יום שישי, 25.10.2024 שעה 15:25

מרגש: נערך טורניר כדורסל לזכרו של טל פיליבה

הבוקר התקיים בספורטק רחובות טורניר לזכרו של חלל צה"ל טל פיליבה ז״ל שנפל בקרב בחודש דצמבר האחרון בחאן יונס. לקחו חלק משפחתו, חבריו ושחקני עבר

|
טורניר לזכרו של טל פיליבה ז
טורניר לזכרו של טל פיליבה ז"ל (רועי כפיר)

הבוקר (שישי) התקיים בספורטק רחובות טורניר לזכרו של חלל צה”ל טל פיליבה ז״ל שנפל בקרב בחודש דצמבר האחרון בחאן יונס. בטורניר המרגש השתתפו בני משפחתו של טל וחבריו מכל תחנות חייו, שבאו כדי לשחק, ליהנות ולהנציח. בנוסף, השתתפו כוכבי עבר מהכדורסל הישראלי כגון ליאור אליהו, טל בורשטיין, יוגב אוחיון, גל מקל, יניב גרין ויותם הלפרין.

הטורניר, שאמור היה להיפתח עם שש עשרה קבוצות, נפתח לבסוף ללא שתי קבוצות של חבריו של טל מהיחידה המיוחדת יהל”ם, שנלחמים ברגעים אלו בזירה הצפונית ונבצר מהם להגיע.

דוד בן שטרית, מחברי הילדות של טל, נשא דברים בפתיחת הטורניר: “בתור חבר ילדות של טל, אני חושב שאין משהו שיותר מאפיין אותו מיום כזה שכל כולו משלב את כל האהבות הגדולות שלו - משפחה, חברים, ספורט וספציפית אהבה וכמיהה גדולה לכדורסל. לטובת אלו שפחות מכירים אספר שטל היה שחקן כדורסל מצטיין, שיחק במכבי רחובות בילדותו, המשיך לשחק בכפר אורנים ואת קריירת הנערים שלו בכדורסל סיים באשדוד”.

שחקני העבר שהגיעו לכבד (רועי כפיר)שחקני העבר שהגיעו לכבד (רועי כפיר)

בן שטרית המשיך: “למרות היותו שחקן מצטיין, טל לא וויתר על החלום הגדול להיות לוחם ביחידה מובחרת בצה”ל וויתר על אהבתו הגדולה לטובת החלום הזה. למרות הוויתור הגדול לכל אורך שירותו הצבאי - טל לא וויתר על האהבה הגדולה לכדורסל והמשיך לפקוד את המגרש ממש כאן בספורטק, כמעט כל סופ”ש. האהבה של טל למשחק לא התבטאה רק בלשחק כדורסל פיזית, אלא גם לחיות את עולם הספורט והכדורסל ברמה יום – יומית. הוא היה אוהד מכבי ת”א בכדורסל מילדות, והלך להיכל יחד עם סבא אלי וסבא יהודה ולא פספס צפייה באף משחק יורוליג”.

“אני מבקש מכולם היום לשחק ולזכור את שמחת החיים של טל ואת האהבה הגדולה שלו למשחק, לניצחון, לחברים ולמשפחה. תשחקו עם חיוך רחב על הפנים ותיהנו - כי זה בדיוק מה שהוא היה רוצה שיקרה אם הוא היה פה יחד איתנו. תמיד תזכרו שאצל טל נצחון הוא חובה בכל דבר בחיים - על אחת כמה וכמה בספורט, שהטוב ביותר ינצח - וכמו שפיליבה היה אומר - יאללה בית”ר”, סיכם.

טורניר לזכרו של טל פיליבה ז"ל (רועי כפיר)טורניר לזכרו של טל פיליבה ז"ל (רועי כפיר)
יותם הלפרין (רועי כפיר)יותם הלפרין (רועי כפיר)

גיא יאבו, חבר ילדות נוסף של טל ז״ל, ואחד ממארגני הטורניר הוסיף: “אנחנו עושים פה טורניר סטריטבול לזכרו של חבר הילדות שלנו טל פיליבה ז”ל שנפל בדצמבר האחרון בחאן יונס שבעזה. הטורניר מתקיים בספורט שהיינו משחקים בו באופן קבוע, טל מאוד אהב לשחק כדורסל וזה היה חלק מאוד משמעותי מהנעורים שלו ועד הגיוס לצבא ובחרנו היום לציין את הזיכרון שלו בצורה שמחה, של צחוקים, כדורסל וכיף כמו הבן אדם שהוא היה, שמח עם חיוך על הפנים ואהבה לספורט”.

יאבו ביקש להודות גם לאורחים שכיבדו בנוכחותם: “כיבדו אותנו בהגעה היום שימי ריגר ושחקני עבר של נבחרת ישראל, יניב, ליאור, יותם, גל, יוגב, וטל בורשטיין ואני מאוד רוצה להודות להם על הדרך לכבד אותנו וההגעה שלהם. הטורניר מורכב מקבוצות מכלל מעגלי החיים של טל, חברים מביה”ס, חברי ילדות, חברים מקבוצות הנוער ומהצבא ובעתם נפגשנו כולם יחד כדי לציין את הזיכרון של טל באופן הכי כיפי שיש”.

טורניר לזכרו של טל פיליבה ז"ל (רועי כפיר)טורניר לזכרו של טל פיליבה ז"ל (רועי כפיר)
גל מקל (רועי כפיר)גל מקל (רועי כפיר)

אחד מאורחי הכבוד שהגיעו, אגדת מכבי ת”א ונבחרת ישראל לשעבר, ליאור אליהו אמר: “באנו להנציח ולדבר טובות על טל שנהרג במלחמה בדצמבר, לא הכרתי את טל אבל באנו היום כמה שחקנים לכבד אותו ולהגיד לו תודה בדרך שלנו, לא ידענו לאן אנחנו מגיעים ואנחנו רואים פה כלכך הרבה אנשים שבאו להגיד לו תודה ולהעריך אותו וחלק מהתוצאות של המלחמה זה רגעים כאלו”.

אליהו המשיך: “אני חושב שאנחנו נמצאים בתקופה היסטורית, מה שהמדינה הזו עברה ועוברת זה טירוף. נותר לנו רק לעזור מהצד שלנו כמה שאנחנו יכולים, אם זה להרים את המורל ולתת איזו מילה טובה, להעריך ולהנציח כמו היום אבל בגדול לקוות שהתקופה הזו תעבור במהרה ונשאיר את זה מאחורינו”.

ליאור אליהו (רועי כפיר)ליאור אליהו (רועי כפיר)

חנוך קירשברג, דודו של טל, סיפר על אחיינו: “מגיל אפס טל היה עם כדורסל ביד, מכדרר בכל מקום שרק הגיע אליו והחברים הרימו פה טורניר כיפי, סטריטבול שלוש על שלוש משהו כיפי קצר ושמח כמו שטל אהב ואנחנו רוצים להודות לעיריית רחובות שנתנו לנו את המקום מתוך כוונה אני מאוד מקווה שיהפוך כל שנה לטורניר לזכרו, עם משפחה וחברים זה מאוד מרגש לעשות דברים שהוא אוהב”.

בסיום לא שכח חנוך להודות גם לחיילי צה”ל שברגעים אלו ממשיכים לשמור ולהגן על המדינה: “אנחנו מחבקים את כל חיילי צה”ל שהם אלו שבאמת שומרים עלינו, חברים של טל שעכשיו נלחמים בלבנון כחלק מיחידת יהל”ם, מקווה שישמרו על עצמם ועלינו ושיהיה טוב לכולם. אני רוצה להודות גם לשחקני העבר של נבחרת ישראל שהגיעו לכבד את הטורניר וגם לשימי ריגר, זה כבוד גדול לארח אותם כאן”.

אסור לפספס
נגןלברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
לברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
נגןאתם תצליחו לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
מי יצליח לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
נגןכל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
כל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
נגןזאת פאדיחה: חגג שער בזמן שהמשחק המשיך
זאת פאדיחה: מול המצלמות חגג שער שלא היה
/* LAST / NEXT ROUNDs */