יום שבת, 12.10.2024 שעה 01:26

אוהדי הכדורגל דורשים התנצלות

יום כיפור הוא זמן לסליחות, ומסתבר שגם לקבוצות הגדולות יש על מה להתנצל בפני האוהדים, בדקנו וחזרנו עם תשובות

|

מחר יחול יום הכיפורים, יום של חשבון נפש, סליחה וכפרה. מערכת היחסים הכי אמוציונלית היא בין אוהד לקבוצתו, ועל אף שמדובר בזוגיות מלאת עליות ומורדות ובאהבה ללא תנאי, מסתבר שיש כמה אוהדים שדורשים התנצלות - ולא אחת. אז שוחחנו עם אוהדים של כמה מהקבוצות הגדולות והמוכרות, שלטענתם מגיעה להם סליחה מהמועדון, מהשחקנים ואפילו מאנשי האצטדיון. 

ערן זהבי מול שון גולדברג. תתנצלו (איציק בלניצקי)ערן זהבי מול שון גולדברג. תתנצלו (איציק בלניצקי)

גל נוסבאום, אוהד מכבי חיפה:
״אין ספק שחווית הצפייה באצטדיון סמי עופר היא מהטובות במדינתנו הקטנה, רק חבל שההנאה הגדולה מסתכמת רק ביציעי האצטדיון ולא גולשת החוצה לדרכי הגישה והחניה שבהם הצופים אמורים להשתמש. מי מאיתנו לא התמרמר ואמר לעצמו בלב תוך כדי הליכה זריזה למגרש הכורכר בין בניין אינטל וכביש החוף: ׳לא מבין מה הבעיה? בקאמפ נואו יוצאים 85,000 צופים ביחד ותוך רבע שעה כבר בצידה השני של העיר ברצלונה, למה אין פה מטרו כזה?׳. מי מאיתנו לא מתחיל לעשות בדקה ה-85 חישובים מה עדיף - להיתקע שעה וחצי ביציאה או להפסיד כמה דקות של משחק? בלאגן אטומי ביציאה, תורים והידחפויות אשר גורמים לך לשמוע את כל תוכנית הרדיו עוד לפני שיצאת מתחומי החניה או קניון חיפה. אבל היי, לפחות סימנו את חניית הכורכר עם צינורות השקיה שחורים, זו כבר התקדמות. אולי השנה אפילו ישקיעו בשכבת אספלט וקצת צבע לבן...״

אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

יניב ראובני אוהד מכבי תל אביב:
״את מה שהתחולל בגוף באצטדיון הקריאסקקיס באתונה שום דבר לא יוכל לתאר לעולם. תחושת אושר עילאית, אחרי שמכבי שלי הפתיעה את כל העולם, הרעידה את אירופה וניצחה את פאקינג אולימפיאקוס 1:4 בבית שלה. בשמינית גמר אירופית. מה שהלך שם באצטדיון זו תחושה שאני לא זוכר שנים ביציע אוהדי מכבי ת״א. אנשים מחבקים אחד את השני, כשהם לא מכירים את המחובקים. בוכים ביחד מהתרגשות, ומאושרים כמו גדולים על רבע גמר אירופי. אירוע אדיר. על הגומלין בבאצ׳קה טופולה בשבוע אחרי ויתרתי. מי צריך את זה? עלינו לרבע גמר, כלום לא יכול לקרות אחרי. לפחות ככה חשבתי. אחת ההשפלות הגדולות שחווינו כקהל היה ביזיון ה-6:1 בהופעת שפל היסטורית. אמנם הקבוצה שלי לקחה אליפות, שזה מה שחשוב, באותה עונה - והחזירה את הצלחת למקומה הטבעי אחרי שלוש שנים בשדות זרים, אבל אם יש כתם אחד שילווה אותי אישית בעונה הזו - זה המשחק נגד אולימפיאקוס. על זה מגיעה לנו סליחה״.

אוהדי מכבי תל אביב (עמרי שטיין)אוהדי מכבי תל אביב (עמרי שטיין)

פביאן חוניו, אוהד מכבי נתניה:
״אני דורש התנצלות על חווית לקוח ששמורה רק לקהל שבוי של אוהדי כדורגל - עיכוב בפתיחת שערים, דוחק בכניסה כי לא פותחים עוד שערים כדי לחסוך באבטחה ובדיקות כאילו אנחנו בדרך לביקור בבית סוהר. בפנים מחירי ״מחירון״ במזנונים שהם פשוט גזלנות, סגירת הבירזיות שחלילה לא נשתה מים בחינם, שירותים מטונפים עוד לפני השריקה המוכיחים כי אין סיכוי שמישהו חשב על האוהדים, אלא על חיסכון בכל מחיר. התחושה היא שמעדיפים שנישאר בבית או מקסימום נהיה תפאורה יפה לשידורי הטלוויזיה. בגזרת הכדורגל, המועדון צריך לבקש סליחה מכל אוהד שרכש או שקל לרכוש מנוי, כמו בחווית האצטדיון גם בכדורגל עושים הכל כדי שלא נרצה לבוא יותר. כדורגל משעמם, מילא בלי תארים אבל לפחות שנוכל להנות מהמשחק״.

אוהדי מכבי נתניה (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי נתניה (רדאד ג'בארה)

איתי מנחם, אוהד הפועל תל אביב:
״מועדון הכדורגל של הפועל תל אביב צריך לבקש ממני סליחה על העונה המסויטת שעברה עלינו ונגמרה בירידת ליגה. כמו שידעתי להחמיא לניהול של מינצברג טרום המלחמה ככה חייבים לומר שמה-7.10 ועד לירידה עצמה, הצד המקצועי בהפועל ת״א התנהל בחובבנות גמורה. שחרור שחקנים ואי החלפתם בינואר, מינוי מאמן רק כי הוא יושב על הפיירול ועוד ועוד. כולי תקווה שעם ספרא במקומם, המועדון יבריא, יתוקן ויחזור למקומות שאליהם הוא שייך״.  

אוהדי הפועל תל אביב (חגי מיכאלי)אוהדי הפועל תל אביב (חגי מיכאלי)

אבישי אשכנזי אוהד בית״ר ירושלים:
״עברה שנה מטלטלת ברמה הקבוצתית, לצד פעולות נהדרות שהמועדון עשה מול הקהילה. דווקא הפרידה של ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס עשתה נזק לשמו של המועדון היקר. ההדר הבית״רי לא מתיר להתנהלות שמעיפה רפש בין שני אושיות מרכזיות במועדון המתגוששים בבוץ לעיני כל ובכך לבזות את כל מי שהמועדון יקר לו. עולם הדימויים בו השתמש ברק אברמוב בזמן הפרידה בה חש נבגד מיוסי אבוקסיס הזכיר מערכון מגחיך משנות ה-90 בתחנת רדיו פיראטית. תכלה שנה וקללותיה ובעיקר פרידותיה ונייחל לימים מכבדים יותר- עושה רושם שהשכילו משהו במינוייהם של אלמוג כהן וברק יצחקי לחזור לקדמת ההדר הבית״רי״.

אוהדי בית"ר ירושלים (חגי מיכאלי)אוהדי בית"ר ירושלים (חגי מיכאלי)

*חלק משמות האוהדים הינם בדויים ושמם המקורי שמור במערכת לבקשתם

הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה