יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:40

בוריס קליימן: נגד איטליה נראה מה אנחנו יודעים

שוער הצעירה לא נרדם אחרי ה-2:2 עם נורבגיה, אך הפנים כבר למשחק השני מחר ב-21:30 בבלומפילד: "לא נתרגש ונבוא לשחק בלי לחץ". צפו בראיון

|
קליימן בטירוף. מחכה לאיטלקים (משה חרמון)
קליימן בטירוף. מחכה לאיטלקים (משה חרמון)

הנבחרת הצעירה של ישראל עוד לא ממש הספיקה להתואשש מהשער בתוספת הזמן מול נורבגיה (2:2) במשחק הפתיחה, וכבר צריכים גיא לוזון ושחקניו להתכונן למשחק השני בשלב הבתים, מחר (שבת) ב-21:30 בבלומפילד מול נבחרת איטליה, שניצחה 0:1 את אנגליה במשחק הראשון.

טענות רבות נשמעו בנוגע לריכוז של השחקנים, אולי מהמעמד ואולי מכמות הסקאוטים שהגיעו לצפות בהם, אך בנבחרת בכלל, והשוער בוריס קליימן בפרט, שומרים על אופטימיות ומאמינים שהאירוע מאחוריהם ומכאן אפשר רק לעלות.

אז הצלחתם לישון אחרי המשחק?
"אחרי כל משחק קשה לישון, לא משנה איזה משחק זה. נרדמתי מאוד מאוחר כמו כל השחקנים כאן, קשה להירדם אחרי משחק כזה".

מה עבר לכם בראש?
"הכל ביחד. ההתרגשות של לפני והאכזבה של אחרי. אפשר להסתכל על זה כאכזבה מצד אחד כי היינו יכולים לנצח, מצד שני השגנו נקודה ואנחנו ממשיכים קדימה".

הייתה לך אשמה בשער הראשון לצד מספר הצלות טובות במשחק, איך זה משפיע?
"את הראשונה שאומרת שאני אשם בגול הזה, טוב לדעת. אראה את זה עוד פעם. אם הייתי יכול לקחת (לעצור את הבעיטה) אולי הייתי לוקח. אבל אני חושב שעשיתי את הדברים על הצד הטוב ביותר, אני מדבר עם יעקב (אסייג) מאמן השוערים ואקשיב למה שהוא אומר לי".

צפו בבוריס קליימן מדבר על היורו

על ההופעה שלו שלשום הוסיף השוער: "באתי מאוד מרוכז למשחק, כן התרגשתי טיפה לפני אבל אני חושב שהיה בסדר גמור. תמיד יש מקום לשיפור ותמיד מקשיבים לאנשים שמדברים איתי. לומדים מהמשחקים וממשיכים קדימה".

יכול להיות שהעיסוק בסקאוטים, במקום להתרכז במשחק פגע בכם?
"אני לא חושב שאף אחד כאן התעסק בסקאוטים ובאנשים מסביב. זה משחק רשמי ראשון של הנבחרת הזאת והגענו ישר למעמד הגדול הזה וישר לטורניר וישר למשחק פתיחה, אז אנשים לקחו את זה כאולי יותר מדי התרגשות, קצת לחץ. גם הקהל גם המשפחה כולם מצפים כולם מסתכלים, אנשים בכל רמה מסתכלים עליך ולדעתי זה מה שהשפיע טיפה. במשחק הבא אני מאמין שיהיה בסדר".

בוריס קליימן. &qout;אקשיב למאמן השוערים שלי&qout; (משה חרמון)
בוריס קליימן. "אקשיב למאמן השוערים שלי" (משה חרמון)
 

הפועל תל אביב ורן בן שמעון עוקבים אחריך, מה אתה יכול לתת להם שיבטיח יותר בעתיד?
"אני לומד ממשחק למשחק, מקשיב למאמן שוערים שלי גם בנבחרת וגם בהפועל. אני חושב על עצמי בינתיים ומשחק את המשחקים שלי בנבחרת, מה שיהיה אחרי זה אני מקווה שיהיה בסדר".

יש לך מה להגיד לקהל על אי העמידה בציפיות הגבוהות שהיו לו לפתיחה טובה יותר של הנבחרת בטורניר?
"מכל משחק לומדים ואת המשחק הזה פתחנו בהתרגשות וקצת בלחץ, אז אני חושב שזה מה שאנחנו צריכים לקחת למשחקים הבאים - לבוא ולשחק את הכדורגל שלנו ופחות להתרגש. אם אנחנו באים ומשחקים איך שאנחנו יודעים יש לנו מה להראות ואנחנו מאמינים בעצמנו".

בוריס קליימן. &qout;מאמינים בעצמנו&qout; (חגי ניזרי)
בוריס קליימן. "מאמינים בעצמנו" (חגי ניזרי)
 

אחרי הדברים של המאמן גיא לוזון שזה אולי המשחק הגרוע ביותר של הנבחרת בשנתיים האחרונות ושמפה אפשר רק לעלות, יש חשש בנבחרת מתבוסה מול איטליה?
"לא. כמו שאמרתי אנחנו מאמינים בעצמנו ואנחנו יודעים מה אנחנו שווים וכמו שראית במשחקי הידידות כששיחקנו נגד גרמניה ונגד הולנד וכשלא היה את הלחץ ואת ההתרגשות הזאת, אז כן שיחקנו וכל אחד ידע איך לעמוד ומה לעשות. פה ההתרגשות והלחץ השפיעו ונבוא נגד איטליה איך שאנחנו יודעים".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */