יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:41
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

פותחים עונה בליגת ווינר: עירוני נהריה

אחרי ההתרסקות אשתקד, בקבוצה של יעקב ג'ינו מנמיכים ציפיות ובנו סגל זול ואיכותי. ברק פלג חוזר בגיל 37 ושעשוע מקבל עוד הזדמנות להנהיג

|
יעקב ג´ינו. מקווה לעונה שקטה
יעקב ג´ינו. מקווה לעונה שקטה

אחרי הסערה הפיננסית שעברה על עירוני נהריה בעונה שעברה, החליטו הפעם ראשי המועדון להעמיד סגל בתקציב מינימלי. העונה הקודמת היתה מהקשות בתולדות נהריה. הקבוצה אותה מאמן יעקב ג'ינו החלה את העונה עם ציפיות בשמיים, אבל הבעיות הכלכליות איימו לפרק אותה.

ובכל זאת, הקבוצה שרדה, שחררה שחקנים תוך כדי תנועה והמאמן, יעקב ג'ינו, ייצב את הספינה, התברג בפלייאוף והשאיר את הקבוצה בליגה. אחרי העונה הלא קלה, הגיע קיץ קשה לא פחות אבל למזלה של הקבוצה, יש לה ראש עיר שתומך בכדורסל ונחשב לאוהד מספר אחת של הקבוצה.

בפגרה ערכה נהריה מהפכה כללית בסגל כאשר השרידים היחידים מהעונה שעברה הם ג'ינו ושחקן הפנים הצעיר, דניאל גור אריה, שהיה חלק מהרוטציה. איש מבין כוכבי העונה שעברה לא הסכים להישאר והיחיד שהחזיק בחוזה לעונה הנוכחית, יוגב אוחיון, עשה הכל כדי לברוח מנהריה ובסוף הצליח להשיג את השחרור להפועל ירושלים.

בהיעדרו, בנה ג'ינו קבוצה צעירה ולוחמת בתקציב מינימום, שתשאף להחזיר את האמונה של הקהל המקומי במועדון. בדיוק בשביל זה החזיר ג'ינו את ברק פלג בן ה-37, שחוזר לליגת העל אחרי פציעה לא קלה וינסה לסחוב ביחד עם דמארקו ג'ונסון המנוסה את חבורת הצעירים המוכשרים שהגיעו הקיץ למועדון.

היו שלום ותודה על הדגים
יוגב אוחיון (הפועל ירושלים), מתן נאור (הפועל אוסישקין), רוברט רות'בארט (ברק נתניה), ניצן חנוכי (הפועל עפולה), מושון יעקוסי (בני השרון), רון לואיס ופיליפ ריצ'י (נימבורק), ג'ייסון וויליאמס (ויג'ייאנו מאיטליה), ערן סעודאי (קרית טבעון).

השורדים
דניאל גור אריה וג'ונתן בייז.

ברוכים הבאים
דמארקו ג'ונסון (34, 2.05) - אחד משחקני הפנים המנוסים בכדורסל האירופי. היה בורג מרכזי במסע ההישארות בליגה של מכבי ראשון לציון בעונה שעברה. סנטר יעיל וחזק שאמור להנהיג את החבורה הצעירה מסביבו.

דימרקו ג´ונסון מול רביב לימונד (אמיר לוי)
דמארקו ג´ונסון. יעיל בצבע (אמיר לוי)

שון טגארט (24, 2.10) - התוספת האחרונה לסגל של ג'ינו. משלים קו קדמי איכותי ומגוון. אתלטי וארוך. שומר מצוין וחוסם מדופלם. בוגר טרי של מכללת ממפיס הגדולה.

פול דילייני (23, 1.88) - קומבו גארד אתלטי וחזק שעושה הכל. קולע, מוסר ולוקח ריבאונד. נחתך מחולון וחתם בשבוע שעבר כמחליפו של קייל מקלארני אחרי שבוע מוצלח של מבחנים.

טאשיד קאר (23, 1.95) - בוגר טרי של מכללת סיינט ג'וזף. כתובת הקעקע על ידו מצהירה עליו שהוא מנהיג מלידה, אך כרגע עדיין צעיר מדי בכדי להוליך לבד את נהריה. אתלטי ומגוון. אמור להיות כלי חשוב בקו האחורי.

מארק אגרסון (23, 1.98) - פורוורד צעיר שהגיע היישר ממכללת דלאוור. התחיל דווקא במכללת ג'ורג'טאון הגדולה, אך את ההצלחה הגדולה רשם בדלאוור שם העמיד ממוצעים של דאבל-דאבל בנקודות וריבאונדים בעונה החולפת. אתלטי, חזק ומגוון.

ברק פלג. חוזר לנהריה (תומר גבאי)
ברק פלג. חוזר לנהריה (תומר גבאי)

ברק פלג (37, 1.94) - ירד בעונה שעברה לליגה הלאומית ושיחק בהפועל עפולה עד שפציעה קשה סיימה לו את העונה. חזר במהירות מפתיעה לפעילות מלאה. מהשחקנים האינטליגנטיים ביותר בליגה. יכול להוסיף לכל קבוצה בליגה גם בגילו.

אור איתן (27, 1.98) - הקלע המוכשר מעפולה ממשיך לנדוד ברחבי הליגה. צפוי להיות אחד הישראלים הבכירים של נהריה וכנראה הסקורר הטוב ביותר מביניהם.

עודד שעשוע (27, 1.87) - הרכז הפותח של הקבוצה. נכנס לנעליים של יוגב אוחיון. שוחרר הקיץ על ידי מכבי ראשון לציון, למרות שהיה מהאחראים להישארותה בליגה. רכז יציב ואחראי שיודע לנהל את המשחק ושומר מצוין.

ולאדי ירמישין (25, 2.00) - היה מנקודות האור הבודדות בעונת הירידה של קרית אתא ורשם שיאי קריירה בנקודות, ריבאונדים, חסימות ואחוזים מהשדה. שחקן פנים אתלטי וזריז עם יד רכה מחצי מרחק, שאמור להיות הגבוה הישראלי הבכיר של נהריה העונה.

עודד שעשוע. המחליף של יוגב אוחיון בעמדת הרכז
עודד שעשוע. המחליף של יוגב אוחיון בעמדת הרכז

העוגן
דמארקו ג'ונסון - המנייה הבטוחה של ג'ינו. בגיל 34 ג'ונסון הוא עדיין שחקן פנים משמעותי ביותר בליגה שלנו והיכולת שלו בעונה שעברה בראשל"צ, כמו במשחקי ההכנה של העונה הנוכחית, מוכיחים זאת. צפוי להתמודד גם העונה על תואר השחקן היעיל בליגה.

בא מהדלת האחורית
פול דילייני - הקומבו גארד הצעיר נחתך מהפועל חולון בשל חוסר התאמה ונפל היישר לידיים המושטות של ג'ינו, שחיפש מחליף לקייל מקלראני הפורש. דלייני הרשים בארבע עונותיו במכללות, ויכול להשתלב מצוין בקבוצה הצעירה שנבנתה בנהריה.

על הקווים
יעקב ג'ינו - בדרך כלל נהוג בארצנו לחסוך בכסף ולפטר את המאמן לפני שמחליפים את השחקנים, אבל בנהריה הוכיחו הקיץ שאפשר גם הפוך. הנהלת הקבוצה הביעה את אמונה ביכולת של ג'ינו להתגבר על אירועי העונה שעברה, ולבנות מחדש את הקבוצה. כעת, חובת ההוכחה היא עליו.

התחזית להיום: מקומות 9-5.

מלה בסלע / ערן סלע
הצרות רודפות אחר יעקב ג'ינו לכל מקום שהוא הולך: אחרי שהיה חלק מזכייה של מכבי ת"א באליפות היורוליג ב-2005, הדעת נותנת שעוזר המאמן היה צריך להישאר בקבוצה, אבל הוא לא. אחר כך יצא לאירופה וחתם בצסק"א סופיה, אבל הכיר על בשרו מה שוות התחייבויות מילוליות וכספיות. גם כשאימן בלובן, בלגיה, נפל לתחתית וחוזהו לא מומש במלואו. אפילו בנהריה הקבוצה עמדה על סף פירוק בעונה שעברה. עוף החול של הכדורסל? לא נכחיש זאת.

יעקב ג´ינו (מתן להב)
יעקב ג´ינו. בנה קבוצה סבירה (מתן להב)

בינתיים, בשקט, הוא בנה קבוצה סבירה ביחס למועדון שלא לוקח חלק במסגרת אירופית ומשחקת פעם בשבוע. הנתון הזה חשוב, כיוון שדמארקו ג'ונסון המבוגר והכבד יחסית היה מתקשה לסחוב בפעילות כפולה כזו.

אחרי שפירקה הכל והרכיבה מחדש, כמו כל קבוצה שנקלעת לבעיות כספיות, ג'ינו יוצא לעונה חדשה מעט אופטימי יותר מבעבר. הגיע הזמן באמת שתעבור עליו עונה אחת חלקה ושקטה אחרי שנים של בלאגנים מסביב.

כתבות נוספות בסדרה:
מכבי ראשל"צ
הפועל ירושלים
אליצור מכבי נתניה
עירוני ר"ג
הפועל עפולה
בני השרון

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */