יום שני, 21.10.2024 שעה 18:29

המיליארדר נסע בפיג'ו 205: המאבטח לא זיהה אותו

הוא הבעלים של 75 מותגי אופנה ויוקרה, אך בעבר התנייד ברכב צרפתי צנוע. בזמנו, מאבטח חדש במשרדו לא זיהה אותו משום שלא האמין שהוא נוסע ברכב כזה

|
אז מי זה שעומד ליד דונלד טראמפ? (רויטרס)
אז מי זה שעומד ליד דונלד טראמפ? (רויטרס)

ייתכן שהשם ברנאר ארנו לא אומר לכם דבר, אבל אם נספר לכם שברשותו 75 מותגי קוסמטיקה, אופנה ומוצרי יוקרה (בין היתר דיור, לואי ויטון, סאפורה), כנראה שתבינו לבד שהצרפתי לא צריך לקבץ נדבות כדי לקנות במכולת.

נכון לכתיבת שורות אלו הונו מוערך ב-207 מיליארד דולר, מה שמציב אותו בחמישייה הראשונה ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם. אם זה לא מספיק, לפני שנתיים הוא אף היה איש העשיר ביותר בעולם, אבל ספק רב אם הוא מודאג מהירידה התלולה שלו בדירוג – יש שיגידו, “צרות של עשירים”.

בנקודה זו ודאי תגידו לעצמכם שמליארדר ברמתו של ארנו מחזיק ככל הנראה בצי רכבים מהטובים והיקרים ביותר בעולם, אבל גם אם זה נכון וגם אם לאוו, המכונית המדוברת ביותר שלו היא דווקא פיג’ו 205 – לא ממש רכב היוקרה הבא של כריסטיאנו רונאלדו.

ב-1990 הוא רכש את הגרסה העדכנית ביותר של המכונית, אשר הציעה מנוע של 1.9 ליטרים עם 130 כ”ס, אבל היא גם טמנה בחובה בעיה לא קטנה (שלא באשמתה חלילה) – היא לא התאימה לרמת האבטחה של אדם בדמותו של ארנו, בטח לא בתקופה בה  ז’ורז’ בס, מנכ”ל רנו דאז, נרצח מחוץ לביתו בפריז.

אם צרפתי אז כבר עד הסוף (מתוך האתר הרשמי)אם צרפתי אז כבר עד הסוף (מתוך האתר הרשמי)

ארנו מצא אפוא פתרון לא צפוי אשר גם יתאים לדרישות האבטחה שלו וגם לא יצריך ממנו להיפרד מאהובתו הצרפתית החדשה: הוא הורה לשריין את הפיג'ו 205 שלו ברמה כזו שתוכל לעמוד בירי אקדח בין אם מדובר בדלתות הרכב או בין אם מדובר בשמשות/בחלונות.

העבודה בוצעה על ידי מומחה מיוחד, אשר פירק לחלוטין את המכונית והפך אותה ל-205 הבטוחה בעולם. זו לא היתה עבודה פשוטה, והיא דרשה בין היתר הוספת חלון אחורי שני ועבה מאוד המופרד בכמה סנטימטרים מהחלון הראשון.

כלל השריון מסביב לרכב הוסיף לה משקל של לא פחות מ-500 ק"ג, מה שדרש כמובן את התאמת המתלים והבלמים כאחד. במנוע לעומת זאת ארנו לא נגע, שכן היה חשוב לו לשמר אותו בצורתו המקורית. משמעות הדבר הייתה שהמכונית לא הגיעה למהירות המקסימלית של הייצור המקורי (206 קמ"ש), ומיותר לציין שהיא צרכה הרבה יותר מ-7.8 ליטר דלק ל-100 ק"מ... 

לפעמים פשוט זה הכי טוב (מתוך האתר הרשמי)לפעמים פשוט זה הכי טוב (מתוך האתר הרשמי)

לגבי החלק הפנימי של הרכב, השינוי היחיד אותו יישם ארנו היה בפן היוקרה בדמותם של ריפודי עור מלאים (אופציה שלא הציעה פיג'ו לדגם זה), מה שכמובן לא היה קשור לרמת האבטחה של המכונית. ואם כבר מדברים על יוקרה, כלל השדרוגים באשר הם הציבו את מחיר המכונית בזמנו על פי חמישה ממחירה המקורי בסוכנות, כאשר היום ידוע שלאחר 28 שנה היא נמכרה תמורת 37 אלף אירו עם קילומטראז’ של 15 אלף ק”מ בלבד.

ואנקדוטה נחמדה לסיום מהעבר: המאבטח מחוץ למשרדים של ארנו בפריז (אולי חדש בתפקידו) סירב שוב ושוב להכניס אותו למשרדים כי הוא לא האמין שמישהו שהציג עצמו כאדם במעמדו ייסע בפיג'ו 205. בסופו של דבר, לא ברור עדיין איך, הוא הצליח לשכנע אותו.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןכל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
כל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
נגןזאת פאדיחה: חגג שער בזמן שהמשחק המשיך
זאת פאדיחה: מול המצלמות חגג שער שלא היה
נגןהמנות האהובות על רונאלדו בכל עיר ששיחק
המנות האהובות על רונאלדו בכל עיר ששיחק
נגןמי צילם את כריסטיאנו מתגלש בבריכה?
לא מניחים לו: רונאלדו צולם מתגלש בבריכה
/* LAST / NEXT ROUNDs */