יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:32

הגרלת גביע הדייויס היום: רוצים את קזחסטן

אנדיוני, וינטרוב וסלע יקוו לקבל את קוקושקין וחבריו בבית או את קרואטיה. התסריטים הקשים: ספרד בבית, צ'כיה בחוץ, ארה"ב או סרביה עם ג'וקוביץ'

|
נבחרת הדייויס של ישראל. מחכה ליריבה הבאה שלה
נבחרת הדייויס של ישראל. מחכה ליריבה הבאה שלה

אחרי ההישג האדיר של נבחרת הדייויס הישראלית שניצחה בחוץ את יפן 2:3 וחזרה אל הבית העליון שנתיים, ידעו היום ב-13:00, אמיר וינטרוב, דודי סלע, אנדי רם ויוני ארליך, מול איזו נבחרת ישחקו בסיבוב הראשון של המפעל היוקרתי בחודש פברואר 2013.

ההגרלה תערך בלונדון, ויהיו בה שמונה מדינות מדורגות, ספרד, צ'כייה, צרפת, ארגנטינה, ארה"ב, סרביה, קרואטיה וקזחסטן. כל אחת מהשמונה תוגרל מול המדורגות 9-16, והן: אוסטריה, בלגיה, ברזיל, קנדה, גרמניה, איטליה, שוויץ ו- ישראל.

מיקום המפגש יקבע לפי המפגש הקודם בין כל שתי מדינות ואם השתיים לא נפגשו, תערך הגרלה. מבחינת דרוג והרכבים ישראל נחותה על הנייר מול כל אחת משמונה הגדולות.

כמובן שהגרלה מול קזחסטן שנכנסה ברגע האחרון כמדורגת שמינית במקום אוסטריה, תחשב נוחה גם בבית וגם בחוץ, אולם גם השחקנים עצמם וגם איגוד הטניס, ישמחו לארח כאן נבחרת חזקה עם שמות נוצצים שתהפוך את המפגש לחגיגה מתוקשרת, נוסח בואה של נבחרת הנשים של רוסיה עם מריה שראפובה ב-2008.

אולם יש לקחת בחשבון, שהכוכבים הגדולים של הנבחרות, עשויים להחליט שלא להופיע בשלבים המוקדמים של הבית העליון, כמו שקורה בדרך כלל.

גם לסוג המשטח, עליו יתקיים המשחק, חשיבות עליונה. על מגרשים קשים הישראלים טובים, אולם על חימר ובאולם סגור אין לטניסאים שלו הישגים בולטים.

ואלו הן האפשרויות העומדות בפני הנבחרת הישראלית
המדורגת ראשונה בעולם ואלופת הדיוויס בשנה שעברה וחמש פעמים מאז שנת 2000 היא ספרד. הנבחרת הספרדית אירחה את ישראל בחצי הגמר ב-2009, ולכן אם הנבחרת תוגרל מולה, המפגש יתקיים בישראל. כשאומרים ספרד ישר חושבים על רפאל נדאל. אבל ספק אם הספרדי שסובל מפציעה ומנסה לצמצם את עונת 2013.

דוד פרר חוגג ניצחון ענק. יפרק את ישראל (רויטרס)
דוד פרר חוגג ניצחון ענק. יפרק את ישראל (רויטרס)
 
אולם גם בלי נדאל, לספרדים יש עוד 12 שחקנים ובראשם דוד פרר, החמישי בעולם, ניקו אלמגרו (12), פרננדו ורדסקו (23), מרסל גרנולרס (24), ופליסיאנו לופס (32) והם יהיו נבחרת בלתי עבירה גם כאן.

המדורגת שנייה וזו שתשחק בגמר גם השנה היא צ'כיה. את הצ'כים ארחנו ב-1994 ולכן, המפגש יתקיים בחוץ. הנבחרת הצ'כית מתבססת בעיקר על כוכבם תומס ברדיך השישי בעולם. לצידו ראדק סטאפנק הוותיק המדורג 40 בעולם, ו-לוקס רוסול (זה שהעיף את נדאל מווימבלדון ) המדורג 85. אם ברדיך ישחק כתמיד יחידים וזוגות, המפגש חסר סיכוי, אבל אם הכוכב של הנבחרת, יחליט להעדר, עשוי להתפתח קרב שקול.

ברדיך. יגיע לישראל, הפעם בתור טניסאי ולא מלווה לדוגמנית (GettyImages)
ברדיך. יגיע לישראל, הפעם בתור טניסאי ולא מלווה לדוגמנית (GettyImages)
 
ארגנטינה, המדורגת שלישית, תגיע לישראל אם נוגרל נגדה. הארגנטינים ארחו את ישראל ב-1990. חואן מרטין דל פוטרו, שחקן הטופ 10, הוא המחבט המוביל של הארגנטינים, אבל גם הוא בספק למשחק סיבוב ראשון בחוץ.

אבל בנגוד לצ'כיה, לארגנטינה יש עומק בנבחרת, ויהיה קשה לחלץ נקודה מולם גם בישראל. חואן מונקו (11 בעולם), קרלוס ברלוק (47), דוד נלבנדיאן (54) ולאונרדו מאייר (61) , הם שחקני הטופ 100 של הארגנטינים, פרט לדל פוטרו.

את אלופת 2010, סרביה ארחנו בבית ולכן אם נוגרל מולה נשחק בחוץ. את הסרבים מוליך כמובן, נובאק ג'וקוביץ', השני בעולם. גם ג'וקוביץ' אינו מופיע לכל מפגש דיוויס של נבחרתו, אבל גם הכוכב הסרבי המשני, ינקו טיפסרביץ התשיעי בעולם ולצידו המדורג 31 ויקטור טרוצקי ושחקן הזוגות הבכיר ננאד זימוניץ, הם נבחרת בלתי עבירה בחוץ.

ג´וקוביץ´ (GettyImages)
ג´וקוביץ´ במדי נבחרת סרביה. לא תמיד בא לדייויס (GettyImages)
 
את צרפת אירחנו ב-1998 ברמת השרון. מפגש חוץ מולם יהיה אף הוא ברשימת האפשרויות הבלתי אפשריות עם כוכבים כמו ג'ו וילפריד טסונגה (6), רישאר גסקה (14), ז'יל סימון (20), ג'רמי שארדי (30), ז'וליאן בנהטו (34) וגאל מונפיס שמדורג 44 עקב פציעה , אולי זו ההגרלה הקשה ביותר שאפשר לקבל.

מול נבחרת ארצות הברית מעולם לא נפגשנו, והמארחת תקבע בהגרלה. אחרי ספרד וארגנטינה לארח כאן את ג'ון איסנר, מרדי פיש, סאם קווארי והאחים בראיין זו אפשרות אטרקטיבית מבחינת הקהל. גם בבית וכל שכן בחוץ, זו הגרלה בלתי אפשרית עבור הנבחרת הישראלית.

איסנר הענק מארה&qout;ב (GettyImages)
איסנר הענק מארה"ב (GettyImages)
 
והגענו אל שתי האפשרויות הנוחות יותר, מבחינת הסיכויים לעלות לרבע הגמר. קרואטיה, המדורגת 7, נשענת על המדורג 13, מריאן צ'ליץ'. המחבט הקרואטי מספר שתיים איוו קרלוביץ, מדורג כיום 90 בעולם ועומד על סף פרישה. המחבט הבא של הקרואטים, הוא איבן דודיג, המדורג 112 בעולם. עם הקרואטים מעולם לא נפגשנו, ולכן אם ההגרלה תקבע משחק בית לישראל, יש אפשרות לזכות עם הקהל הביתי בשלוש נקודות במפגש .

הגרלת המזל של ישראל, תהיה קזחסטן. וגם כאן הביתיות תקבע בהגרלה. הנבחרת הקזחית עבירה גם בבית וגם בחוץ. השחקן הבכיר שלהם הוא מיכאל קוקושקין, 72 בעולם ואחריו אנדריי גולבב (168), ויבגני קורלב, 260. הקזחים שהובסו 5:0 מול ספרד בסיבוב הראשון בשנה שעברה, זכו למפגש פליאוף קל מבחינתם עברו את אוזבקיסטן עם 1:3 ומצאו עצמם מדורגים 8 בעולם, עם הרכב שחקנים דומה לישראל, אך ללא צמד מצטיין בזוגות. כל אחת משמונה הלא מדורגות, חולמת על ההגרלה מולם, ואולי המזל יהיה עם  נבחרת ישראל.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */