יום רביעי, 23.10.2024 שעה 01:29
ליגת העל Winner 24-25
193-137מכבי ת"א1
145-147הפועל ב"ש2
137-177מכבי חיפה3
136-116בית"ר ירושלים4
1310-127מכבי בני ריינה5
116-77הפועל חיפה6
89-47עירוני טבריה7
710-97מ.ס אשדוד8
76-56בני סכנין9
712-87הפועל ירושלים10
715-67מכבי פ"ת11
413-87מכבי נתניה12
410-57הפועל חדרה13
411-47עירוני ק"ש14
לוח משחקים
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 26/10, 18:45
  • בני סכנין
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 26/10, 19:00
  • מכבי פ"ת
  • עירוני טבריה
  • שבת, 26/10, 19:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 26/10, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי נתניה
  • שני, 28/10, 20:00
  • הפועל חיפה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 28/10, 20:00
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 28/10, 20:30
  • הפועל חדרה

האמונה של לאזטיץ' בדרכו והכאוס שמייצר אדו

במכבי החמיאו למאמן אחרי ה-0:2 על חיפה: "לוקח החלטות קשות, אבל עם מחשבה". פרגונים לגנאי, לסטואיץ' ולדוידזאדה. הלם מאיך שגרינפלד דיבר ללאזטיץ'

|
שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)
שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

משחק העונה הראשון של ליגת העל סיפק בתוכו לא מעט סיפורים, וכל אחד מהם שווה בדרכו התמקדות כזו או אחרת. מההופעה בין הקורות של רועי משפתי, דרך המשחק המרשים של רז שלמה ונמניה סטואיץ', מפגן ההקרבה של אופיר דוידזאדה שעלה לשחק פצוע, השער המרהיב של גבי קניקובסקי שהיה במשחק מעולה, ההתעלות של אושר דוידה שהיה שחקן הכנף הטוב ביותר על הדשא עם פנדל שהרס לו משחק מושלם, הגול של אלעד מדמון שהועדף בהרכב על חשבון ערן זהבי, וגם הנרי אדו שנכנס להרכב על רקע החסרון של הישאם לאיוס ונתן לאלופה הרבה אנרגיות ודברים נוספים שעשו בלאגן להגנה הירוקה. 

מכבי תל אביב יצאה אמש (שבת) מטדי עם 0:2 על מכבי חיפה וכאן צריך להגיד שסיפור נוסף שמסתתר בתוך המשחק הזה הוא ההחלטה המצוינת של הנהלת הצהובים להעביר את המשחק לאצטדיון טדי, לעיני כ-20 אלף אוהדים צהובים, במקום לשחק לעיני פחות מ-2,000 אוהדים בבלומפילד. "ההחלטה להעביר את המשחק לטדי קיבלה חותמת אחרי המשחק מול טבריה בבלומפילד. הקבוצה הזאת עם כל החיסורים שהיא מתמודדת איתם והעומסים, חייבת את השחקן ה-12 שלה שידחוף אותה, זו הייתה החלטה נכונה מאוד לעבור לטדי גם אם היא הגיעה עם קשיים של חניות וגישה ואנו מודים לקהל שלנו על זה", אמרו בכירי המועדון לאחר הניצחון בעיר הבירה. 

במועדון הצהוב מסמנים לא מעט אנשי מפתח בניצחון על מכבי חיפה במשחק העונה הראשון, אך גם ידעו להודות בסיום שהיה להם מזל במחצית השנייה. "אחרי החמצת הפנדל המומנטום במשחק התהפך לגמרי, ברק בכר זרק את כולם קדימה והיה בלאגן על הדשא, אם לא ההצלות של משפתי היינו מסתבכים מאוד. היו רגעים שזה הרגיש כמו משחק של 8:8 מבחינת מצבים שכל קבוצה הגיעה אליהם, היו דקות קשות מאוד עד שנגמר, אבל אחרי משחקים שהחמצנו בהם לא מעט, טוב להיות בצד שהפעם עשה את שלו וגם ידע לא לספוג", אמרו במכבי ת"א.

במועדון החמיאו למאמן ז'רקו לאזטיץ' ואף עקצו קלות את ברק בכר: "לאזטיץ' מאמין בדרך שלו. הוא לא יבוא למשחק כזה וישנה פתאום מערך, כמו שהוא לא שינה מול טבריה למרות שהיו לו את כל הסיבות לכך או מול נתניה. יש לו רעיון, הוא נאמן לרעיון שלו. הוא לוקח החלטות קשות מאוד, אבל יש מאחוריהן מחשבה". בקבוצה הסבירו את ההחלטה לפתוח עם אלעד מדמון, שכבש את השער השני: "מדמון היה הכרחי למשחק כזה, לדעת לעמוד בגב של הבלמים ולתת להם מאבק פיזי כדי להשתחרר קדימה במהירות מול הבלמים אולי הכי פיזיים בליגה. הוא ודור פרץ היו משמעותיים מאוד באלמנט הזה כדי להשתחרר ולדלג מעל משחק הלחץ של מכבי חיפה במחצית הראשונה והם שרפו הרבה אנרגיות על זה". 

לאזטיץ' עם דור פרץ בסיום (רדאד ג'בארה)לאזטיץ' עם דור פרץ בסיום (רדאד ג'בארה)

מי שהיה הפתעה נעימה במדים הצהובים הוא הנרי אדו, שקיבל את חולצת ההרכב והיה מעורב בשער השני (הנגיחה שלו נבלמה על ידי שריף כיוף) ובהמשך כמעט וכבש בעצמו את השלישי. "הגיע הזמן שיעריכו את הערך המוסף של אדו, צריך להעריך אותו על מה שהוא מביא, בטח למשחקים כאלה. הוא מביא איתו כאוס להגנה של היריבה. הוא לא צפוי. הוא מטעה כי הפעולות שלו לא מבושלות בכלל, המהלכים שלו לעיתים מאוד לא נקיים, אבל - הוא מייצר כאוס אצל היריבה כי הוא פתאום דוחף דריבל על שחקן כמו סק ומפתיע אותו, הוא פתאום נכנס מקו שני ומשתחל בין הבלמים, יש לו מיקומים טובים בנייחים. הוא היה מצוין נגד מכבי חיפה", אמרו במועדון. 

שחקן נוסף שנכנס לאור הזרקורים הוא כמובן רועי משפתי שקיבל לא מעט מחמאות מהצוות המקצועי, והיה יפה לראות את הקשר שנוצר בינו לבין סטואיץ', שלא הפסיק לחבק אותו אחרי ההצלות שלו וגם אחרי המשחק. בכלל, זו הייתה הזדמנות מעניינת מאוד לראות לראשונה את הבלם שמכבי ת"א בחרה מול זה שהיא העדיפה לרדת ממנו (פדראו), ואין ספק שהצהובים מרוצים מהבחירה בבלם הסרבי: "סטואיץ' הוא דמות, הוא מנהיג, יש לו אופי אדיר, הוא התחבר תוך שניות, בדיוק השחקן שאתה מחפש להביא אחרי שאיבדת מישהו כמו אנריק סבוריט". 

נמניה סטואיץ בשריקת הסיום (אורן בן חקון)נמניה סטואיץ בשריקת הסיום (אורן בן חקון)

מי שקיבל פרגונים רבים מהצוות המקצועי לאחר המשחק הוא המגן השמאלי, אופיר דוידזאדה, שמתמודד עם פציעתו בפוביס, אחת מפציעות הספורט המסובכות ביותר לטיפול, ועלה לשחק אחרי היעדרות מאז המשחק מול בראגה. "אופיר הוא מנהיג, מה שהוא עשה נגד חיפה צריך להראות לכל ילד צעיר שרוצה להיות מגן שמאלי או כדורגלן בכלל, על הקרבה, על חדות, על אופי". בסך הכל ובאופן מובן במכבי ת"א מרוצים מאוד מאירועי אמש ויעברו כעת להכנות מול ריאל סוסיאדד בליגה האירופית ביום חמישי הקרוב, לאחר מכן יחזרו לאצטדיון טדי, הפעם למשחק חוץ מול בית"ר ירושלים. מי שימשיך להיעדר הוא המגן השמאלי, רוי רביבו, שזקוק לעוד כחודש של החלמה לפני שיוכל לחזור. 

כמו כן, במועדון סיימו את המשחק כשהם לדבריהם "בהלם" מתצוגת השיפוט של אוראל גרינפלד. "אנחנו לא מדברים בכלל על כך שהיה נראה שכל החלטה על הדשא נלקחת נגדנו וכאילו אנחנו צריכים להגיד תודה שאישרו לנו את השערים או נותנים לנו פנדל ברור, אבל בעיקר הגישה שלו. איזו התנשאות, איזו יהירות, כמה חוצפה יוצאת מהפה שלו כשהוא מדבר עם המאמן על הקווים, לא להאמין שככה מתנהג מי שמוגדר כשופט הבכיר של ישראל. זה היה ממש מכוער איך שהוא דיבר ללאזטיץ' ועדיף לגרינפלד שלא נרחיב מעבר לכך".

לאזטיץ': "רגעים חשובים עושים את ההבדל"
אסור לפספס
נגןאתם תצליחו לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
מי יצליח לעמוד באתגר של מירן בוזגלו?
נגןכל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
כל הרגעים הקורעים מהערוץ של כריסטיאנו
נגןזאת פאדיחה: חגג שער בזמן שהמשחק המשיך
זאת פאדיחה: מול המצלמות חגג שער שלא היה
נגןהמנות האהובות על רונאלדו בכל עיר ששיחק
המנות האהובות על רונאלדו בכל עיר ששיחק
/* LAST / NEXT ROUNDs */