יום שבת, 26.10.2024 שעה 21:27

פיני חדידה זכה במדליית זהב בג'יו ג'יטסו

אחד ממייסדיי הענף זכה במדליית הנכספת בקטגוריית משקל פתוח. "אי אפשר להגיע להישגים בלי אנשים טובים בדרך", "הייתי צריך לחלק את הזמן שלי כמורה"

|
פיני חדידה  (פרטי)
פיני חדידה (פרטי)

פיני חדידה, המאמן הבכיר הוותיק בן ה-51 מבאר שבע, הוא ממייסדי ענף הג’יו ג’יטסו בארץ ובדרום, זכה במדליית הזהב בקטגוריית משקל פתוח. חדידה במקצועו מורה לחינוך גופני בתיכון זילברמן ובערב מאמן ילדים נוער ובוגרים. בעל חגורה שחורה דן 3, סיפר על מסעו לזכייה במדליית הזהב באליפות העולם יוון 2024.

“הכול התחיל בהחלטה לפני חודש וחצי להשתתף באליפות עולם לאחר שנתיים שלא התחריתי”. סיפר פיני. “התחלתי להכין את הגוף לאט לאט. ההכנה כללה ריצות, אימוני כוח, והמון קרבות אימון. הייתה לי בעיה כי אני אמור לעלות לתחרות בקטגוריית משקל פתוח חגורות שחורות, ולצערי באזור באר שבע אין הרבה משקלים כבדים חגורות שחורות, מה שלא הותיר לי ברירה אלא להסתובב במכונים בארץ ולהתגלגל עם הכי חזקים שיש”.

“הייתי צריך לחלק את הזמן שלי בין העבודה בבית הספר כמורה לספורט, לבין  החוגים אחה”צ עם ילדים, נוער ובוגרים, ככה כול יום שלישי ושישי ובימים פנויים הייתי נוסע להתאמן עם חגורות שחורות במרכז, היה לי גם צוות ג’ודו באר שבעי שעזר לי בעמידה”.

פיני חדידה (פרטי)פיני חדידה (פרטי)

“הפעם טסתי במסגרת נבחרת ישראל עם כל מה שכרוך בכך. מה שמייחד את האיגוד הזה הוא שהוא נבחרות, ואתה מייצג את המדינה שלך, שלא כמו איגודים אחרים שבהם אתה מייצג את עצמך”.

“הגעתי ליוון, להרקליון, יומיים לפני התחרות ביום שני כדי להתאקלם, בשלישי הייתה שקילה וברביעי היו הקרבות. בבוקר של הקרבות לא הצלחתי להירדם טוב אבל החלטתי שזה לא יפריע לי”.

פיני חדידה (פרטי)פיני חדידה (פרטי)

“היו לי כמה שעות במלון והחלטתי לעשות מדיטציה ונשימות כדי להרגיע את עצמי, הייתי אמור להתחרות ב-14:00 בצהריים. ב-11:00 כבר נמאס לי להיות במלון ויצאתי לאולם, ב-12:00 התחלתי חימום קל ולאט לאט הרמתי קצב”. 

“ב-14:30 קרב ראשון מול הצרפתי. הרגשתי לחץ ולא הצלחתי לבטא את עצמי כמו שאני יודע. הלחץ וההתרגשות מהמעמד מורידים מהיכולת אבל למזלי אני מאוד מנוסה ויודע לנהל את הלחץ ולא לתת לו להפריע. הצרפתי שלא הכיר אותי עשה טעות פאטלית אחרי שראה שאני חזק בעמידה, ניסה למשוך את הקרב לקרקע ושם קשה מאוד לנצח אותי במשקלים האלה מכיוון שאני מאוד יציב וחזק. הצלחתי לעבור את הגארד ולשמור על היתרון עד לניצחון”.

פיני חדידה (פרטי)פיני חדידה (פרטי)

“בקרב שני מול הרומני, הגיע בחור חזק מאוד וגדול גם הוא עשה אותה טעות ומשך את הקרב לרצפה. עברתי גארד, עליתי למאונט, ישבתי עליו, סיכנתי אותו בבריח וחניקה, אבל הוא הצליח להפוך אותי. הובלתי 0:7 בניקוד ושמרתי על היתרון עד לניצחון”. 

“קרב שלישי מול היווני. שנייה לפני הקרב היווני פונה אליי ואומר לי שהוא לא מתכוון להלחם בגלל פציעה בברך. השופט מרים לי את היד ואני מקבל ניצחון טכני.  הקטע הכי מרגש היה לשמוע את התקווה ולעמוד במקום הראשון עם מדליית זהב. בסוף כך זה היה: פיני חדידה, אלוף העולם בג'יוג'יטסו משקל פתוח. התובנה מהתחרות הזו: אי אפשר להגיע להישגים בלי הרבה אנשים טובים שיעזרו בדרך”.

פיני חדידה (פרטי)פיני חדידה (פרטי)

“מטרות להמשך? מנסה להירגע ולחשוב על המטרות הבאות, אליפות ארופה 2025 בקפריסין, אליפות העולם 2025 בתאילנד. אני רוצה להודות לכול מי שעזר לי להשיג את המדליה הזאת. להתאחדות לג’יוג’יטסו תחרותי בישראל, למנכ”ל מושיקו בן שימול, למאמן הנבחרת אמיר בוארון, לצוות הג'ודו שלי מב”ש שעזר לי בעמידה, למועדון שלי שתמך, לפרטנר הקבוע שלי דוד, לשי ברנד והקבוצה שלו מכפר סבא ולחיים גוזלי שתמך ועזר.

אסור לפספס
נגןלברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
לברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
נגןאתם תצליחו לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
מי יצליח לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
נגןכל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
כל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
נגןזאת פאדיחה: חגג שער בזמן שהמשחק המשיך
זאת פאדיחה: מול המצלמות חגג שער שלא היה
/* LAST / NEXT ROUNDs */