יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:37

אורי דמארי: טוב לעומר לעבור בחיפה לפני אירופה

הערב בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE דיברנו עם אביו של החלוץ שהתייחס לעתיד בנו. התכוננו למשחק של הפועל באלופות

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית עסקנו ב-0:0 בדרבי החיפאי שנערך אמש בין מכבי להפועל חיפה בקרית אליעזר. נדבר עם שני הצדדים ונערוך פאנל מיוחד בו ננתח את המשחק.

שוחחנו עם מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, שהתייחס לדרבי שנערך אמש: "אני ישן טוב בכל מצב, אני שלם עם עצמי. יש פער בין הציפיות לבין היכולת של מכבי חיפה. כולם מצפים שהקבוצה תדרוס ותהיה תמיד ראשונה. אני מכיר את הציפיות והדרישות, זו מחמאה. אני יכול להבין את האכזבה המסויימת מהאוהדים על כך שאנחנו לא מנצחים. צריך לשפר דברים, לעבוד כל הזמן וזה מה שאנחנו עושים".

אלישע לוי ורן בן שמעון (עמית מצפה)
אלישע לוי: "אני יכול להבין את האכזבה של האוהדים" (עמית מצפה)
 

על הקבוצה הוסיף המאמן: "במשחקים האחרונים אנחנו נראים יותר טוב. זה התחיל נגד הפועל ת"א, באנו לחצנו כל המשחק והראינו דקות טובות. אנחנו משחקים מאוד התקפי עם שני חלוצים, שניים בצדדים, קישור התקפי ולא נפגעים בהגנה. לא פשוט להביא זרים ברמה שאנחנו רוצים. ידענו שהם יסגרו אבל קשה מאוד לשחק מול קבוצה שסוגרת עם עשרה שחקנים. אני לא צריך להתנצל בשום מצב בפני אנשים שאומרים שאני לא מתאים למכבי חיפה. הגענו להישגים עם תקציב שפוי ושחקנים צעירים. טוטו תמוז לא רצה לבוא אלינו".

על עומר דמארי אמר: "ניסינו כבר לפני שלוש שנים לשים עליו יד, אבל הוא לא למכירה. אני באופן אישי המלצתי על דמארי".

יו"ר מכבי פתח-תקווה, שינו זוארץ, הגיב לנושא עומר דמארי: "הוא לא למכירה, הוא נמצא בקבוצה גדולה מאוד. אנחנו המועדון שמגדל הכי הרבה שחקנים צעירים, מכבי פתח-תקווה זה מועדון גדול. דמארי יימכר רק לקבוצה בחו"ל. אף אחד לא פנה אלינו בנושא עומר דמארי. המו"מ היחיד שהיה לנו עם חיפה זה רק לגבי עומר גולן. דמארי לא יימכר לבלגיה. שחקן ברמה שלו יכול להגיע לאחד המועדונים הגדולים באירופה, כמו גם טל בן חיים. שניהם יגיעו לחו"ל, זה צריך להתבצע בזמן הנכון. הם לא סובלים בקבוצה".

שינו זוארץ (רועי גלדסטון)
שינו זוארץ: "עומר דמארי לא למכירה, מכבי פ"ת מועדון גדול" (רועי גלדסטון)
 

זוארץ המשיך: "אנחנו לא נמנע משחקנים להתקדם. כרגע לא שמעתי שום הצעה ממכבי חיפה על השחקן. מכבי תדאג לעומר דמארי כדי שיהיה מאושר. דמארי יימכר לקבוצה בספרד, איטליה או אנגליה, לשם הוא שייך, אותו דבר טל בן חיים. להערכתי הם מהטובים ביותר שגדלו בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.

אורי דמארי, אביו של השחקן, הצטרף לשיחה בנושא בנו: "זה מחמיא מאוד שבחיפה רוצים את בני. מי שיכול לשנות את הסטטוס שלו זה רק מכבי פתח-תקווה. מכבי חיפה מועדון גדול, אם זה יתאפשר שהוא יעבור לשם, אני אשמח. החלום הגדול של בני זה להגיע לקבוצות הגדולות, אם בדרך הוא יגיע למכבי חיפה, הפועל ת"א וכדומה, זה יהיה נפלא.

מכבי פ&qout;ת - אשדוד (גיא איזנר)
עומר דמארי. אביו: "מחמיא מאוד שחיפה רוצים אותו" (גיא איזנר)
 

דיברנו גם עם הצד השני של חיפה, עם מאמן הפועל, ניצן שירזי: "יש הרגשת פספוס בגלל שהחמצנו שתי הזדמנויות אבל תיקו עם מכבי חיפה טוב עבורנו. מכבי חיפה קבוצה טובה מאיתנו. התקציב שלנו עומד פחות או יותר על שישה מיליון שקלים. אנחנו חולמים לסיים גבוה ממה שאנחנו מתארים. אנחנו רוצים להיות בחלק העליון של הטבלה. הקבוצות הגדולות תהיינה בפלייאוף העליון. אני מקווה שנצליח להתברג כמה שיותר גבוה, אם אני אהיה בפלייאוף האמצעי אני אשמח ואם אהיה בפלייאוף העליון אני אהיה מאושר".

שירזי דיבר על יואב כץ: "הוא היה מרוצה. הוא ראה את המשחק בארה"ב. לפני המשחק יואב הרגיש טוב, הרגיש שאנחנו הולכים להשיג נקודות והוא הראשון ששמח שתקציב קטן מנצח תקציב גדול. הוא אוהב את העובדה שאנחנו נותנים לשחקנים צעירים לשחק".

ניצן שירזי (עמית מצפה)
ניצן שירזי: "יש הרגשת פספוס מהמשחק נגד מכבי חיפה" (עמית מצפה)
 

התכוננו למשחקה הביתי האחרון של הפועל תל-אביב בליגת האלופות, הפעם נגד בנפיקה ליסבון הפורטוגלית. 

דיברנו עם עוזר מאמן האדומים, יוסי אבוקסיס, שהתייחס לסיכויים: "אם נסיים עם נקודה אחת את הבית, נהיה מאוכזבים. יש לנו רצון מאוד לצאת עם נקודות מהמשחק נגד בנפיקה. הם קבוצה חזקה, יש להם הרבה על מה להילחם. אנחנו מצפים מעצמנו להוציא משהו מהמשחק הזה. למרות שהפסדנו בפורטוגל, היינו טובים בחצי השעה הראשונה. הם יודעים שבבית אנחנו קבוצה טובה והם מכבדים אותנו.

אבוקסיס (יוסי ציפקיס)
אבוקסיס: "יש לנו רצון לצאת מהמשחק נגד בנפיקה עם נקודות" (יוסי ציפקיס)
 

על איתי שכטר אמר אבוקסיס: "קשה לי להאמין ששכטר ישחק. הוא בחור שמשחק קודם כל למען הקבוצה ובגלל זה כולם אוהבים אותו. רק הוא יוכל להחליט אם הוא ישחק. באימון אתמול היה ניתן לראות שעדיין קשה לו. הקהל שלנו שווה הרבה כוח, במיוחד בבלומפילד שם יש אווירה מיוחדת. נשתדל להביא את הכוח של הקהל למגרש".

על הכושר של הקבוצה הודה: "אנחנו משחקים קצת פחות טוב משנה שעברה, אבל קבוצת כדורגל שנמצאת בשני מפעלים צריכה לדעת נקודות כמו במשחק נגד סכנין, שעשר דקות הספיקו לנו לצאת עם שלוש נקודות. יש לנו שחקנים טובים. אם יעזבו שחקנים בינואר, נביא שחקנים במקומם. ברגע שהשחקנים מגיעים לבלומפילד למשחק ליגת אלופות זה שונה, השחקנים יודעים לעשות את הסוויץ' בראש. כל משחק הוא סיפור חדש והשחקנים יעלו בטירוף".

וואליד באדיר מחטיף לאיתי שכטר (משה חרמון)
פרנסמן, באדיר ושכטר באימון. ייקחו נקודות מול בנפיקה? (משה חרמון)
 

כמו כן נדבר על קבוצתו הקפריסאית של יצחק שום, אלקי לרנקה, שנמצאת בתחתית הליגה הקפריסאית. דיברנו עם יצחק שום בראיון מיוחד.

יצחק שום שאימן ב-20 שנותיו כמאמן קבוצות כמו מכבי חיפה, הפועל תל-אביב, בית"ר ירושלים, ליטקס לובץ', אלניה ולדיקווקז ופנאתינאיקוס, מאמן כיום את אלקי לרנקה מתחתית הליגה הקפריסאית.

בראיון מיוחד לרדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE, דיבר שומי על מצב המאמנים בישראל, על הנבחרת ולואיס פרננדז, על עבודתו בקפריסין ועל האפשרות שאולי יצרף שחקנים ישראלים לקבוצתו כבר בינואר הקרוב.

איך בקפריסין?
"דומה מאוד לארץ חוץ מכמה דברים בסיסיים, אבל הכדורגל די דומה לזה שבישראל, שימשיך כך".

יוסי מזרחי ויצחק שום (גבע תלם)
שום עם מזרחי: "אנחנו כמו סמרטוטים, פעם זורקים אותנו ופעם מנגבים" (גבע תלם)
 

בשביל מה היית צריך לאמן בתחתית הליגה הקפריסאית?
"גם אני הופתעתי שהגעתי לכאן. קיבלתי טלפון מהבעלים של הקבוצה שאמר לי שהוא רוצה להיפגש איתי. ברגע שהגעתי ושאלתי את קלינגר הוא הסביר לי מי האיש, הוא שחקן עבר מפורסם. הבעלים אמר לי שאבוא לאתגר מסויים, להשאיר את הקבוצה בליגה, כדי שבשנה הבאה נהפוך את הקבוצה לאחת מארבע הגדולות בקפריסין".

שום המשיך: "הוא ידע שזה דורש אמצעים, אבל הוא רצה להגשים חלום. ב-18 השנים האחרונות עבדתי רק עם שחקנים גדולים וקבוצות גדולות, אבל לא נולדתי במכבי ת"א, נולדתי בכפ"ס. את הימים הטובים שלי עשיתי בבית"ר ת"א. כשהגיע אתגר כזה שהבעלים מוכן להביא שחקנים טובים ומוכן להתאים את עצמו לרצונות שלי, התייעצתי עם המשפחה שלי וכולנו החלטנו".

יצחק שום (קובי אליהו)
שומי בישראל: "המטרה שלי זה לאמן נבחרת מחו"ל (קובי אליהו)
 

קלינגר לא סיפר לך על מעמד המאמנים בקפריסין?
"אני יכול להגיד דבר אחד, מעמד המאמן בכדורגל הישראלי הוא הנמוך ביותר בעולם. אנחנו כמו סמרטוטים, פעם זורקים אותנו ופעם מנגבים איתנו. נפגשתי עם יו"ר ארגון המאמנים והוא אמר לי גם שהמעמד של המאמן הישראלי לא יכול להיות נמוך יותר. מעמד המאמנים בקפריסין הרבה יותר גבוה מזה שבישראל, גם אם זורקים מאמן שם, מכבדים אותו. מאמנים גדולים עובדים בכדורגל הקפריסאי, בטח בקבוצות הגדולות. משלמים הרבה יותר ממה שמשלמים למאמנים ישראלים. יש כמה דברים שונים ובעיקר הכבוד הגדול שעושים למאמנים בקפריסין".

אתה שוקל להביא לקבוצתך שחקנים מישראל בחלון ההעברות הקרוב?
"אני לא פוסל שום אפשרות, אבל שחקנים ישראלים בדרך כלל קשורים בחוזים עד חודש מאי. רק שחקנים שהקבוצה רוצה להיפטר מהם, אז אולי אפשר לקחת אותם. עוד שבוע שבועיים אחליט מי יהיו השחקנים שאביא ויכול להיות שיהיו אחד או שניים מהכדורגל הישראלי".

ניר קלינגר (רועי גלדסטון)
ניר קלינגר. שומי: "מעמד המאמן בכדורגל הישראלי הנמוך ביותר" (רועי גלדסטון)
 

עם כל מה שאמרת על הליגה הישראלית, אתה תרצה לחזור לאמן פה בעתיד?
"אמרתי לברקוביץ' שאני רוצה לעשות סיבוב בחו"ל כשהמטרה האחרונה שלי לפני שאפרוש מכדורגל זה להיות מאמן של נבחרת מחו"ל. אין הרבה מאמנים שעשו את זה, אני לא יודע אם יש מאמן שעבד בחמש מדינות. אם אצליח לקבל את אחת הנבחרות באירופה אז אשמח על הקריירה שלי בתור מאמן".

יש לך את הכלים המתאימים להשאיר את אלקי לרנקה בליגה?
אנחנו במקום ה-13 בטבלה וההבדל בינינו למקום השישי הוא בסך-הכל שלוש נקודות, הכל פתוח. לאלקי יש שחקנים טובים שנמצאים במומנטום לא טוב. הגעתי לקבוצה אחרי ארבעה הפסדים אבל אני בטוח שננצח. הקבוצה נראית טוב, בשלושת המשחקים האחרונים היא היתה עדיפה על היריבות שלה. התוצאה לא שיקפה את המשחקים האחרונים שלנו ודי איכזבה".

מה דעתך על אי הצלחתו של לואיס פרננדז ובבחרת ישראל?
בסופו של דבר ימדדו את פרננדז לפי תוצאות. יש דבר אחד שהוא עושה טוב לכדורגל הישראלי הוא שכמעט כל שחקן בכדורגל הישראלי, אפשר לייצא אותו לחו"ל בתור שחקן נבחרת. בזמני היה קשה מאוד להגיע לנבחרת ויותר קשה היה להישאר בה, היום להגיע לנבחרת מאוד קל. בשביל להגיע לנבחרת צריכים לעבוד קשה מאוד. אנחנו באמצע הקמפיין, ניתן לו להגיע עד הסוף. הדרך לא משנה, מה שקובע אילו הן התוצאות. הגיע הזמן שהכדורגל הישראלי ישתתף במפעלים הגדולים ושלא יזכירו את מה שעשינו לפני 40 השנה".

פרננדז (רועי גלדסטון)
פרננדז. שום: "בזמני היה קשה מאוד להגיע לנבחרת ולהישאר בה" (רועי גלדסטון)
 

אתה בורח לחו"ל כי אתה מרגיש שלא מכבדים אותך?
אני לא בורח לשום מקום, הלכתי למקום שרוצים אותי מאוד. אני מאחל לכל אחד שירצו אותו כמו שרוצים אותי. הייתי 27 שנים בנבחרת ישראל, 17 בתור שחקן ועשר בתור מאמן. עברתי שם הכל, חצי מהחיים שלי הייתי בנבחרות ישראל. בכל צומת הצלחה בכדורגל הישראלי הייתי. אני לא נעלב מאף בן-אדם. כשאתה בתחום הכדורגל אל תצפה שיעריכו אותך כי כשיהיה אפשר לדרוך עליך יעשו את זה, יש אנשים שמחכים להזדמנות לעשות את זה. אני חושב שעשיתי דברים יפים מאוד, בתור כדורגלן ובתור מאמן ואם זה לא נוח לאנשים אז שיהיה להם לבריאות. כשהייתי במקומות מסויימים היו עיתונאים שחיכו רק שייפטרו אותי".

מה אתה חושב על בית"ר ירושלים ואורי מלמיליאן?
אני מאוד מכבד את אורי ואני רק מאחל לו שיצליח. חשוב לכדורגל הישראלי שבית"ר תהיה בטופ של הכדורגל הישראלי, זה מביא עניין. אורי לא עובר ימים טובים. בכל מקום יש סיר לחץ, גם בקבוצות קטנות. צריך לדעת להתמודד עם הלחץ ואם לא יודעים להתמודד איתו אז לא צריך להיות בכדורגל".

אורי מלמיליאן (גיא בן זיו)
אורי מלמיליאן. שום: "אני מאוד מכבד אותו ומאחל לו שיצליח" (גיא בן זיו)
 

כמו בכל ערב, גם הפעם נשמיע לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון נעניק למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים שעושים את דרכם בכבישים יקבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */