פרשן ה-NBA, וכדורסלן ה-NBA לשעבר, שאקיל אוניל, הוא ללא ספק אחד מגדולי השחקנים בתולדות הכדורסל, כאשר הוא גם חלק מרשימת עשרת הקלעים המובילים ב-NBA בכל הזמנים. ב-2016 הוא נכנס להיכל תהילה של הכדורסל כאשר במאזנו 4 אליפויות, אשר בהן זכה בימיו בלייקרס ובמיאמי.
מעבר לכך שהיה שחקן כדורסל אדיר, שאק הוא גם דוקטור לחינוך, די ג’יי וראפר, ולכך צריך להוסיף יותר מעשרה סרטים בהם הוא לקח חלק. הונו האישי מוערך בכחצי מיליארד דולר, ובהקשרו הוא זכור בציטוט הבלתי נשכח שלו: “אמרתי לילדים שלי, אנחנו לא עשירים, אני עשיר”.
אבל עם כל הכבוד לכלל היכולות ולרקורד המרשים של שאקיל, הוא מוכר בעיקר בשל גודלו העצום – גובה של 2.16 מטרים ומשקל של 150 ק”ג, מה שהוביל לא פעם לשבירות לוחות הסלים מהמפורסמות ביותר של ההיסטוריה של המשחק (מי שלא היה עד לכך מוזמן לעשות חיפוש קליל ביוטיוב).
ועם גודל כזה, לצד אהבה גדולה לרכבים, צריך גם למצוא פתרונות לנהיגה שתהיה נוחה לאחד מהסנטרים הגדולים ביותר של המשחק. אבל מה עושים כאשר שאק מעוניין במכונית סדאן חשמלית שפחות מוכרת באירופה אך מפורסמת מאוד בארה”ב דוגמת ה-Lucid Air?
למי שאינו מכיר, מדובר במכונית חשמלית יוקרתית שבשל אורכה (כמעט 5 מטרים) ומשקלה (2.5 טונות) מתאימה מאוד לענק כמו שאק-אטאק. היא גם יודעת להגיע לטווח נסיעה של יותר מ-840 ק”מ, מהירות השיא שלה עומדת על 350 קמ”ש, והיא יכולה להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש בקצת יותר מ-4 שניות.
אז מה בעיה? עם כל הכבוד לאורך ולמשקל של המכונית המדוברת, יש לה “בעיה” אחת – היא מכונית של 4 דלתות ולא של שתי דלתות, מה שאומר שאין סיכוי ששאקיל נכנס אליה מבלי להכניס את הבטן עד הגב. האם שאק התייאש והחליט לוותר? ממש לא.
מסתבר שה-'34' האגדי של הלייקרס ביקש להפוך את המכונית לשתי דלתות, כאשר פנה לחברה אשר מתמחה בכך בחוף המערבי. אז נכון, היה מדובר בהזזת עמודים והסרה של שתי הדלתות האחוריות, אבל מה שהיה צריך לעשות נעשה, וההתאמה בוצעה. אז מכונית הסדאן 4 דלתות הפכה לקופה? אז הפכה.
אבל התאמת המכונית למידותיו של שאק לא היתה השינוי היחיד שבוצע בה, ואם אתם אינכם מכירים את המותג Lucid, ייתן וכלל לא הייתם שמים לב אליו. מסתבר שהכיתוב הקדמי Lucid, הוחלף בכיתוב Diesel, חילוף שלכאורה אמור להיות מוזר מאוד בהקשרה של מכונית חשמלית.
כמובן שיש לכך הסבר: אחד מהכינויים של שאקיל במהלך הקריירה היה כידוע הדיזל, והכינוי הזה אף מקועקע על אחת מכתפיו. זה היה אף השם של אלבום הראפ הראשון שלו (“שאק דיזל”), וכמובן שמקור הכינוי הוא הכוח הגדול של שאק, שלכאורה שקול למנועי דיזל.
בנקודה ייתכן ואתם שואלים את עצמכם, האם ייתכן ששאק מאמין יותר במנועי הדיזל למרות כל הסיפור סביב ה-Lucid החשמלית עליה הוא לא היה מוכן לוותר? התשובה לכך היא כנראה שלילית, שכן לאחרונה שאק גם קנה את רכב העבודה החשמלי של טסלה – הלוא הוא סייברטראק.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!