יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:35

"נבחרת ספרד משעממת, צרפת המפלצת שלנו"

הדיכאון בצרפת, כתב ספרדי שרועד ובנזמה שמפחיד את הספרדים. ביקרנו באימון צרפת וגילינו אנדרדוג. צפו בכתבה (אסף אבולעפיה, שליח ONE ליורו)

|
בנזמה, מ´בילה ודיארה מתכוננים לספרד (יוסי ציפקיס)
בנזמה, מ´בילה ודיארה מתכוננים לספרד (יוסי ציפקיס)

דיכאון יחסי עם שקט צרפתי טיפוסי. ככה אפשר להגדיר את היממה האחרונה של נבחרת צרפת אחרי ההפסד 2:0 לשבדיה והידיעה שכדי לעלות לחצי גמר היורו, הם יצטרכו לנצח את ספרד החזקה באצטדיון בדונייצק. האווירה בצרפת היא שמפייבוריטית יחסית שיכולה להגיע לפחות עד חצי הגמר, היא הפכה להיות האנדרדוג המובהק מול השור הספרדי, שנחשב בעיני רוב, לטוב באירופה.

מתחם האימונים המפואר בפרברי העיר קיבל את העיתונאים שנראה שלקחו את ההפסד לא פחות קשה מהשחקנים. "קיבלנו סטירה די חזקה לפנים", אמר אחד מהם, כשהם ממתינים בדריכות לשחקניהם ולמאמן לורן בלאן, שהפתיע גם אותם כשאמר לקראת הספרדים שלא נראה לו שהם יעברו אותם. מלחמה פסיכולוגית או לא, לאווירה הכללית מסביב זה לא ממש תרם.

הקשר פרנק ריברי עלה לזמן קצר לחימום ונטש לחדרו. שאר חבריו ערכו ריצה קלילה ברחבי מתחם האימונים הענק והמפואר וחזרו לכר הדשא המטופח רק כדי לערוך אימון מתיחות קליל. בלאן, כהרגלו עם כובע הקסקט, שוחח בקצרה עם השחקנים ובעיקר הסתודד עם הצוות המקצועי שלו. המאמן מסיים את הקדנציה בנבחרת אחרי היורו וגם הוא נלחם פה על העתיד שלו.

השחקנים, כרגיל באימונים מסוג כזה, מנסים להראות לתקשורת מורל גבוה, אבל נראה על פניהם שהחיוך היה גדול יותר לו היו משחקים ברבע הגמר נגד איטליה, משוכה פחות גבוהה מהספרדים. אחרי כמה סיבובים בשקיעה היפיפייה של דונייצק, השחקנים יורדים חזרה לבית המלון עם מינימום של אינטראקציה עם העיתונאים. בלאן אחריהם, לוחץ ידיים לשניים, קורץ לעוד אחד וגם הוא הולך לחלום על אינייסטה וצ'אבי.

מי הצרפתי שהכי מפחיד את הספרדים?

ובצד, כאילו כמרגל, עומד רפאל וארגס, כתב העיתון "ספורט" הספרדי. בזמן שכל התקשורת של ארצו נמצאת בפולין עם הנבחרת, הוא נשלח "לעקוב" אחרי היריבה הצרפתית כשמעל כולם מעניין שחקן אחד: חלוץ ריאל מדריד, קרים בנזמה.

בנזמה וריברי רצים באווירה הפסטורלית (יוסי ציפקיס)
בנזמה וריברי רצים באווירה הפסטורלית (יוסי ציפקיס)
 

"האוהדים הספרדים מאוד בטוחים לקראת צרפת כי אנחנו משחקים כדורגל טוב, אבל צרפת היא 'המפלצת' שלנו במהלך ההיסטוריה ותמיד היה לנו קשה נגדם. הם היריב הכי קשה שיכולנו לקבל. אנגליה או צרפת? קשה להגיד. הצרפתים בתקופה לא טובה, אבל יש להם שחקנים טובים ואני אישית לא חושב שזה הולך להיות משחק קל לספרדים", סיפר וארגס.

אוליבייה ג´יר´, לורן בלאן, ולבואנה (יוסי ציפקיס)
אוליבייה ג´ירו, לורן בלאן ומתיו ולבואנה (יוסי ציפקיס)
 

"קרים מכיר היטב את קו ההגנה שלנו: סרחיו ראמוס, ארבלואה, איקר קסיאס. הוא שחקן מסוכן מאוד ומכיר אותנו נהדר וזו עלול להיות בעיה", סיפר והבהיר שבספרד לא מדברים על ריברי או נאסרי, אלא רק על החלוץ של ז'וזה מוריניו.

אימון נבחרת צרפת (יוסי ציפקיס)
אימון נבחרת צרפת (יוסי ציפקיס)
 

בספרד הושמעה ביקורת על שיטת ששת הקשרים של ויסנטה דל-בוסקה, כשגם וארגס הפתיע אותנו כשחשף מה באמת חושבים בספרד על הנבחרת שלהם: "יש המון אנשים בספרד שמתגעגעים לעידן של לואיס אראגונס. הוא שיחק עם שני חלוצים ושיחקנו את הכדורגל היפה ביותר שלנו. עכשיו? הנבחרת הספרדית משעממת וצפויה אבל אנחנו תמיד נעמוד מאחוריה".

פיליפ מקסס מותש לאחר ריצה קלה (יוסי ציפקיס)
פיליפ מקסס מותש לאחר ריצה קלה (יוסי ציפקיס)
 
  
גם פטריס אברה מסיים את הריצה (יוסי ציפקיס)
גם פטריס אברה מסיים את הריצה (יוסי ציפקיס)
 
  
דיארה, קלישי ותחתונים חשופים. זהירות מקנס (יוסי ציפקיס)
דיארה, קלישי ותחתונים חשופים. זהירות מקנס (יוסי ציפקיס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */