יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:38

המונדיאל לפני סיום: בדרא"פ עוד אופטימיים?

הוובזלות נחטפו, אטמי האוזניים אחריהן ואחרי חודש מכניס, התיירים עוזבים והסוחרים מודאגים. צפו בכתבה (אסף אבולעפיה, שליח ONE לדרא"פ)

|
סוחר מקומי. מה יעשה בסוף המונדיאל? (שי לוי)
סוחר מקומי. מה יעשה בסוף המונדיאל? (שי לוי)

מהדורות החדשות ברדיו של יוהנסבורג בישרו על השגת היעד החשוב: למעלה מ-450 אלף תיירים ביקרו בחודש החולף בדרום אפריקה. מעבר לניצחון המוראלי על כל אלו שתיארו את המדינה כמקום פשע ופחד, יש שגזרו קופון שמן על אותם תיירים הם מרכזי הקניות, הסוחרים ברחובות ועד מוכרי הדגלים בצמתים.

אין בעל חנות שלא אמר שהמכירות קפצו בכמה מאות אחוזים, כשבראש ובראשונה כמובן הוובוזלות שנראה שלמרות שכל העולם נגדן, כל העולם גם רוכש אותן. מלבדן, מזכרות מהגביע העולמי, חולצות של הנבחרות, בובות של השחקנים ועד הפריט הקטן ביותר. הדרום אפריקנים לא הפסיקו לחייך, כל הדרך אל הבנק.

הבעיה - כמו כל דבר, גם הגביע העולמי צריך להיגמר וכבר בימים האחרונים חשים בדרום אפריקה ירידה חדה במכירות, ראיה לנטישה ההמונית של אוהדי הנבחרות שכבר הודחו מהמשחקים. התנועה ב"מנדלה סקוור", מרכז הקניות מהגדולים ביוהנסבורג, דלילה מאוד, בעיקר לאור העובדה שבשבוע הראשון של המשחקים, המבקרים לא יכלו למצוא חנייה ברדיוס די משמעותי מהמקום.

הדעות בין החנויות משתנות. האהבה לכדורגל גדולה במדינה האפריקנית וחלקם משוכנעים שרכישת האביזרים תעבור גם לליגה המקומית, למרות שהיא "קצת" פחות זוהרת מהמונדיאל. מהצד השני, יש המודאגים לפרנסתם שחוששים כי עזיבתם של האוהדים הרבים תביא לירידה דראסטית במכירות.

המונדיאל טוב לעסקים בדרא"פ

בכבישים, המצב ברור. מוכרי הדגלים, שנמצאו בכל פינה מאז פתיחת המשחקים, כבר נעלמו ורק אחדים עוד נותרו בניסיון נואש למכור עוד דגל של ספרד או הולנד. מה יעשו אחרי הגמר? "נמשיך למכור דברים אחרים. עם הדגלים כבר אין ממש מה לעשות", אמרו.

בדרא&qout;פ מודאגים, מה יעשו הסוחרים? (שי לוי)
בדרא"פ מודאגים, מה יעשו הסוחרים? (שי לוי)

בקניונים הרבים ברחבי דרום אפריקה ניצלו המקומיים את המסיבה הגדולה של התיירים לצרכי גימיקים, החל מצבעי פנים בצבעי הנבחרות ועד מכירת קסדות מחוברות לוובוזלות. ככה זה תיירים, פשוט קונים הכל. גם הם כבר התחילו לחשוב על היום שאחרי. לא בטוח שיבוא עוד ילד קטן ויבקש ציור של דגל הונדורס על הלחיים.

בובות בחנות המזכרות. (שי לוי)
בובות בחנות המזכרות. (שי לוי)

בדרום אפריקה מדברים על רווחים רשמיים של מיליונים ממכירה לתיירים וזה בלי להחשיב את עבודת הקודש של המוכרים בכבישים. הוובוזלות נחטפו, דקות אחריהן גם אטמי האוזניים והשאלה הגדולה היא האם החנויות ימשיכו לשגשג או שהשגרה תכריע אותם ותחזיר אותם למציאות? התשובות יגיעו ביום שני, רגע אחרי שגביע העולם יונף.

חנות מזכרות (שי לוי)
חנות מזכרות (שי לוי)

בינתיים, יצאנו לשוחח עם בעלי החנויות לשמוע מה הם אומרים, תפסנו את מוכר הדגלים אותו אנחנו מכירים כבר חודש שלם ואת האחראים על החנייה באצטדיון ה"אליס פארק" שהצטיידו באפודים זוהרים די מגוחכים ועזרו לאוהדים הרבים להחנות את רכבם במקום לא ממש מאובטח תמורת ראנדים בודדים. דרום אפריקה אופטימית. לפחות בינתיים.            

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */