירופה בשלב הבתים, עשה דברים יפים. הייתי מציע לעומר ללכת איפה שטוב לו ולמצות עצמו מבחינה כלכלית, כשהיתה לעומר הזדמנות לעזוב למכבי ת"א הוא הלך לבלגיה, אמרתי לו שעדיף לו אירופה ולא מכבי. אני יודע שהחלום שלו זה אירופה, ואם לא אז מכבי פ"ת. איתו זו תהיה אופרה אחרת".

יובל נעים: המעמד שלי יותר יציב מזה של אלישע לוי בחיפה"
בדקנו גם מה קורה בהפועל ר"ג. הקבוצה של ירון קוריס ספגה אמש הפסד כואב, 3:0 מול מכבי פתח תקווה. הקבוצה מדורגת כעת במקום ה-11 במרחק 2 נקודות מהקו האדום.

אחרי ההפסד לפ"ת, הציע המאמן, יובל נעים את התפטרותו אבל הבעלים, קוריס סירב לבקשה. בתוך כך, קובי חסן והרוויה קובאצ'ביץ' היו אלה ששילמו את המחיר וקיבלו הודעה על כך שהם משוחררים. בנוסף, עסקנו גם בקבוצה של פרדי דוד שהשיג את ניצחונו הראשון מאז הגיע למכבי פ"ת. הקבוצה ממלאבס יכולה לנשום קצת אוויר ועלתה מעל לקו האדום.

יובל נעים ועומר בוקסנבוים (אמיר לוי)
יובל נעים ועומר בוקסנבוים. המאמן רוצה להביא שחקנים חדשים (אמיר לוי)

מאמן רמת גן, יובל נעים, סיפר: "אני ניגשתי לירון קוריס ואמרתי לו שאם הוא חושב שיש מאמן שיכול בחומר שחקנים הזה לעזור יותר להפועל ר"ג, אז אין לי בעיה ללכת. הוא אמר שאין על מה לדבר ואני לא הולך. גם לפני כמה שנים אמרתי לו שיש לי לחצים בחזה ושיעזוב אותי, הוא אמר שנעלה ליגה".

"המעמד שלי בהפועל ר"ג יותר חזק מזה של אלישע לוי בחיפה", טען נעים והוסיף: "מבחינת צבירת נקודות המצב שלנו בסדר גמור. אני בדרך כלל נאמן לשחקנים שעולים איתי ליגה, ברגע שראינו שזה לא הולך אז אמרנו שזה לא החומר שישאיר אותנו ליגה והבאנו אחרים. אלו שחקנים שאני אוהב באופן אישי, אז אנחנו עושים שינויים".

מאמן הפועל ר"ג מכיר היטב את הקבוצה שלו: "אם שואלים אותי, החומר שחקנים הזה שווה 6-7 נקודות ועשינו 15, אני לא חומר שיש בעיה עם זה שנביא שחקנים. בכדורגל שלנו אנשים אוהבים לשכוח, אם הקהל צועק תתפטר ושוכח איפה לקחתי את הקבוצה. אם הקהל חושב שהפועל ר"ג מלקקים דבש, אז אין בעיה. אם יש מישהו שיכול לעשות יותר אז אין לי שום בעיה".

שחקני ר&qout;ג מאוכזבים (אמיר לוי)
קובי חסן וגולן חרמון מאוכזבים בווינטר. אחד מהם כבר שילם את המחיר (אמיר לוי)

נעים הבהיר: "אני נשאר, אין כאן שאלה. הפועל ר"ג תעשה מאמץ לצרף 5-6 שחקנים אנחנו מוציאים ומכניסים אחרים, אני מבטיח לא להוסיף שקל לתקציב ונהיה קבוצה הרבה יותר טובה".

"קובי חסן זה הבייבי של יובל בהפועל ר"ג", אמר יובל נעים על השחקן ששוחרר. "הוא בחיים לא קיבל צ'אנס בליגת העל, אני אמרתי לו שאנחנו נותנים לו את המושכות, זה לא יהיה הוגן להפיל עליו הכל. יש הרבה אשמים לפני קובי, אבל צריך להתחיל במשהו, יהיה עוד 3-4 לפחות שיפרדו מהקבוצה ואני מקווה שנשיג תוצאות טובות", הסביר המאמן.

לסיום, יובל נעים מצא דרך לנחם את מאמן הפועל ב"ש, שישחקון מולו בשבת: "גיא עזורי יצא לחופש השבוע, יקללו אותי. יש לנו משחק מול באר שבע ואז מכבי חיפה, לפעמים אני אומר לאנשים: מה היה רע בטירת כרמל וקרית אתא וצור שלום? הפועל ר"ג תישאר בליגה ותהיה קבוצה טובה העתיד יעיד על כך".

יובל נעים וירון קוריס (דרור עינב)
יובל נעים וירון קוריס. המאמן הציע להתפטר, הבעלים סירב (דרור עינב)

במהלך התוכנית התקבלה הידיעה על חקירתו ומעצרו של שופט הכדורסל הבכיר בישראלי, סמי בכר, בפרשת "הבנק של מוני פנאן". דיברנו על הפרשה עם הכתב הכלכלי של ערוץ 10, מתן חודורוב, שהסביר: "בכר לא יבלה את הלילה בכלא אלא ישוחרר בערבות. זה נסיון לכבול אותו בישראל ולהמשיך את ההליך. הוא נחקר בפרשת פנאן וראיות קושרים אותו בהיקף גבוה. הוא לא זומן כדי למסור גירסה אלא כחשוד מרכזי. החשד יכול להיות רק העלמות מס, כי זו רשות המיסים".

שי שני: "אם בכר עשה משהו שקשור לכדורסל, זו רעידת אדמה"
שי שני, יו"ר איגוד הכדורסל, גם דיבר בתוכניתנו: "אני חייב לקוות שאין קשר בין החקירה לבין השיפטו בכדורסל הישראלי. הוא אדם פרטי ואנו צריכים להיות זהירים, אף אחד לא אמר שזה בנושא כדורסל. ברשות המיסים אומרים הרבה דברים, בואו נהיה זהירים ונחכה לפרטים מהרשויות. אם זה קשור לכדורסל זו אכן רעידת אדמה. כאדם, אני מקווה שהוא חף מפשע".

שני אמר: "ברגע שהרשויות בישראל חוקרות, אנחנו אמרנו שנסייע לרשויות את כל המידע וכל מה שמצוי בידינו. הרגע שרשות המיסים אמרה שהיא פותחת בחקירה גלויה, הפסקנו לבדוק. ברגע שהרשויות הודיעו שהם פותחים בחקירה, אז אין מקום לכפל חקירות".

שי שני (קובי אליהו)
שי שני: "אין מקום לכפל של חקירות" (קובי אליהו)

"בכל פרשת פנאן דובר על נושא מיסים ונושא אתי", הסביר יו"ר האיגוד והוסיף: "הקוד האתי בהחלט חודד ואושר קוד אתי חדש. הנושא של פוליגרף לא מעוגן באיגוד, אני לא בטוח שזה רעיון טוב, דנתי עם אנשיי מקצוע בנושא. אנחנו בודקים פרטים, עוד אין לנו. ב-4 וחצי, ברגע שנודע שהוא לא יכול להגיע למשחק הערב. לא ידענו את הפרטים, איגוד השופטים שיבץ מישהו במקומו".

לסיום, שי שני הסביר: "הנהלת איגוד השופטים היא זו שמוסמכת להשעות ואני קורא להם להשעות אותו עד שיתבררו פרטי החקירה. יכול להיות שזה לא קשור לכדורסל, אני מצפה מהם שיעשו את זה במיידי. נהיה יותר חכמים אחרי שיגיעו הפרטים".

דורסמן: "אם יהיה מזל אני גם אאמן במכבי, זה חלום של כל מאמן"
דיברנו גם על מה שקורה בהפועל חולון, שתנסה להתואשש מפתיחת העונה האיומה עם 8 הפסדים אל מול ניצחון אחד בודד. הקבוצה פיטרה את עמיר עוזי והחתימה במקומו את מיקי דורסמן. האיש שהביא לחולון את האליפות ההיסטורית חזר לקדנציה נוספת והפעם, עם מטרות שונות לחלוטין.

מיקי דורסמן, המאמן החדש-ישן של הפועל חולון, אמר בתוכנית: "אני מופתע לשמוע על בכר. אדם חף מפשע עד אשר מוכיחים אחרת.כל שופט או שחקן שמעורב בפרשות כאלה זה חמור, ואם זה קורה אז אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו".

מיקי דורסמן ואבנר יאור (דרור עינב)
מיקי דורסמן: "נביא זרים ועוד ישראלי אחד" (דרור עינב)

דורסמן הסביר: "אני מאוד אוהב לאמן, היה טבעי שאני אחזור לקבוצה שזקוקה לי ויכולתי גם להיות במקום אחר. אני אוהב את חולון וזה הבית שלי, אין עוד סיבה חוץ מבקשה של ההנהלה והרצון שלי לאמן. אני אביא שחקנים נוספים, כרגע אני מחפש אותם, זרים ועוד ישראלי אחד".

"הסיבה שהגעתי היא שהקבוצה הצליחה לגייס את הכסף", הסביר המאמן, שעבר היה גם בעלים. "היתה לי דרישה לסכום מינימום והם השיגו 800,000 ש"ח, רק לרכש. יש כמה מועמדים אבל זה צריך להיות בשל. עוד לא נגמרו לי החלומות, כוחי עדיין במותני. מכבי ת"א זה החלום של כל מאמן, אבל אני מכבד ומעריך כל החלטה שהם עושים, יש לי קריירה משלי ואם יתמזל מזלי לאמן שם, או בקבוצה גדולה אני אשמח", הודה דורסמן.

מאמן הפועל חולון די רגוע: "היום אני במקום שאני לא צריך להוכיח את עצמי ולקחת אליפויות. אני בא להנות מיצירה אמיתית, ליצור כדורסל יפה לעניין, זה בסך הכל עולם הבידור. המטרה היא קודם כל להישאר בליגה, זה אפשרי".

אוהדי חולון (קובי אליהו)
אוהדי חולון. מחזיקים יפה את הקבוצה (קובי אליהו)

"לא באתי כדי להביא כסף לחולון", אמר דורסמן, אך עדיין השאיר לכך פתח: "אבל אני בן אדם מבוגר ויש לי ראש משלי, אף פעם לא עשיתי מה שאחרים מצפים, אם אני ארצה לשים כסף אני אשים, עכשיו אני מאמן ואין שום סיבה. האוהדים וההנהלה שנבחרה מתוכם עושים עבודה מצויינת".

טל בורשטיין: "אני מאוד מאוכזב מהעונה שלנו בספרד"
עוד בתוכנית עסקנו בקבוצתו של טל בורשטיין, פואנלבראדה ששקועה עמוק עמוק בתחתית הליגה בספרד. הגארד הישראלי סובל כרגע מפציעה במפשעה ולא שותף בשני המשחקים האחרונים של קבוצתו. טל בורשטיין אמר: "בסך הכל החיים פה טובים, התאקלמנו לא רע בכלל, פגשנו כמה חבר'ה ישראלים, כל המשפחה יחד. בסך הכל מרגישים טוב, אנחנו בארץ בחופשה בגלל השנה החדשה, יש חופש מהגן של 3 שבועות, אז במקום להשתגע בספרד עברנו לארץ להתאוורר".

בורשטיין הודה: "בינתיים זה לא כמו שקיוויתי מבחינת הכדורסל, אבל אני מקווה ומאמין שזה עוד השתפר. עכשיו אני בסדר, שבוע שעבר יום לפני המשחק החלקתי באימון, עשיתי מעיין שפגט ומתחתי את המפשעה. יום אחרי במשחק שהיה ברביעי היו צריכים להודיע איזה שחקן לא יתלבש בגלל החג, לא ידעו מה המצב שלי יהיה אז רשמו אותי".

טל בורשטיין וגל מקל (הילה אביגל)
טל בורשטיין וגל מקל. הישראלים שלא שרדו במכבי ת"א (הילה אביגל)

"אני יודע שאני מאוכזב מהעונה שלנו", הודה הפורוורד הישראלי והוסיף: "אני לא יודע מה היה לפני ומה הציפיות שלהם, אבל חומר השחקנים יכול להשיג יותר ניצחונות. אני לא חושב שאנחנו משחקים נכון, אלא יותר מדי על יכולת אישית, משחק אינדוודואלי וזה פוגע בנו. בגלל זה אנחנו לא יציבים ולא מאורגנים".

"לא ידעתי כלום כשבאתי, רק שאספבן באטיסטה משחק שם. אני לא יודע מי בפועל הביא אותי לפה, בטח המאמנים. אני יודע ששאלו את באטיסטה. העוזר חזר להיות מאמן ועכשיו הביאו מאמן חדש. יש בלאגן בקבוצה", סיפר בורשטיין.

הפורוורד סיפר: "אני לא רגיל לזה שכל כך לא מסודר. יכול להיות שהייתי רוצה להיות במכבי וזה, אני לא סגור על זה. זה היסטוריה זה נעשה, מה זה משנה. אולי אני אחזור, בלי קשר. זה תמיד יהיה הבית שלי. אני לא יודע מה קורה שם מבחינת מי שמקבל החלטות, אני רוצה להישאר פה ולהצליח בקבוצה. זה כרגע המצב. אני לא רוצה לעזוב ולחזור לארץ, ברור שלא טוב אז מתחילים לחשוב, אבל זה לא עד כדי כך. אני מקווה להישאר, מבחינתי וגם רוצה להאמין שמבחינתם".

ליאור אליהו (דרור עינב)
ליאור אליהו. לכל אחד יש את הבעיות שלו בספרד (דרור עינב)

העתיד של בורשטיין מאוד לא ברור: "אין לי מושג מה יהיה. לדעתי למכבי יש הרבה שחקנים טובים ומוכשרים עם פוטנציאל גבוה. אם הם ינצלו וימצאו אותו, אז הם יכולים להגיע רחוק. לא יודע אם הייתי רוצה להיות חלק ממכבי, אני ממש לא פגוע מהם, באמת".

טל בורשטיין לא יודע מה יהיה בעתידו: "אי אפשר לדעת. הכל אפשרי ויכול מאוד להיות שכן אחזור לארץ, אני באמת שלא יודע, בטח שלא מפה, מספרד. בטח, אני הכי שמח בעולם בשביל כספי. האמנתי שהוא יצליח ויוכל להיות שם טוב, אבל לא שזה יקרה כל כך מהר וכל כך טוב. זה לגמרי סיפור הצלחה, אני הכי מפרגן בעולם, רק שימשיך ככה או אפילו יותר".

על חברו ממכבי, ליאור אליהו, אמר בורשטיין: "כן, קשר טלפוני יותר, זה 5-6 שעות נסיעה. אני מאמין שהוא יכול להצליח, לכל אחד יש את הקשיים שלו, אבל אני חושב שליאור שחקן מספיק טוב בשביל כן להצליח. אני חושב שמכבי צריכה תמיד שיהיו לה את הישראלים הכי טוב, כמה שיותר זה יותר טוב. מכבי קבוצה ישראלית והשחקנים צריכים כי החיבור לקהל מהישראלים".

עומרי כספי (GettyImages)
עומרי כספי. בורשטיין עוקב אחריו מספרד (GettyImages)

על הישראלים של מכבי בורשטיין אמר לסיום: "זה שיקולים מקצועיים של הקבוצה, אני לא יכול להגיד, בטח שאני לא שם. אני מקווה שלא אחזור, שילך פה טוב. אבל אם לא אז אולי אחזור".

בנוסף, בדקנו מה חדש בנוגע לטייגר וודס. כזכור, כוכב הגולף הסתבך לא מעט, כאשר לפי פרסומים בגד באשתו עם מספר רב של נשים. כעת דווח כי אשתו של וודס תזכה לפיצויים של 300 מיליון דולר, כחלק מהסכם גירושין.

כמו בכל ערב, גם הפעם קיבלתם הרבה מוזיקה טובה וכמובן את הפינות הקבועות: פנצ'ר או מצבר, הטיפים הכי עדכניים למילוי טפסי ווינר, דיווחי התנועה לנהגים וכמובן, איך אפשר בלי: גליצ'ים.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */