יום חמישי, 24.10.2024 שעה 18:18
לוח תוצאות

איימן אבו יונס: הקפאת ירידות זהו צו השעה

מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער בסכנין משתף בקשיים עמם מתמודדות קבוצות המחלקה: "מרגע החזרה לאימונים, קבוצות יצטרכו 3-4 שבועות כדי לחזור לכושר"

|
איימן אבו יונס  (מדיה בני סכנין)
איימן אבו יונס (מדיה בני סכנין)

למעלה מחודש ימים חלפו להם מאז פיקוד העורף הקשיח את הוראות ההתנהלות האזרחית בעורף מקו חיפה צפונה. בפרק זמן זה עשרות מחלקות נוער מוצאות את עצמן מושבתות מפעילות, אחת מהמרכזיות שבהן היא זו של בני סכנין - לה נציגה בליגת העל לנוער ושתי נציגות בליגות העל לנערים (נערים ב' ונערים ג') וכן נציגה אחת בליגה הארצית (נערים א'). בהתאחדות לכדורגל שואפים שקבוצות הצפון יחזרו לפעילות בסופ"ש הבא, אך ע"פ הלך הרוח מבחינה ביטחונית ומבחינת המצב במחלקות הנוער, קשה לראות תסריט שבו אכן הדברים ייצאו לפועל.

איימן אבו יונס, מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער של בני סכנין, המשמש במקביל כמאמן קבוצת נערים ב', משתף בתמונת המצב מהעיר הצפונית וממחלקת הנוער של המועדון: "קשה מאוד לכולנו, במיוחד לילדים ולבני הנוער. אנחנו לא רגילים למצבים כאלה מהעבר. יש לנו שחקנים במחלקה, שמגיעים מיישובים צפוניים ויותר, שם המצב קשה עוד יותר. למעט קבוצת הנוער שלנו, שחזרה לאחרונה להתאמן שלוש פעמים בשבוע במגרש בעראבה, כל קבוצות המחלקה שלנו מושבתות מפעילות”.

“הצוות המקצועי פוגש את השחקנים באמצעות הזום לשיחות על המצב, מצייד את השחקנים בתוכניות לעבודה בבית ומי שמתאפשר לו בחדר הכושר. עמדנו בסיטואציה של השבתת פעילות בקורונה, אבל לא היה איום ביטחוני ומצב מורכב כמו עכשיו. אנחנו מקווים שהשקט והביטחון יחזרו ונוכל לחזור לפעילות", הוסיף.

חזרה בקרוב לפעילות ליגות אינה ריאלית לתפיסתו של איימן אבו יונס: "מרגע שאפשר יהיה לחזור לפעילות, קבוצות נוער ונערים יצטרכו 3-4 שבועות זמן לאימונים וחזרה לכושר. אי אפשר לחזור מהרגע להרגע ללא אימונים למשחקי ליגה. זה לא מעשי".

אבו יונס מציע להקפיא את הירידות מהליגות השונות: "בסיטואציה הזו, שיש קבוצות שמתאמנות ומשחקות באופן סדיר, בעוד שיש קבוצות מאותה ליגה שפעילותן הוקפאה או השתבשה, זה לא הוגן להחיל שיטת תחרות עם יורדות. גם אם נחזור לשחק אחרי מספר שבועות של אימונים, נפגוש קבוצות שמצויות בכושר הרבה יותר טוב. בסיטואציה הנוכחית הקפאת ירידות גורפת לכלל הקבוצות זהו צו השעה. אני לא מדבר רק על העניין הספורטיבי, המדינה כולה במצב עדין, אנחנו לא צריכים להעמיס בלחצים ואמוציות גם במגרשים”. 

“הקפאת ירידות לא תפגום ברצון של הקבוצות והשחקנים לנצח ולעשות את המקסימום. כל מי שעולה למגרש רוצה לנצח ואף אחד לא שמח לראות את הקבוצה שלו במיקום נמוך בטבלה. מה שכן, השחקנים והמאמנים יוכלו להתמקד יותר בלימוד ופיתוח, מאשר בהשגת תוצאות, כך שאפשר יהיה להרוויח ממהלך כזה".  

אסור לפספס
נגןלברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
לברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
נגןאתם תצליחו לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
מי יצליח לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
נגןכל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
כל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
נגןזאת פאדיחה: חגג שער בזמן שהמשחק המשיך
זאת פאדיחה: מול המצלמות חגג שער שלא היה
/* LAST / NEXT ROUNDs */