יום חמישי, 19.09.2024 שעה 22:25

ממאדו אנג'יי, הגוליבר שמשגע את כל ארה"ב

בגיל 17 הוא משקיף על חבריו לתיכון מ-2.26 מטר, התאושש מגידול במוח, מידת נעליו 54 וחלומו להיות בראיינט. הסנגלי מחוזר ע"י גינס ובארה"ב משתגעים

|
ממאדו אנג'יי. מסתפק בינתיים בממוצע של 23 נקודות
ממאדו אנג'יי. מסתפק בינתיים בממוצע של 23 נקודות

ספר השיאים החדש של גינס צפוי לכלול בתוכו גם את ממאדו אנג'יי. לא שחקן הכדורסל הסנגלי ששיחק ב-NBA וגם במכבי חיפה לפני שנתיים אלא את ממאדו אנג'יי בן ה-17  תלמיד התיכון הגבוה הגבוה בעולם.

אנג'יי, שנולד בסנגל ולומד כיום בבית הספר התיכון ברת'רן שבהאנטינגטון ביץ', קליפורניה, הוא האטרקציה הגדולה ביותר של כדורסל התיכונים בארה"ב והסיבה לכך היא שהוא מתנשא לגובה של לא פחות מ-2.26 מטרים, מה שהופך אותו למעשה לתלמיד התיכון הגבוה ביותר בעולם ולמחוזר על ידי אנשי השיאים של גינס.
 
כמו כן אנג'יי ששוקל 140 קילו ומידת נעליו היא 54, גבוה ב-5 סנטימטרים מהשחקן הגבוה ביותר ב-NBA כיום (תואר אותו חולקים רוי היברט מאינדיאנה פייסרס וחאמד חדאדי האיראני של ממפיס גריזליס) הגיע לארה"ב ב-2010 לאחר שאמאדו קונדול, מאמן כדורסל סנגלי שעובד במכללת UC אירוויין שבקליפורניה, הבחין בו ובגובהו הבלתי שגרתי במחנה כדורסל בסנגל.

"פגשתי אותו בדקאר", סיפר קונדול בראיון לכלי תקשורת מקומי בקליפורניה. "יש רק אולם כדורסל אחד בסנגל כך שלא היה קשה למצוא את ממאדו".

קונדול לקח את הענק הצעיר והטיס אותו מיד לארה"ב שם נרשם בתחילה לתיכון המכינה סטונרידג', בו שיחק בדיוק באותה התקופה הענק הטורקי אנס קאנטר, שמשחק היום ביוטה ג'אז לאחר שנבחר במקום השלישי בדראפט האחרון של ה-NBA.

תחילת הדרך של הענק הסנגלי בארה"ב היתה קשה במיוחד והסיבה לכך היא מימדיו העצומים. מלבד הקושי הברור של נער בגובה שכזה, בדיקת MRI אצל אנג'יי גידול בגודל של כדור בייסבול בבלוטת יותרת המוח, דבר נפוץ אצל ענקים אך אם הגידול לא היה מתגלה, אנג'יי היה מאבד את הראייה תוך שנה-שנתיים.

מאמדו נ´דייה (ONE)
ממאדו אנג'יי. גבוה מעל כולם
 

בנוסף לכך, תיכון סטונרידג' שהיה הספונסר שלו, לא יכל לממן עבורו את הטיפולים ובשל כך גם ויזת הלימודים שלו עמדה בסכנה. למזלו, שני פילנטרופים זוג שגר במרחק של עשרה בתים מהתיכון, ששמעו על סיפורו החליטו לממן עבורו את שני הניתוחים שלהם הזדקק, הצילו למעשה את חייו וכיום הם משמשים כהורים המאמצים שלו בארה"ב.

מאמדו נ´דייה (ONE)
ממאדו אנג`יי מציג: לא כוחות
 

בשנה האחרונה הוריו המאמצים מנסים לשמור על אנדז'איי רחוק מאור הזרקורים כדי לתת לו את התחושה שהוא ילד רגיל כמו כולם. לאחר הניתוח הוא עבר מסטונרידג' לברת'רן ומאז מנסה לנהל אורך חיים רגיל. "הוא באמת רגיל לפעמים" אומר ג'ון באנסן מאמנו כיום בתיכון ברת'רן. "הוא אוהב אוכל סיני, שומע שירים באיי-פוד ונוסע באופניים לכל מקום".

על מגרש הכדורסל הוא הכוכב של בית הספר ורושם עד כה העונה ממוצעים מרשימים של 23 נקודות 13 ריבאונדים ו-5 חסימות למשחק. "כרגע הוא רק תופס את הכדור, עושה צעד קטן ומטביע אבל בעתיד הוא בוודאות ישחק באופן מקצועני איפשהו. מהרגע שהוא הגיע לכאן אני הפכתי למאמן טוב יותר". סיכם באנסן.

"הוא הבן אדם הכי טוב שפגשתי בחיים שלי. קשה לו לעשות משהו מבלי שמישהו יסתכל עליו באופן מוזר ויצחקק אבל הוא מתמודד עם זה בצורה נהדרת" הוסיף קונדול.

בכל מקרה, ילד נורמלי אנג'יי כבר לא יהיה. לא מזמן יצא לו לפגוש שחקן כדורסל שנמוך ממנו בשלושים סנטימטרים, האליל שלו קובי בראיינט, שאת נעליו נועל הסנגלי הענק בגאווה בכל משחק במדי התיכון. לכו תדעו, אולי הם עוד ישחקו ביחד.

מאמדו אנדג´איי. תראו איך חבר שלו מסתכל למעלה...
ממאדו אנג'יי. תראו איך חבר שלו מסתכל למעלה...
 
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */