יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:26

שחר ונמני בוועדה להמלצה על רפורמות בכדורגל

ההתאחדות אישרה את הקמת הוועדה, שכוללת גם את נציג הציבור. היועץ המשפטי, משה אביבי והתובע, שלום אבן עזרא, יסיימו את תפקידם

|
נמני ושחר. ימליצו על רפורמות (עמית מצפה)
נמני ושחר. ימליצו על רפורמות (עמית מצפה)

מזכירות ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (שני) הקמת ועדה ציבורית ועצמאית לגיבוש המלצות על רפורמה בכדורגל הישראלי ובפרט בהתאחדות.

לאחר מספר ישיבות בשבועות האחרונים, הוחלט כי ההרכב המלא של הוועדה, הנושאים שבהם תבחר להתמקד, לוחות הזמנים לכתיבת ההמלצות וסדרי עבודת הוועדה, ייקבעו במשותף על ידי נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, עורך עיתון "מעריב", ניר חפץ, נציג הציבור בהנהלת ההתאחדות, ושחקן העבר, אבי נמני. 

השלושה שיכהנו כחברים בוועדה, יצרפו אליה בימים הקרובים אנשים נוספים מרקעים שונים ויחלו לגבש המלצות בנוגע לרפורמות בכדורגל הישראלי.

אבי נמני אמר בנושא: "נרתמתי בשמחה לבקשה לנסות ולגבש מסקנות חיוביות שיעזרו לכדורגל הישראלי להתקדם מהמקום שבו הוא נמצא. חברי הוועדה מבינים את הנושא ושיתוף פעולה עם ההתאחדות זה דבר מבורך".

יעקב שחר הוסיף: "המליצו שאני אהיה בוועדה הציבורית ואני אעשה הכל בכדי לעזור לה".

נמני (יניב גונן)
נמני: "שיתוף פעולה עם ההתאחדות זה דבר מבורך" (יניב גונן)
 

משה אביבי ואבן עזרא יסיימו את תפקידם
היום נערכה גם ישיבת המזכירות של ההתאחדות, במוקד הישיבה המזכירות אישרה יציאה מיידית להליך של בחירת תובע ויועץ משפטי להתאחדות לכדורגל. משמעות הדבר היא כי עו"ד משה אביבי ועו"ד שלום אבן עזרא יסיימו את תפקידם. עד לסיום התהליך הוארך חוזה ההתקשרות איתם ל-3 חודשים נוספים, עם אופציה להארכה של 3 חודשים נוספים, באישור המזכירות.

יחד עם זאת, עדיין לא ברור אם אבן עזרא יסכים להאריך את כהונתו בעוד שלושה חודשים כפי שהוחלט במזכירות.

משה אביבי ושלום אבן עזרא (משה חרמון)
משה אביבי ושלום אבן עזרא. יסיימו את תפקידם (משה חרמון)
 

בנוסף גינו בישיבה את ההפגנות של אוהדי הפועל ת"א מול ביתו של אלי טביב ומול חנויותיה של אשתו, וקיבלו דיווח על כניסתו לתפקיד של השופט בדימוס אורי גורן לנשיא בית הדין העליון החל מה-1 ביוני.

אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק שתקל מעברם של שחקני נוער
בנושא אחר, ועדת החינוך בראשותו של חבר הכנסת אלכס מילר מישראל ביתנו אישרה היום (שני) לקריאה שניה ושלישית תיקון להצעת חוק הספורט המקלה על מעבר של ספורטאים מאגודת ספורט אחת לאחרת.

רונית תירוש (גיא בן זיו)
רונית תירוש. יוזמת הצעת החוק (גיא בן זיו)
 

המצב כיום מחייב ספורטאים בגילאי 15-17 המעוניינים לעבור לקבוצה אחרת להגיש בקשת מעבר בפגרת המשחקים ומחייבת אותם להישאר בקבוצה הנוכחית גם בעונה שלאחר מכן. הצעת החוק באה לאפשר לספורטאים להודיע לקבוצתם הנוכחית על רצונם לעבור גם במחצית הראשונה של עונת המשחקים הנוכחית ומאפשרת מעבר לקבוצה אחרת מיד בתום העונה, דבר המגמיש את המעבר בין הקבוצות.

לאחר הדיון אמר חבר הכנסת מילר: "הצעת החוק באה להקל על הספורטאים במעבר בין קבוצות ומאפשרת להם להשקיע את כל מרצם בפעילות הספורטיבית ללא כל חשש לעתידם המקצועי וזאת מבלי להיות בני ערובה בידי הקבוצות".

יוזמת התיקון לחוק, חברת הכנסת רונית תירוש מקדימה, הוסיפה: "הצעת החוק תסייע לכשרונות צעירים לממש את הפוטנציאל שלהם בצורה מיטבית ולא להיות בני ערובה בידי קבוצות ספורט תחרותי".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */