יום ראשון, 06.10.2024 שעה 18:17

ליאני: בתור בן אדם, לא הייתי נוהג כמו זהבי

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם השופט, שדיבר על הפנדל ששרק בדרבי: "כשאני טועה אני מודה". גנאיים: "דוחא מזכיר בסיס צבאי"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

ליאני: אנחנו מקבלים החלטות בשבריר השנייה, היה פנדל חוקי
לירן ליאני עלה לשידור ודיבר על ההחלטה בדרבי התל אביבי, כששרק לכדור עונשין מ-11 מטרים שעל פי טענת רבים לא הייתה ולא נבראה. "אני מודה שראיתי יותר מחמש פעמים, אני מנצל את הבמה הזו, זו פעם ראשונה שאני מתראיין ברדיו, מאוד חשוב לי להעביר את המסר מבחינתי. כשאני טועה אני אומר טעיתי. מדובר פה בהחלטה שהיא לא שנויה במחלקות, מבחינתי היא ברורה. הדחיפה התחילה מספר שנטימטרים מחוץ לרחבה והמשיכה בתוך הרחבה. זה מה שאנחנו מלמדים גם שופטים חדשים, זה היה הכי ברור והכי פשוט וכששמעתי את התגובות פשוט הופתעתי מהתגובות אבל זו הסיבה שאני מסביר מה שקרה, אני לא מחפש תירוצים".

יש אפשרות גם לא לשרוק לפנדל?
"חד משמעית לא. יש חוק, החוק הוא ברור ופשוט פה"

יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים, הצטרף לשיחה ואמר: "גם אם לירן היה שורק לבעיטה מחוץ לרחבה, היינו מגבים אותו, אנחנו רואים בהילוכים חוזרים, כשיש מקרה גבולי אנחנו מגבים את השופטים"

"אני רק רוצה לומר לגבי הפנדל" אמר לירן ליאני, "שאנחנו מקבלים החלטות בשבריר שנייה, באותו שנייה גם העוזר שופט שלי צעק ישירות 'פנדל'".

ליאני (רדאד ג´בארה)
ליאני. "שלם עם ההחלטה" (רדאד ג´בארה)
 

לגבי החגיגות של ערן זהבי, אמר השופט: "בגלל שהמקרה הועבר להתאחדות, אני מבקש ממך לא להתייחס לזה. לא כתבתי על זה בדו"ח המשחק, לא תירגמתי את החגיגות שלו כחגיגות מתריסות, אם אתה מסתכל זה חגיגות שאתה רואה בכל אירופה".

למה טוטו חטף אדום בטדי ואתה לא עשית כלום?
"אני לא רוצה להיכנס למקרה של טוטו, שפט שם שופט אחר"

שאלה לטפר, האם ליאני היה צריך להגיב לחגיגה של זהבי?
"אנחנו איתכם בעניין הזה, איגוד השופטים. יש הנחייה לשופטים שחגיגות שיכולות לגרום לאלימות צריך להתייחס אליהן. אני לא נכנס למקום הזה, כשהמקרה קרה הוא צריך להחליט אם מדובר בחגיגות מוקדמות, אם הוא היה עומד מול הקהל למשך שניות ארוכות יכול להיות שהוא כן היה מגיב, אנחנו כאיגוד, נגד העניין הזה".

בשני המקרים לא מסתכלים על החוקה לפי מה שאתה אומר?
"אני אומר שבמקרה גבולי, אנחנו תמיד תומכים בשופט כי מדובר בהחלטה קשה מאוד".

יריב טפר- מנכל איגוד השופטים (חגי ניזרי)
יריב טפר. "רק בחגיגות שיכולות לגרור אלימות צריך להגיב" (חגי ניזרי)
 

טפר המשיך: "כשאופ"א מורידה לנו הנחיות, היא מצרפת לנו קליפים מה מוגדר כן ומה מוגדר לא, עם טוטו תמוז זה אחד המקרים שכן היה צריך להגיב".

ליאני: "אני מבין שזה לא פנדל שיגרתי, אבל חשוב לי שתדעו שההחלטה היא קשה אבל היא חוקית, זה פנדל ואני שלם עם ההחלטה הזו. אם זהבי היה עושה תנועה של השתקה או אצבע משולשת, אבל שחקן שממציא, פעם יריות או אוסיין בולט, אז הייתם אומרים לתת לו צהוב? מה שנמצא בגבול הסביר, זה משהו אחר".

עמית פינס (משה חרמון)
עמית פינס. "תנועה מתריסה" (משה חרמון)
 

היועץ של הפועל תל אביב, עורך הדין עמית פינס, עלה לשידור ואמר: "בתלונתנו להתאחדות אנחנו מסתמכים על שני תקדימים שהיו בשנה שעברה, טוטו תמוז היה נתון לפרובוקציות של הקהל של בית"ר, עשה תנועה של השתקה ועל זה קיבל צהוב שני שהרחיק אותו לעוד שני משחקים. ועל מקרה עומר דמאר. לגבי המקרה הזה, אני חושב שתנועה כזו היא יותר מתריסה מהשתקה".

"אתם צודקים שההבדל שזה לא נרשם, אבל בשביל זה יש את התקדים של דמארי שעמד לדין בעקבות צילום באתרכם, אני חושב שכששופט משחק אומר שלטעמו תנועה שמדמה יריה מאשר תנועת השתקה, זה נראה לי בעיה בשיקול דעת. זו תנועה יותר חמורה".

מאזן גנאיים: האזור מסביב לאצטדיון נראה כמו בסיס צבאי
במשחק מסקרן שנדחה עקב הסערה תארח בני סכנין את בית"ר ירושלים. כמיטב המסורת מדובר במשחק חם, וגם בבכורה של רוני לוי על הקווים כמאמן בית"ר. התעדכנו בנעשה במשחק המרתק. ראש עיריית סכנין מאזן גנאים עלה לשידור ואמר: "אנחנו מקבלים את אוהדי בית"ר כמו שמקבלים את יתר האוהדים, הם לא שונים מכולם, חוץ מקומץ שאני מקווה שהפעם יתעלה על עצמו ויתנהג בצורה ספורטיבית. בסך הכל מדובר במשחק כדורגל".

כמה שוטרים צפויים להיות שם?
"עוד רגע אני נכנס לכר הדשא, זה נראה כמו בסיס. 350 שוטרים ו-150 סדרנים, יש פה סוסים. זה הרבה כסף, אנחנו צריכים לדאוג לאוהדים אבל כוח השיטור הוא מוגזם, לא מדובר במשחק כדורגל".

מאזן גנאים (יניב גונן)
מאזן גנאים. "קיבלתי מכות ויריקות בירושלים" (יניב גונן)
 

איציק בן משה, אוהד בית"ר ירושלים שנמצא באוטובוס האוהדים, עלה לשידור ואמר: "אנחנו עברנו בדיקה בטחונים ומשם אנחנו נוסעים לדוחה. אני הייתי מעדיף ישר להגיע לאצטדיון, אם הם לא יכולים לארח אותנו כמו שצריך, אז שלא נגיע לשם. מחכים חצי שעה שהאוטובוס יתמלא, ואז עוד חצי שעה שנגיע למשחק. הם לא מתנהגים אלינו כמו בני אדם, למה שאנחנו נתנהג אליהם כמו בני אדם. כשאנחנו מגיעים לסכנין מתנהגים אלינו כמו כלבים".

מאזן גנאיים אמר: "תאמין לי אני הייתי רוצה מאוד שיבואו לסכנין ויסתובבו חופשי, אבל אם איציק מגיע ולא רוצה ללחוץ את ידו של שחקן, הוא לא רוצה לא לאכול, לא לשתות, וכלום. אז מה אנחנו אשמים?".

מאזן, כשאתם מגיעים לירושלים אתם מתקבלים אחרת?
"אנחנו נכנסים בליווי משטרתי. אני מאמין בדו קיום, קיבלתי מכות ויריקות בירושלים".

ערן זהבי: לא אתנצל, איחלו לילד שלי למות
מכבי ת"א גברה אמש (שני) על הפועל ת"א 0:1 בדרבי סוער, בעיקר בעקבות החגיגה של שחקן האדומים לשעבר, ערן זהבי, לאחר השער המנצח. הקשר התגרה במי שהיו אוהדיו לשעבר עם תנועות של ירייה ועשוי לעמוד לדין לאחר שהפועל הגישה תלונה על כך להתאחדות.

בצל הסערה, עלה זהבי לשידור בתכנית הספורט ב-102FM בשיתוף ONE והסביר את הצד שלו בסאגת חגיגת "האקדוחן".

ערן, איזה יום עבר עליך מאז חגיגות הפנדל?
"עבר עלי יום מאוד שמח כי קיבלתי הרבה טלפונים והודעות תמיכה ואהבה. עשו מהחגיגות שלי יותר מדי".

אולי אפשר לחגוג אחרת?
"איך שלא חגגתי, תמיד עשו מזה סימפוזיון, כשחגגתי בשער 11 זה לא בסדר, עכשיו זה לא בסדר, אני תמיד אחגוג שערים שאני כובש".

ערן זהבי חוגג (רדאד ג´בארה)
ערן זהבי חוגג. "לא אתנצל" (רדאד ג´בארה)
 

אתה מקבל ביקורת, זה לגיטימי.
"אני מוכן לקבל ביקורת, אתה ראית את התמונות שמאחלים לילד שלי למות? זה אנשים שמקללים אותי ברחוב ושולחים לי הודעות. לא ניסיתי לחגוג בגלל שהם קיללו אותי, זה ממש לא ככה. חגגתי חגיגה באמת ספונטנית. כשחגגתי שנה שעברה עם האוהדים זה גם לא היה בסדר, גיניתם אותי".

אתה חושב שאתה צריך להתנצל בפני אוהדי הפועל ת"א?
"אני אגיד את האמת, אני לא מתכוון להתנצל כי אני לא חושב שעשיתי משהו שאני מתכוון להתנצל עליו. הכי קל לי להגיד שעשיתי טעות ושהכל יעבור בשקט, אבל כשאני יודע עם האמת שלי, שלא ניסיתי להתסיס אותם ולעשות להם בכוונה. אם הייתי עושה כמו שאדבאיור עשה, בשביל לחגוג מול הקהל של היריבה זה משהו אחר, לא התייחסתי אליהם".

אוהדי הפועל ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
אוהדי הפועל ת"א. "אני מכבד את העבר שלי" (רדאד ג´בארה)
 

במקום לדבר על שערי ניצחון מדברים על זה.
"זה לא אני אשם".

בדרבי הבא אתה תחגוג אותו דבר?
"יכול להיות שתהיה חגיגה אחרת, אבל אני יכול להבטיח לך שאני אחגוג. השנה זה היה ככה ושנה שעברה אחרת, אולי אני לא אשחק בדרבי ולא אכבוש וככה אפתור את הבעיות עם הפועל תל אביב".


האוהדים אוהבים אותך?
"האוהדים הדוממים אוהבים את ערן זהבי, יש לי חברים שהם אוהדי הפועל תל אביב. אני מאוד מכבד את העבר שלי, אמרתי את זה בכל ראיון אפשרי, הייתה לי תקופה יפה שאני לא אשכח, זה היה חלק חשוב בקריירה שלי. מאז עברו הרבה מים בנהר".מכבי חיפה איכזבה עם 1:1 נגד עירוני רמה"ש שסגר סיבוב ראשון רע עבור הירוקים. החבורה של אריק בנאדו לא נראית טוב למרות רצף ניצחונות, והפערים ממכבי ת"א הולכים וגדלים. נבדוק את מפלס הלחץ בכרמל הירוק.

אלונה ברקת: נורא קשה למצוא בעלים שיבואו וישקיעו בכדורגל
אלונה ברקת עלתה לשידור ודיברה על עסקת הרכישה של הפועל תל אביב, שקיבלה הערב תפנית, כשמוטי מקסימוב הודיע שהוא אינו מתכוון לרכוש את הפועל ת"א: "אני לא מעורה במשא ומתן, אני גם לא מכירה את האיש. נורא קשה למצוא בעלים שיבואו וישקיעו במותג שנקרא כדורגל. זה לא פשוט, יש רגעים יפים ויש רגעים פחות יפים, זה לא מותג חיובי מספיק שמצליח למשוך אנשי עסקים".

צריך להיות משוגע כדי לקנות קבוצה?
"קודם כל צריך לאהוב כדורגל וכל אחד צריך להגיע מסיבות אחרות. זה תחום שהוא מאוד אמונציונאלי וקשה נפשית. אני חושבת שאם היה תמריצים לבעלי עסקים להשקיע בכדורגל הישראלי, היה אחרת. ברגע שאתה לא יכול לקזז רווחים שלך בחברות, אתה לא יכול להרוויח. זה מוצר שהוא הזוי ולא מעודד אף אחד להגיע".

רון פלדהיים ואלונה ברקת (רדאד ג´בארה)
אלונה ברקת. "הכדורגל הישראלי הוא מוצר הזוי" (רדאד ג´בארה)
 

לגבי חיזוק בינואר אמרה אלונה: "אנחנו מחפשים קשר אמצע. יש לנו הרכב שרץ קבוע והוא טוב מאוד, אני לא מקבלת את ההחלטות לגבי הרכב ומחליפים, אבל אני לא מכירה מאמנים שמחליפים כשהולך טוב".

מי יהיה יו"ר המנהלת?
"אני מניחה שעכשיו מתחילים לחפש. אני מניחה שאנחנו נעשה פגישה בזמן הקרוב כי אני חושבת שמינוי בעלי תפקיד זה עניין חשוב וקריטי. זה ברור שהוא לא יהיה קשור לאחת מהקבוצות. אני עדיין לא יודעת מה קורה אבל זה משהו שאנחנו צריכים לקבל החלטות לגביו".

אלישע ימשיך עוד עונה?
"אני חושבת שאני צריכה לדבר עם אלישע לפני שאני מדברת איתכם".

טוטו תמוז: בינתיים אני אוכל רק שלג וחול ברוסיה
גם טוטו תמוז עלה לשידור לאחר ששמע על ההכפשות מצד מאמנו ברוסיה בקבוצת אוראל, לפיהן הוא צריך להסיר ממשקלו כ-12 קילוגרמים. "בינתיים אני אוכל רק חול ושלג ברוסיה. זה דברים מצחיקים והזויים, אני אגיד לך את זה ככה, זה מאמן חדש שהגיע לפני שבועיים לקבוצה, לא היה בינינו אפילו דו שיח, אין לי מושג על סמך מה הוא אמר את זה".

למה אתה לא חוזר הבייתה?
"אני כבר שבועות שאני מדבר איתם למצוא פיתרון, הגעתי למוסקבה כדי לדבר עם המאמן. הייתה לי תקופה לא קלה שם, אם השידוך לא מוצלח, אפשר לעשות את זה בדרכים אחרות ומכובדות, לצערי הרב הם לא חושבים ככה".

טוטו תמוז (משה חרמון)
טוטו תמוז. "מקווה לסיים בצורה יפה" (משה חרמון)
 

הם מעליבים אותך כדי שתבין שלא רוצים אותך.
"אני לוקח הכל בפרופורציות, אני מבין שזה ההתנהלות של המועדון, חבל לי מאוד שזה בדרך הזאת, זה לא מכובד. אני מקווה שזה יסתיים בצורה הכי יפה".

קיבלת הצעות מקבוצות בארץ?
"למה אתם מסבכים אותי? דיברתי עם הסוכן שלי השבוע, הייתם צריכים לשאול אותו את זה, אני לא יכול להגיד לכם שום דבר".

אליס שלייזינגר: פונטי הרס לי את הקריירה
דיברנו גם עם הג'ודוקא אליס שלייזינגר שהודיעה שלא לייצג את ישראל וככל הנראה תייצג את אזרבייג'אן, אמרה על החלטתה: "עוד לא החלטתי לייצג אף מדינה, אין לי עדיין הסכם. המטרה שלי היא להשתחרר מאיגוד הג'ודו".

למה את מבקשת להשתחרר?
"כי מה פונטי יו"ר האיגוד לא נותן לי להשתחרר. במקרה הזה הוא קובע. בשיחה אישית שלי איתו ביחד עם מנכ"ל האיגוד, הוא הודיע לי שלא יהיה קריטריונים לאולימפיאדה הבאה, שהוא יחליט לבד מי תטוס לאולימפיאדה. הוא החליט שג'רבי תטוס כי היא בעמותה שלו, ובאותו זמן הוא יו"ר איגוד הג'ודו. בספורט זה הולך לפי ההישגים, הוא הודיע לי שלא משנה מה יהיה ההישגים הוא יחליט מי תטוס".

מה את יכולה לעשות?
"הדבר האחרון שעשיתי זה להיכנע, אמנם לא אוכל לייצג את ישראל, אבל אני על החלום שלי לא וויתרתי, אני מאמינה שרוב הספורטאים במקומי היו עוזבים מזמן. זה ספין של פונטי הוא החליט להכפיש אותי ולשקר לאנשים, שנה וחצי הייתי צריכה לשבת בבית ולקבל את כל הביקורת מאנשים".

אליס שלזינגר (חגי ניזרי)
אליס שלזינגר (חגי ניזרי)
 

הוא גמר לך את הקריירה?
"הוא חיסל לי את הקריירה, החלום שלי היה לייצג את ישראל באולימפיאדה. הקריטריון מתחיל בעוד חצי שנה, אין לי זמן לזה".

הגשתם תביעה?
"הגשנו היום תביעה. אני שנה וחצי עובדת על זה ועוד את המקסימום בשביל להמשיך ולייצג את מדינת ישראל ואנשים הפנו לי עורף, לא רציתי שזה יגיע למצב שאני אחשוף את ההקלטות שיש לי משיחות שקיימנו, אבל אנשים העדיפו להאמין למילה שלו מאשר למילה שלי".

מה מבחינת כושר?
"בשנה האחרונה התחריתי במספר תחרויות בענפים שמאוד דומים לג'ודו, יהיה לי בהתחלה קשה לחזור, אבל אני מאמינה שאצליח".

משה פונטי מסר בתגובה: "אני אגיב בצורה מסודרת לשקרים של אליס".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */