יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:43

גאווה: צ'מטאי-סלפטר קבעה שיא ישראלי במרתון

האתלטית המובילה של ישראל ממשיכה לכבוש פסגות, כאשר סיימה ראשונה בתחרות בפירנצה בזמן של 2:24:17 שעות, שיפור של 11 דקות מהשיא הקודם של דולינין

|
לונה צ'מטאי-סלפטר חוגגת (רויטרס)
לונה צ'מטאי-סלפטר חוגגת (רויטרס)

האתלטית המובילה של ישראל, לונה צ’מטאי-סלפטר, ממשיכה להגיע לשיאים חדשים. היום (ראשון) היא סיימה את מרתון פירנצה במקום הראשון בנשים בזמן של 2:24:17 שעות ולמעשה קבעה שיא ישראלי חדש במרתון. 

מדובר בשיפור מדהים של 11 דקות לשיא של ילנה דולינין שנקבע במרתון ברלין, שעמד על 2:35.59 שעות ושיפור של 16 דקות לשיאה של צ’מטאי-סלפטר עצמה. זוהי גם אחת מהתוצאות האיכותיות ביותר בעולם.

לונה צ'מטאי-סלפטר בטקס הענקת המדליות

צמטאי היא אלופת אירופה ב-10,000 מטר ועשתה התקדמות אדירה ברמה האישית, לקראת טוקיו 2020. היא מחזיקה בשיאים ישראל רבים, כולל בחצי המרתון ובריצות הקצרות.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בירכה לאחר הזכייה: “לונה צ'מטאי מוכיחה בכל פעם מחדש שאין שיא שהיא לא יכולה לנפץ ולשפר. ברכות אדירות ללונה ולצוות המקצועי שמלווה אותה באופן צמוד בהובלת בעלה, דן סלפטר, על הזכייה במרתון פירנצה ושיפור השיא הישראלי בלמעלה מ-11 דקות. לונה שלנו מסיימת שנה חלומית רצופה בהישגים ושבירת שיאים וכבר במרתון החמישי שלה בלבד, שולחת הצהרת כוונות חדה וברורה לקראת טוקיו 2020”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */