יום ראשון, 06.10.2024 שעה 08:18

ספרד מול צרפת, דל בוסקה יעלה ללא חלוץ טבעי?

מוק' יורו: הנבחרות החזקות תיפגשנה ב-21:00 בקרב על ראשות בית 9, בנזמה לא חושש. גרמניה מול שבדיה וזלאטן, לבנדובסקי ופולין מול הארט ואנגליה

|
ססק פברגאס מתכונן למשחק מול צרפת (רויטרס)
ססק פברגאס מתכונן למשחק מול צרפת (רויטרס)

שתי הנבחרות המושלמות של בית 9 במוקדמות המונדיאל, ספרד וצרפת, תיפגשנה ב-21:00 בוויסנטה קלדרון במדריד. אוהדי שתי הנבחרות רואים בהתמודדות הזו משחק מפתח שבו המנצחת תעשה עוד צעד לעבר הבטחת המקום במונדיאל 2014 בברזיל.

הספרדים מגיעים ללא פציעות מיוחדות שאמורות להטריד את ויסנטה דל בוסקה אחרי הניצחון הגדול על בלארוס ביום שישי. אנדרס אינייסטה צפוי לחזור ל-11 אחרי שנח מול בלארוס. ססק פברגאס, על אף שהוא קשר, צפוי לפתוח בחוד וישתף פעולה עם פדרו. המשמעות היא שבשלב הזה דל בוסקה לא מתכנן לעלות עם חלוץ טבעי, כמו בחלק ממשחקי היורו האחרון.

"יש עוד 15 נקודות בקופה אחרי המשחק הזה, אבל ברור לי שאם ננצח אנחנו נתקדם לעבר העפלה", הסביר מאמן הספרדים, דל בוסקה.

אבו דיאבי לא כשיר ומשאיר את דידייה דשאן בהרכב חסר. יוהאן קבאיה ופטריס אברה התאוששו מהפציעות שלהם ועשויים לפתוח בהרכב. מי שעוד יפתח במרכז ההגנה הוא לורן קוסיילני שנפגע במהלך האימון של הצרפתים בסוף השבוע. קארים בנזמה שינסה לכבוש מול חבריו מריאל מדריד, אמר לפני המשחק: "תמיד זה זמן טוב להבקיע וגם הפעם אשמח לעשות את זה. מדובר בעוד משחק. היורו נגמר ויש לנו נבחרת חדשה. ספרד ניתנת להכנעה. זה לא בלתי אפשרי". במשחק נוסף באותו הבית תארח בלארוס את גאורגיה ב-18:00, הבלארוסים עדיין ללא נקודה.

בנזמה ודשאן מחויכים במסיבת העיתונאים לקראת המשחק (רויטרס)
בנזמה ודשאן מחויכים במסיבת העיתונאים לקראת המשחק (רויטרס)
 

בית 1: שום דבר לא סגור
בבית המסקרן במוקדמות יש שתי מוליכות: בלגיה המאיימת וקרואטיה, שינסו להשיג ניצחונות כדי לשמור על ראשות הבית. הבלגים יארחו ב-20:45 את סקוטלנד שעדיין מחפשת ניצחון ראשון. הקרואטים יארחו את וויילס ב-20:00 וצפויים להשיג ניצחון, לפחות על הנייר. מקדוניה תארח ב-20:30 את סרביה הפצועה שספגה תבוסה ביתית לבלגיה בשישי.

בית 2: איטליה מול דנמרק שעדיין מחפשת ניצחון
נבחרת דנמרק עדיין לא השיגה ניצחון בקמפיין ונמצאת במקום החמישי, רק לפני מלטה. אם זה לא מספיק, היא תפגוש את איטליה ב-20:45 בסן סירו. הפסד והסיכוי להעפיל למונדיאל יירד בענק. לפי חלק מההערכות צפוי לפתוח בהרכב מריו באלוטלי, שלא שיחק מול ארמניה, לצד פאבלו אוסבלדו. באותו הבית תשחק צ'כיה מול בולגריה ב-20:00 בניסיון לנצל את המצב הרע של הדנים ולתפוס את המקום השני.

ג´יאנלואיג´י בופון וצ´זארה פראנדלי מתמודדים עם הקור (GettyImages)
ג´יאנלואיג´י בופון וצ´זארה פראנדלי מתמודדים עם הקור (GettyImages)
 

בית 3: עוד קרב בין שתי מושלמות - גרמניה ושבדיה
גרמניה שפירקה 1:6 את אירלנד ביום שישי מקווה להשיג ניצחון רביעי ולהישאר מושלמת גם מול שבדיה וחלוצה זלאטן איברהימוביץ' ב-20:45. הבעיה היא שגם שבדיה מושלמת ומאיימת על ההגמוניה הגרמנית בבית. אגב, ניצחון של גרמניה יהיה ה-14 שלה ברציפות בשלבי מוקדמות. ההרכב הגרמני החזק צפוי להכיל את טוני קרוס, בסטיאן שוויינשטייגר, תומאס מולר, מסוט אוזיל ומרקו רויס. "סמי חדירה נמצא בספק. הוא לא כשיר ב-100 אחוז וזוכה לטיפולים", הסביר המאמן יואכים לב.

אוסטריה תנסה לנצח את קזחסטן בבית ב-20:30 ולהשיג שלוש נקודות ראשונות. אירלנד תקווה להתאושש מהתבוסה לגרמניה במשחק חוץ מול נמושת הבית, איי פארו, ב-20:00.

הובדס עם גצה באימון המסכם של גרמניה (GettyImages)
הובדס עם גצה באימון המסכם של גרמניה (GettyImages)
 

בית 4: רומניה תביך את הולנד ותעלה לפסגה?
רומניה עדיין לא ספגה שער בשלושת משחקיה בקמפיין שבהם ניצחה, אבל הפעם מחכה לה הולנד במשחק ביתי ב-20:00. האוראנג', גם הם מושלמים ובפסגה רק בזכות הפרש שערים עדיף. הברומטר של ההולנדים, רובין ואן פרסי, יפתח בהרכב ועשוי לשתף פעולה עם לוסיאנו נארסינג וג'רמיין לנס. הונגריה וטורקיה תשחקנה ב-20:30 במשחק שבו המנצחת תנסה לקטוף את המקום השני. שתי הנבחרות החלשות בבית, אנדורה ואסטוניה, תיפגשנה ב-19:00.

בית 5: בית אפור עם קרבות מרתקים
מדובר בבית הצמוד ביותר במוקדמות המונדיאל. שווייץ בפסגה עם שבע נקודות וסלובניה אחרונה עם שלוש, כך שהכל עוד יכול להשתנות. במשחק המרכזי תארח איסלנד שבמקום השני את שווייץ ב-20:30 ותנסה לעלות למקום הראשון בבית. קפריסין תארח ב-20:00 את נורבגיה המאכזבת, אלבניה וסלובניה תשחקנה ב-20:45.

אוטמאר היצפלד. ישמור על ראשות הבית? (רויטרס)
אוטמאר היצפלד. ישמור על ראשות הבית? (רויטרס)
 

בית 7: סלובקיה תנסה לפגוע בסיכויים של יוון
נבחרת יוון שנהנתה מהגרלות קלות והשתתפה בטורנירים בינלאומיים, נעצרה עם 0:0 מול בוסניה וב-20:30 תתארח בסלובקיה מול היריבה שנמצאת מעליה בבית, אך גם לה שבע נקודות. ניצחון סלובקי יפגע בסיכויי היוונים להעפיל שוב לטורניר גדול. המוליכה בוסניה תפגוש ב-20:00 את ליטא ושתי האחרונות, לטביה וליכטנשטיין, תשחקנה לפרוטוקול ב-19:00.

בית 8: לבנדובסקי רוצה לנקום בג'ו הארט
אנגליה תצא לוורשה למשחק מול פולין ב-21:00 בניסיון להמשיך במומנטום מה-0:5 על סן מרינו החלשה. פולין ניצבת במקום השלישי בבית עם ניצחון ותיקו. המשחק יהיה פיקנטי עבור שניים, רוברט לבנדובסקי הפולני שמשחק בדורטמונד והשוער ג'ו הארט האנגלי שמשחק במנצ'סטר סיטי.

לבנדובסקי. אורב לג´ו הארט (רויטרס)
לבנדובסקי. אורב לג´ו הארט (רויטרס)
 

השניים נפגשו בליגת האלופות לפני שבוע וחצי והמשחק הסתיים בתיקו לאחר תצוגה אדירה של הארט. הפעם לבנדובסקי משוכנע כי ביכולתו להכניע את הארט: "זו עוד הזדמנות להכניע אותו. הוא שוער פשוט נפלא, אבל אפשר להכניע אותו כמו כל אחד. אין ספק שאנגליה פייבוריטית, אבל אנחנו רוצים לנצח כמובן. נקווה שיהיו לי מספיק מצבים להבקיע". המאמן רוי הודג'סון תרגל את וויין רוני ואת דני וולבק בחוד. מלבד אנגליה שעל הנייר צפויה לצלוח את הבית, שום דבר לא סגור. אוקראינה תשחק ב-20:00 מול מונטנגרו וסן מרינו מול מולדובה ב-20:30.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */