יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:24

חזרה בגדול: ז'וסטין הנין גברה על פטרובה

בריסביין: הבלגית חזרה למגרשים אחרי 20 חודשים וגברה על הרוסיה 5:7 ו-5:7. איבנוביץ' ניצחה את דוקיץ' 5:7, 6:1 ו-3:6. אוקלנד: צ'אקבטדזה בחוץ

|
הנין מרוצה בבריסביין. האמת? התגעגענו (רויטרס)
הנין מרוצה בבריסביין. האמת? התגעגענו (רויטרס)

ז'וסטין הנין חזרה הבוקר (שני) למגרשים אחרי 20 חודשי היעדרות, ולאחר פייט קשה בו היא מפגינה את רמתה הגבוהה מימי שליטתה בטניס העולמי, גברה על המדורגת 20 בעולם ו-2 בטורניר, נדיה פטרובה 5:7 ו-5:7.

כעת, כשההגרלה שלה פתוחה, אין שום סיבה שהבלגית המתקמבקת תרוץ עד הגמר, שם אמורה לחכות לה יריבתה-חברתה, קים קלייסטרס, המדורגת 18 בעולם, ו-1 בטורניר.
 
במשחק שהתעלה לרמה גבוהה שמרו השתיים על ההגשה עד ל-5:5 במערכה הראשונה. הנין הצליחה להשיג שבירה ראשונה במשחק ל-5:6 והגישה על האפס למערכה הראשונה.

פטרובה, שקיבלה עידוד מהמאמן שלה בהפסקה, חזרה עם שבירה משלה במערכה השניה ועלתה ל-0:2, אך הנין התנפלה על ההגשות של הרוסיה ושברה חזרה ל-1:2. השתיים שמרו על ההגשה עד ל-3:3, אז הנין עלתה ל-0:40 מול ההגשות של נדיה, אך זו חזרה מהקבר ושמרה על ההגשה ל-3:4. השתיים שמרו על ההגשה עד 5:5, ובתסריט דומה למערכה השניה, הצליחה הנין לשבור ל-5:6 והגישה בהצלחה למשחק, אחרי יותר משעה וחצי.

פטרובה מאוכזבת. לא הצליחה להתמודד עם הנין (רויטרס)
פטרובה מאוכזבת. לא הצליחה להתמודד עם הנין (רויטרס)

בסיום אמרה הנין: "אני מרגישה היום הרבה יותר טוב לעומת התקופה שפרשתי. יותר טוב רגשית, מנטלית, יותר טוב עם עצמי, וזה עושה את ההבדל וגורם לי להנות כשאני משחקת. לנצח היום היה מאוד מרגש, המשחק הראשון הוא צעד גדול, חיכיתי לזמן בו אעלה סוף סוף על המגרש הרבה. בהתחלה הכל נראה לי גדול מהחיים: המגרש, הקהל, אני כבר לא רגילה. אני מרוצה מאוד היום".

הנין תשחק בשמינית הגמר מול הבולגריה שכיום משחקת תחת דגל קזחסטן, ססיל קאראנטשבה, שגברה על קאסי דלקווה המקומית 2:6, 6:0 ו-6:7. ססיל, שפרחה בעולם הטניס בגיל 14, הורחקה לשנתיים עקב מציאת סמים בדמה, ולמרות שחזרה לפני יותר משנה, לא הצליחה לחזור לצמרת טניס הנשים.

אנה איבנוביץ' המדורגת 3 בטורניר, חזרה ל-2010 ולא הראתה סימני שיפור אחרי העונה הנוראית שלה ב-2009, למרות שניצחה את ילנה דוקיץ' האוסטרלית 5:7, 6:1 ו-3:6. הסרבית שהיתה מדורגת ראשונה בעולם וכיום מדורגת מחוץ לטופ 20, לא עלתה על המגרשים מאז טורניר טוקיו בספטמבר, אחרי הדחה מוקדמת באליפות ארה"ב הפתוחה.

אנה איבנוביץ´. התגברה על דוקיץ´, אבל לא הרשימה (רויטרס)
אנה איבנוביץ´. התגברה על דוקיץ´, אבל לא הרשימה (רויטרס)

דוקיץ' (56) שפרחה בשנה שעברה באליפות אוסטרליה וחזרה לטופ 100, לא הצליחה לשחזר את ההישגים במהלך 2009 ואם לא תשמור על הנקודות שלה החודש, תצלול במעמקי הדירוג שוב. יריבתה הבאה של איבנוביץ' תהיה השוייצרית טמיאה בז'ינסקי, שניצחה את אלה קודריבצ'בה 4:6 ו-6:7. 

הרוסיה אנסטסיה פאבלוצ'ינקובה הפתיעה את המדורגת 5, בת ארצה אליסה קליבנובה, עם 4:6, 6:2 ו-2:6. רוברטה וינצי גברה בדרבי איטלקי על שרה אירני , 4:6, 6:1 ו-2:6. לוסי ספארובה הצ'כית ניצחה אחרי שעתיים וחצי את אנה לנה גרונפלד מגרמניה, 7:6, 4:6 ו-1:6.

דוקיץ´ מאוכזבת. לא הצליחה לגבור על הסרבית (רויטרס)
דוקיץ´ מאוכזבת. לא הצליחה לגבור על הסרבית (רויטרס)

אוקלנד: צ'אקי עפה, פנטה וויקמאייר ניצחו 
בטורניר אוקלנד, בו תיכנס לפעולה מחר בבוקר שחר פאר, הביסה היפנית הוותיקה בת ה-39, קימיקו דאטה קרום, את אנה צ'קבטדזה, שפעם דורגה חמישית בעולם, 1:6 ו-2:6. לא כך קיוותה צ'אקי, שכבר נמצאת מחוץ לטופ 50, לפתוח את 2010.

המדורגת 1 בטורניר, פלאביה פנטה מאיטליה, גברה על ג'יל קרייבאס האמריקנית בת ה-36, 2:6 ו-4:6. יאנינה ויקמאייר, שהורחקה לשנה בגלל אי התייצבות לבדיקות סמים ואח"כ העונש שלה הושהה, ניצחה את הגרמנייה ג'וליה גורג'אס, 3:6 ו-5:7. דומיניק סילבוקובה גברה על אלכסנדרה דולגרו הרומניה, 3:6 ו-0:6.

שחר פאר (אמיר לוי)
שחר פאר, הלילה מול הרצוג. רבירקובה מחכה בסיבוב הבא (אמיר לוי)

מגדלנה רבירקובה הסלובקית מחכה לשחר פאר (שתתמוד הלילה מול פולינה הרצוג הסלובנית) בסיבוב השני. רבירקובה גברה על המדורגת 8, אנבל מדינה גריגאס מספרד, 2:6 ו-3:6.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */