יום שישי, 25.10.2024 שעה 16:24

חודש אחרי שמונה: אילייב יפוטר מפרטיזן בלגרד

שחקן מכבי ת"א לשעבר יודח מתפקידו כמנהל הספורטיבי בגלל שסירב לקצץ מחצית משכרו כפי שדרשה ההנהלה החדשה של המועדון. היה אחראי על החתמתו של נאתכו

|
ביברס נאתכו ואיביצה אילייב (האתר הרשמי של פרטיזן בלגרד)
ביברס נאתכו ואיביצה אילייב (האתר הרשמי של פרטיזן בלגרד)

פתיחת העונה הרעה של פרטיזן בלגרד הובילה לזעזוע רציני בצמרת המועדון. היום (שישי) פורסם בסרביה כי אחד הצעדים הדרמטיים שיבוצעו הוא הדחתו של איביצה אילייב, שחקן מכבי תל אביב לשעבר, מתפקיד המנהל הספורטיבי אליו חזר רק לפני כחודש בחוזה לשלוש שנים.

ההחלטה טרם התקבלה רשמית שכן ההנהלה החדשה תצטרך למצוא פתרון להשתחרר מהחוזה. אילייב מונה לתפקיד בו כבר שימש בעבר בהצלחה רק לפני כחודש והוא חתם על חוזה לשלוש שנים, במסגרתו הוא אמור להרוויח 13 אלף אירו בחודש, סכום שלא מקובל במועדון.

ההנהלה החדשה של פרטיזן בראשות ראסים ליאג’יץ’ הכריזה על צמצום דרסטי בתקציב מ-22 מיליון אירו ל-16 עד 17 מיליון. לאילייב הוצע להישאר במועדון אבל הוא נדרש לקצץ מחצית ממשכורתו, הוא הסכים בתנאי שההפרש ישולם לו אם הקבוצה תצליח לסיים במקום השני.

איביצה אילייב (עמית מצפה)איביצה אילייב (עמית מצפה)

לפי הדיווח ב’מוצרט’ ההצעה הזו נדחתה בזעם ובאותו רגע הוחלט להדיח את אילייב מהתפקיד. מדובר באחד הסמלים של המועדון בשנים האחרונות, כשחקן הוא כיכב עם 20 שערים ותשעה בישולים ב-72 הופעות במועדון וכאמור שימש במשך מספר שנים גם כמנהל הספורטיבי.

אילייב שיחק במכבי עונה אחת, ב-2009/10, אבל זכור לטובה בקרב האוהדים הצהובים בזכות הכדורגל החיובי שהביא בתקופה רעה וגם בשל האישיות שלו. ב-17 משחקים הוא כבש שלושה שערים ובישל חמישה נוספים, כולל שער ניצחון של עמנואל מאיוקה ב-0:1 על מכבי חיפה.

בין 2015 ל-2023 שימש במגוון תפקידים בצמרת המקצועית של פרטיזן ובין היתר היה אחראי על החתמת ביברס נאתכו. השחורים-לבנים התאוששו מה-4:0 המשפיל בדרבי וניצחו בשלושת המשחקים האחרונים, כשנאתכו בישל פעמיים ב-3:4 על נובי פאזר לפני ארבעה ימים.

אסור לפספס
נגןלברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
לברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
נגןאתם תצליחו לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
מי יצליח לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
נגןכל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
כל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
נגןזאת פאדיחה: חגג שער בזמן שהמשחק המשיך
זאת פאדיחה: מול המצלמות חגג שער שלא היה
/* LAST / NEXT ROUNDs */