יום שבת, 21.09.2024 שעה 20:04

מיד: קורזיץ תחל בשיוט המדליות המכריע בווימות'

התקווה היחידה שנותרה לנו למדליה תצא לשיוט המכריע. אחד מ-2 המקומות הראשונים יבטיח מדליה. סיכוי לזהב יש, אך מקום 3 עלול להשאירה בלי כלום

|
לי קורזיץ. התקווה האולימפית שנותרה (לירון לוי)
לי קורזיץ. התקווה האולימפית שנותרה (לירון לוי)

הגולשת לי קורזיץ תעלה בשעה 16:00 שעון ישראל על גלשן הרוח שלה לשיוט המדליות בווימות', בידיעה שהיא היחידה בעלת הסיכוי להביא למדינת ישראל מדליה אולימפית ממשחקי לונדון 2012. רגע לפני, כתבה קורזיץ בפייסבוק: "ים יקר ואהוב שלי, אתה המחליט והקובע, תהיה איתי. אני שלך תמיד, לא משנה מה".

ענו על חידון הנבחרת האולימפית ואולי תזכו בפרסים מפתיעים

קורזיץ שהשלימה כבר עשרה שיוטים באתר השייט האולימפי, מדורגת שניה בדירוג הכללי. אם היא תשמור על מיקומה הכללי היא תזכה במדליית הכסף. ירידה בדירוג עלולה לסכן אותה באובדן מדליה, ולכן היא צריכה לספק שיוט מוצלח כדי לחזור מבריטניה עם מדליה.

כזכור, בשיוטים התשיעי והעשירי השיגה קורזיץ ניקוד שלילי גבוה שהרחיק אותה משמעותית מהמוליכה מרינה אלבאו מספרד. הניקוד השלילי הגבוה גם קירב את היריבות שלה אליה ובשיוט המדליות יוכרע מי תהיינה שלוש הגולשות הראשונות.

מה שהופך את התמונה למסובכת היא העובדה שבשיוט המדליות, הניקוד השלילי יהיה כפול: הראשונה תקבל שתי נקודות, השניה ארבע וכך הלאה. המדורגת עשירית תקבל 20 נקודות.

ענו על חידון הנבחרת האולימפית ואולי תזכו בפרסים מפתיעים

התחזית לא מביאה עימה בשורות לקורזיץ: באזור השעה 16:00 שעוננו (14:00 שעון בריטניה), אמורות הרוחות להיות מתונות, מה שלא פועל לטובת הגולשת, שמתמודדת בהצלחה מרובה ברוחות חזקות.

איזו רוח מצפה לקורזיץ בווימות'?

חזאי חדשות 2, אלעד זוהר, ציין: "הרוח יחסית מתונה, בין 14-11 קשר, יכולים להיות משבי רוח במהלך השיוט בשעות הצהריים, וזה מה שיכול לתדלק את הרוח במפרשים. דווקא יום לפני היו הרוחות חזקות מאוד.

לשם הבנת הסיכויים של הגולשת לחזור לארץ עם מדליה, אלו הדירוגים בתום השיוט העשירי, רגע לפני שיוט המדליות, שבו משתתפות עשר הראשונות בלבד:

1. אלבאו מספרד - 245. קלפצ'קה מפולין - 41
2. לי קורזיץ - 386. מאסליבץ מאוקראינה - 44
3. פטאיה מפינלנד - 387. שואו מבריטניה - 49
4. דלה מגרמניה - 3910-8. צרפת, איטליה וקנדה

התסריט הפנומנלי: מדליית זהב לקורזיץ
כמו שניתן להבחין, אלבאו הספרדיה מוליכה ב-14 נקודות על קורזיץ. הניקוד הכפול עשוי לעזור לקורזיץ כדי לזכות במדליית הזהב, אבל לשם כך היא צריכה לסיים לפחות במקום השלישי. קורזיץ צריכה לסיים שבעה מקומות לפני אלבאו כדי לזכות בזהב - משמע, מקום ראשון שלה ומקום שמיני לספרדיה, שיציב את שתיהן עם 40 נקודות. קורזיץ תהיה ראשונה, שכן היא זו שתסיים לפני הספרדיה.

לי קורזיץ (לירון לוי)
לי קורזיץ. תזכה בזהב אם תצליח והספרדיה תתרסק (לירון לוי)
 

אם קורזיץ תסיים שניה ואלבאו תשיעית (42 נקודות לשתיהן), קורזיץ תזכה בזהב, שכן היא זו שניצחה בשיוט המדליות המכריע. גם המקום השלישי יספיק לקורזיץ, אם אלבאו תסיים את השיוט עשירית. עם זאת, במצב הזה קורזיץ צריכה לקוות שאחת משתי היריבות שמתחתיה, הפינית או הגרמניה, לא יגיעו לפניה. חשוב יותר יהיה שקלפצ'קה הפולניה לא תסיים ראשונה ותעקוף אותה.

התסריט הריאלי: קורזיץ זוכה במדליית כסף
מכיוון ששיוט המדליות טקטי לרוב, יש לצפות לכך שהספרדיה תיצמד לקורזיץ ותסיים באזור המקום שלה. במקרה שכזה, על קורזיץ לסיים כמה שיותר גבוה. אופציה אחת היא שקורזיץ תסיים ראשונה והספרדיה במקום השביעי ומעלה, וכך תובטח מדליית כסף לישראל.

אלבאו וקורזיץ. קורזיץ תקווה לסיים מעליה בכל מקרה (לירון לוי)
אלבאו וקורזיץ. קורזיץ תקווה לסיים מעליה בכל מקרה (לירון לוי)
 

אם הספרדיה תסיים עם המקום הראשון והזהב, המקום השני יבטיח לקורזיץ את מדליית הכסף. כל תרחיש אחר עלול להוריד את קורזיץ משני המקומות הראשונים בדירוג הכללי. יש לציין כי קורזיץ תזכה בכסף כל עוד הפינית והגרמניה יסיימו אחריה את שיוט המדליות, הפולניה לא תסיים שני מקומות מעליה והאוקראינית לא תסיים ארבעה מקומות מעליה.

התסריט הפחות נחמד: קורזיץ זוכה בארד
אם הגולשת תסיים שניה ומי שתקדים אותה תהיה פטאיה הפינית או דלה הגרמניה, היא תרד למקום השלישי הכללי ותזכה במדליית הארד. גם במקרה שבו קורזיץ תסיים במקום השלישי בשיוט המדליות, היא תהיה חזק בתמונת שלושת המקומות הראשונים. עליה לקוות שמי שיקדימו אותה הן הספרדיה או אחת המתחרות החלשות יותר שצברו ניקוד גבוה (שואו הבריטית או הנציגות של צרפת, איטליה וקנדה).

לי קורזיץ בלונדון. זה יכול להסתיים גם במקום השלישי (GettyImages)
לי קורזיץ בלונדון. זה יכול להסתיים גם במקום השלישי (GettyImages)
 

הארד יכול להגיע גם אם קורזיץ תסיים במקום הרביעי והחמישי, אם ארבע המתמודדות שמדורגות מתחתיה יסיימו את השיוט במקומות נמוכים ממנה. אך כפי שכבר ציינו, עליה לכוון כמה שיותר גבוה כדי לא להסתבך.

התסריט הפסימי: אין מדליה
המקום השלישי עשוי להביא לקורזיץ מדליית זהב וכסף כמו שכבר ראינו, אבל גם עלול להשאיר אותה בידיים ריקות, אם הפינית והגרמניה יסיימו במקומות הראשונים. במצב הזה, תסיים קורזיץ במקום הרביעי הכללי. למעשה, לא משנה היכן היא תסיים, כל עוד היא תסיים אחרי הפינית והגרמניה, היא לא תזכה במדליה. חריג אחד ובלתי סביר למקרה הזה: אם קורזיץ תסיים שלישית, הפינית והגרמניה במקומות הראשונים והספרדיה עשירית, היא תזכה בארד והספרדיה תהיה מחוץ לטווח המדליות.

לי קורזיץ. נקווה שלא תצטרך להגיע לתסריט האחרון (חגי ניזרי)
לי קורזיץ. נקווה שלא תצטרך להגיע לתסריט האחרון (חגי ניזרי)
 

הרוחות החלשות שצפויות באתר ווימות' לא יעבדו לטובת קורזיץ ואין לפסול תסריט שכזה. לנו רק נותר לקוות שאחד משלושת התרחישים הראשונים יתרחש ואנחנו נזכה לחייך סוף סוף במשחקים האולימפיים.

עוד ישראלים יערכו שיוטים בווימות'
מלבד קורזיץ שתערוך את שיוט המדליות, ייערכו ב-14:00 גם השיוטים מספר 9 ו-10 של צמד שייטי ה-400 גידי קליגר וערן סלע. השניים מדורגים במקום ה-11 הכללי וחייבים להציג יכולת טובה כדי להיכנס לשיוט המדליות שייערך ביום חמישי. ב-14:05 ייערכו שיוטים מספר 7 ו-8 של צמד שייטות ה-470, ורד בוסקילה וגיל כהן. השתיים מדורגות במקום העשירי בתום שישה שיוטים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */