יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:41

באוורס: לכולם בארץ יש את המספר של הסוכן שלי

אקס הפועל ירושלים מתגעגע לארץ וחולם לשוב. עד שזה יקרה הוא נהנה בקאזרטה האיטלקית, נזכר בגמר ההוא מול הצהובים וטוען: "מכבי זו לא אותה קבוצה"

|
טימי באוורס. חולם לשוב לארץ
טימי באוורס. חולם לשוב לארץ

"אני מאוד מתגעגע לישראל". על המשפט הקצר והברור הזה, אחראי טימי באוורס, מי שכיכב בליגת העל במדי הפועל ירושלים עד לפתיחת עונת 2009/2010, אז נדד לקבוצת קאזרטה, מהליגה האיטלקית הראשונה.

בתקופתו בבירה, השיג באוורס (28, 1.88) שתי זכיות בגביע המדינה והפסיד יחד עם הירושלמים פעם אחת בגמר הפיינל-פור. אך מבחינה אישית, היה נדמה כי הכדורסלן שהחל את דרכו בארץ בכלל במכבי גבעת שמואל, השתפר מעונה לעונה והופך לשחקן משמעותי יותר ברוטציה של האדומים.

בעונה החולפת, רשם במדי הקבוצה האיטלקית ממוצעים של 11.7 נקודות, 3.6 כדורים חוזרים, 2.9 אסיסטים ו-1.7 חטיפות למשחק, והיה גורם מרכזי בהצלחתה של קאזרטה, שסיימה במקום השני בליגה הסדירה והודחה בחצי גמר הפלייאוף.

כעת, לאחר שהגארד האמריקני ניצל את הפגרה למנוחה וריענון, הוא התפנה להעניק ראיון ל-ONE ולספר על התקופה בישראל, הגעגועים לירושלים והמחשבות על העתיד.

טימי, ספר לנו קצת על העונה האחרונה שלך? איך השתלבת בקאזרטה מבחינה חברתית?
"עבורי, זו הייתה עונה טובה מאוד. הייתה לי את האפשרות לראות ולחוות תרבות אחרת ולהתנסות בליגת כדורסל אחרת, אחרי ארבע שנים בישראל. השתלבתי מצוין בקבוצה והשחקנים בקבוצה השלימו האחד את השני בצורה מוצלחת.

ממש לפני כמה ימים, חתמתי בקבוצה לעונה נוספת. אני לא יודע מה העתיד צופן בחובו, אבל אני יודע שבנקודת הזמן הנוכחית, זו הסיטאוציה הטובה ביותר עבורי ועבור משפחתי". 

באוורס. ידע גם חגיגות בבירה  (גיא בן זיו)
באוורס. ידע גם חגיגות בבירה (גיא בן זיו)
 

אחרי שנה באיטליה, כבר יש געגועים לישראל או למשהו ספציפי בארץ?
"אני מאוד מתגעגע לישראל. זו הייתה החוויה הראשונה שלי מחוץ לארצות הברית, וזו הייתה חוויה מדהימה. הדבר שאני הכי מתגעגע אליו הוא הסגנון חיים, האווירה ברחוב. כולם מדברים אנגלית שוטפת, האוכל מצוין וכמובן שמגוון הדברים שאפשר לעשות כשלא משחקים כדורסל הוא עצום, וזה דבר חשוב בשביל לשמור על עניין בחיים".

מבחינת כדורסל, מה הרגע שנחרט בזכרונך יותר מכל?
"זו שאלה קלה מאוד. מדובר ללא ספק זו הזכיה שלי עם הפועל בגביע המדינה, בעונה השניה שלי בקבוצה. היינו בפיגור של 22 נקודות מול מכבי תל אביב ועשינו קמבאק נדיר בדרך לניצחון. הדרך שבה עשינו את זה אמרה הרבה על הקבוצה ההיא, האוהדים וכל הארגון שמסביב, כי בשביל שיהיה לך את הכוח המנטלי לעשות דבר כזה, אתה צריך תמיכה ועזרה מכל הגורמים הללו".

חג´ג´ וטימי באוורס חוגגים (גבע תלם)
חג´ג´ וטימי באוורס חוגגים (גבע תלם)
 

אני מניח ששמעת שמכבי הפסידו את האליפות בסיום העונה החולפת בפעם השניה בשלוש העונות האחרונות. האם זה מעלה בך תחושת החמצה? 
"כן, שמעתי שגלבוע/גליל לקחו את התואר ואני מברך אותם על כך. אני לא חושב שזה נכון לומר שפספסתי, או פספסנו הזדמנות. בשלוש השנים שלי בקבוצה היו לנו סיכויים לזכות בתואר כמו לכל קבוצה אחרת. כדורסל הוא בסופו של דבר משחק של מאצ'-אפים, ולקבוצות מסויימות היו מצ'-אפים יותר טובים מול מכבי מאשר לנו.

"למרות שמכבי ממשיכה להיות הקבוצה שצריך לנצח בשביל לקחת אליפות בישראל, זו לא אותה קבוצה כמו בשנים קודמות. הם החליפו הרבה מאוד שחקנים בכל עונה ואיבדו את יתרון ההמשכיות, וזה הפך אותם להרבה יותר פגיעים".

גליל חוגגת אליפות (קובי אליהו)
גליל חוגגת אליפות (קובי אליהו)
 

הקדנציה שלך בירושלים הסתיימה עם תחושה של אכזבה קלה. מה קרה בעונה האחרונה שלך במועדון?
"לדעתי, העונה האחרונה שלי בקבוצה היתה עונה טובה. יש מי שיסתכלו עליה כעל מאכזבת, אבל לדעתי זה רק בגלל שנוצרו סביבנו ציפיות לא-ריאליות. בתחילת הדרך אף אחד לא ציפה מאיתנו לכלום, כי לא היו לנו בקבוצה 'שמות גדולים'. ברגע שהתחלנו לנצח משחקים, דרך ההסתכלות של אנשים השתנתה ופתאום אמרו 'אוקיי, זו קבוצה שצריכה להיאבק על כל התארים'.

"באמצע העונה חווינו פציעות ובעיות אחרות, והתחלנו להתקשות במשחקים מסויימים. בנוסף, כמו שכבר אמרתי – הכדורסל הוא בסופו של דבר משחק של מאצ'-אפים, למכבי חיפה היה יתרון עלינו בתחום הזה והם מצאו דרך לעצור אותנו ולנצח אותנו גם בגביע וגם בפיינל פור. אני יכול לומר לך שכל מי שהיה בקבוצה נהנה לשחק עם יתר השחקנים ובעבור המאמן, גיא גודס".

טימי באוורס. מול בלות´נטאל. מאמין שאפשר לנצח את מכבי  (גבע תלם)
טימי באוורס. מול בלות´נטאל. מאמין שאפשר לנצח את מכבי (גבע תלם)
 

לסיום, השאלה שמעניינת את האוהדים יותר מכל – האם יש לך מחשבות לחזור לישראל בהמשך הקריירה?
"אני מאוד אוהב את האוהדים בירושלים ובכלל את אוהדי הכדורסל בישראל, הם מבינים את המשחק ואני מודה לכולם על התמיכה שנתנו לי בשנים שלי במדינה. אני בהחלט רוצה לחזור לשחק בישראל יום אחד. כל הקבוצות יודעות איך ליצור קשר עם הסוכן שלי, ואם נוכל לסדר את זה, אני יותר מאשמח לחזור לישראל בעתיד".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */