יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:25

סרינה וויליאמס מול קרולין ווזניאקי בגמר ארה"ב

האמריקאית גברה בקלות 1:6 ו-3:6 על מקרובה ותפגוש את הדנית, שניצחה את פנג הסינית, שפרשה עקב התכווצות שרירים ופונתה מהמגרש על כסא גלגלים

|
שוואי פנג על כסא גלגלים. מראה קשה (רויטרס)
שוואי פנג על כסא גלגלים. מראה קשה (רויטרס)

קרולין ווזניאקי הדנית עלתה הערב (שישי) לגמר אליפות ארה"ב הפתוחה, כשעברה את שוואי פנג הסינית כשזו פרשה עקב התכווצות שרירים קשה שספגה ממכת חום ששיתקה את כל גופה בפיגור 7:6 (7:1) ו-4:3. בכך, חוזרת ווזניאקי לגמר בפעם השנייה אחרי שהעפילה גם לגמר 2009.

פנג שלא איבדה מערכה לאורך כל הטורניר, הייתה פעמיים ביתרון שבירה במערכה הראשונה, אבל בשתיהן נשברה מיד בחזרה. בשובר השוויון, פנג ביצעה טעויות רבות ו-ווזניאקי ניצחה 1:7 וזכתה במערכה.

פנג פתחה טוב את המערכה השנייה ושברה ל-0:2, אבל שוב לא הצליחה לשמור על היתרון והדנית חזרה עם ארבעה משחקונים רצופים ל-2:4. פנג השיגה משחקון עם ההגשה, אך לפתע במצב של 3:4 ו-30:30 הגיע הרגע הנורא עבור הסינית, שלפתע לא יכלה לזוז. ווזניאקי איבדה ריכוז וביצעה טעות כפולה, אבל פנג פשוט התמוטטה על המגרש. תחילה הצוות הרפואי עזר לה להתפנות לטיפול רפואי ופנג חזרה למגרש, אך רק כדי לשחק כמה נקודות ולהתמוטט שוב.

שוואי פנג כואבת. התכווצות שרירים חמורה (רויטרס)
שוואי פנג כואבת. התכווצות שרירים חמורה (רויטרס)
 

פנג עזבה את המגרש במשחק הכי חשוב בקריירה שלה על כסא גלגלים, באחד המראות הקשים לצפייה במגרשי הטניס בשנים האחרונות. ווזניאקי הגיבה בסיום: "היה קשה מאוד לראות את פנג במצב כזה, בטח שלא רציתי לנצח כך. היו היום תנאים קשים, אבל זו הרגשה נהדרת לחזור לגמר לאחר חמש שנים", אמרה הדנית שגילתה ספורטיביות בסיום כשניגשה לעזור ליריבתה ולא חגגה את עלייתה לגמר.

קרולין ווזניאקי. גמר שני באליפות (רויטרס)
קרולין ווזניאקי. גמר שני באליפות (רויטרס)
 

הדנית, שבמשך שנתיים הובילה את הדירוג העולמי והייתה בשיאה ב-2010 וב-2011, הבטיחה את חזרתה לטופ 10 בדירוג הבא.

בחצי הגמר השני הביסה הראשונה בעולם ואלופת השנתיים האחרונות סרינה וויליאמס את המדורגת 17 יקטרינה מקרובה 1:6 ו-3:6 בתוך שעה בדיוק.

ווליאמס בת ה-32, שמחפשת תואר שישי בניו יורק (את התואר הראשון קטפה בגיל 17) היתה בשיאה וממצב של 1:1 במערכה הראשונה היא לקחה 9 משחקונים ברצף ועלתה ל-1:6 ו-0:4.

מקרובה השתחררה מעט ולקחה 3 משחקונים אבל זה לא הספיק מול יום כ"כ מושלם של סרינה שכשלה בכל הגראנד סלאמים השנה. "זו הרגשה כ"כ טובה. אני כל כך שמחה. מקרובה מאוד אגרסיבית וניסיתי להיות מאוד מרוכזת וזה הצליח". אמרה סרינה שמחפשת גראנד סלאם 18 ובכך תשווה את הישגה של מרטינה נברטילובה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */