מערכת ONE
|

אצטדיון טרנר (החברה הכלכלית לפתיוח ב"ש)
במסגרת המאבק ביוקר המחיה, נאבקה המועצה לצרכנות בשנים האחרונה לשנות את המכרזים הציבוריים/ ממשלתיים, כך שתהיה העדפה לזכיין שיציע מחיר נמוך לצרכן. המצב כיום הוא ש"קהל שבוי" באצטדיונים, באולמות ספורט עירוניים ובהיכלי ספורט, נאלץ לקנות מוצרי מזון ומשקאות כגון קפה, מים, כריך, נקניקיה ועוד במחירים מופקעים, מהזכיינים המפעילים נקודות מכירה במקומות אלה.
מתחקיר שערכה המועצה בצוותא עם ארגוני האוהדים, עולה כי לעיתים המחירים הנגבים באולם או באצטדיון עבור מוצרי מזון ומשקה מסוימים - הינו שערורייתי ובילוי ספורטיבי של משפחה עלול להסתכם במאות שקלים.
עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "זה עוד נדבך מני רבים במאבק ביוקר המחיה של צרכני הספורט, שהינם "קהל שבוי" במגרשים בידי בעלי הזיכיונות. אני מצפה משאר הרשויות במדינת ישראל ללכת בעקבות עיריות ראשל"צ,רעננה ותל אביב ולאכוף בתחומן את המחירון המפוקח שהציעה המועצה לצרכנות".
לדברי עו"ד אהוד פלג, הפגיעה בצרכנים הינה חמורה במיוחד לנוכח העובדה שהיא מתקיימת בגופים ממשלתיים/ציבוריים/עירוניים, שמנהליהם אמורים לדאוג לאינטרס הצרכנים. "הגופים הציבוריים צריכים קודם כל לדאוג לרווחת הציבור ולא להפוך לשותפים העיסקיים של הזכיינים וליטול חלק ברווחיהם על גבם של הצרכנים".
להלן המחירון המומלץ ע"י המועצה לצרכנות, מחירי מקסימום. בקבוק מים מינרליים עד 6 ₪, קרטיב עד 3 ₪, קפה הפוך עד 5 ₪, כריך עם חומוס\אחר עד 12 ₪, בייגלה עד 5 ₪.