יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:42

כסף לשזירי ולליאון, ארד לוויינברג וגרשוני בטניס

יום נהדר למשלחת הישראלית במשחקים הפראלימפיים: הקלע הגיע למקום השני, כמו גם רוכב אופני היד. צמד הטניסאים ניצח צמד יפני. לבנת: "זה יום חלומי"

|
דורון שזירי. מדליית כסף למשלחת (חגי ניזרי)
דורון שזירי. מדליית כסף למשלחת (חגי ניזרי)

שלוש מדליות נוספות למשלחת הישראלית במשחקים הפראלימפיים בלונדון. היום (רביעי) זכה הקלע דורון שזירי במדליית כסף בגמר תחרויות הירי ברובה אוויר בשלושה מצבים ושיחזר את ההישג שלו מבייג'ין 2008. שזירי צבר בסיכום הכללי 1.254,4 נקודות.

זהו הישג מרשים של שזירי ומאמנו לאור המאבק הצמוד שהתנהל בתחרות כאשר הזוכה במקום הראשון, יונס יעקבסון משבדיה, צבר 1.255.9 נקודות והמדורג שלישי, דונג' צ'או מסין, צבר 1.251.5 נקודות.

מאמנו גיא סטריק אמר בסיום: "הוא השיג את התוצאה הטובה ביותר שלו עד כה, ואף הוביל במוקדמות של הגמר שבו השתתפו 8 מתחרים, אך הקלע השבדי הקדים אותו בשלב האחרון של הגמר ומנע משזירי להגשים את שאיפתו לחזור סוף סוף עם מדליית זהב".

רוכב אופני היד קובי ליאון זיכה את ישראל במדליית כסף לאחר שדורג במקום השני במירוץ כביש למרחק 16 קילומטרים. ליאון עבר את המרחק במסגרת בית 1, בזמן של 35:53.90 דקות. למקום הראשון הגיע רואן מרק מאירלנד, אחרי 35:41.54 דקות. ההפרש ממחיש את המאבק הצמוד שהיה במירוץ ואת ההישג המצוין של קובי ליאון ומאמנו עופר אייזנברג. הרוכב נתי גרוברג שהתחרה בבית 4 עבר את אותו מרחק, בזמן של 27:30.04 דקות. תוצאה זו הקנתה לו את המקום השביעי.

בנוסף זכה צמד הטניסאים שרגא ויינברג ונועם גרשוני במדליית ארד בטניס בדרגת נכות גבוהה (קוואד), לאחר שגבר על הצמד היפני שוטה קוואנו ומיצוטרו מורואישי בשתי מערכות, 3:6 ו-1:6.

שרגא ויינברג. הישג נפלא לצמד (GettyImages)
שרגא ויינברג. הישג נפלא לצמד (GettyImages)
 

המערכה הראשונה נמשכה 40 דקות ואילו השניה 31 דקות. עבור ויינברג זוהי זכיה במדליה נוספת, שכן במשחקים הפראלימפיים הקודמים בבייג'ין הוא זכה במדליית כסף יחד עם בעז קרמר.

לצמד הישראלי, מחכה עוד קרב בתחרויות היחידים, כאשר יתמודדו אחד מול השני בחצי הגמר. הדבר הבטיח זכיה במדליה אחת נוספת לפחות למשלחת. עד כה השיגה המשלחת חמש מדליות - אחת מכסף וארבע מארד (שלוש מתוכן בבריכת השחייה).

נועם גרשוני בלונדון (GettyImages)
נועם גרשוני בלונדון (GettyImages)
 

לימור לבנת: "יום חלומי לספורטאים שלנו בלונדון"
שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, שיגרה ברכות חמות למשלחת הפראלימפית בלונדון על השיגיה: "זהו יום חלומי לספורטאים שלנו בלונדון ויום מצוין לספורט הישראלי. המדליות האלה מצטרפות לשתי מדליות ארד של ענבל פיזרו בבריכה ולמדליית הארד של השחיין איציק ממסיטבלוב".

לימור לבנת (חגי ניזרי)
לימור לבנת. "יום חלומי לספורטאים שלנו בלונדון" (חגי ניזרי)
 

"מדובר בספורטאים לא רק מוכשרים, אלא בבני אדם עם לב ענק, חוסן נפשי ורצון גדול להצליח ולהוכיח ששום דבר לא יעצור אותם. אני גאה בהם ומצדיעה להם", סיכמה לבנת.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */