יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:29

עצומה לפסילתו של ממיסטבלוב מהסגל הפראלימפי

משפחות הנפגעים בתאונה בה היה מעורב השחיין הנכה שלחו מכתב ללימור לבנת ובו דרישה שלא לאפשר לו לייצג את ישראל. סנגורו: "לא צריך להעלותו לגרדום"

|
ממיסטבלוב עם מדליית הזהב באתונה
ממיסטבלוב עם מדליית הזהב באתונה

שרת הספורט לימור לבנת קיבלה לשולחנה מכתב ובו בקשה לפסול את שיוכו של השחיין הנכה יצחק ממיסטבלוב לסגל נבחרת ישראל למשחקים הפראלימפיים. הבקשה נובעת מהרשעתו על ידי בית המשפט של השחיין בנהיגה ברשלנות, בגרימת מוות של שני בני-אדם ופציעתו של אדם נוסף באורח אנוש.

לפני כשנתיים היה מעורב ממיסטבלוב בתאונת דרכים חמורה שתוצאותיה היו קשות ביותר: בתאונה נהרגו מרדכי חסידים ז"ל ואווה טייב ז"ל כתוצאה מאיבוד שליטה של ממיסטבלוב שנהג ברכב, והתנגש בתחנת אוטובוס בה עמדו באותה העת השניים. גזר הדין בעניינו של ממיסטבלוב צפוי להתקבל ביום חמישי הקרוב בשעה 11:00 בבוקר המשפט לתעבורה.

בעצומה שהגיעה לשולחנה של שרת הספורט ולשר התחבורה ישראל כץ, טענו משפחות ההרוגים כי אדם אותו הרשיע בית המשפט בהריגה לא ראוי להמשיך ולייצג את מדינת ישראל. 

במכתב ישנה פניה כואבת לציבור לחתום על העצומה כנגד השחיין ומניעת השתתפותו בסגל הפראלימפי שמייצג את מדינת ישראל:

"מאז התאונה הנוראה המשיך הדורס בחייו כרגיל, טס לתחרויות בחו"ל ואף זכה במדליות ובהישגים, ובה בעת לא הופיע במרביתם ככולם של הדיונים בבית המשפט. לעומת הדורס, חיי המשפחות עמדו דום וליבם שותת דם מאז. לצערנו צפוי בית המשפט לתת 'עונש' מגוחך של שלילת הרשיון ושעות שירות לקהילה. עונש זה הינו לעג לרש", לפי העצומה.

"התקשורת מוסיפה חטא על פשע, ומשדרת ידיעות אשר מתעלמות מחומרת המעשה ומכאב המשפחות, ומתמקדות רק ב'מסכנות' הדורס, ניצחונותיו, פועלו ואומללותו בעקבות התאונה. הדבר פוגע בנו עמוקות ומוסיף לכאבנו הנורא ממילא".

ממיסטבלוב (עדי בן ברון)
ממיסטבלוב (עדי בן ברון)
 

"האם ייתכן שבמדינת ישראל אדם שנאשם והודה בהריגה ובנהיגה רשלנית יכול לייצג את המדינה? האם נתייחס לאדם כזה כגיבור לאומי? האם במקום לשבת בכלא ימשיך לטייל בתחרויות בעולם ולייצג את מדינתנו, כאילו לא הרג כלל? כאילו לא פצע? האם העובדה שהוא נכה פוטרת אתו מלקחת אחריות על מעשיו?".

"למשפחות ההרוגים אין עניין במסע נקם בדורס והן מכבדות את פסיקת בית המשפט. כל שאנו רוצים הוא לפעול למען עשיית צדק בסיסי. ברצוננו לפעול לכל הפחות למניעת יציאתו מהארץ לתחרויות ספורט בהן הוא מייצג את ישראל".

"אנו פונים אליכם בעצומה זו ומתוך אמונה בממשלת ישראל, למען מעורבות הדדית ולקיחת אחריות. ברצוננו לפעול לתיקון העוול ולמניעת הרג מיותר בעתיד. אנו פועלים למען זכרם של ההרוגים, אשר אינם יכולים כבר לזעוק את זעקתם, ולמען זכרם של כל ההרוגים שנהרגו בכבישי ישראל באשר הם".

"אסור שימשיך לייצג את ישראל בעולם. עזרו לנו למען מניעת תאונות הדרכים והקטל בכבישים ולהרתעת נהגים רשלניים אשר הפכו למכת מדינה".

ממיסטבלוב (עדי בן ברון)
ממיסטבלוב (עדי בן ברון)
 

אלמנתו של מרדכי חסידים ז"ל, אילנה, אמרה היום (שלישי) בעניין: "אנחנו משפחה צנועה ושקטה. יצאנו למאבק הזה כי לא הייתה שום התייחסות לצער שלנו בתקשורת. הכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 2 הייתה רק להלל ולפאר את שמו של השחיין מבלי שום איזכור לצער העמוק שלנו".

"משרד התחבורה אשם בכך שניתן לאדם כמוהו רשיון נהיגה ואנו טוענים שאסור שייצג את מדינת ישראל. הוא כלל לא הגיע לדיונים בבית המשפט ואמרו לנו שזה כי היה שרוי בדיכאון, כשבעצם נודע לנו שהיה בתחרויות בחו"ל. איזה דוגמה זה נותן לנוער שלנו? אדם כזה שהודה בעסקת הטיעון במעשים המיוחסים לו לא יכול לייצג את מדינת ישראל. הוא צריך לעזור לקהילת הנכים, לתרום לאוכלוסיות חלשות, אבל לא לייצג אותנו בחו"ל תחת הדגל שלנו".

עו"ד דוד גולן, סנגורו של ממיסטבלוב אמר בתגובה: "האיש היה מעורב בתאונת דרכים שנוצרה כתוצאה מרשלנות ולא נעשתה במזיד. רשיונו ישלל והוא יבצע 400 שעות לטובת הציבור: העונש המקסימלי שניתן לתת לו בשל מצבו הפיזי לאחר שהעניין נדון עם שירות בתי הסוהר".

"מדובר בנכה מעל 100 אחוז, כאשר רק יד אחת שלו פעילה ואי אפשר לשלוח אותו למאסר בשל המוגבלות הפיזית שלו. חייו אינם חיים והשחייה היא הדבר היחיד שמחזיק אותו. הוא הביא כבוד למדינה עם שתי מדליות אולימפיות ואין צורך להעניש אותו יותר, שכן הוא לא עשה את התאונה במזיד ובעסקת הטיעון אף הודה באשמה והגענו להסדר טיעון. כמובן שהתוצאה היא קשה וממיסטבלוב אף הביע צער גדול על התוצאות הקשות, אבל לא צריך להעלות אותו לגרדום. המשפחות מנסות לשלול ממנו את הזכות להופיע בשביל ישראל וזה לא הוגן כי אין מדובר בעבירה שיש עימה קלון. החיים שלו חוץ מהשחייה הם אינם חיים, אין לו שום דבר אחר בחיים מלבד השחייה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */