יום ראשון, 06.10.2024 שעה 09:23

"ספרד שיחקה בצרפת כמו בובה על חוט"

בתקשורת הספרדית עקצו לאחר ה-0:2 ברבע. אל פאיס: "האומנות של היעילות". הלה רוחה הישוו שיא משחקים ללא הפסד ביורו ומי האחרונה שניצחה אותם?

|
התקשורת בספרד חוגגת
התקשורת בספרד חוגגת

משעממת, צפויה, חסרת ברק, הכל אולי נכון, אבל נבחרת ספרד ממשיכה לשלוט בכדורגל העולמי ואמש (שבת) העפילה לחצי גמר יורו 2012 עם ניצחון 0:2 על צרפת מצמד של צ'אבי אלונסו.

לא היה מדובר במשחק יוצא דופן של הספרדים, שנראה כאילו הזיזו את הצרפתים הצידה ללא מאמץ של ממש, כשכעת מחכה להם מפגש מסקרן מול כריסטיאנו ורונאלדו וחבריו הפורטוגלים.

בתקשורת הספרדים לא חגגו יותר מדי, אולי כי הם רגילים לתוצאות הללו, אך לא שכחו לעקוץ את הצרפתים. במארקה נכתב: "ספרד שיחקה בצרפת כאילו הייתה בובה על חוט ועלתה לחצי הגמר בלי מאמץ גדול".

בספורט הקטאלוני התייחסו דווקא לעובדה שספרד ניצחה את צרפת לראשונה בטורניר רשמי וכתבו: "להתראות לעוד קללה" באל פאיס התפייטו בכותרת: "האומנות של היעילות. ספרד עלתה על כדורגל יותר החלטי מאשר יפה".

בצרפת לא התרגשו מההדחה של נבחרתם והבינו כי היא הפסידה, ככל הנראה, לנבחרת הכי טובה בעולם. רק בלה פריסיאן החליטו לקטול את החניכים של לורן בלאן וכתבו בכותרת: "ספרד הדיחה את צרפת חסרת הנשמה".

ואן באסטן (רויטרס)
ואן באסטן. הנבחרת שלו התחילה את הרצף האחרון (רויטרס)
 

בגזרת השיאים, הניצחון על צרפת היה המשחק העשירי ברציפות בטורנירי היורו שספרד לא מפסידה והיא הישוותה את השיא של הולנד (1988 - 1996), גרמניה (1972 - 1984) ואיטליה (1968 - 1988).  

דרך אגב, ההפסד האחרון שלה, באופן אירוני, היה לפורטוגל בשלב הבתים של יורו 2004 (1:0 משער של נונו גומש).

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */