יום ראשון, 06.10.2024 שעה 08:24
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

מהכפר לטופ: הכירו את שוער העתיד של ישראל

האכזבה מאוחנה, 7 שנים של נסיעות מסולם לנתניה, תפריט קפדני, אימונים בגינה ומערכת יחסים בסתר. מהדי זועבי - הכוכב של טוברוק. צפו בביצועיו

|
מהדי זועבי. סיפור מרגש
מהדי זועבי. סיפור מרגש

סיפורו המרגש של מהדי זועבי (18), שוער קבוצת הנוער של בית"ר טוברוק, התחיל כשהיה בן שלוש בלבד כאשר אביו איברהים, שוער עבר בקבוצת סולם (כיום בליגה ב'), זיהה בבנו תכונות אותן הוא פיתח בקפדנות, בתקווה שיום אחד הילד יהפוך לשוער הטוב בארץ. האב, שמלווה את בנו לכל משחק (בעבר גם לכל אימון) במשך כל קריירת הילדים והנערים, הוא סיפור בפני עצמו, ועל מערכת היחסים ביניהם אפשר לכתוב ספר.

איברהים הוא אבא מיוחד. מהדי מספר שבמשחקי הבית של בית"ר טוברוק האב הולך מצד לצד, כשההורים מפנים לו את האזור שקרוב לגדר, יודעים שהשביל הזה הוא שלו. לאן שהכדור הולך, איברהים בצד שלו, צועק ומכוון את ההתקפה וגם את ההגנה בעת הצורך. האם זה מפריע למאמן? לא אם תשאלו את משפחת זועבי.

מהדי נולד בסולם, כפר קטן ליד עפולה, המונה כ-3,500 נפשות. כיום, מלבד היותו שוער בית"ר טוברוק (וגיחה קצרה לנבחרת ישראל) הוא עושה שירות לאומי, כמורה לספורט בבית הספר בכפר. השוער המבטיח מתנשא לגובה של 192 סנטימטרים של שרירים, אשר מתפרסים בצורה מדודה על גופו האתלטי, שמאפשרים לו לנתר לגובה מדהים של 65 ס"מ (לשם השוואה, כריסטיאנו רונאלדו מנתר לגובה של 76 ס"מ). בכל יום מהדי עושה את הדרך הארוכה מסולם לנתניה ובחזרה. "הכל כדי להצליח", זה המוטו שלו.

צפו בביצועיו של מהדי זועבי

השחקן המהיר בקבוצה
שוער טוב צריך אינסטינקטים, משחק גובה, ביטחון, ריכוז מירבי ואם להיות כנים, גם להיות קצת משוגע. המהירות היא לא בדיוק הפן שעליו עובדים עם שוערים, כאשר רוב המאמנים מסתפקים בכך שיעשו את עבודתם ליד קו החמש. מהדי זועבי עובד על הזריזות עוד מגיל צעיר, בגינה שמחוץ לבית המשפחה בסולם. רגליו הדקיקות מאפשרות לו יציאה מהירה מהמקום, שמאפשרת לו לשחק גם כחצי בלם בזמן שהוא מגן על שערה של קבוצתו.

מהדי (ONE)
מהדי זועבי. "הכל כדי להצליח" (ג'ואי פירס)
 

אביו מספר שבצעירותו היה לוקח את מהדי לגינה, מפעיל את הממטרות ומתחיל לבעוט לו כדורים במהירות, כשהשוער רץ, מזנק ומחליק על הדשא, במטרה לחשלו, שיהיה מוכן לכל תרחיש.

כחלק מהאימונים והקשר ההדוק בין איברהים למהדי, הם פיתחו סוג של תקשורת ביניהם, מבלי שיצטרכו לדבר. כך לדוגמא, במהלך המשחקים יש שריקה מסוימת בה משתמש איברהים, שמסמנת למהדי שנשארו עוד עשר דקות לסיום. שריקה אחרת מסמנת לעשות שקט בהגנה ולהרגיע, ואחת נוספת אומרת להעביר שני שחקנים לצידי הקורות בקרנות.

מהדי וטוברוק (ONE)
שחקני בית"ר טוברוק. רק תחנה בדרך
 

בשנה שעברה עבר איברהים תאונת דרכים, ולא הגיע למשחק של מהדי לראשונה אי פעם. באותו משחק טוברוק הפסידה 4:1 להפועל ב"ש, כשבפעם הראשונה בקריירה ספג מהדי ארבעה שערים במשחק. השוער מספר שבאותו מפגש הוא חיכה לשמוע את השריקה של אבא, אך הפעם הוא לא היה שם. "הפכתי את כל העולם בשביל לשמוע מה קורה במשחק, רציתי לדעת איך היו הגולים שהוא קיבל", נזכר האב.

יעקב שחר התעניין, שירצקי רצה חוזה לארבע שנים
מהדי החל את הקריירה בקבוצת הכדורגל של סולם, משם עבר לנהלל, ובגיל 11 זומן למבחנים בחממת הכישרונות של טוברוק, ממנה יצאו שמות כמו שלומי ארבייטמן וחן עזרא. השוער מספר שבאימון הראשון הוא ראה שני שוערים, שבעיקר התלוננו על דברים מסוימים בפני המאמנים ונראו בטוחים במעמדם. מהדי לא התרגש, נתן את אימון חייו, שגרם לטוברוק להחתים אותו במהרה.

מספר שנים לאחר מכן, התעניין בשירותיו הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר, אך נבהל מתג המחיר. בעונה הנוכחית שיחקה טוברוק מול קריית שמונה, מהדי נתן הצגה מדהימה, שגרמה לאיזי שרצקי לקחת את אביו הצידה בסיום המשחק ולהציע לו חוזה לארבע שנים. "אני רוצה את הילד הזה אצלי", הוא אמר, אך בטוברוק חשבו שזה מוקדם מדי.

מהדי (ONE)
זועבי במשחק מול הפועל ת"א. אחד ממשחקי השיא (ג`ואי פירס)
 

מעבר לעונה הנוכחית, מהדי יכול להישאר עוד שנה בקבוצה הנוער בתור חריג, אך הוא נחוש בדעתו לעזוב ולהתחיל לשחק בקבוצה בוגרת בליגות המקצועניות. לילד אין פחד והוא מרגיש בשל, גם בגילו הצעיר. בקרוב ייצא השוער למבחנים בוולנסיאן הצרפתית, ששמעה רבות על הכישרון שצומח בישראל ואם ירשים, יכול להיות שיוחתם במועדון.

שינה, תפריט מסודר ושיחות מלב אל לב
שלא תטעו, איברהים אמנם מאמין במהדי בכל ליבו, אך הוא משתדל לשמור אותו מחובר לקרקע. האב לקח את ילדו כמפעל חיים, כל המשפחה נרתמת למשימה, שהילד יהיה שוער. למהדי יש תפריט מסודר, כשבכל פעם שהוא יוצא לאימון מחכה לו שקית אוכל לסוף האימון, שלא יהיה רעב חלילה.

לאבא אין בעיה שהילד יאכל גם המבורגר וצ'יפס אם ירצה, רק שלא ייגע באלכוהול. עוד לפני שהחל לעשות את הנסיעות היומיות לנתניה, מהדי נרשם לפנימיה בעיר, ממנה הוברח במהרה על ידי אביו שהבין שהילדים במקום יכולים להרוס לבנו את הקריירה, מסיבות כאלה ואחרות. "הם היו יושבים בלילות, שותים אלכוהול ועושים בעיות", מספר מהדי, "מזל שאבא הוציא אותי משם".

מהדי ואביו (ONE)
מהדי ואיברהים זועבי. "אם מגיע לו ציון 10, אני אגיד לו"
 

"אם אני חושב שמגיע לו ציון 10, אני אגיד לו את זה. אם הוא ספג שערים באשמתו, אני אחכה יום-יומיים, אתן לו להירגע, ואז אנחנו יושבים ביחד ומנתחים את המשחק" מספר איברהים, שמרבה לערוך שיחות מקצועיות עם בנו, כשהמטרה היא תמיד לשמור אותו מפוקס.

"אני גאה בו, אבל אני רוצה שישמע לי, אם הוא לא יקשיב הוא יכול ללכת לאיבוד בקלות במדינה הזו, הרבה אנשים ניסו לשבש את הילד, אבל אני לא אתן לאף אחד לפגוע בקריירה שלו".

החברה נותנת כוח
מהדי נמצא במערכת יחסים עם חברתו בחצי השנה האחרונה, עד כמה שאפשר לקרוא לזה מערכת יחסים. השוער לא יכול להתראות עם החברה, מכיוון שהוריה ככל הנראה לא יסכימו לכך, לפחות בשנים הקרובות. בינתיים, הם מתקשרים דרך הפייסבוק והטלפון, כשהכל קורה בסתר.

לפעמים הוא בא אליה הביתה כשאין אף אחד, אך הולך מהר מחשש שיראו אותו. השוער מספר שהיא נותנת לו כוח, שבזכותה הוא מתאמן חזק יותר, רוצה יותר להצליח וחשוב מכך, מגיע לכל אימון ולכל משחק עם אושר פנימי, למרות האהבה שבינתיים מתנהלת מתחת לפני השטח.

מהדי (ONE)
זועבי במשחק מול ראשל"צ. "החברה שינתה את חיי"
 

איברהים לא מעיר לו על החברה ואם לשפוט על פי דבריו של השוער, אבא בעיקר מתכחש לעובדה שהוא נמצא במערכת יחסים, כדי לא לפגוע בפוקוס של הילד. למהדי אין חברות (בנות) בפייסבוק, אפילו לא אחת. "מחקתי את כולן. מאז שהיא נכנסה לחיי היא שינתה אותי. אני מנסה לא לספוג שערים בשביל שהיא תהיה גאה בי". בשעה 19:00 בערב ביום שישי היא מכבה את הטלפון, כדי שלא ידברו. בכל זאת, ביום שבת יש משחק. "אבא לא אוהב את זה, אבל זה חלק מהחיים, אין מה לעשות".

חוויה עגומה בנבחרת הנוער, זימון לצעירה
מהדי הוא חלק מהסגל של נבחרת הנוער, ובטורניר המוקדמות של אליפות אירופה, לא זכה ולו לדקת משחק אחת בשלושת המפגשים של הנבחרת, מול איטליה, דנמרק וליכטנשטיין החלשה. "נשרפתי מאלי אוחנה", אומר איברהים, "היה שוער שהוא שם אותו לפניו, כששניהם היו בטוברוק לפני כמה שנים הוא ברח בגלל מהדי כי הוא ידע שאין לו סיכוי. הייתה למהדי תקופה אדירה אז, אוחנה העדיף שוער אחר עליו. הוא לא הזמין את מהדי למכבייה בירושלים, למה? גם לפני זה היה לו משחק, הנבחרת הובילה 0:4 במחצית על ליכטנשטיין, לא נתן לו להיכנס דקה".

באותו משחק מהדי אמר למאמן השוערים את שעל ליבו. "המאמן ניגש אליי במחצית ואמר לי 'בוא נעשה חימום לשוער'. שאלתי אותו אם הוא באמת רציני, הקבוצה מובילה 0:4, מחצית, הייתי בטוח שאני נכנס. רציתי להיות חלק מהעלייה, הוא אמר שהוא לא יכול לבזבז חילוף על שוער".

מהדי (ONE)
מה שלא מספיק טוב לנוער, כנראה מספיק טוב לצעירה
 

בימים אלה מהדי עושה שירות לאומי, מורה לספורט בבית הספר בכפר סולם, מחנך ילדים למצוינות ולערכי הספורט, גם בגילו הצעיר. דוגמא מובהקת לכך שהשוער הוא ספורטאי בכל רמ"ח איבריו היא דרך ההתמודדות שלו עם פציעות. "מבחינתי אסור לי לצאת מהמגרש. באחד המשחקים קיבלתי מכה ולא יכולתי לדרוך על הרגל, אבל אני לא יוצא. אם אני מקבל מכה אני ממשיך לשחק, פעם התעקם לי הקרסול והתנפח באימון של יום שישי, ביום שבת כבר שיחקתי. היה משחק מול מכבי חיפה, הייתי חייב לשחק".

השבוע מהדי קיבל הודעה מהמועדון של בית"ר טוברוק, שמיכאל ניס רוצה לראות אותו במחנה האימונים של הנבחרת הצעירה, שיתקיים בימים שלישי ורביעי בשבוע הבא. מי שלא רצה אותו בנוער, יקבל אותו בצעירה, ואולי בעוד כמה שנים אפילו בנבחרת הבוגרת.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */