יום שישי, 20.09.2024 שעה 22:29

פדרר זכה באינדיאן וולס, אזרנקה בתואר של הנשים

השווייצרי ניצח 6:7 ו-3:6 את איסנר והשווה את שיאו של נדאל עם 19 תארי מאסטרס. הראשונה בעולם גברה על שראפובה 2:6 ו-3:6 ורשמה ניצחון 23 ברצף

|
רוג´ר פדרר עם הגביע (GettyImages)
רוג´ר פדרר עם הגביע (GettyImages)

אחרי 6 שנים, כתר האינדיאן וולס חוזר אל רוג'ר פדרר. המדורג שלישי בעולם, שניצח בטורניר בין 2004 ל-2006, זכה שוב בטורניר היוקרתי כשניצח את האמריקני ג'ון איסנר 6:7 ו-3:6. 

פדרר זכה בתואר שלישי רצוף, אחרי שניצח ברוטרדם ודובאי בשבועות האחרונים. השווייצרי שמתקרב לגיל 31, ניצח 22 משחקים העונה והפסיד רק בשניים, אחד מהם לאיסנר בבית בגביע דייויס. פדרר השלים גם 39 נצחונות מ-41 משחקיו האחרונים, ומאותת כי זו הולכת להיות עונה חזקה מאוד שלו והוא מתקרב מאוד לחזור למקום השני בעולם, ולדחוק למקום השלישי את רפאל נדאל. 

זהו התואר ה-19 מסדרת המאסטרס של פדרר, שהשווה את שיאו של רפאל נדאל. איסנר שניצח את ג'וקוביץ' בחצי הגמר והיה הראשון מזה זמן רב שהעפיל לגמר טורניר גדול מחוץ לארבעת הגדולים, יתנחם בשבוע הגדול בקריירה שלו ובכניסה היסטורית לטופ-10.

במערכה הראשונה השניים שמרו על ההגשה עד שובר השוויון. איסנר החמיץ שלוש נקודות שבירה במשחקון השלישי, ופדרר נקודת שבירה אחת שהיתה גם נקודת מערכה במשחקון ה-12. שובר השוויון היה צמוד ובמהלכו החמיץ פדרר שתי נקודות מערכה, עד שהצליח עם כדור 'לוב' אדיר מעל איסנר הענק שנחת על הקו, העניק לשווייצרי, נקודת מערכה רביעית אותה ניצל וניצח 7:9 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה הראשונה.

רוג´ר פדרר וג´ון איסנר בסיום הגמר (רויטרס)
רוג´ר פדרר וג´ון איסנר בסיום הגמר (רויטרס)
 

אחרי שש שמירות מהירות על ההגשה בפתיחת המערכה השנייה, פדרר הצליח לשבור את ההגשות של איסנר, עלה ל-3:4, ומשם כבר טס אל הניצחון כשהוא שומר ושובר שוב את איסנר במשחקון האחרון. מירקה ואחת מבנותיו התאומות אגב, עודדו בחזקה ביציעים.

אזרנקה מחצה את שראפובה וזכתה באינדיאן וולס
ויקטוריה אזרנקה הופכת בצעדי ענק ל"ג'וקוביץ סטייל 2011" של טניס הנשים. הבלארוסית הראשונה בעולם, מחצה את מריה שראפובה, השנייה בעולם, 2:6 ו-3:6 וקטפה לראשונה בקריירה את תואר האינדיאן וולס.

אזרנקה ניצחה 23 משחקים ברציפות מתחילת העונה, וזה התואר הרביעי שלה אחרי שזכתה בטורניר סידני, אליפות אוסטרליה הפתוחה וטורניר דוחא. עם כל המומנטום הזה היא תחל בסוף השבוע את טורניר מיאמי, בו זכתה בשנה שעברה וגם אליו היא תגיע  כפייבוריטית ברורה.

אזרנקה ושראפובה עם הגביעים (רויטרס)
אזרנקה ושראפובה עם הגביעים (רויטרס)
 
המטרה של אזרנקה היא השיא של מרטינה הינגיס - 37 נצחונות רצופים בפתיחת עונת 1997. מריה שראפובה, כמו באליפות אוסטרליה, שוב נכנעה יחסית בקלות לראשונה בעולם, וכשהיא השנייה בעולם, זה בטח מאכזב.

אזרנקה פתחה עם שבירה את המשחק ורצה ל-0:2, שראפובה עוד שמרה פעמיים ל-2:3, אך אז שוב העלתה אזרנקה הילוך וברחה כמו טיל ל-2:6. הבליץ נמשך המערכה השנייה, אזרנקה שברה פעמיים ורצה ל-0:3, שראפובה שברה בחזרה, אך נשברה בעצמה ואזרנקה שוב ברחה ל-1:4.

ויקה אזרנקה בטירוף. מי יעצור אותה? (GettyImages)
ויקה אזרנקה בטירוף. מי יעצור אותה? (GettyImages)
 

כאן הצליחה הרוסיה, אלופת הטורניר בעבר, לשבור ולשמור ל-3:4 והקהל כבר החל לעודד אותה בתקווה שהמשחק יהפוך צמוד. אבל אזרנקה, נתנה פוש אחרון, שמרה ל-3:5 ושברה במשחקון האחרון שהסתיים בראלי מדהים ל-3:6, והניפה לראשונה בקריירה את גביע האינדיאן וולס, אחד משמונה הטורנירים החשובים של העונה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */