יום חמישי, 24.10.2024 שעה 13:22

הקשיים שמכבי תנסה להתגבר עליהם מול ז'לגיריס

הקבוצה של קטש תשחק ביורוליג ב-20:00 מול הליטאים עם לא מעט חיסורים, ההגנה של היריבה סופגת הרבה פחות נקודות למשחק מאשר זו של הצהובים. המספרים

|
שחקני מכבי תל אביב (רועי כפיר)
שחקני מכבי תל אביב (רועי כפיר)

מכבי תל אביב תתארח הערב (חמישי, 20:00) בז'לגיריו ארנה למשחק מול ז'לגיריס קובנה של אנדריאה טרינקיירי במסגרת המחזור החמישי של היורוליג. עודד קטש וחניכיו מגיעים למפגש לאחר ניצחון על הפועל גלבוע גליל בתחילת השבוע, אך בתחרות הבכירה של אירופה הם הפסידו את משחקם האחרון נגד פרטיזן בלגרד של ז'ליקו אובראדוביץ' והערב הם קצרים אפילו יותר לאחר שתמיר בלאט נפצע בשריר הירך האחורי. 

הצרות של מכבי תל אביב כבר מוכרות וידועות היטב. מעבר לבלאט, רוקאס יוקובאיטיס ממשיך להחלים מהשבר באגודל, ווניין גבריאל מתקרב לחזרה וסייבן לי נשאר ללון בבלגרד בין מחזורי הליגה שנחשבת לשנייה בטיבה בעולם. ז'לגיריס קובנה פתחה את העונה בסערה יחסית, קבוצתו של הקוסם האיטלקי מחזיקה במאזן של שלושה ניצחונות אל מול הפסד בודד, הסגל שם עמוק מספיק, אגרסיבי מספיק ועם המון אופציות לשים נקודות על הלוח מחד ומאידך למנוע בדיוק את זה מהיריבות. 

המחזור החמישי החל למעשה אתמול וכבר עכשיו אפשר לטעון את אותה הקלישאה שהעונה הזו הולכת להיות תחרותית יותר מקודמתה, מעבר לעובדה שבין המקום השישי ל-13 לכל הקבוצות מאזן זהה ואין כאן חריגה עקרונית, הרי בכל זאת ארבעה מחזורים. יחד עם זאת, המחזור הקודם סיים את עידן הבלתי מנוצחות והנוכחי סיים את זה של הבלתי מנצחות. 

עודד קטש (מרטין גוטדאמק)עודד קטש (מרטין גוטדאמק)

לשם השוואה, ריאל מדריד החזיקה ברצף הניצחונות הראשוני הארוך ביותר והוא הגיע לסיומו במחזור ה-11 עם הפסד לפנרבחצ'ה עם סל ניצחון של ים מדר, ההפסד השני אגב הגיע במחזור ה-18 העונה הרצף עמד על שלושה בלבד של הכוכב האדום בלגרד. וילרבאן מנגד הייתה הקבוצה שהחזיקה ברצף ההפסדים הראשוני הארוך ביותר - חמישה כאלו היו לה ואתמול במחזור החמישי וירטוס בולוניה עצרה את רצף ההפסדים שלה שעמד על ארבעה. 

ההתקפה של אלופת המדינה קלעה עד כה בממוצע 85 נקודות, בעוד שזו של טרינקיירי עומדת על 74.5. בכל הנוגע לספיגה, כאן כאמור נמצא הסיפור האמיתי כאשר הליטאים סופגים בממוצע 14.5 נקודות פחות מהצהובים שמגיעים במצב לא אידאלי בכלל למשחק וזאת בלשון המעטה.

לאחר המשחק הערב עודד קטש וחניכיו ישובו ארצה כאשר ביום שבת יתארחו אצל נתניה ולאחר מכן ייצאו לשבוע משחקים כפול נוסף ביורוליג, כאשר ישחקו בקובנה שוב, רק שהפעם יהיה זה משחק חוץ מול פנר ולאחר מכן "יארחו" ביום חמישי את ריאל מדריד.

אסור לפספס
נגןלברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
לברון ג'יימס חונך את ברוני בדרך הקשה
נגןאתם תצליחו לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
מי יצליח לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
נגןכל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
כל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
נגןזאת פאדיחה: חגג שער בזמן שהמשחק המשיך
זאת פאדיחה: מול המצלמות חגג שער שלא היה
/* LAST / NEXT ROUNDs */