יום שני, 06.05.2024 שעה 10:42
ליגה אנגלית 23-24
8328-8836ארסנל1
8233-8735מנצ'סטר סיטי2
7536-7735ליברפול3
6752-7335אסטון וילה4
6054-6734טוטנהאם5
5656-7835ניוקאסל6
5451-5234מנצ'סטר יונייטד7
5159-6534צ'לסי8
4965-5635ווסטהאם9
4863-5236בורנמות'10
4660-4936וולבס11
4455-5136פולהאם12
4457-5234ברייטון13
4057-4535קריסטל פאלאס14
3749-3836אברטון15
3660-5236ברנטפורד16
2963-4536נוטינגהאם פורסט17
2678-4936לוטון18
2474-3936ברנלי19
16100-3536שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • לוטון
  • 1 - 1
  • אברטון
  • ארסנל
  • 0 - 3
  • בורנמות'
  • ברנטפורד
  • 0 - 0
  • פולהאם
  • ברנלי
  • 4 - 1
  • ניוקאסל
  • שפילד יונייטד
  • 3 - 1
  • נוטינגהאם פורסט
  • מנצ'סטר סיטי
  • 1 - 5
  • וולבס
  • ברייטון
  • 0 - 1
  • אסטון וילה
  • צ'לסי
  • 0 - 5
  • ווסטהאם
  • ליברפול
  • 2 - 4
  • טוטנהאם
  • קריסטל פאלאס
  • שני, 06/05, 22:00
  • מנצ'סטר יונייטד

המירוץ למיליון: חמש מועמדות, רק אחת תזכה

היום תצא הפרמייר ליג לדרך והעונה נראה שהמאבק על האליפות פתוח מתמיד. צ'לסי פייבוריטית, יונייטד והשאר לא יוותרו. צפו בתוכנית לקראת פתיחת העונה

|
דרוגבה, רוני, בניון ואדבאיור. מי מהם יחייך במאי?
דרוגבה, רוני, בניון ואדבאיור. מי מהם יחייך במאי?

20 קבוצות יפתחו הערב (שבת) את עונת 2009/10 בפרמייר ליג, עונה שצפויה להביא עמה שינוי משמעותי: סוף לטופ-4, ברוך הבא טופ-5.

בעידן בו הכסף הגדול מדבר, מנצ'סטר סיטי הצטרפה למאבק על אליפות הפרמייר ליג, בעוד יריבתה הגדולה מהצד השני של העיר, מנצ'סטר יונייטד, מכרה את הנכס הגדול ביותר שלה, כריסטיאנו רונאלדו, עבור 94 מיליון יורו.

הכניסה של קבוצה חמישית עם הרבה כסף לעניינים תוסיף צבע לליגה, כאשר גם צ'לסי, ליברפול וארסנל רואות עצמן כמועמדות לגיטימיות לזכיה בתואר.

גם המאבק על מקום בליגה האירופית, שמביא עמו תמלוגים רבים, צפוי להיות חם ומעניין. בצד  השני של הליגה, אפשר לראות יותר ויותר שמות לא שגרתיים - האל, סטוק, וולבס וברנלי, שייאבקו עם קבוצות מעט יותר מנוסות כנגד הירידה.

אז יום לפני שהעונה מתחילה, ONE מספק לכם תחזית מלאה על כל קבוצות הליגה – מי הגיע, מי עזב, ואיפה הן יהיו במאי. 

הישרדות 
לעולות החדשות אף פעם אין חיים קלים בפרמייר ליג ובדרך כלל הן מועמדות אוטומטיות לירידה, אבל לאחר שבשנה שעברה סטוק והאל הצליחו לשרוד, ועם היחלשותן של וויגאן ופורטסמות, נראה שהשנה המאבק נגד הירידה יהיה חם במיוחד.

צפו בתכנית מיוחדת לקראת פתיחת העונה באנגליה

המלפפוניאדה: ספיישל אנגליה

מקום 20 - האל
באו: סיי אולופינג'אנה (סטוק), ג'וזי אלטידור (ויאריאל - השאלה), סטיבן מויוקולו (בולון). עזבו: סם ריקטס (בולטון), ריאן פרנס (שפילד יונייטד), ויין בראון (לסטר).

אז מה יהיה?: הקבוצה של פיל בראון ניצלה מירידה במחזור האחרון, והסיבה היחידה לכך היתה פתיחת העונה המדהימה שלה, אבל עוד שני מחזורים והיא היתה יורדת. האל נפגעה אמנם מפציעתו של ג'ימי בולארד, אבל גם אם הקשר יחזור לימיו היפים הוא לא יצליח להושיע קבוצה שלא טרחה לפתוח את הארנק ולהביא חלוצים בקיץ (אלטידור הוא לא המושיע שהם צריכים). בלי תוספת משמעותית מאוד בחוד אין שום סיכוי שהאל תצליח לשרוד עוד עונה בליגה.

פיל בראון. בלי חלוץ ברמה אין לו ולהאל מה לחפש בליגה (GettyImages)
פיל בראון. בלי חלוץ ברמה אין לו ולהאל מה לחפש בליגה (GettyImages)

מקום  19 - בירמינגהאם
באו: כריסטיאן בניטז (סנטוס לגונה), רוג'ר ג'ונסון (קרדיף), סקוט דן (קובנטרי), בארי פרגוסון (ריינג'רס), לי בוייר (ווסטהאם), ג'ו הארט (מנצ'סטר סיטי - השאלה), ג'ובאני אספינוזה (ברצלונה ספורטינג קלאב), ג'יימס אושיי (גאלאווי יונייטד). עזבו: סטפן קלי (פולהאם), מאהדי נאפטי (אריס סלוניקי), ראדהי ג'אידי (שוחרר).

אז מה יהיה?: הקבוצה של אלכס מקליש הוציאה הרבה כסף הקיץ כדי להפסיק את הנדנדה בין הליגות. ג'ו הארט הוא תוספת מצויינת בשער, בוייר ופרגוסון מנוסים, אבל העונה תקום ותיפול על כריסטיאן בניטז, הרכש היקר ביותר של הכחולים. לחלוץ מאקוואדור פוטנציאל גדול, אבל גובהו (1.68 מטר) יקשה עליו להתמודד מול הבלמים האנגלים ואם הוא לא יכבוש, אין מי שיעשה את זה. מקליש בין כה מסוכסך עם הבעלים, הבלאגן יחגוג ובירמינגהאם תמצא עצמה שוב בצד היורד של הנדנדה.

ג´ו הארט. חיזוק משמעותי בשערה של בירמינגהאם (רויטרס)
ג´ו הארט. חיזוק משמעותי בשערה של בירמינגהאם (רויטרס)

מקום 18 - וויגאן
באו: ג'ייסון סקוטלנד (סונסיי), ג'ורדי גומז (אספניול), ג'יימס מקארתי (המילטון), סקוט סינקלייר (צ'לסי - השאלה), רומן גולוברט, אביאן סראנו (לאס פלמאס), הנדרי תומס (דפורטיבו אולימפיה). עזבו: אנטוניו ולנסיה (מנצ'סטר יונייטד), לי קאטרמול (סנדרלנד), הנרי קמארה, אנטואן סיביירסקי (שוחררו).

אז מה יהיה?: לפני 4 שנים עלתה וויגאן, לראשונה בתולדותיה, לליגה הראשונה, אך עם תום הקיץ נראה שהקבוצה בדרך חזרה לצ'מפיונשיפ. פרט לפורטסמות', וויגאן היא היחידה מבין קבוצות מרכז הטבלה ומטה שנחלשה ובניגוד לפומפיי, היא הוציאה כסף על שחקנים שיכולתם להתמודד בפרמייר ליג אינה מוכחת. רוברטו מרטינז הספרדי הוא מנג'ר מוכשר, אך חסר נסיון ברמות הגבוהות, האובדן של אנטוניו ולנסיה ולי קאטרמול המצויינים בקישור יפגע בקבוצה, שגם כך כבשה את כמות השערים הנמוכה בליגה בשנה שעברה ואם ג'ייסון סקוטלנד לא יתעלה על עצמו, וויגאן תחזור לשחק בצ'מפיונשיפ.

אנטוניו ולנסיה. אבידה גדולה עבור וויגאן (רויטרס)
אנטוניו ולנסיה. אבידה גדולה עבור וויגאן (רויטרס)

מקום 17 - פורטסמות'
באו: סטיב פינן (אספניול), אהרון מוקואנה (בלקבורן), פרדריק פיקיון (ליון – השאלה), אנטי ניימי (חזר מפרישה). עזבו: פיטר קראוץ' (טוטנהאם), גלן ג'ונסון (ליברפול), שון דייויס (בולטון), ג'ימי טראורה (מונאקו), סול קמפבל, נוי פמארוט, ג'רום תומאס, לאורן, גלן ליטל (שוחררו).

אז מה יהיה?: פומפיי עברה את הקיץ הקשה מבין כל קבוצות הפרמייר ליג. סולימן אל-פאחים לא מצליח לסיים את התהליכים הקשורים ברכישת הקבוצה ועזיבתם של קראוץ', ג'ונסון, דייויס וקמפבל, כמו גם עזיבתם של שחקני ספסל רבים, השאירה את המנג'ר, פול הארט, עם 19 שחקני שדה בסגל. עד לפגרת החורף צפויה פומפיי להתמודד ראש בראש עם האל על תואר הקבוצה הגרועה בליגה, וכנראה גם לנצח במאבק. אם בחורף יזרים אל-פאחים כספים לרכש, פורטסמות' תשרוד. אם לא, אתם יכולים להחליף אותה עם וויגאן בדירוג.

סולימאן אל פאחים. הרבה רעש, מעט כסף (רויטרס)
סולימאן אל פאחים. הרבה רעש, מעט רכש (רויטרס)

מקום 16 - ברנלי
באו: סטיבן פלטשר (היברניאן), טיירון מירס (דרבי), בריאן איסטון (המילטון), דייויד אדגר (ניוקאסל), ריצ'ארד אקרסלי (מנצ'סטר יונייטד), פרננדו גררו (אינדפנדיינטה דל ואיה - השאלה). עזבו: סטיב ג'ונס (וולסול), גאבור קיראלי (מינכן 1860), אלן מאהון (טרנמיר), אלכס מקדונלד (פלקירק).

אז מה יהיה?: 33 שנים חיכו 85,000 תושבי העיירה הקטנה מלנקשיר לחזרה לליגה הראשונה וכעת יש להם שתי משימות – להישאר בליגה ולנצח את בלקבורן, היריבה השנואה מעבר לכביש. מנג'ר הקבוצה, אואן קויל, הביא מסקוטלנד את סטיבן פלטשר, חלוצה הצעיר של היבס כרכש המשמעותי ביותר שלו. מירס, איסטון ואדגר הם חיזוק מתבקש להגנה רעועה, אפילו במושגים של הצ'מפיונשיפ. לברנלי עדיין יש את הסגל החלש ביותר בליגה פר שחקן, אבל עם ג'נסן הדני בשער, גרהאם אלכסנדר הוותיק (37) במרכז המגרש, הרבה מאמץ וקצת מזל, לקלרטס יש סיכוי לשרוד.

ברנלי חוגגת עליה לליגה הבכירה אחרי 33 שנים (רויטרס)
ברנלי חוגגת עליה לליגה הבכירה אחרי 33 שנים (רויטרס)

מקום 15 - סטוק סיטי
באו: דין וויטהד (סנדרלנד), מתיו לנד, בן מרשל (קרו). עזבו: סיי אולופינג'אנה (האל), וינסנט פריקארד, מארק גרוקוט, ג'ימי פיליפס (שוחררו)

אז מה יהיה?: סטוק סומנה כיורדת הבטוחה באוגוסט לפני שנה אך במאי היא הוכתרה כהפתעה העונה, כשסיימה במקום ה-12. טוני פוליס הוכיח את יכולתו להעמיד קבוצה בעלת משמעת טקטית מרשימה והרבה רוח לחימה, כשגם זריקות החוץ של רורי דלאפ לא הזיקו. וויטהד הוא תוספת לא רעה לקישור, אבל הפוטרס חייבים חיזוק נוסף בהתקפה, למרות שפולר וביטי חלוצים לא רעים. תהיו בטוחים שפוליס עדיין לא ויתר על חיזוק ובכל מקרה יש בליגה מספיק קבוצות יותר חלשות מסטוק כדי שהיא תימנע מתסמונת העונה השניה ותישאר בליגה.

רורי דלאפ (רויטרס)
רורי דלאפ. הוצאות החוץ שלו שוות לפחות 10 נקודות בעונה (רויטרס)

מקום  14 - וולבס
באו: קווין דויל, מרקוס האנמן (רדינג), ננאד מיליאס (הכוכב האדום), רונאלד זובאר (מארסיי), גרג הלפורד (סנדרלנד), אנדרו סורמן (סאות'המפטון). עזבו: לא עזבו שחקנים משמעותיים.

אז מה יהיה?: וולבס היתה הקבוצה הטובה ביותר בעונה שעברה בצ'מפיונשיפ ולא בכדי עלתה מהמקום הראשון. מיק מקארתי קיבל כסף כדי להעמיד קבוצה שתישאר בליגה, וביצע מספר רכישות טובות. דויל הוא תוספת נהדרת לקבוצה שמלכתחילה הצד ההתקפי הוא הצד החזק שלה, מיליאס צפוי להבריק בקישור וזובאר יהיה בורג חשוב במרכז ההגנה. עם שוער נבחרת ווילס בשער, זה לא שלוולבס מצפה עונה קלה, אבל אם הם יחגגו הישארות 3 מחזורים לסיום.

קווין דויל. תוספת כוח לקישור של הזאבים (רויטרס)
קווין דויל. תוספת כוח לקישור של הזאבים (רויטרס)

מקום  13 - בולטון
באו: זט נייט (אסטון וילה), סם ריקטס (האל), שון דייויס (פורטסמות'), פול רובינסון (ווסט ברום), לי צ'ונג יונג (פ.צ. סיאול) עזבו: בלרים דזמאלי, (טורינו), ג'יימס סינקלייר, רוברט סיסונס (שוחררו).

אז מה יהיה?: בולטון התחזקה הקיץ בעיקר בהגנה, עם רובינסון ונייט שייכנסו כנראה להרכב וריקטס שיהווה גיבוי חשוב, אך הקבוצה חסרה עומק בחלק הקדמי. דייויס הוא קשר סביר, אבל לא מחליף ראוי לקווין נולן שעזב באמצע העונה שעברה. הבעיה הרצינית היא בהתקפה - אלמנדר שהובא בקול תרועה כבש רק 5 שערים, חלוץ חדש לא הובא, ולוונדררס לא יהיו חיים קלים. למזלם יש להם את יסקליינן, קייהיל וקווין דייויס שיספיקו כדי לשרוד. 

קווין דייויס. מניה בטוחה (GettyImages)
קווין דייויס. מניה בטוחה (GettyImages)

הגביע הקדוש 
4 הראשונות בליגה הולכות לצ'מפיונס, החמישית, מחזיקת הגביע האנגלי ומחזיקת גביע הליגה, הולכות לליגה האירופית. הקבוצות שמחוץ ל-5 הראשונות יעשו מאמץ כביר כדי לזכות באחד מהגביעים, ובמקרה והגדולות זוכות בגביעים, מקומות 6-7 הולכים לאירופה. מי יהיו הראש לשועלים?

מקום 12 - פולהאם
באו: ביורן הייגה ריסה (לילסטרום), סטפן קלי (בירמינגהאם). עזבו: לאון אנדראסן (האנובר), קולינס ג'ון (רוסלר), ג'וליאן גריי (שוחרר).

אז  מה יהיה?: רוי הודג'סון הוביל את פולהאם בשנה שעברה לעונה מדהימה, שהסתיימה במקום השביעי ובכרטיס לליגה האירופית. הקבוצה אמנם לא נחלשה בקיץ (בינתיים, בהנחה שהנגלנד לא יעזוב לארסנל), אבל גם לא התחזקה והיא נהנתה בשנה שעברה מעונה נקיה מפציעות. הסגל של הודג'סון קצר מדי כדי להתמודד באירופה ולהצליח כמו בשנה שעברה בליגה, אבל עם שוורצר בשער, הנגלנד בהגנה ומרפי בקישור הוא גם טוב מדי כדי להתמודד נגד הירידה. תוספת של חלוץ טוב ופולהאם יכולה להתברג בחלק העליון, במצב הנוכחי מקום 12 נראה ריאלי.

רוי הודג´סון. יחתום על מקום טוב במרכז הטבלה (רויטרס)
רוי הודג´סון. יחתום על מקום טוב במרכז הטבלה (רויטרס)

מקום 11 - ווסטהאם
באו: הריטה אילונגה (טולוז-נקנה לאחר השאלה), ראדוסלב קובאץ' (ספרטק מוסקבה-נקנה לאחר השאלה), פאביו דפרלה (גראסהופרס), פיטר קורוץ' (אויפשט), פרנק נובל (צ'לסי), לואיס חימנז (אינטר - השאלה), ג'ק למפה (הרלוו). עזבו: דוד די-מיקלה (חזר לטורינו לאחר עונת השאלה), לי בוייר (בירמינגהאם), קייל ריד (שפילד יונייטד), פרדי סירס (קריסטל פאלאס), דייגו טריסטן (קאדיז), לוקאס ניל, וולטר לופז (שוחררו).

אז מה יהיה?: ג'יאנפרנקו זולה, בעונתו הראשונה כמנג'ר, התגלה כגאון על הקווים לא פחות משהיה על המגרש כאשר הוביל את הפטישים למקום ה-9, אך התחזקותה של מנצ'סטר סיטי ועזיבתם של ניל ודי-מיקלה תקשה על ווסטהאם לשחזר את ההישג. אילונגה היה מצוין בשנה שעברה באפטון פארק, חימנז מספיק מוכשר כדי להותיר חותם והבסיס של הקבוצה, עם גרין בשער, אפסון בהגנה ופארקר ונובל במרכז השדה יותר ממספיק לעונה נוחה, אך המחסור בחלוץ ראוי לצידו של קרלטון קול יביא לכך שהפטישים, למרות השאיפות המוצהרות, לא יגיעו לאירופה.

ג´יאנפרנקו זולה. הכוכב הגדול של הפטישים נמצא על הקווים (רויטרס)
ג´יאנפרנקו זולה. הכוכב הגדול של הפטישים נמצא על הקווים (רויטרס)

מקום 10 - בלקבורן
באו: ניקולה קאליניץ' (היידוק ספליט), פרנקו די סנטו (צ'לסי - השאלה), גאל גיבה (מארסיי), סטיבן נ'זוני (אמיין), הלריו ון הירדן (קלאב ברוז'), לארס ג'ייקובסון (אברטון). עזבו: רוקה סנטה קרוז (מנצ'סטר סיטי), מאט דרבישייר (אולימפיאקוס), אהרון מוקואנה (פורטסמות'), קית' טרייסי (שפילד ינייטד), אנדרה אוייר (פ.ס.וו איינדהובן), טוגאי (פרש).

אז מה יהיה?: עזיבתו של רוקה סנטה קרוז (בתוספת לעזיבתו של דרבישייר) הותירה חור גדול בהתקפת הרוברס, אבל סם אלרדייס פעל מהר והביא את קאליניץ', חלוצה הצעיר של נבחרת קרואטיה וגם את די סנטו, הארגנטיני הצעיר של צ'לסי בהשאלה. לבלקבורן יש הגנה מעולה (אם לא תתפתה למכור את סמבה או וורנוק) וקישור לא רע בכלל עם פדרסן ודיופ באגפים. אם פול רובינסון ייתן עונה טובה ושני חלוצי הרכש, יחד עם בני מקארתי, יצליחו לפתור את הבעיה הגדולה ביותר של הרוברס - לשים את הכדור בשער, אז באיווד פארק צריכים לסיים בחצי העליון של הטבלה.

פרנקו די סאנטו. הרכש מצ´לסי יוסיף כוח להתקפה של הרוברס (GettyImages)
פרנקו די סאנטו. הרכש מצ´לסי יוסיף כוח להתקפה של הרוברס (GettyImages)

מקום 9 - טוטנהאם
באו: פיטר קראוץ' (פורטסמות'), סבסטיאן באסונג (ניוקאסל), קייל ניוטון (שפילד יונייטד). עזבו: דארן בנט (סנדרלנד), דידייה זאקורה (סביליה), כריס גונטר (נוטיננגקאם פורסט), גילברטו (שוחרר).

אז מה יהיה?: כרגיל, הציפיות בצפון לונדון בשמים, אבל אל תתפלאו אם התרנגולים שוב יסבלו מפתיחת עונה גרועה, הפעם בגלל בעיות בהגנה. מספר ימים לפני פתיחת העונה נודע שג'ונתן וודגייט ייעדר כחודשיים. לדלי קינג לא יכול לשחק 2 משחקים ברצף בגלל בעיות ברכיים, מייקל דוסון הוא סוג של פצוע אנגלי, ועם ליברפול, צ'לסי, יונייטד ועוד שני משחקי חוץ בפתיחה, דברים לא נראים כל כך טוב. צירופו של קראוץ' להתקפה שכוללת את ג'רמיין דפו, רובי קין ופבליוצ'נקו מעוררת הרבה עניין והקישור שכולל את לנון, מודריץ' וג'נאס מצוין, אך עד שההגנה תתאפס, טוטנהאם שוב תמצא עצמה במרכז הטבלה ומחוץ לאירופה.

לוקה מודריץ´. יצטרך לקחת הרבה על עצמו (GettyImages)
לוקה מודריץ´. יצטרך לקחת הרבה על עצמו (GettyImages)

מקום 8 - אסטון וילה
באו: סטיוארט דאונינג (מידלסברו), חאביב בייה (ניוקאסל), פביאן דלף (לידס). עזבו: גארת' בארי (מנצ'סטר סיטי), זט נייט (בולטון), מרטין לאורסן (פרש).

אז מה יהיה?: עזיבתו של גארת' בארי פגעה קשות בקבוצה של מרטין אוניל, שבשנה שעברה כמעט והצליחה להיכנס לטופ-4. סטיב סידוול הוא לא מחליף ראוי לברי, הרכש לא מרשים (דאונינג פצוע עד ינואר ובין כה הוא משחק באגף של אשלי יאנג) וגם הקפטן, לאורסן, עזב בלי שהובא לו מחליף ראוי (בייה צפוי לחמם את הספסל ולחכות לפציעה של לוק יאנג). לווילה עדיין יש את השוער השני בטיבו בליגה, ברד פרידל, חלוץ מאיים בדמות אבונגלור וגאון על הקווים, אך ההיחלשות במרכז השדה ובהגנה, כמו גם התחזקותן של יריבותיה, תעלה לקבוצה מבירמינגהאם בירידה של שני מקומות מהעונה שעברה.

גבריאל אגבונלהור. כוכב בהתהוות (GettyImages)
גבריאל אגבונלהור. כוכב בהתהוות (GettyImages)

מקום  7 - סנדרלנד
באו: דארן בנט (טוטנהאם), לי קאטרמול (וויגאן), פרייז'ר קמפבל (מנצ'סטר יונייטד), לוריק קאנה (מארסיי), פאולו דה סילבה (טולוקה). עזבו: מיקאל צ'ופרה (קרדיף), דין וייטהד (סטוק), גרג הלפורד (וולבס), מרטין ווגהורן (לסטר), דוייט יורק (שוחרר).

אז מה יהיה?: סנדרלנד נראית כמו הקבוצה עם הפוטנציאל הגדול ביותר להיות הפולהאם של העונה הקרובה. הרכש המשמעותי ביותר של החתולים השחורים היה הבאתו של סטיב ברוס מוויגאן כדי להצעיד את הקבוצה קדימה. ברוס, מנג'ר עם קבלות, עשה מסע רכש מרשים הקיץ: בנט הוא מהחלוצים הטובים באנגליה, דה סילבה, קפטן נבחרת פאראגוואי, נחשב לבלם מצוין ואת קאטרמול הוא יודע בדיוק למה הוא הביא איתו מוויגאן. כשמוסיפים את שחקני הרכש לבסיס הטוב שכבר קיים בקבוצה מצפון אנגליה, אפשר להבין למה לראשונה מזה זמן רב, בסנדרלנד מדברים על אירופה.

סטיב ברוס. הרכש המשמעותי של סנדרלנד בקיץ (רויטרס)
סטיב ברוס. הרכש המשמעותי של סנדרלנד בקיץ (רויטרס)

מקום 6 - אברטון
באו: ג'ו (מנצ'סטר סיטי - השאלה), שקודרן מוסטאפי (המבורג), לוק גארבוט (לידס), אנטון פטרלין, קודי ארנוקס (ליגת פיתוח השחקנים בארה"ב). עזבו: לארס ג'ייקובסון (בלקבורן), סגונדו קסטיו, נונו ואלנטה, אנדי ון דר מיידה (שוחררו).

אז מה יהיה?: אברטון היא הנפגעת העיקרית מהפיכתה של הפרמייר ליג לליגה של טופ-5. הטופיז סיימו את שתי העונות האחרונות במקום ה-5, אך השנה הם יתקשו להשוות את ההישג המרשים. רכש משמעותי לא הגיע הקיץ לגודיסון פארק פרט לג'ו הברזילאי, שבילה שם את חצי העונה האחרונה. פיליפ סנדרוס צפוי גם הוא להצטרף, אף שחקן משמעותי לא עזב (כל עוד הטופיז שומרים על ג'ולאון לסקוט) ובקבוצה הקטנה של ליברפול בונים על חזרתם לכשירות של הפצועים משנה שעברה - יעקובו, ארטטה וג'אגיילקה. עם קייהיל ופלאייני המצויינים מאחורי החלוצים, הקבוצה של דייויד מויס תצליח כנראה לשמור על התואר ראש לשועלים, אך הפעם מהמקום ה-6. 

איגביני יעקובו. אחרי עונה רוויה בפציעות הוא יגיע רעב מתמיד (רויטרס)
איגביני יעקובו. אחרי עונה רוויה בפציעות הוא יגיע רעב מתמיד (רויטרס)
 

מחמש תצא אחת
5 קבוצות, 4 מקומות  בצ'מפיונס בשנה הבאה, רק אלופה אחת. יהיה מעניין השנה בצמרת הפרמייר ליג. מבין 4 הגדולות מהשנים האחרונות, אף אחת לא התחזקה הקיץ. לאן זה יוביל אותן ואיפה תכנס הסיטי לעניין? הנה לפניכם: הטופ-5 של הפרמייר ליג במאי. לא מסכימים? ניפגש עוד 9 חודשים.

מקום 5 - ארסנל
באו: תומאס ורמאלן (איאקס). שחקנים  משמעותיים שעזבו: עמנואל אדבאיור וקולו טורה (מנצ'סטר סיטי).

קולו טורה ועמנואל אדבאיור. שלום ולא להתראות (רויטרס)
קולו טורה ועמנואל אדבאיור. ברחו אל הכסף של הסיטיזנס (רויטרס)

אז מה יהיה?: בעונה שעברה ארסנל אמנם סיימה בטופ 4, אבל לא היתה קרובה למירוץ לאליפות. וגנר, במקום לחזק את הקבוצה, שיחרר את אדבאיור וקולו טורה ליריבה החדשה על המקום הרביעי. ורמאלן הוא מחליף ראוי לטורה, אך עמדת החלוץ לא חוזקה, כשוונגר בונה על אדוארדו הקרואטי/ברזילאי שחוזר מפציעה ועל רוזיצקי הצ'כי שצפוי לחזור גם הוא בשלב כלשהו.

זה היה אולי מספיק למקום רביעי פעם נוספת, אם לא מנצ'סטר סיטי, אבל כמו שזה נראה כרגע, עם כל הכבוד לפברגאס, ארשבין, ואן פרסי, תיאו וולקוט ושאר החבר'ה, בלי רכש נוסף לארסנל אין את הכלים כדי לשמור על המקום בצ'מפיונס בעונה הבאה. למען האמת, לאחר ההגרלה שסידרה להם את סלטיק, בכלל לא בטוח שהם ישחקו בצ'מפיונס העונה.

אנדריי ארשבין. תרשמו - שחקן העונה (GettyImages)
אנדריי ארשבין. תרשמו - שחקן העונה (GettyImages)

מקום 4 - ליברפול
באו: גלן ג'ונסון (פורטסמות'), אלברטו אקווילני (רומא), כריס מאבינגה (פאריס סן ז'רמן), סטפן סאמה (דורטמונד). שחקנים  משמעותיים שעזבו: צ'אבי אלונסו, אלבארו ארבלואה (ריאל מדריד), סבסטיאן ליטו (פנאתינאיקוס), סמי הופיה (באייר לברקוזן), ג'רמיין פנאנט (אספניול).

סטיבי ג´י. ושוב, רוב הנטל יפול עליו ועל טורס (GettyImages)
סטיבי ג´י. ושוב, רוב הנטל יפול עליו ועל טורס (GettyImages)

אז מה יהיה?: כבר הייתם שם. כמעט הצלחתם. האליפות שלא ראיתם כבר 19 שנים היתה בהישג יד. נכון שפספסתם, אבל אתם קרובים - תתחזקו, תביאו מגן ברמה, אולי גם בלם, ויותר חשוב - קשר לאגף, ויש לכם אלופה. עם חלוץ מרכזי ושוער מהטובים בעולם, מרכז מגרש מצוין שכולל את מסצ'ראנו וצ'אבי אלונסו וכמובן עם סטיבי ג'י, רק עוד קצת מאמץ וזה שלכם.

לא! אתם יותר חכמים - אתם תמכרו את ארבלואה ותביאו במקומו את ג'ונסון תמורת סכום מופרך. טוב, נו, לפחות זה שיפור. הבעיה היא שמכרתם את צ'אבי אלונסו. אקווילני פחות טוב ממנו, וגם ככה הוא פצוע לחודשיים. אתם באמת רוצים שלוקאס יסתובב לכם במרכז המגרש??? חבל, כבר הייתם שם. עכשיו כשתסתכלו במעלה הטבלה תראו את צ'לסי ואת הקבוצות ממנצ'סטר. ואל תשכחו להביט גם למטה, שלא תפספסו את הצ'מפיונס בטעות...

רפא בניטז. מיצה את עצמו באנפילד (GettyImages)
רפא בניטז. מיצה את עצמו באנפילד (GettyImages)

מקומות 2-3 - הקבוצות ממנצ'סטר

באו למנצ'סטר סיטי: קרלוס טבז (מנצ'סטר יונייטד), עמנואל אדבאיור, קולו טורה (ארסנל), רוקה סנטה קרוז (בלקבורן), גארת' בארי, סטיוארט טיילור (אסטון וילה), נילס זאנדר (שאלקה).

קרלוס טבז. חצה את הכביש מהיונייטד ליריבה העירונית (רויטרס)
קרלוס טבז. חצה את הכביש מהיונייטד ליריבה העירונית (רויטרס)

באו למנצ'סטר יונייטד: אנטוניו ולנסיה (וויגאן), מייקל אואן (ניוקאסל), גבריאל אוברטן (בורדו), פול פוגבה (לה האבר).

שחקנים  משמעותיים שעזבו  את הסיטי: אלאנו (גאלאטסריי), צ'אד אוונס (שפילד יונייטד), דניאל סטארידג' (צ'לסי), גלסון פרננדס (סנט אטיין), דאריוס ואסל (אנקרגוצ'ו) ג'ו הארט (הושאל לבירמינגהאם), ואלרי בוז'ינוב (הושאל לפארמה), ג'ו (הושאל לאברטון), פליפה קאיסדו (הושאל לספורטינג ליסבון), דיטמר האמן, מייקל בול (שוחררו).

כריסטיאנו רונאלדו. פרגוסון לא מצא לו תחליף הולם (GettyImages)
כריסטיאנו רונאלדו. פרגוסון לא מצא לו תחליף הולם (GettyImages)

שחקנים  משמעותיים שעזבו  את היונייטד: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד), קרלוס טבז (מנצ'סטר סיטי), פרייזר קמפבל (סנדרלנד), ריצ'רד אקרסלי (ברנלי), לי מרטין (איפסוויץ'), מאנוצ'ו (ויאדוליד), רודריגו פוסבון (בראגה).

אז  מה יהיה?: מנצ'סטר סיטי רוצה להביא את ג'ולאון לסקוט מאברטון. גם אם הטופיז יסרבו, סיטי תביא בלם נוסף ברמה גבוהה ותסיט את מיקה ריצ'ארדס ימינה. לצורך העניין, נניח שלסקוט חותם, וההרכב של הסיטי נראה כך: גיבן; ריצ'ארדס, לסקוט, טורה, ברידג'; רייט-פיליפס, בארי, איירלנד, רוביניו; טבז ואדבאיור.

רייט פיליפס ורוביניו. לא שכחנו אותם (GettyImages)
רייט פיליפס ורוביניו. לא שכחנו אותם (GettyImages)

לעומת זאת ההרכב של היונייטד נראה כך: ואן דר סאר; אושיי, ריו, וידיץ', אברה; ולנסיה, קאריק, פלטשר, פארק; רוני וברבאטוב. תסתכלו על זה טוב טוב. למי יש הרכב מרשים יותר? תגידו שליונייטד יש גם את נאני ואנדרסון ואואן על הספסל. לסיטי יש את דה יונג וקומפאני. אפילו סנטה קרוז מחכה על הספסל.

זה לא ממש הוגן להשוות ככה את שתי הקבוצות. שחקני  היונייטד מכירים אחד את השני המון זמן  ואילו אצל הסיטי נעשה סוג של קיבוץ גלויות. ופרגוסון הוא מהמנג'רים הטובים בעולם. אבל אין מה לעשות - ולנסיה הוא לא רונאלדו ואואן הוא לא טבז. ההיחלשות של היונייטד תהיה בעוכריה והיא לא תזכה באליפות.

וזה מה שפרגוסון הביא לאולד טראפורד. דעתנו - רחוק מלהספיק (רויטרס)
וזה מה שפרגוסון הביא לאולד טראפורד. דעתנו - רחוק מלהספיק (רויטרס)

גם מארק יוז הוא מנג'ר מצוין והוא עשה קסמים בבלקבורן. אם הוא יצליח לאחד את מה שיש לו בצד הכחול של מנצ'סטר לקבוצה שמשחקת בשבילו ולא כיחידים, הסיטי יוכלו סוף סוף לחגוג. אבל האם זה יכול לקרות כבר השנה? אם אתם שואלים אותי - מהפך: מקום שלישי - מנצ'סטר יונייטד. מקום שני - מנצ'סטר סיטי.

אלופה - צ'לסי
באו: יורי ז'ירקוב (צסק"א), דניאל סטרידג' (מנצ'סטר סיטי), רוס טרנבול (מידלסברו). עזבו: בן סהר (אספניול), סרחיו טחרה (מאיורקה), פרנק נובל (ווסטהאם), פרנקו די סאנטו (בלקבורן - השאלה), ראיין ברטרנד (רדינג - השאלה), סקוט סינקלייר (וויגאן - השאלה), סלובודן ראיקוביץ' (טוונטה - השאלה).

ככה העונה של צ´לסי החלה (רויטרס)
ככה העונה של צ´לסי החלה (רויטרס)

אז  מה יהיה?: אחרי 3 שנים במנצ'סטר, האליפות תחזור העונה לכחולים מלונדון. אמנם צ'לסי לא התחזקה יותר מדי בקיץ, כאשר ז'ירקוב הוא התוספת המשמעותית היחידה, אבל היא גם לא נחלשה, בניגוד ליריבותיה במאבק על האליפות בשנה שעברה – היונייטד וליברפול. אנצ'לוטי הוא מאמן מנוסה שכבר זכה בתואר או שניים בעבר והשחקנים נותנים לו הרבה כבוד.

מעבר לכל זה, יש לו את מה שלסקולארי לא היה - את אסיין בריא. חסרונו של הקשר האחורי בחלקה הארי של העונה שעברה הוא הסיבה המרכזית לכשלון של סקולארי ואם הוא היה כשיר אין לדעת אם היונייטד היו זוכים באליפות. עם ההרכב הפותח הטוב באנגליה (וכנראה גם הסגל), בסוף השנה, זו התמונה שתראו:

וכך היא תסתיים (רויטרס)
וכך היא תסתיים (רויטרס)

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */